Постанова
від 11.11.2024 по справі 361/8188/24
БРОВАРСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 361/8188/24

Провадження № 3/361/4076/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.11.2024 м. Бровари

Суддя Броварського міськрайонного суду Київської області Червонописький В.С., розглянувши адміністративну справу, що надійшла з відділу реалізації матеріалів перевірок Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , громадянина України, проживає за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, -

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/36 від 30.07.2024 під час проведення перевірки Звіту політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» (код ЄДРПОУ 39341474, далі - Партія) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року (далі - Звіт), уповноваженою особою Національного агентства встановлено, що 25.03.2024 ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) надала грошовий внесок у розмірі 5 000, 00 грн на користь Партії (Додаток 1).

Зазначені кошти 25.03.2024 були перераховані на поточний рахунок Партії НОМЕР_2 , відкритий в АТ КБ «ПриватБанк» з призначенням платежу: «Внесок на підтримку Партії» від ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ), що підтверджується банківською випискою від 16.04.2024 (Додаток 2).

Прожитковий мінімум станом на 1 січня 2024 року становив 3 028,00 гривень (50 х 3 028,00 = 151 400,00).

Відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр), ОСОБА_1 є фізичною особою - підприємцем, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру від 30.05.2024 за кодом 445658178070 (Додаток 3).

Згідно з відкритими відомостями електронної системи публічних закупівель України Рго7огго, ФОП ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) уклала договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 230 696,92 грн, що становить понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок (151 400,00 гривень), а саме:

Договір на закупівлю робіт від 13.11.2023 № 98/23, укладений з Управлінням будівництва, житлово - комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Броварського району Київської області (ідентифікаційний код 26146617), в особі начальника ОСОБА_2 про виконання робіт з капітального ремонту ГРЩ - 0,4 кв на загальну суму 230 696,92 грн. Термін дії договору до 31.12.2023.

Слід зазначити, що за організаційно - правовою формою юридичної особи Управління будівництва, житлово - комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Броварського району Київської області є органом місцевого самоврядування, а його засновником є -Броварська міська рада Броварського району Київської області, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру від 30.05.2024 за кодом 318327075050.

Таким чином, станом на дату здійснення внеску на підтримку Партії (25 березня 2024 року) ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 ) уклала договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму 230 696,92 грн, яка є більшою від граничної суми, що складає 151 400,00 гривень (3 028,00 грн - прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 1 січня 2024 року відповідно до статті 7 Закону України «Про державний бюджет України 2024 рік» х 50), чим порушено вимоги пункту 9 частини 1 статті 15 Закону.

На підставізазначеного вище, ОСОБА_1 (ідентифікаційнийкод НОМЕР_1 )надавши 25.03.2024на користьПартії внесокна загальнусуму 5000,00гривень недотрималась обмежень,визначених пунктом 9 частини 1 статті 15 Закону, чим порушила порядок надання внеску на підтримку політичної партії за що передбачена адміністративна відповідальність, визначена статтею 21215КУпАП.

У судове засідання ОСОБА_1 не з`явилась, повідомлялась про час та місце розгляду справи належним чином шляхом направлення судової повістки поштою. Так, в матеріалах справи міститься два рекомендованих повідомлення про вручення судової повістки особисто ОСОБА_1 на судові засідання, призначені на 30.09.2024 та 11.11.2024.

Представник Броварської окружної прокуратури в судове зсідання не з`явився, про час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином шляхом направлення судової повістки в електронний кабінет, про що в матеріалах справи міститься відповідна довідка.

11.11.2024 від захисника ОСОБА_1 адвоката Голосія Т.А. надійшли письмові пояснення, в яких зазначено, що ОСОБА_1 , визнає вину у вчинені адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення. При цьому зазначаю, що здійснення внеску в розмірі 5000 грн. на підтримку ПП «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - ЄДНІСТЬ» був здійснений нею, оскільки вона вважала, що Управління будівництва, житлово - комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Броварського району Київської області, з яким у неї був укладений договір про виконання робіт з капітального ремонту ГРЩ, не є органом місцевого самоврядування. Станом на момент розгляду справи, вказаний внесок Політичною партією ОСОБА_3 повернуто, що підтверджується платіжною інструкцією №4 від 30.10.2024 та випискою з рахунку від 30.10.2024, копії яких остання долучила до матеріалів справи. Зважаючи на незначну суму внеску, а також, що цей внесок був повернутий, захисник вважає, що відсутні значні негативні наслідки від здійснення внеску, а тому вчинене правопорушення є малозначним. ОСОБА_1 раніше до адміністративної відповідальності не притягувалась. Просить суд звільнити її від кримінальної відповідальності та оголосити усне зауваження.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Статтею 252 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

За змістом статті 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками.

Відповідно п. 1 ч. 3, ч. ч. 4, 8 ст. 14 Закону України «Про політичні партії в Україні» надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі, зокрема, внесків на підтримку партій. Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи. Грошовий внесок на підтримку політичної партії здійснюється фізичною особою особисто або юридичною особою шляхом перерахування суми внеску на відповідний банківський рахунок.

Пунктом 9 частини 1 статті 15 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними особами, з якими укладено договір про закупівлю робіт, товарів чи послуг для забезпечення потреб держави або територіальної громади на загальну суму понад п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня року, в якому здійснюється внесок, - протягом строку дії такого договору та протягом одного року після припинення його дії.

Відповідальність за порушення зазначеної вимоги передбачена ст. 212-15 КУпАП.

Так, стаття 212-15 КУпАП передбачає відповідальність за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму.

Дослідивши матеріали справи приходжу до висновку, що вина ОСОБА_1 у скоєнні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме:

-змістом протоколу про адміністративне правопорушення №50-33/36 від 30.07.2024, який складений уповноваженою особою та відповідає вимогам ст. ст. 254, 256 КУпАП;

-витягом з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; копією договору про закупівлю робіт №98/23від 13.11.2023 укладеного між ФОП ОСОБА_1 та Управлінням будівництва, житлово-комунального господарства, інфраструктури та транспорту Броварської міської ради Броварського району Київської області та додатками до нього;

-копіями Висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру №339 від 23.05.2024;

- заключною випискою за період з 01.01.2024 по 31.03.2024 по поточному рахунку клієнта «Команда Ігоря Сапожка Єдність».

Надаючи оцінку наведеним доказам в їх сукупності, суд вважає доведеним факт вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, а саме порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

Щодо стягнення, яке має бути застосовано відносно ОСОБА_1 , суддя виходить з такого.

Статтею 212-15 КУпАП передбачено, що порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від сімдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від ста до ста тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією суми внеску на підтримку політичної партії, фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації або агітації референдуму, наданої або отриманої з порушенням закону.

Водночас, при визначенні стягнення, яке підлягає застосуванню, необхідно враховувати загальні положення КУпАП, в тому числі, якими визначаються види відповідних стягнень та межі їх застосування.

Так, відповідно до ч. 1-3 ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

Адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами. (ст. 23 КУпАП)

Суд враховує, що ОСОБА_1 25.03.2024 здійснено перерахування спонсорського внеску на користь політичної партії «КОМАНДА ІГОРЯ САПОЖКА - «ЄДНІСТЬ» у розмірі 5 000,00 грн.. Згідно копії платіжної інструкції №4 від 30.10.2024 та випискою з рахунку від 30.10.2024 вбачається, що сплачені кошти були повернуті політичною партією на рахунок ОСОБА_3 .. Таким чином, на момент розгляду адміністративної справи політичною партією виправлено допущену ОСОБА_3 помилки, щодо перерахування коштів, а отже відсутні негативні наслідки вчиненого адміністративного правопорушення.

Відповідно до ст. 22 КУпАП, при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.

При цьому зазначена норма закону не містить будь-якого переліку умов або обставин, наявність яких дозволила би судити про малозначність правопорушення, а також застережень щодо неможливості її застосування до окремих складів адміністративних правопорушень, у тому числі щодо ст. 212-15 КУпАП.

Відповідно до ч. 2 ст. 284 КУпАП при оголошенні усного зауваження, органом (посадовою особою), який уповноважений розглядати справу, виноситься постанова про закриття справи.

На підставі викладеного, керуючись вимогами ст. ст. 22, 29, 212-15, 251, 252, 268, 283, 284, 294 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ) на підставі ст. 22 КУпАП звільнити від адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП у зв`язку з малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення, обмежившись усним зауваженням.

Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ст. 212-15 КУпАП закрити.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 10-ти днів з моменту її винесення, шляхом подачі апеляційної скарги через Броварський міськрайонний суд Київської області, а правопорушником з дня її отримання.

Суддя В.Червонописький

СудБроварський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено14.11.2024
Номер документу122971944
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку надання або отримання внеску на підтримку ПП, порушення порядку надання або отримання держ. фінансування статутної діяльності ПП, порушення порядку надання або отримання фінансової підтримки для здійснення передвиборної агітації

Судовий реєстр по справі —361/8188/24

Постанова від 11.11.2024

Адмінправопорушення

Броварський міськрайонний суд Київської області

Червонописький В. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні