Справа № 138/3055/24
Провадження №:3/138/1177/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 листопада 2024 року м. Могилів-Подільський
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області в складі:
головуючого: судді Ясінського Ю.А.,
з участю: секретаря судового засідання Сілантьєвої Л.А.,
прокурора Загороднюк В.В.,
особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні Могилів-Подільського міськрайонного суду матеріали, які надійшли з Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту Стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки смт. Тиврів Тиврівського району Вінницької області, зареєстрованої та мешканки АДРЕСА_1 , українки, громадянки України, депутата Могилів-Подільської міської ради, телефон НОМЕР_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 , за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , являючись депутатом 8 скликання Могилів-Подільської міської ради, будучи згідно п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією, в порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції», несвоєчасно без поважних причин лише 15.03.2024 подала декларацію особи, уповноваженої на здійснення функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік в чому вбачаються ознаки адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
В судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, визнала повністю, щиро розкаялася.
Прокурор в судовому засіданні просила визнати ОСОБА_1 винуватою у вчиненні вказаного правопорушення та накласти на неї мінімальне стягнення у виді штрафу.
Вина останньої у вказаному правопорушенні доведена дослідженими матеріалами справи, зокрема: протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією № 602 від 03.10.2024 в якому зазначено обставини правопорушення; повідомленням № 53-3479вих-24 від 15.07.2024; результатами пошуку в Єдиному державному реєстрі декларацій відносно ОСОБА_1 щорічної декларації за 2022 рік, яку вона подала 15.03.2024; копією щорічної декларації ОСОБА_1 за 2022 рік із зазначенням дати її подання «15.03.2024»; листом Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України № 25574-2024 від 25.07.2024 до Могилів-Подільського міського голови про збір доказів про можливе порушення вимог Закону України «Про запобігання корупції» депутатами Могилів-Подільської ради; листом-відповіддю секретаря міської ради № 02-22/1506 від 29.07.2024 начальнику управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України Сосиновичу Д.; копією рішення № 1 від 12.11.2020 про початок повноважень депутатів Могилів-Подільської міської ради Могилів-Подільського району восьмого скликання; копією списку депутатів Могилів-Подільської міської ради Могилів-Подільського району Вінницької області 8 скликання, повноваження яких розпочались 12.11.2020; копією листа відповіді керівника Управління проведення спеціальних перевірок та контролю за своєчасністю подання декларацій Національного агентства з питань запобігання корупції Санделенко Ю. від 06.08.2024 № 47-1/57396-24; письмовим поясненням ОСОБА_1 від 07.10.2024.
Відповідно до рішення № 1 від 12.11.2020 Могилів-Подільської міської ради 8 скликання ОСОБА_1 набула повноважень депутата 8 скликання Могилів-Подільської міської ради.
Згідно з п. «б» п. 1 ч. 1 ст.3Закону України«Про запобіганнякорупції» до суб`єктів, на яких поширюється дія цього Закону є державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.
Відповідно до примітки до ст. 172-6 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, які відповідно до частин першої та другої статті 45 Закону України«Про запобіганнякорупції» зобов`язані подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Частиною 1 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції»передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах «а», «в-г» пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - декларація), за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
Згідно п. 27 Прикінцевих положень Закону України «Про запобігання корупції» встановлено, що особи, які у 2022-2023 роках не подали декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, відповідно до статті 45 цього Закону, і кінцевий строк для подання яких настав до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану», подають такі декларації не пізніше 31 січня 2024 року. Суб`єкти декларування, зазначені у частинах сьомій-чотирнадцятій статті 45 цього Закону, подають відповідні декларації у строки, встановлені частинами сьомою-чотирнадцятою статті 45 цього Закону, якщо відповідні декларації не було подано раніше.
Відповідно до п. 15 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про запобігання корупції» Національне агентство з питань запобігання корупції надає рекомендаційні роз`яснення, методичну та консультаційну допомогу, зокрема, щодо застосування положень Закону та прийнятих на його виконання нормативно-правових актів.
З метою реалізації цього повноваження та виконання п. 3 розділу ІІ Закону України від 20.09.2023 № 3384-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України про визначення порядку подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в умовах воєнного стану» Національне агентство підготувало Роз`яснення від 13.11.2023 № 4.
НАЗК дає роз`яснення щодо типів існування декларацій, коли слід їх подавати та який звітний період вони охоплюють. Крім того, пунктом 1-1 даного Роз`яснення за загальним правилом потрібно до 31.01.2024 подати щорічні декларації (з будь-якою позначкою) за 2021-2022 звітні періоди; декларацію при звільненні за 2022-2023 роки (якщо обов`язок подання декларації настав до 11.10.2023 включно); декларацію кандидата на посаду за 2021 та 2022 звітні періоди (якщо кінцевий строк настав у період з 24.02.2022 по 11.10.2023 включно).
З огляду на викладене депутат Могилів-Подільської міської ради ОСОБА_1 повина була подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2022 рік не пізніше 31.01.2024. Проте, декларацію за 2022 рік ОСОБА_1 подала 15.03.2024 об 11 год. 14 хв., що підтверджено витягом з «Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування».
Відповідно до роз`яснень, викладених в листі Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією» № 223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року, під поважними причинами слід розуміти неможливість особи подати вчасно декларацію у зв`язку з хворобою, перебуванням особи на лікуванні, внаслідок стихійного лиха (повені, пожежі, землетрусу), технічних збоїв офіційного веб-сайту Національного агентства з питань запобігання корупції, витребуванням відомостей, необхідних для внесення в декларацію, перебуванням (триманням) під вартою тощо.
ОСОБА_1 не надала суду докази неможливості подати вчасно декларацію з поважних причин за 2022 рік, матеріали справи не містять належних, достатніх та допустимих доказів цього. Крім того, остання в судовому засіданні вину у несвоєчасному поданні декларації без поважних причин визнала повністю.
Заслухавши особу, що притягується до адміністративної відповідальності, прокурора, дослідивши матеріали справи, приходжу до висновку, що ОСОБА_1 необхідно визнати винуватою за ч. 1 ст. 172-6 КУпАП: несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
При накладенні стягнення суд враховує характер вчиненого правопорушення, те що ОСОБА_1 вперше притягується до адміністративної відповідальності, ступінь її вини, майновий стан, відсутність обставин, що обтяжують її відповідальність, її щире розкаяння, і вважає, що для її виправлення та перевиховання достатнім та необхідним буде стягнення у виді мінімального штрафу в межах санкції ч. 1 ст. 172-6 КУпАП.
Керуючись ст. 3, 45 Закону України «Про запобігання корупції», ст. 27, ст. 40-1, ст. 172-6 ч. 1, ст. 284 ч. 1 п. 1 КУпАП, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 визнати винуватою у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, і накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу в дохід держави в розмірі п`ятдесяти неоподатковуванихмінімумів доходівгромадян,що становить850(вісімсотп`ятдесят)гривень (стягувач Управління стратегічних розслідувань у Вінницькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, що знаходиться по вул. Чорновола, 5 м. Вінниця, 21010, код ЄДРПОУ 43305056).
Стягнути зі ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір врозмірі605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок на користь ГУК у м. Києві/м. Київ/ 22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ел.адм.подат.); рахунок отримувача: UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету: 22030106 (стягувачем є Державна судова адміністрація України, 050, призначення платежу «судовий збір»).
Роз`яснити, що відповідно до положень ч. 1ст. 307 КУпАП, штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Положення ч. 2ст. 308 КУпАПпередбачають, що у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статтіКУпАПта зазначеного у постанові про стягнення штрафу.
Постанова може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду через Могилів-Подільський міськрайонний суд протягом 10 (десяти) днів з дня її винесення.
Суддя Ю. А. Ясінський
Суд | Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2024 |
Оприлюднено | 14.11.2024 |
Номер документу | 122961584 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог фінансового контролю |
Адмінправопорушення
Могилів-Подільський міськрайонний суд Вінницької області
Ясінський Ю. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні