Рішення
від 11.11.2024 по справі 447/1883/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження №2/447/584/24 Справа №447/1883/24

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ У К Р А Ї Н И

11.11.2024 Миколаївський районний суд Львівської області в складі судді Головатого А.П., за участю секретаря судового засідання Венгер Л.М.,

розглянув у відкритому судовому засіданні у залі суду у м. Миколаїв Львівської області у порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області, третя особа Головне управління Держгеокадастру у Львівській області про скасування права комунальної власності та державної реєстрації речового права на земельну ділянку.

Процесуальні дії у справі.

01.07.2024 позивачка ОСОБА_1 пред`явила позов до Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області, третя особа Головне управління Держгеокадастру у Львівській області про скасування права комунальної власності та державної реєстрації речового права на земельну ділянку. В обгрунтування позову вказує, що на підставі рішення ХІІІ сесії 2 скликання Миколаївської районної ради від 16 лютого 1998 року №146 їй було передано у приватну власність земельну ділянку для сільськогосподарського використання та видано Державний акт на право приватної власності на землю площею 0,60 га. Державний акт зареєстрований у книзі записів реєстрації державних актів на право приватної власності на землю 24 лютого 1998 року за номером 14.

У 2023 році вона вирішила продати свою земельну ділянку, але з`ясувалось, що для розпорядження цією земельною ділянкою як об`єктом права власності треба внести цю земельну ділянку в Державний земельний кадастр та отримати витяг з Державного реєстру речових прав, що посвідчить державну реєстрацію моєї земельної ділянки.

Тому з метою внесення цієї земельної ділянки в Державний земельний кадастр та присвоєння їй кадастрового номера вона звернулась до ліцензованої організації, щоб виготовити технічну документацію щодо встановлення меж та отримати витяг з Державного земельного кадастру на її земельну ділянку.

Однак, ліцензована організація, вивчивши документи, виявила, що відповідно до даних національної кадастрової системи (публічної кадастрової карти) розташування її земельної ділянки згідно Державного акта площею 0,60 га є безпідставно включене в межі проінвентаризованої земельної ділянки комунальної власності Розвадівської сільської ради з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205, загальною площею 9,9252 га (вид цільового призначення 16.00 - Землі запасу). З огляду на це, внесення її земельної ділянки до Державного земельного кадастру є неможливим, оскільки її земельна ділянка площею 0,60 га, яка належить їй на праві приватної власності, включена в повному обсязі у земельну ділянку комунальної власності, яка проінвентаризована Держгеокадастром Львівської області для Розвадівської сільської ради.

Таке включення її земельної ділянки, яка належить їй на праві приватної власності, в межі проінвентаризованої земельної ділянки комунальної власності Розвадівської сільської ради є безпідставним та суперечить чинному законодавству, оскільки позбавляє її права приватної власності на цю земельну ділянку, що створює перешкоди в розпорядженні цією земельною ділянкою, не дає можливості встановити межі та внести інформацію про земельну ділянку до Державного земельного кадастру в тому розмірі, який вказаний в Державному акті на право приватної власності на землю від 24 лютого 1998 року за номером 14.

Для з`ясування ситуації вона зверталась до Розвадівської сільської ради, і отримала відповідь про те, що земельна ділянка з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 загальною площею 9,9252 га знаходиться за межами населеного пункту с. Надітичі. Крім цього, Розвадівська сільська рада повідомила, що на час проведення інвентаризації земель за межами населених пунктів цими землями розпоряджались державні адміністрації. Тоді, при проведенні інвентаризації Держгеокадастром, ці землі були зараховані до земель запасу, а Розвадівська сільська рада документації щодо інвентаризації земель не погоджувала.

Також вона звернулась з листом до Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, згідно відповіді на який було повідомлено, що відповідно до даних Державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 є сформована на підставі Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, дата державної інвентаризації земельної ділянки - 17. 10. 2013. За інформацією, що надійшла в порядку інформаційної взаємодії від органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 від 29. 03. 2019 зареєстровано право комунальної власності за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області. Просила припинити право комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205загальною площею 9,9252 га, зареєстроване за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області та скасувати державну реєстрацію речового права на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 загальною площею 9,9252 га, на яку зареєстроване право комунальної власності за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області.

01.07.2024 ухвалою Миколаївського районного суду Львівської області відкрито провадження у справі, постановлено проводити розгляд справи у порядку загального позовного провадження, призначено підготовче судове засідання у справі, відповідачу надано строк для подання відзиву на позовну заяву, відповіді на відзив, заперечень.

26.09.2024 позивачка подала до суду заяву про збільшення позовних вимог, згідно якої просила припинити право комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205загальною площею 9,9252 га, зареєстроване за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області, скасувати державну реєстрацію речового права на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 загальною площею 9,9252 га, на яку зареєстроване право комунальної власності за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 загальною площею 9,9252 га.

21.10.2024 позивачка ОСОБА_1 подала до суду заяву про проведення підготовчого судового засіданні у її відсутності, просила призначити справу до судового розгляду по суті.

21.10.2024 представник Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області Проців З.В. подала до суду заяву, згідно якої просила розгляд підготовчого судового засідання проводити у її відсутності, а справу призначити до судового розгляду по суті.

21.10.2024 на адрессу суду через систему "Електронний суд" надійшли письмові пояснення третьої особи Головного управління Держгеокадастру у Львівській області щодо предмету позову, згідно яких вказує, що за інформацією Відділу № 5 Управління забезпечення реалізації державної політики у сфері земельних відносин Головного управління Держгеокадастру у Львівській області земельна ділянка з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 зареєстрована в Державному земельному кадастрі 17.10.2013 на підставі технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, виготовленої ПП "Кадастр М». Цільове призначення земельної ділянки землі запасу, категорія земель землі сільськогосподарського призначення, площа - 9.9252 га.

За інформацією, що надійшла в порядку інформаційної взаємодії від органів державної реєстрації прав 29.03.2019 року на спірну земельну ділянку зареєстровано право комунальної власності за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області. Зазначає, що суд може прийняти рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки лише одночасно із припиненням таким рішенням права комунальної власності, зареєстрованого на спірну земельну ділянку за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області.

21.10.2024 ухвалою суду закрито підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду по суті.

11.11.2024 позивачка ОСОБА_1 подала до суду заяву про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримала та просила позов задоволити в повному обсязі.

11.11.2024 представник Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області Проців З.В. подала до суду заяву, згідно якої просила розгляд справи проводоти у її відсутності, щодо задоволення позову не заперечувала.

Згідно ч. 2 ст. 247 ЦПК України, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Суд встановив:

Відповідно до копії Державного акту на право приватної власності на землю серії ЛВ №4328 від 24.02.1998 ОСОБА_1 на підставі рішення ХІІІ сесії 2 скликання Миколаївської районної ради народних дипутатів від 16 лютого 1998 року №146 передано у приватну власність земельну ділянку площею 2,09 га для сільськогосподарського використання.

Державний акт зареєстрований у книзі записів реєстрації державних актів на право приватної власності на землю за номером 14.

Згідно листа сільського голови Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області Сидора Р. № 02-21/426 від 05.04.2024 земельна ділянка з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 загальною площею 9,9252 га знаходиться за межами населеного пункту с. Надітичі. На час проведення інвентаризації земель за межами населених пунктів цими землями розпоряджались державні адміністрації. Тоді, при проведенні інвентаризації Держгеокадастром, ці землі були зараховані до земель запасу, а Розвадівська сільська рада документації щодо інвентаризації земель не погоджувала.

Відповідно до листа начальника Головного управління Держгеокадастру у Львівській області Кавецького А. № Д-251/0-280/6-24 від 09.05.2024 зазначено, що до даних Державного земельного кадастру земельна ділянка з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 є сформована на підставі Технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель, дата державної інвентаризації земельної ділянки - 17. 10. 2013. За інформацією, що надійшла в порядку інформаційної взаємодії від органів державної реєстрації речових прав на нерухоме майно на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 від 29.03.2019 зареєстровано право комунальної власності за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області.

Оцінка суду.

Відповідно до ст. 4 ЦПК України кожна особа має право в порядку, встановленому законом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до ч.1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно зі статтею 125 ЗК України (в редакції, чинній на момент набуття позивачем у власність земельної ділянки) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його державної реєстрації.

Статті 116, 118 ЗК України передбачають, що громадяни та юридичні особи набувають права власності або права користування земельними ділянками на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Державний акт на право приватної власності на землю видається на підставі рішення органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади.

Згідно п. 1.12 Інструкції «Про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою та договорів оренди землі» складання державного акту на право власності на земельну ділянку або право постійного користування земельною ділянкою при передачі або наданні земельних ділянок громадянам, підприємствам, установам, організаціям та об`єднанням громадян всіх видів, проводиться після перенесення в натуру (на місцевість) меж земельної ділянки та закріплення їх довгостроковими межовими знаками встановленого зразка за затвердженим в установленому порядку проектом відведення цієї ділянки. Проте, при виготовленні та видачі Державного акту на право власності на земельну ділянку ч. 2 ст. 198 Земельного кодексу України передбачає встановлення в натурі меж земельної ділянки та погодження з суміжними землекористувачами.

Частиною 5 ст.116 ЗК України визначено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

За положеннями статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється в тому числі шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. В силу ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 21 Цивільного кодексу України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Частинами першою, другою статті 152 Земельного кодексу України передбачено, що держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Відповідно до ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.

Відповідно до ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу України якщо інше не встановлено законом, власник майна, права якого порушені внаслідок видання правового акта органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, має право вимагати відновлення того становища, яке існувало до видання цього акта. У разі неможливості відновлення попереднього становища власник має право на відшкодування майнової та моральної шкоди.

Відповідно до частин другої, п`ятої статті 158 Земельного кодексу України виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей. У разі незгоди власників землі або землекористувачів з рішенням органу місцевого самоврядування спір вирішується у судовому порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 90 Земельного кодексу України, порушені права власників земельних ділянок підлягають відновленню в порядку, встановленому законом. Як вбачається із ст. 153 Земельного кодексу України, власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 155 Земельного кодексу України, у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.

У п.11 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 16квітня 2004 року №7«Про практику застосування судами земельного законодавства при розгляді цивільних справ» судам роз`яснено, що, розглядаючи позови про захист прав власників земельних ділянок і землекористувачів (про усунення перешкод у користуванні ними тощо), суд має перевіряти законність рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки іншій особі без вилучення (викупу) її в позивача в установленому порядку і за наявності для цього підстав ухвалювати рішення про його недійсність.

В силу ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до п. «г» ч. 3 ст.152 ЗК України захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється шляхом визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Статтею 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Законом України від 17 липня 1997 року № 475/97-ВР, передбачено право кожної фізичної чи юридичної особи безперешкодно користуватися своїм майном, не допускається позбавлення особи її власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права, визнано право держави на здійснення контролю за користуванням майном відповідно до загальних інтересів або для забезпечення сплати податків чи інших зборів або штрафів.

Стаття 321 ЦК України закріплює конституційний принцип непорушності права власності, передбачений статтею 41 Конституції України, відповідно до частини четвертої якої ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Враховуючи викладене, а також те, що факт накладення земельної ділянки, яка перебуває в комунальні власності Розвадівської сільської ради Стрийського району Львівської області на земельну ділянку позивачки, а також ту обставину, що отримання позивачкою у власність та визначення земельної ділянки передувало отриманню в комунальну власність відповідачем земельної ділянки, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ч. 2 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом «а» пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав. Отже, набуття права власності на земельну ділянку, яка на законних підставах перебуває в постійному користуванні іншої особи, є прямим порушенням прав такої особи на належне користування землею.

Згідно ч.1 ст.1 Закону України Про Державний земельний кадастр державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Частиною 3 статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» регламентовано, що у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону.

Відповідно до правового висновку, викладеного в постанові Верховного Суду від 23.06.2020р. у справі №922/2589/19, за змістом частини 3 статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», виконанню підлягають виключно судові рішення:

1) про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;

2) про визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;

3) про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, тобто до їх переліку не входить судове рішення про скасування запису про проведену державну реєстрацію права.

В свою чергу, відповідно до п.9 ч.1 ст.27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», судове рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно є підставою для здійснення державної реєстрація права власності та інших речових прав.

Варто наголосити, що підстави скасування державної реєстрації земельної ділянки передбачені ч. 10 ст. 24 Закону України "Про Державний земельний кадастр" та п. 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 № 1051

Частиною 10 ст. 24 Закону встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, лише у трьох випадках, а саме у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок; якщо протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстровано з вини заявника; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень). Ухвалення судом рішення про визнання нечинним рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, за якою була сформована земельна ділянка, щодо якої виникли речові права, а також про скасування державної реєстрації такої земельної ділянки, що допускається за умови визнання нечинним рішення про затвердження такої документації (за його наявності) та припинення таких прав (за їх наявності).

Державні акти на право власності на земельні ділянки є документами, що посвідчують право власності й видаються на підставі відповідних рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень. У спорах, пов`язаних із правом власності на земельні ділянки, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти на право власності на земельні ділянки.

Визнання недійсними державних актів на право власності вважається законним, належним та окремим способом поновлення порушених прав у судовому порядку.

Дану правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 10.10.2018р. у справі N2362/884/16-4 та у постанові Великої Палати Верховного Суду від 12.12.2018р. у справі №2-3007/11, провадження №14-525цс18.

Окрім визнання недійсними державних актів, якими посвідчується право власності відповідачів на спірні земельні ділянки, ефективним способом захисту порушеного права позивачів є припинення речових прав та скасування державної реєстрації спірних земельних ділянок.

Відповідно до чинної редакції ч. 13 ст. 79-1 ЗК України земельна ділянка припиняє існування як об`єкт цивільних прав, а її державна реєстрація скасовується в разі, зокрема, скасування державної реєстрації земельної ділянки на підставі судового рішення внаслідок визнання незаконною такої державної реєстрації. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо такої земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про Державний земельний кадастр» земельній ділянці, відомості про яку внесені до Державного земельного кадастру, присвоюється кадастровий номер. Кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до ч. 6 ст. 16 Закону України «Про Державний земельний кадастр» кадастровий номер скасовується лише у разі скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, ухвалення судом рішення про Скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Таким чином наведені положення чинного законодавства вказують на те, що скасування державної реєстрації земельної ділянки має наслідком скасування її кадастрового номера.

За змістом ч. 1 ст. 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.

Формування та державна реєстрація земельної ділянки з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205загальною площею 9,9252 га, на яку зареєстроване право комунальної власності за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області , була проведена незаконно, що вбачається з обставин, наведених вище.

А тому державна реєстрація земельної ділянки підлягає скасуванню з одночасним припиненням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо неї.

Відповідно до ч. 10 ст. 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки допускається виключно з одночасним припиненням таким рішенням усіх речових прав, їх обтяжень, зареєстрованих щодо земельної ділянки (за наявності таких прав, обтяжень).

Таким чином, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, визнання позову відповідачем, а також достатність і взаємний зв`язок в їх сукупності за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженню наявних у справі доказів, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

А тому, керуючись ст.ст. 4, 12, 76-81, 89, 259, 263-265, 268, 293, 352, 354 ЦПК України, суд, -

у х в а л и в:

Позов задоволити.

Припинити право комунальної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205загальною площею 9,9252 га, що зареєстроване за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області.

Скасувати державну реєстрацію речового права на земельну ділянку з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 загальною площею 9,9252 га, на яку зареєстроване право комунальної власності за Розвадівською сільською радою Миколаївського району Львівської області.

Скасувати державну реєстрацію земельної ділянки з кадастровим номером 4623086400:11:000:0205 загальною площею 9,9252 га.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Львівського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 .

Відповідач Розвадівська сільська рада Стрийського району Львівської області, місцезнаходження: вул. Біласа і Данилишина 18а, с. Розвадів, Стрийський район, Львівська область, ЄДРПОУ 04371555.

Третя особа - Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, місцезнаходження: пр. Чорновола 4, м. Львів, ЄДРПОУ 39769942.

Повний текст рішення складено 11.11.2024.

Суддя Головатий А. П.

СудМиколаївський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено14.11.2024
Номер документу122954053
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —447/1883/24

Рішення від 11.11.2024

Цивільне

Миколаївський районний суд Львівської області

Головатий А. П.

Ухвала від 21.10.2024

Цивільне

Миколаївський районний суд Львівської області

Головатий А. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні