Справа № 445/1582/24
провадження № 2/445/762/24
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 листопада 2024 року
Золочівський районний суд Львівської області в складі:
головуючого судді Бакаїм М.В.
секретаря судового засідання Назар С.М.
з участю прокурора ОСОБА_1
з участю відповідача ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Золочеві Львівської області, в спрощеному позовному провадженні, цивільну справу за позовом керівника Золочівської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Львівської обласної ради та Львівської міської ради, третя особа, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» до ОСОБА_2 про стягнення коштів за лікування потерпілого від кримінального правопорушення,-
в с т а н о в и в :
Керівник Золочіської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Львівської обласної ради та Львівської міської ради звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь Львівської міської ради кошти в сумі 12 170 грн. 20 коп. та Львівської обласної ради кошти в сумі 11427 грн. 02 коп., які, були затрачені на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_3 . Також, просить стягнути з відповідача судові витрати. В обґрунтування позову покликається на те, що вироком Золочівського районного суду Львівської області від
27.08.2021 ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України та призначено йому покарання у виді обмеження волі строком на один рік шість місяців з позбавленням права керувати транспортними засобами строком на один рік. Також, на підставі ст. 75 КК України, засудженого ОСОБА_2 звільнено від відбування основного покарання та встановлено іспитовий строк тривалістю один рік. Вказаним вироком встановлено, що ОСОБА_2 , 10 січня 2021 року, близько 11 години, ОСОБА_2 , керував автомобілем марки Renault Megane, р.н. НОМЕР_1 , рухаючись автодорогою Тернопіль-Львів-Рава-Руська, траса М-09, на 58 км.+ 110 м. в напрямку м. Львова, порушив вимогу Р. 1 п. 1.5, п.1.10 (в частині терміну «небезпека для руху»); Р.2 п.2.3б) Р.10 п. 10.1, Р.11 п. 11.3, Р. 12 п. 12.1 та 12.3 чинних ПДР, затверджених Постановою КМУ від 10.10.2001 №1306, які виразилися в тому, що він керуючи транспортним засобом, не був уважним, не стежив за дорожньою обстановкою, не реагував на її зміну, здійснюючи рух у межах населеного пункту, не обрав безпечної швидкості руху з моменту виникнення небезпеки у вигляді попутного транспортного засобу попереду водій якого мав намір повернути ліворуч, не застосував своєчасно екстрене гальмування свого транспортного засобу з моменту різкого гальмування та загоряння «стопів» попутного спереду автомобіля, з метою уникнення зіткнення із попутнім транспортним засобом попереду, виїхав на смугу зустрічного руху, по якій в цей час по зустрічному напрямку рухався автомобіль Hyundaу Getz, реєстраційний номер НОМЕР_2 , під керуванням водія ОСОБА_3 , внаслідок чого позбавив його технічної можливості зупинити свій транспортний засіб, з моменту виникнення небезпеки, шляхом застосування своєчасного екстреного гальмування, внаслідок чого відбулося зіткнення транспортних засобів.
Внаслідок порушення вказаних норм Правил дорожнього руху ОСОБА_2 , пасажир автомобіля Hyunday Getz, реєстраційний номер НОМЕР_2 , ОСОБА_4 отримала тілесні ушкодження у вигляді компресійно-фрагментарного перелому L1 хребця із стенозом каналу хребта, що згідно висновку судово-медичної експертизи по ознаці тривалого розладу здоров`я відноситься до середнього ступеня тяжкості та водій цього ж автомобіля ОСОБА_3 отримав закритий перелом кісток носа зі зміщенням, злам середньої третини лівої ключиці, лінійний перелом верхньої щелепи справа, які по ознаці тривалого розладу здоров`я відносяться до середньої тяжкості.
Так, згідно інформації Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» (далі КНП ЛОР «ЛОКЛ») ОСОБА_3 , внаслідок отриманих тілесних ушкоджень, знаходився на стаціонарному лікуванні в отоларингологічному відділенні КНП ЛОР «ЛОКЛ» з 11.01.2021 по 22.01.2021. Витрати на лікування ОСОБА_3 склали 11 427, 02 грн.
З інформації Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» (далі КНП «1 територіальне медичне об`єднання») ОСОБА_4 , внаслідок отриманих тілесних ушкоджень, знаходилася на стаціонарному лікуванні у відділенні нейрохірургії КНП «Клінічної лікарні швидкої медичної допомоги» з 10.01.2021 по 22.01.2021. Вартість лікування ОСОБА_4 у КНП «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» становить 12 170,20 грн.
Отже загальна сума витрат на лікування потерпілих від кримінального правопорушення ОСОБА_3 та ОСОБА_4 становить 11 427, 02 грн +12 170,20 грн. = 23597, 22 грн.
На день пред`явлення позову кошти, затрачені КНП Львівської обласної ради «Львівською обласною клінічною лікарньою» на лікування потерпілого ОСОБА_3 та КНП «Львівським територіальним медичним об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» на лікування потерпілої ОСОБА_4 , відповідачем ОСОБА_2 не відшкодовані. Згідно зі ст. 1206 ЦК України, особа, яка вчинила злочин, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього злочину. Якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету. Окрім того, відповідно до п. 3 постанови ПленумуВерховного СудуУкраїни від07.07.1995№11«Про відшкодуваннявитрат настаціонарне лікуванняособи,яка потерпілавід злочину,та судовихвитрат» питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993. Відповідно до п. 2 Порядку обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 545 від 16.07.1993, сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі та вартості витрат на його лікування в день. Стягнені, в установленому порядку, кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я. Таким чином, відсутність відшкодування понесених з вини ОСОБА_2 витрат, що здійснені Комунальним некомерційним підприємством Львівської обласної ради «Львівською обласною клінічною лікарнею» та КНП «Львівським територіальним медичним об`єднанням «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» на стаціонарне лікування потерпілого від злочину, негативно впливає на формування місцевого бюджету та фінансування даного закладу охорони здоров`я комунальної власності, внаслідок чого порушуються інтереси державі у сфері охорони здоров`я щодо забезпечення конституційного права громадян на охорону здоров`я та медичну допомогу, а відтак вказане порушення інтересів держави є значимим. Даний позов пред`явлено прокурором в межах наданих йому законодавством повноважень в інтересах держави в особі Львівської обласної ради та Львівської міської ради, на яку державою покладено обов`язок щодо здійснення конкретних функцій у правовідносинах, пов`язаних із захистом інтересів держави, а саме Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №545 від 16.07.1993, а тому прокурором доведено підставність звернення з відповідним позовом на підставі інформації позивача на скеровані прокуратурою запити.
Прокурор Золочівської окружної прокуратури Левицька В.Р. в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав викладених в позові, просила позов задоволити.
Представник Львівської обласної ради в судове засідання не з`явився, подав клопотання про розгляд справи без участі представника.
Представник Львівської міської ради в судове засідання не з`явився, подав заяву про розгляд справи у їх відсутності.
Представник КНП Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, подав заяву про розгляд справи у їх відсутності, позовні вимоги підтримує.
Представник КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» в судове засідання не з`явився, подав клопотання про розгляд справи без участі представника.
ОСОБА_2 в судове засідання з`явився, визнає, що ним була завдана шкода, проте суму позову вважає завишеною, тому що на його утриманні перебуває четверо дітей і він не має можливості її сплатити.
Ухвалою судді Золочівського районного суду Львівської області від 18.07.2024 відкрито провадження у справі та призначено справу за правилами спрощеного позовного провадження, з викликом учасників справи в судове засідання.
Суд, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значеннядля розгляду справи і вирішення спору по суті, приходить до висновку, що позов керівника Золочівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Львівської обласної ради та Львівської міської ради до ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача КНП Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» та КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» про відшкодування витрат на лікування потерпілих від кримінального правопорушення, слід задоволити з наступних підстав.Згідно зіст.12 ЦПК Україницивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно дост.13 ЦПК Українисуд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цьогоКодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду.
Згідно зіст.81ЦПК Україник кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.Відповідно до ч. 4 ст. 82ЦПК Україниобставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Згідно із ч. 6 ст. 82 ЦПК Українивирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України (частина другастатті 19 Конституції України).
Відповідно до пункту 2 Рекомендації Rec (2012)11 Комітету Міністрів Ради Європи державам-учасникам «Про роль публічних обвинувачів поза системою кримінальної юстиції», прийнятій 19 вересня 2012 року на 1151-му засіданні заступників міністрів, якщо національна правова система надає публічним обвинувачам певні обов`язки та повноваження поза системою кримінальної юстиції, їх місія полягає в тому, щоби представляти загальні або публічні інтереси, захищати права людини й основоположні свободи та забезпечувати верховенство права.
Згідно із ст. 23 Закону України«Про прокуратуру»представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.
Відповідно до ч. 3ст. 56 ЦПК України увизначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами, а також може вступити за своєю ініціативою у справу, провадження у якій відкрито за позовом іншої особи, до початку розгляду справи по суті, подає апеляційну, касаційну скаргу, заяву про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами.
ЄСПЛ звертав увагу на те, що сторонами цивільного провадження є позивач і відповідач. Підтримка, що надається прокуратурою одній зі сторін, може бути виправдана за певних обставин, наприклад, у тих випадках, коли відповідне правопорушення зачіпає інтереси великого числа громадян, або у випадках, коли потрібно захистити інтереси держави (див. mutatis mutandis рішення від 15 січня 2009 року у справі «Менчинська проти Росії» (Menchinskaya v. Russia), заява № 42454/02, § 35).
Суд звертає увагу, що КНП Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» та КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» не вжито жодних заходів, в тому числі, представницького характеру, щодо стягнення суми затрачених коштів на лікування потерпілої, що свідчить про неналежне здійснення ними захисту інтересів держави з метою стягнення до бюджету відповідних витрат. Оскільки, КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» відноситься до установ комунальної та спільної власності територіальних громад, а кошти, які надаються на лікування хворих, надходять із місцевого бюджету, тому у даному випадку вказане призводить до ненадходження коштів до місцевого бюджету, що створює навантаження на бюджет та ускладнює процес безкоштовного лікування осіб, які цього потребують, у зв`язку з чим завдається істотна шкода державним інтересам в цілому.
Слід зазначити, що перший заступник керівника Золочівської окружної прокуратури М.Байса зверталася з запитом від 15.02.2024 за вих. № 14.54/05-40-753 24 до Львівської міської ради де зазначила, що Золочівською окружною прокуратурою буде пред`явлено позов в інтересах держави до ОСОБА_2 про стягнення 12170,20 грн. витрат КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_4 та запитом від 15.02.2024 за вих. № 14.54/05-40-754 24 до Львівської обласної ради де зазначила, що Золочівською окружною прокуратурою буде пред`явлено позов в інтересах держави до ОСОБА_2 про стягнення 11427,02 грн. витрат КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна лікарня» на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_3 .
Таким чином, враховуючи заподіяння шкоди інтересам держави та не вчинення жодних дій КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» та КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна лікарня» спрямованих на відшкодування завданих збитків, прокурор правомірно звернувся до суду із вказаним вище позовом.
Відповідно до вироку Золочівського районного суду Львівської області від 27.08.2021 ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України та призначено йому покарання у виді обмеження волі строком на один рік шість місяців з позбавленням права керувати транспортними засобами строком на один рік. Також, на підставі ст. 75 КК України, засудженого ОСОБА_2 звільнено від відбування основного покарання та встановлено іспитовий строк тривалістю один рік.
З листа Комунального некомерційного підприємства Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» ОСОБА_3 , внаслідок отриманих тілесних ушкоджень, знаходився на стаціонарному лікуванні в отоларингологічному відділенні КНП ЛОР «ЛОКЛ» з 11.01.2021 по 22.01.2021. Витрати на лікування ОСОБА_3 склали 11 427, 02 грн. КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» не зверталася з позовом до суду щодо стягнення вище зазначених витрат.
З листа Комунального некомерційного підприємства «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» ОСОБА_4 , внаслідок отриманих тілесних ушкоджень, знаходилася на стаціонарному лікуванні у відділенні нейрохірургії КНП «Клінічної лікарні швидкої медичної допомоги» з 10.01.2021 по 22.01.2021. Вартість лікування ОСОБА_4 у КНП «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» становить 12 170,20 грн. КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» не зверталася з позовом до суду щодо стягнення вище зазначених витрат.
Згідно п.1.3. Статуту КНП «Львівської обласної клінічної лікарні», затвердженого наказом управління майном спільної власності Львівської обласної ради №46-с від 02.06.2023, підприємство перебуває у спільній власності територіальних громад Львівської області в особі Львівської обласної ради. Засновником підприємства є управління майном спільної власності Львівської обласної ради.
Відповідно до п.5.3.2 джерелами формування майна та коштів підприємства є кошти місцевого, обласного та державного бюджету.
З огляду на те, що Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради «Львівська обласна клінічна лікарня» відноситься до установ комунальної власності, кошти, які виділяються на лікування хворих, надходять із місцевого, обласного та держаного бюджету, у даному випадку відсутність коштів, призводить до ненадходження коштів до бюджету, що створює навантаження на бюджет та ускладнює процесбезкоштовного лікування осіб, які цього потребують, чим завдаєтьсяістотна шкодадержавним інтересам в цілому, відтак Золочівська окружна прокуратура з метою захисту державних інтересів вважає за необхідне звернутися із позовом в інтересах держави в особі Львівської обласної ради про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я.
Згідно п.1.5. Статуту КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»», затвердженого наказом управління охорони здоров`я Департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради № 209 від 12.07.2022, засновником (власником) КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» є Львівська міська рада. Підприємство створене на базі майна комунальної власності Львівської міської ради (п.1.4).
Відповідно до п.5.3.1 джерелами формування майна та коштів підприємства є кошти Державного бюджету України,, органів державної влади та бюджету Львівської територіальної громади (бюджетні кошти).
З огляду на те, що Комунальне некомерційне підприємство «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних методів лікування та швидкої медичної допомоги»» Львівської міської ради відноситься до установ комунальної власності, кошти, які виділяються на лікування хворих, надходять із місцевого та обласного бюджету, у даному випадку відсутність коштів, призводить до ненадходження коштів до бюджету, що створює навантаження на бюджет та ускладнює процесбезкоштовного лікування осіб, які цього потребують, чим завдаєтьсяістотна шкодадержавним інтересам в цілому, відтак Золочівська окружна прокуратура з метою захисту державних інтересів вважає за необхідне звернутися із позовом в інтересах держави в особі Львівської міської ради про відшкодування витрат, понесених закладом охорони здоров`я.
З листа директора юридичного департаменту Г. Пайонкевич від 01.03.2024 №2901-27111, адресованого Золочівській окружній прокуратурі, вбачається, що засудженим ОСОБА_2 витрати КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних - методів лікування та швидкої медичної допомоги»» на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_4 не відшкодовано. Львівська міська рада з позовом до суду щодо стягнення таких витрат не зверталася.
Відповідно до ч. 4 ст. 82 ЦПК Україниобставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Згідно із ч. 6 ст. 82 ЦПК Українивирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Відповідно до вимогст. 1166 ЦК України, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
За змістом статті 1206 ЦК України особа, яка вчинила злочин, зобов`язана відшкодувати витрати закладу охорони здоров`я на лікування потерпілого від цього злочину, крім випадку завдання шкоди при перевищенні меж необхідної оборони або у стані сильного душевного хвилювання, що виникло раптово внаслідок насильства або тяжкої образи з боку потерпілого. Якщо лікування проводилось закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, у власності Автономної Республіки Крим або територіальної громади, кошти від відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету.
Відповідно до Постанови Пленуму ВСУ від 07 липня 1995 р. «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину та судових витрат» питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженихПостановою КМУ № 545 від 16 липня 1993 р. «Про порядок обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я». Термін і обґрунтованість перебування потерпілого від злочину на стаціонарному лікуванні визначається на підставі даних лікувального закладу, де він перебуває на лікуванні. До справи має бути приєднана довідка-розрахунок бухгалтерії цього закладу із записом про вартість одного ліжко-дня та загальну суму фактичних витрат на лікування потерпілого. Витрачені на стаціонарне лікування кошти підлягають відшкодуванню у повному обсязі.
Постановою КМУ№ 545 від 16липня 1993р. «Про порядок обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я»на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання передбачено, що сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі та вартості витрат на його лікування в день.
Визначена сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого або фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, при ухваленні вироку за позовом закладу охорони здоров`я або прокурора. Якщо лікування проводилось закладом охорони здоров`я, що є у державній власності, або територіальної громади, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету.
Питання про відшкодування витрат на стаціонарне лікування потерпілого вирішується згідно з Порядком обчислення розміру фактичних витрат закладу охорони здоров`я на стаціонарне лікування потерпілого від злочинного діяння та зарахування стягнених з винних осіб коштів до відповідного бюджету і їх використання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 липня 1993 року № 545. Згідно з пунктом 2 Порядку сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі, та вартості витрат на його лікування в день. Пунктом 3 Порядку встановлено, що визначена сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого або фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, при ухваленні вироку за позовом закладу охорони здоров`я або прокурора.
Стягнені в установленому порядку кошти залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я (п. 4 Порядку).
Відповідно до постанови Верховного суду від 13.12.2018 у справі № 344/15998/15-ц особа, яка завдала шкоди, звільняється від її відшкодування, якщо вона доведе, що шкоди завдано не з її вини. Законом на позивача не покладено обов`язку доказування вини відповідача в заподіянні шкоди, він лише повинен довести факт заподіяння такої шкоди відповідачем та її розмір.
Відповідно до ст. 36-1Закону України «Про прокуратуру», підставою для представництва прокуратурою інтересів держави в суді є наявність порушень або загрози порушень інтересів держави. Однією із форм представництва є звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави.
В судовому засіданні встановлено, що відповідно до вироку Золочівського районного суду Львівської області від 27.08.2021 ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України та призначено йому покарання у виді обмеження волі строком на один рік шість місяців з позбавленням права керувати транспортними засобами строком на один рік. Також, на підставі ст. 75 КК України, засудженого ОСОБА_2 звільнено від відбування основного покарання та встановлено іспитовий строк тривалістю один рік.
Також в судовому засіданні встановлено, що внаслідок неправомірних дій ОСОБА_2 , потерпілий від кримінального правопорушення ОСОБА_3 перебував на лікуванні в КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна лікарня». Зокрема, потерпілий ОСОБА_3 , перебував на стаціонарному лікуванні в отоларингологічному відділенні КНП ЛОР «ЛОКЛ» з 11.01.2021 по 22.01.2021. Витрати на лікування ОСОБА_3 склали 11 427, 02 грн.
А також внаслідок неправомірних дій ОСОБА_2 , потерпіла від кримінального правопорушення ОСОБА_4 перебувала на лікуванні в КНП «Клінічної лікарні швидкої медичної допомоги» з 10.01.2021 по 22.01.2021. Вартість лікування ОСОБА_4 у КНП «Клінічна лікарня швидкої медичної допомоги» становить 12 170,20 грн.
Слід зазначити, що прокурором доведено факт перебування потерпілих від кримінального правопорушення на стаціонарному лікуванні у медичних закладах та підтверджено відповідними документами понесені витрати на їхнє лікування.
У зв`язку з наведеним суд приходить до висновку, що позовні вимоги прокурора є законними та документально підтвердженими.
Оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов керівника Золочівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Львівської обласної ради та Львівської міської ради до ОСОБА_2 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна лікарня» та КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних - методів лікування та швидкої медичної допомоги»» про відшкодування витрат закладу охорони здоров`я на лікування потерпілих від кримінального правопорушення слід задоволити та стягнути з ОСОБА_2 на користь держави в особі Львівської обласної ради та Львівської міської ради витрати на лікування потерпілих від кримінального правопорушення, понесені КНП ЛОР «Львівська обласна клінічна лікарня» у сумі 11427,02 грн. та КНП «Львівське територіальне медичне об`єднання «Багатопрофільна клінічна лікарня інтенсивних - методів лікування та швидкої медичної допомоги»» у сумі 12170,20 грн.
Відповідно до ст. 141 ЦПК України, з відповідача підляють стягненню судові витрати на користь держави.
Керуючись ст. ст. 12, 81, 259, 263, 264, 265, 268, 272, 280 ЦПК України, суд,-
в и р і ш и в :
позов задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Львівської обласної ради (рахунок Р/р НОМЕР_3 , МФО 305299, ЄДРПОУ 01996711), кошти в сумі 11427 грн 02 коп (одинадцять тисяч чотириста двадцять сім гривень дві копійки), які були затрачені на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_3 .
Стягнути з ОСОБА_2 на користь Львівської міської ради (рахунок НОМЕР_4 , АТ КБ «Приват Банк», ЄДРПОУ 44496574, МФО 305299), кошти в сумі 12 170 грн 20 коп (дванадцять тисяч сто сімдесят гривень двадцять копійок), які були затрачені на лікування потерпілого від кримінального правопорушення ОСОБА_4 .
Стягнути з ОСОБА_2 , на користь держави судовий збір в розмірі 3 028,00 грн.
Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його складення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне судове рішення складено 14.11.2024 року.
Суддя М.В. Бакаїм
Суд | Золочівський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2024 |
Оприлюднено | 15.11.2024 |
Номер документу | 123002196 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них фізичній особі, яка потерпіла від кримінального правопорушення |
Цивільне
Золочівський районний суд Львівської області
Бакаїм М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні