ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"06" листопада 2024 р. Справа № 911/2194/24
Господарський суд Київської області у складі судді Бацуци В. М.
при секретарі судового засідання Панченко К. О.
за участю представників учасників справи:
від позивача: Наумова К. О. (службове посвідчення № 069057 від 01.03.2023 р.);
від відповідача: не з`явились;
від третьої особи: не з`явились;
розглянувши матеріали справи
за позовом Фастівської окружної прокуратури, м. Фастів, Київська область
до Фастівської міської ради, м. Фастів, Київська область
за участю третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Комунального підприємства Фастівської міської ради "Фастівська житлово-експлуатаційна контора", м. Фастів, Київська область
про зобов`язання вчинити дії щодо державної реєстрації права комунальної власності
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Фастівська окружна прокуратура звернулась в Господарський суд Київської області із позовом до Фастівської міської ради про зобов`язання вчинити дії щодо державної реєстрації права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади на захисну споруду цивільного захисту протирадіаційне укриття № 161014, яке розташоване за адресою: Київська область, місто Фастів, вулиця Садова, будинок 10.
Позовні вимоги обґрунтовані прокурором фактом відсутності державної реєстрації права комунальної власності відповідача на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 161014, яке розташоване за адресою: Київська область, місто Фастів, вулиця Садова, будинок 10, у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 13.09.2024 р. відкрито провадження у справі № 911/2194/24 за позовом Фастівської окружної прокуратури до Фастівської міської ради про зобов`язання вчинити дії щодо державної реєстрації права комунальної власності, визначено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження і призначено її розгляд у підготовчому засіданні із викликом та за участю представників учасників справи на 02.10.2024 р. Крім того даною ухвалою судом залучено до участі у справі третю особу, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, - КП Фастівська Жек.
02.10.2024 р. за наслідками підготовчого засідання судом винесено ухвалу, якою відкладено його проведення на 16.10.2024 р.
Ухвалою Господарського суду Київської області від 16.10.2024 р. закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті із викликом та за участю представників учасників справи на 06.11.2024 р.
06.11.2024 р. у судовому засіданні прокурор надав усні пояснення щодо своїх позовних вимог, позовні вимоги підтримав, вважає їх обґрунтованими і правомірними та такими, що підлягають задоволенню з підстав, зазначених в позовній заяві.
Представник відповідача, представник третьої особи у судове засідання не з`явились, про судове засідання були повідомлені належним чином.
За наслідками судового засідання судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення у даній справі.
Заслухавши пояснення представників учасників справи, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Як вбачається із облікової картки ЗСЦО Протирадіаційного укриття № 161014 від 12.03.2008 р., а також паспорта сховища (протирадіаційного укриття) № 161014 від 12.03.2008 р., наявних в матеріалах справи, протирадіаційне укриття (тип укриття: вбудоване), що знаходиться за адресою місто Фастів, вулиця Садова, будинок 10 та прийняте в експлуатацію в 1979 р., загальною площею (кв. м) 727, 7, перебуває у комунальній власності.
Як вбачається з матеріалів справи, 25.11.2016 р. Комунальним підприємством Фастівської міської ради Фастівське міжміське бюро технічної інвентаризації було виготовлено технічний паспорт № 785-1 на захисну споруду цивільного захисту (цивільної оборони), що розташоване за адресою: місто Фастів, вулиця Садова, будинок 10 та станом на 25.11.2016 р. перебуває на балансі КП ФМР Фастівська житлово-експлуатаційна контора.
Рішенням Фастівської міської ради № 533 від 27.11.2023 р. Про затвердження Переліку фонду захисних споруд цивільного захисту Фастівської міської територіальної громади в новій редакції затверджено в новій редакції Перелік фонду захисних споруд цивільного захисту сховищ та протирадіаційних укриттів Фастівської міської територіальної громади (Додаток 1), згідно із п. 8 затвердженого переліку до фонду захисних споруд цивільного захисту сховищ та протирадіаційних укриттів Фастівської міської територіальної громади входить протирадіаційне укриття (обліковий номер 161014), що розташоване за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10, комунальної форми власності, що перебуває на балансі КП ФМР Фастівська житлово-експлуатаційна контора.
Як вбачається із акта оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття № 161014 від 12.12.2023 р., наявного в матеріалах справи, протирадіаційне укриття № 161014, розташоване за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10, комунальної форми власності, що належить КП ФМР Фастівська житлово-експлуатаційна контора станом на 12.12.2023 р. оцінюється як не готове до використання за призначенням.
Як вбачається з матеріалів справи, 12.01.2024 р. Фастівське районне управління ГУ ДСНС України у Київській області звернулось до Фастівської окружної прокуратури Київської області листом № 56.19-59/56.19 від 12.01.2024 р., в якому повідомило, що в ході проведення комісійних оперативних оглядів захисних споруд цивільного захисту Фастівського району фахівцями відділу організації заходів цивільного захисту Фастівського РУ ГУ ДСНС України у Київській області було виявлено 17 безхазяйних захисних споруд цивільного захисту, серед яких зокрема протирадіаційне укриття № 161014, за адресою: 08500, Київська область, Фастівський район, м. Фастів, вул. Садова, буд. 10, що до 11.02.2021 р. перебувало на балансі КП ФМР Фастівська житлово-експлуатаційна контора.
Згідно з інформацією, наданою Головним управлінням ДСНС України в Київській області у листі № 5605-2382/568 від 14.03.2024 р., на запит Київської обласної прокуратури, захисна споруда цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 161014 перебуває на електронному обліку захисних споруд цивільного захисту Київської області та занесені до Інформаційної системи Облік та візуалізація фонду захисних споруд цивільного захисту, крім того ні в минулому, ні в поточному році звернень щодо погодження виключення з фонду захисних споруд цивільного захисту протирадіаційного укриття № 161014 до Головного управління не надходило.
Згідно з інформацією, наданою Комунальним підприємством Фастівської міської ради Фастівська житлово-експлуатаційна контора у листі № 01-18/113 від 29.03.2024 р., на запит Київської обласної прокуратури, об`єкт цивільного захисту, а саме протирадіаційне укриття № 161014 станом на 01.04.2024 р. не обліковується за КП ФМР Фастівська житлово-експлуатаційна контора.
Як було зазначено вище, прокурор у позовній заяві просить суд зобов`язати вчинити дії щодо державної реєстрації права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 161014, яке розташоване за адресою: Київська область, місто Фастів, вулиця Садова, будинок 10 .
З приводу вказаної позовної вимоги прокурора в інтересах позивача суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до п) 14 ч. 1 ст. 2 Кодексу цивільного захисту України захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.
Відповідно до пунктів 23 - 29 ч. 2, ч. 3 ст. 19 цього ж кодексу до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить:
23) виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання, експлуатації та реконструкції об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
24) визначення за погодженням з місцевими державними адміністраціями потреби в об`єктах фонду захисних споруд цивільного захисту, необхідних для укриття всіх категорій населення за місцем роботи та за місцем проживання, а також інших категорій населення за місцем тимчасового перебування, у визначених законодавством випадках;
25) реалізація заходів щодо забезпечення потреб в укритті населення шляхом будівництва захисних споруд цивільного захисту, споруд подвійного призначення та виготовлення (монтування) первинних (мобільних) і облаштування найпростіших укриттів, а також (у разі потреби) відновлення пошкоджених (зруйнованих) об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
26) прийняття рішень про подальше використання об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд;
27) ведення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту територіальної громади, створення загальнодоступних інформаційних ресурсів та доведення до населення інформації про об`єкти такого фонду, у тому числі у доступній для осіб з порушеннями зору та слуху формі;
28) здійснення контролю за станом утримання об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту;
29) організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту;
3. Організація заходів цивільного захисту здійснюється в територіальних підсистемах - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями та підрозділами з питань цивільного захисту, які створюються у їх складі;
ланках територіальних підсистем - районними державними адміністраціями та підрозділами з питань цивільного захисту, які створюються у їх складі;
субланках ланок територіальних підсистем - виконавчими органами міських, селищних і сільських рад та підрозділами з питань цивільного захисту, які створюються у їх складі.
Відповідно до п) 2 ч. 1, ч. 5, ч. 8, ч.ч. 11-12 ст. 32 цього ж кодексу протирадіаційне укриття - це негерметична споруда, в якій створені умови для перебування людей та їх захисту протягом певного часу (не менше 48 годин) шляхом зменшення прогнозованого впливу небезпечних чинників, які можуть виникнути внаслідок надзвичайної ситуації, та іонізуючого опромінення у разі радіаційної аварії і радіоактивного забруднення місцевості та непрямої дії звичайних засобів ураження під час воєнних (бойових) дій та/або терористичних актів.
5. Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об`єктів до складу та виключення таких об`єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.
8. Фінансування заходів щодо проектування та будівництва об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту та пристосування інших об`єктів для укриття населення може здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів суб`єктів господарювання, інших юридичних осіб та інших не заборонених законодавством джерел. Утримання об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням та експлуатація таких об`єктів здійснюються їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі утримання та експлуатація споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів та інших не заборонених законодавством джерел.
11. З моменту виключення споруди із фонду захисних споруд цивільного захисту вона втрачає статус об`єкта фонду захисних споруд цивільного захисту. Володіння, користування та розпорядження спорудами, які втратили статус об`єкта фонду захисних споруд цивільного захисту, здійснюються відповідно до закону. При проведенні повторної технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту та споруд подвійного призначення забороняється внесення змін до документів, що можуть призвести до втрати відповідною спорудою статусу та функцій об`єкта фонду захисних споруд цивільного захисту.
12. Захисні споруди цивільного захисту державної та комунальної власності не підлягають приватизації (відчуженню). Приватизація (відчуження) споруд подвійного призначення державної та комунальної власності здійснюється за умови збереження їх функціонального призначення для укриття населення. Власник (балансоутримувач) споруди подвійного призначення зобов`язаний забезпечити збереження функціонального призначення такої споруди для укриття населення. У разі зміни власника новим власником має бути збережено функціональне призначення такої споруди для укриття населення.
Згідно з п.п. 9, 11, 14, 16-18 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, включення об`єктів до складу та виключення таких об`єктів з фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 Деякі питання використання об`єктів фонду захисних споруд цивільного захисту утримання об`єктів фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.
У разі використання одного об`єкта фонду захисних споруд кількома центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування чи суб`єктами господарювання, фізичними особами - підприємцями вони беруть участь в утриманні такого об`єкта відповідно до укладених між ними договорів.
Під час утримання та експлуатації захисних споруд/споруд подвійного призначення не допускається зниження захисних та інших властивостей відповідних споруд, передбачених нормативними актами та проектною документацією.
11. Балансоутримувач забезпечує утримання об`єктів фонду захисних споруд у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання, облаштування та експлуатації об`єктів фонду захисних споруд, крім об`єктів, що мають перебувати в постійній готовності.
Строк приведення захисної споруди/споруди подвійного призначення в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди/споруди подвійного призначення, який не повинен перевищувати 24 години.
Після приведення в готовність об`єктів фонду захисних споруд вони повинні утримуватися та експлуатуватися в такому стані на весь час дії рішення щодо приведення єдиної державної системи цивільного захисту, її складових у режим підвищеної готовності, виникнення надзвичайної ситуації, введення правого режиму надзвичайного стану та в особливий період.
14. У разі банкрутства (ліквідації) балансоутримувача захисних споруд державної та комунальної форми власності, а також виявлення безхазяйних захисних споруд органи місцевого самоврядування за погодженням з місцевими держадміністраціями, а також центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди державної форми власності, приймають рішення про їх подальше використання.
16. Облік об`єктів фонду захисних споруд ведеться міністерствами, іншими центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування в паперовій та електронній формах, а також суб`єктами господарювання виключно в паперовій формі.
Паспорт захисної споруди/споруди подвійного призначення є первинним та обов`язковим документом для обліку сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення у складі фонду захисних споруд.
Ведення обліку найпростіших укриттів та первинних (мобільних) укриттів здійснюється на підставі акта огляду.
Книга обліку об`єктів фонду захисних споруд є допоміжним документом обліку об`єктів фонду захисних споруд, що ведеться в паперовій формі. Книга обліку ведеться суб`єктами господарювання, які є балансоутримувачами не менше трьох об`єктів фонду захисних споруд.
Форми паспорта захисної споруди/споруди подвійного призначення та книги обліку об`єктів фонду захисних споруд визначаються вимогами щодо ведення обліку фонду захисних споруд, затвердженими МВС.
Ведення обліку об`єктів фонду захисних споруд в електронній формі здійснюється міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, на території яких розташовані такі об`єкти або до сфери управління яких вони віднесені (далі - суб`єкти ведення обліку), за допомогою Інформаційної системи, яка функціонує відповідно до пункту 23 цього Порядку.
Інформаційна система є інформаційно-комунікаційною системою, що забезпечує збирання, накопичення, захист, обробку, відображення та передачу інформації про об`єкти фонду захисних споруд незалежно від форми власності, а також електронну інформаційну взаємодію з іншими суб`єктами.
Після введення Інформаційної системи в постійну експлуатацію та надання до неї доступу суб`єктам ведення обліку ведення допоміжних документів обліку об`єктів фонду захисних споруд у паперовій формі, на території яких розташовані такі об`єкти або до сфери управління яких вони віднесені, є необов`язковим.
Первинні документи обліку сховищ, протирадіаційних укриттів, споруд подвійного призначення підлягають заміні лише у випадку їх пошкодження, втрати або надходження від балансоутримувачів таких споруд нових документів, розроблених у зв`язку із необхідністю внесення змін до інформації, зазначеної у відповідних документах.
17. Суб`єкти господарювання здійснюють облік об`єктів фонду захисних споруд, які перебувають у них на балансі (на утриманні, в управлінні тощо). Керівники таких суб`єктів господарювання несуть персональну відповідальність за забезпечення обліку, проведення інвентаризації, державної реєстрації права власності і речового права на захисні споруди, та достовірне і своєчасне подання відомостей про об`єкти фонду захисних споруд до міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, до сфери управління яких вони належать та до власності (господарського управління, оперативного управління) яких належать захисні споруди державної власності, що перебувають у суб`єктів господарювання приватної форми власності на підставі іншого речового права (користування, володіння тощо).
18. Включення об`єктів до фонду захисних споруд та виключення їх з такого фонду оформлюється рішенням міністерства, іншого центрального та місцевого органу виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, іншого органу державної влади, органу місцевого самоврядування, на території якого розташовано такий об`єкт або до сфери управління якого він відноситься.
Погоджені з ДСНС матеріали щодо виключення захисної споруди/споруди подвійного призначення з фонду захисних споруд є підставою для підготовки відповідного організаційно-розпорядчого документа.
Міністерство або інший центральний орган виконавчої влади розробляє організаційно-розпорядчий документ за поданням балансоутримувача об`єкта фонду захисних споруд, що належить до сфери управління відповідного центрального органу виконавчої влади.
Згідно з ст. 2 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
2. Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.
Як вбачається з матеріалів справи, рішенням Фастівської міської ради № 32-VII-VIII від 11.02.2021 р. Про надання згоди на списання з балансу Комунального підприємства Фастівської міської ради Фастівська житлово-експлуатаційна контора багатоквартирних будинків, надано згоду Комунальному підприємству Фастівської міської ради Фастівська житлово-експлуатаційна контора на списання багатоквартирних будинків, перелік яких зазначений в додатку № 1 до вказаного рішення, серед яких багатоквартирний будинок що розташований за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10 та в якому знаходиться протирадіаційне укриття (тип укриття: вбудоване) № 161014.
Крім того, як вбачається з матеріалів справи, актом від 01.03.2021 р. про списання багатоквартирного будинку з балансу, затвердженим КП Фастівська Жек, списано багатоквартирний будинок, що розміщений за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10 з балансу КП Фастівська Жек.
Водночас, враховуючи положення ст. 32 Кодексу цивільного захисту України, а саме те, що захисні споруди цивільного захисту комунальної власності не підлягають приватизації (відчуженню), протирадіаційне укриття (обліковий номер 161014), що розташоване за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10, внаслідок прийняття Фастівською міською радою рішення № 32-VII-VIII від 11.02.2021 р. Про надання згоди на списання з балансу Комунального підприємства Фастівської міської ради Фастівська житлово-експлуатаційна контора багатоквартирних будинків, підписання акту від 01.03.2021 р. про списання багатоквартирного будинку з балансу та фактичного списання багатоквартирного будинку за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10 з балансу КП Фастівська Жек, не вибуло із комунальної власності територіальної громади міста Фастова та станом на момент розгляду справи є комунальною власністю Фастівської міської ради та підлягає утриманню за рахунок коштів територіальної громади міста Фастова.
Таким чином, як вбачається з матеріалів справи та було встановлено судом в процесі розгляду справи, станом на момент розгляду справи протирадіаційне укриття (обліковий номер 161014), що розташоване за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10, перебуває на електронному обліку захисних споруд цивільного захисту Київської області, занесене до інформаційної системи Облік та візуалізація фонду захисних споруд цивільного захисту, у встановленому законом порядку не було виключене із фонду споруд цивільного захисту, не втратило статусу об`єкта фонду захисних споруд цивільного захисту та є майном, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Фастова.
Згідно з положеннями ст. 182 Цивільного кодексу України право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
2. Державна реєстрація прав на нерухомість є публічною, здійснюється відповідним органом, який зобов`язаний надавати інформацію про реєстрацію та зареєстровані права в порядку, встановленому законом.
3. Відмова у державній реєстрації права на нерухомість, ухилення від реєстрації, відмова від надання інформації про реєстрацію можуть бути оскаржені до суду.
4. Порядок проведення державної реєстрації прав на нерухомість та підстави відмови в ній встановлюються законом.
Відповідно до п) 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з п) 1 ч. 1 ст. 4 цього ж закону державній реєстрації прав підлягають право власності та право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на майбутній об`єкт нерухомості.
Водночас, як вбачається з матеріалів справи, станом на момент розгляду справи Фастівською міською радою не вчинено належних дій щодо державної реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права комунальної власності на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 161014, що розташоване за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10.
Згідно з ст. 15 Цивільного кодексу України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
2. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 16 цього ж кодексу кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
2. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути:
1) визнання права;
2) визнання правочину недійсним;
3) припинення дії, яка порушує право;
4) відновлення становища, яке існувало до порушення;
5) примусове виконання обов`язку в натурі;
6) зміна правовідношення;
7) припинення правовідношення;
8) відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди;
9) відшкодування моральної (немайнової) шкоди;
10) визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Суд може захистити цивільне право або інтерес іншим способом, що встановлений договором або законом чи судом у визначених законом випадках.
Велика Палата Верховного Суду неодноразово звертала увагу на те, що застосування конкретного способу захисту цивільного права або інтересу залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорення. Такі право чи інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорення та спричиненим цими діяннями наслідкам (правові позиції викладені у постановах Великої Палати Верховного Суду від 05.06.2018 р. у справі № 338/180/17, від 11.09.2018 р. у справі № 905/1926/16 та від 30.01.2019 р. у справі № 569/17272/15-ц).
Отже, враховуючи все вищезазначене, а також те, що протирадіаційне укриття (обліковий номер 161014), що розташоване за адресою: м. Фастів, вул. Садова, буд. 10, перебуває на електронному обліку захисних споруд цивільного захисту Київської області, занесене до інформаційної системи Облік та візуалізація фонду захисних споруд цивільного захисту, у встановленому законом порядку дана захисна споруда цивільного захисту не була виключена із фонду споруд цивільного захисту, не втратила такого статусу та є майном, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Фастова, а також те, що станом на момент розгляду справи Фастівською міською радою не вчинено належних дій щодо державної реєстрації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права комунальної власності на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 161014, вимоги прокурора до відповідача про зобов`язання вчинити дії щодо державної реєстрації права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади на захисну споруду цивільного захисту протирадіаційне укриття № 161014, яке розташоване за адресою: Київська область, місто Фастів, вулиця Садова, будинок 10, є законними і обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, обставини справи, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Судові витрати відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 123, 129, 233, 236 - 240 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1.Позов задовольнити повністю.
2.Зобов`язати Фастівську міську раду (08500, пл. Соборна, буд. 1, м. Фастів, Київська область; ідентифікаційний код 34446857) вчинити дії щодо державної реєстрації права комунальної власності Фастівської міської територіальної громади на захисну споруду цивільного захисту - протирадіаційне укриття № 161014, яке розташоване за адресою: Київська область, місто Фастів, вулиця Садова, будинок 10.
3.Стягнути з Фастівської міської ради (08500, пл. Соборна, буд. 1, м. Фастів, Київська область; ідентифікаційний код 34446857) на користь Київської обласної прокуратури (01601, бульв. Лесі Українки, буд. 27/2, м. Київ; ідентифікаційний код 02909996) судові витрати 3 028 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 (нуль) коп. судового збору.
4.Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його апеляційне оскарження, а у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржено протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги до Північного апеляційного господарського суду.
Суддя В.М.Бацуца
Повний текст рішення складено і підписано
12 листопада 2024 р.
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2024 |
Оприлюднено | 14.11.2024 |
Номер документу | 122955655 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про державну власність щодо реєстрації або обліку прав на майно |
Господарське
Господарський суд Київської області
Бацуца В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні