Рішення
від 06.11.2024 по справі 914/1006/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.11.2024 Справа № 914/1006/24

За позовом: Сокільницької сільської ради Львівського району Львівської області (81130, Львівська область, с.Сокільники, вул.Січових Стрільців, 1; ідент.код 04369682)

до Відповідача-1: Товариства з обмеженою відповідальністю «Вертикаль Інкомпані» (79071, м.Львів, вул.Кульпарківська, 200А; ідент.код 39281358),

Відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів Проперті Девелопмент» (79040, м.Львів, вул.Городоцька, 359; ідент.код 33895256), -

про: стягнення солідарно безпідставно збережених грошових коштів пайової участі з будівництва житла у сумі 1863694,67грн.

Суддя: Стороженко О.Ф.

Секретар: Мацейко А.Ю.

Представники:

Позивача: Антосюк Н.Я. Довіреність №02-32/1070-24 від 05.07.2024;

Відповідача-1: не прибув;

Відповідача-2: не прибув.

Процесуальні дії вчинено Cудом у приміщенні Господарського суду Львівської області: зал судового засідання №11.

Виходячи з обставин, зазначених у частині третій ст. 238 ГПК України, -

Суд встановив:

Сокільницькою сільською радою Львівського району Львівської області подано Позовну заяву з вимогою про стягнення солідарно з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вертикаль Інкомпані» та Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів Проперті Девелопмент» безпідставно збережених Відповідачами «грошових коштів пайової участі з будівництва житла у загальному розмірі 7084443,53грн».

Позивачем підставами позову зазначено факт прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів згідно із чотирма Сертифікатами:

-ІУ122210322914 від 15.04.2021;

-ІУ122210322948 від 15.04.2021;

-ІУ122211215450 від 17.12.2021;

-ІУ122211215968 від 17.12.2021.

Суд, Ухвалою від 25.03.2024, здійснив роз`єднання позовних вимог та виділив у самостійне провадження вимоги Позивача, які обґрунтовано фактами прийняття в експлуатацію об`єктів будівництва згідно із Сертифікатами:

-ІУ122210322948 від 15.04.2021;

-ІУ122211215450 від 17.12.2021;

-ІУ122211215968 від 17.12.2021.

У даній справі розглядався спір за вимогою про стягнення грошових коштів у сумі 1863694,67грн, яку обґрунтовано фактом прийняття в експлуатацію об`єкту будівництва згідно зі Сертифікатом ІУ122210322948 від 15.04.2021.

Відповідачем-1 подано Відзив з обґрунтуванням безпідставності позову, у якому, зокрема, зазначено:

-22 серпня 2018 року Відділ архітектури і містобудування Пустомитівської районної державної адміністрації Львівської області, як орган місцевого самоврядування, видав (затвердив) Товариству з обмеженою відповідальністю «Львів Проперті Девелопмент» Містобудівні умови та обмеження на будівництво Кварталу житлової і громадської забудови із закладами обслуговування в селі Сокільники Пустомитівського району Львівської області (вул.Проектована-1 - вул. Підстригача - вул. Проектована - 3), зміни до них внесено 29.08.2018;

-01 серпня 2018 року ТОВ «Львів Проперті Девелопмент»,ТОВ «Вертикаль Інкомпані» та ЛФ ТОВ «ОБРА КОНСТРАКШН ГРУП» укладено Договір № 01/08- 18-АЗ-1, за яким ТОВ «Львів Проперті Девелопмент» передало ТОВ «ВЕРТИКАЛЬ ІНКОМПАНІ» функції замовника будівництва;

-на підставі зазначеного Договору і наявних Містобудівних умов та обмежень, Відповідачі отримали Дозвіл на виконання будівельних робіт та згодом ввели в експлуатацію Об`єкт "Квартали житлової та громадської забудови із закладами обслуговування (2-га черга будівництва, секції 2.1, 2.2) села Сокільники Пустомитівського району Львівської області (вул.Проектована-1 - вул. Підстригача - вул. Проектована - 3) на підставі Сертифікату готовності ІУ122210322948 від 15.04.2021;

-згідно зі ст. 40 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності (в редакції, що діяла до 01.01.2020), порядок залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту встановлювався органом місцевого самоврядування відповідно до цього Закону;

-замовник, який мав намір щодо забудови земельної ділянки у відповідному населеному пункті, зобов`язаний обрати участь у створенні і розвитку інженерно- транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту, крім випадків, передбачених частиною четвертою статті 40;

-пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту полягає у перерахуванні замовником, до прийняття об`єкта будівництва в експлуатацію, до відповідного місцевого бюджету коштів для створення і розвитку зазначеної інфраструктури;

-величина пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту визначається у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (відповідно до встановленого органом місцевого самоврядування розміру пайової участі у розвитку інфраструктури), з урахуванням загальної кошторисної вартості будівництва об`єкта, визначеної згідно з будівельними нормами, державними стандартами і правилами;

-відповідно до ЗУ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні" №132-ІХ від 20.09.2019, статтю 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" виключено;

-Прикінцеві та перехідні положення Закону №132-ІХ (п.2) встановлювали:

·договори про сплату пайової участі, укладені до 1 січня 2020 року, є дійсними та продовжують свою дію до моменту їх повного виконання;

·протягом 2020 року замовники будівництва на земельній ділянці у населеному пункті перераховують до відповідного місцевого бюджету кошти для створення і розвитку інфраструктури населеного пункту;

-за змістом Закону № 132-ІХ і його Прикінцевих та перехідних положень, з 01.01.2020 у замовників будівництва відсутній обов`язок укладати з органом місцевого самоврядування договір про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту; дійсними та такими, що продовжують свою дію до моменту їх виконання, є лише договори про пайову участь, укладені до 01.01.2020;

-Відповідачі не укладали з Органом місцевого самоврядування, який видавав Містобудівні умови та обмеження, договору про сплату пайового внеску;

-аналізуючи редакцію ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», чинну на момент початку будівництва, підставою для перерахування пайового внеску до бюджету є саме договір, передбачений ст.40 Закону;

-без укладених такого договору в Замовника відсутня можливість здійснювати будь які платежі до місцевого бюджету, а відповідно і відсутній такий обов`язок;

-згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з 21.01.2021 Пустомитівська районна державна адміністрація Львівської області перебувала у стані припинення, а з вересня 2022 року юридичну особа припинено шляхом реорганізації і правонаступником є Львівська районна адміністрація Львівської області;

-відповідно до викладеного, Сокільницька сільська рада Львівської області не є правонаступником Органу місцевого самоврядування, який видавав Відповідачу-2 Містобудівні умови та обмеження, відповідно, з нею і не міг бути укладений договір про сплату пайових внесків на момент дії ст.40 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» (до 01.01.2020);

-із врахуванням викладеного вбачається, що Відповідачі не мали підстав для сплати пайових внесків до місцевого бюджету, оскільки відповідні договори не укладались з Органом місцевого самоврядування, який би мав визначити усі його істотні умови; також не зобов`язані були укладати такі договори із Сокільницькою сільською радою Львівської області.

Відповідачем-2 заяв (клопотань) не подано.

Представник Позивача надав пояснення стосовно обставин спору.

Справу, згідно з нормами статей 12, 247 ГПК України, розглянуто за правилами загального позовного провадження.

У ході дослідження обставин справи та поданих доказів, - Суд встановив:

22.08.2018, за Заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів Проперті Девелопмент» (Відповідача-2), Відділом містобудування та архітектури Пустомитівської районної державної адміністрації, Наказом №092МУО-21/06, затверджено Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкту будівництва: Кварталу житлової та громадської забудови із закладами обслуговування в с. Сокільники Пустомитівського району Львівської області (вул.Проектована-1 - вул. Підстригача - вул. Проектована - 3), а Наказом №093МУО-21/06 від 29.09.2018 внесено до них зміни.

Об`єкти другої черги будівництва (секції 2.1, 2.2) уведено в експлуатацію 13.04.2021, що підтверджується Сертифікатом про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів ІУ122210322948 від 15.04.2021, у якому також зазначено:

-будівництво розпочато 27.03.2018 (до затвердження Містобудівних умов та обмежень);

-Замовниками будівництва є Товариство з обмеженою відповідальністю «Вертикаль Інкомпані» (Відповідач-1) та Товариство з обмеженою відповідальністю «Львів Проперті Девелопмент» (Відповідача-2).

На час початку будівництва (27.03.2018) чинною була норма ст.40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», якою встановлювався обовязок для замовників будівництва брати пайову участь у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту шляхом перерахування до місцевого бюджету відповідних коштів.

При цьому, строк на виконання замовником зазначеного обов`язку тривав до часу прийняття об`єкту будівництва в експлуатацію (ч.3 ст.40).

Величина пайової участі повинна була визначатись у договорі, укладеному з органом місцевого самоврядування (ч.5 ст.40).

Відповідачами, які здійснювали будівництво у селі Сокільники, не виконано вимоги ст.40 Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» стосовно укладення договору із Сокільницькою сільською радою про сплату пайової участі, проте такий обов`язок у них виник, що зумовлює обов`язковість сплати ними коштів пайової участі у створенні інфраструктури села Сокільники.

У період здійснення Відповідачами будівництва зазначеного обєкту внесено зміни до Закону «Про регулювання містобудівельної діяльності» (Законом №132-ІХ від 20.09.2019) і статтю 40 виключено.

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону №132-ІХ:

-стаття 40 Закону «Про регулювання містобудівельної діяльності» втратила чинність з 01.01.2020 (підп.2 п.1);

-договори про сплату пайової участі, укладені до 01.01.2020, зберігають чинність (п.2);

-протягом 2020 року замовники будівництва перераховують до відповідного місцевого бюджету кошти для створення і розвитку інфраструктури населеного пункту (п.2).

Виходячи зі змісту ст.40 Закону «Про регулювання містобудівельної діяльності» і зазначених норм Прикінцевих та перехідних положень Закону №132-ІХ, у Відповідачів наявним був обов`язок з укладення із Сокільницькою сільською радою договору (про сплату пайової участі) ще до 01.01.2020, а також обов`язок зі сплати відповідних коштів упродовж 2020 року.

Невиконання Відповідачами обов`язку з укладення із Сокільницькою сільською радою зазначеного договору не звільняє їх від обов`язку зі сплати коштів пайової участі, які необхідно було сплатити ще у 2020 році відповідно до вимог п.2 Прикінцевих та перехідних положень Закону №132-ІХ.

Відповідачі, не виконавши обов`язку з укладення із Сокільницькою сільською радою договору про пайову участь у створенні інфраструктури населеного пункту (села Сокільники) та зі сплати відповідних коштів, безпідставно зберегли вказані кошти за рахунок органу місцевого самоврядування, що, згідно з нормами ст.1212 Цивільного кодексу України, зумовлює виникнення у них обов`язку зі сплати зазначених коштів Сокільницькій сільській раді.

При цьому, згідно з нормою ст.541 ЦК України, у Відповідачів наявний солідарний обов`язок з повернення Позивачу коштів пайової участі (в сумі 1863694,67грн) у зв`язку з неподільністю предмета зобов`язання.

Враховуючи зазначене, наявні підстави для задоволення вимоги Позивача про стягнення з Відповідачів солідарно безпідставно збережених коштів пайової участі у створенні та розвитку інфраструктури села Сокільники, сума яких складає 1863694,67грн.

Враховуючи факт виникнення у Відповідачів обов`язку зі сплати безпідставно збережених коштів пайової участі, заперечення Відповідача-1 стосовно позову безпідставні.

Згідно з нормою п.2 ч.1 ст.129 ГПК України, наявні підстави для покладення на Відповідачів у рівних частках витрат Позивача на судовий збір (27955,42грн), розмір якого складає 1,5 відсотка від ціни позову у даній справі.

Виходячи з наведеного та керуючись нормами статей 2, 12-14, 73-80, 86, 91, 123, 129, 165 (ч.9), 178 (ч.2), 233, 236-238 Господарського процесуального кодексу України,-

Суд вирішив:

1.Позов задоволити повністю.

2.Стягнути солідарно з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вертикаль Інкомпані» (79071, м.Львів, вул.Кульпарківська, 200А; ідент.код 39281358) та Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів Проперті Девелопмент» (79040, м.Львів, вул.Городоцька, 359; ідент.код 33895256) на користь Сокільницької сільської ради Львівського району Львівської області (81130, Львівська область, с.Сокільники, вул.Січових Стрільців, 1; ідент.код 04369682): безпідставно збережені грошові кошти пайової участі (зі створення інфраструктури населеного пункту) в сумі 1863694,67грн.

3.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вертикаль Інкомпані» (79071, м.Львів, вул.Кульпарківська, 200А; ідент.код 39281358) на користь Сокільницької сільської ради Львівського району Львівської області (81130, Львівська область, с.Сокільники, вул.Січових Стрільців, 1; ідент.код 04369682) витрати на судовий збір у сумі 13977,71грн.

4.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Львів Проперті Девелопмент» (79040, м.Львів, вул.Городоцька, 359; ідент.код 33895256) на користь Сокільницької сільської ради Львівського району Львівської області (81130, Львівська область, с.Сокільники, вул.Січових Стрільців, 1; ідент.код 04369682) витрати на судовий збір у сумі 13977,71грн.

Дане Рішення набирає законної сили відповідно до норм статей 240, 241, 254, 256, 257 ГПК України, а саме:

- у випадку відсутності апеляційного оскарження у 20-денний строк після закінчення вказаного строку, встановленого на подання апеляційної скарги (до Західного апеляційного господарського суду), який обчислюється з дня складення повного Рішення;

- у випадку апеляційного оскарження (у 20-денний строк) і відсутності факту скасування після ухвалення Західним апеляційним господарським судом відповідного судового рішення.

Повне рішення складено 13.11.2024.

СуддяСтороженко О.Ф.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення06.11.2024
Оприлюднено15.11.2024
Номер документу122982633
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань

Судовий реєстр по справі —914/1006/24

Ухвала від 11.12.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Рішення від 06.11.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 26.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 11.07.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 22.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

Ухвала від 17.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Стороженко О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні