ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,
гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ: 03499901,UA368999980313151206083020649
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
12.11.2024 Справа №905/1137/24
Суддя Господарського суду Донецької області Чернова О.В., за участю секретаря судового засідання Рикова А.С., розглянувши у відкритому судовому засідання справу
за позовом: Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м.Львів
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроресурспостач», м. Маріуполь Донецької області,
про стягнення 68000,00грн, з яких 34000,00грн штраф та 34000,00грн пеня,
за участю уповноважених представників сторін: не з`явились;
ВСТАНОВИВ:
Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України м.Львів звернулося до Господарського суду Донецької області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроресурспостач» м. Маріуполь, Донецької області про стягнення 68000,00грн, з яких 34000,00грн штраф та 34000,00грн пеня.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення відповідачем вимог Закону України «Про захист економічної конкуренції», внаслідок чого на відповідача накладено штраф рішенням Адміністративної колегії Відділення від 22.04.2021 №63/20-р/к в розмірі 34000,00грн. Протягом встановленого строку відповідач не сплатив штраф, що стало підставою для нарахування пені.
На підтвердження вказаних обставин позивач надав до суду рішення Адміністративної колегії Відділення від 22.04.2021 №63/20-р/к, роздруківка газети «Урядовий кур`єр», лист Антимонопольного комітету №63-02/2344 від 26.04.2021, список згрупованих відправлень, реєстр поштових відправлень.
Нормативно свої позовні вимоги позивач обґрунтовує посиланням на статті 17, 25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», статті 50, 56, 60 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
З дотриманням приписів ст.6 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до Положення про автоматизовану систему документообігу суду, для розгляду справи №905/1137/24 визначено суддю Чернову О.В.
Ухвалою господарського суду від 02.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/1137/24. Справу №905/1137/24 постановлено розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче засідання призначено на 18.09.2024 о 15:45 год.
Ухвалою господарського суду від 18.09.2024 відкладено підготовче засідання на 16.10.2024 о 15:30 год.
Ухвалою господарського суду від 16.10.2024 закрито підготовче провадження у справі №905/1137/24 та призначено судове засідання з розгляду справи по суті на 12.11.2024.
У судове засідання представники сторін не з`явились, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань місцезнаходження відповідача та третьої особи - м. Маріуполь Донецької області.
Згідно з Переліком територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженим Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, з 05.03.2022 вся територія Маріупольського районує територією є тимчасово окупованою Російською Федерацією територією України.
Таким чином, на території місцезнаходження відповідача поштові відділення не функціонують згідно з офіційною інформацією, розміщеною на сайті АТ «Укрпошта».
За змістом ч.1 ст.12-1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», якщо остання відома адреса місця проживання (перебування), місцезнаходження чи місця роботи учасників справи знаходиться на тимчасово окупованій території, суд викликає або повідомляє учасників справи, які не мають електронного кабінету, про дату, час і місце першого судового засідання у справі через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за двадцять днів до дати відповідного судового засідання. Суд викликає або повідомляє таких учасників справи про дату, час і місце інших судових засідань чи про вчинення відповідної процесуальної дії через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання або вчинення відповідної процесуальної дії. З опублікуванням такого оголошення відповідач вважається повідомленим про дату, час і місце розгляду справи.
З метою повідомлення відповідача про розгляд справи суд розміщував повідомлення-оголошення на сайті Господарського суду Донецької області.
Суд також звертає увагу, що згідно з ч.ч.1, 2 ст.3 Закону України «Про доступ до судових рішень» для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.
Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч.1 ст.4 Закону України «Про доступ до судових рішень»).
Враховуючи наведене, господарський суд зазначає, що відповідач мав право та дійсну можливість ознайомитись з ухвалами суду в Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).
У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву не надав.
Відповідно до статті 42 Господарського процесуального кодексу України сторони зобов`язані виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки та добросовісно користуватись належними їм процесуальними правами.
Відповідно до ч.2 ст.178 Господарського процесуального кодексу України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
З`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази на їх підтвердження в порядку статті 210 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Адміністративна колегія Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи №63/1-14-5-2019, прийняла рішення №63/20-р/к від 22.04.2021 «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу», яким визнала, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Дніпроресурспостач» (відповідач) не подавши на вимогу інформацію про роботи (послуги), які Бурма А.В. виконував (надавав) за договорами, вчинило порушення законодавства економічної конкуренції, передбачене п. 14 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді подання інформації в неповному обсязі територіальному відділенню Антимонопольного комітету України в установлений головою територіального відділення Антимонопольного комітету України строк (п. 1 рішення).
Згідно з п. 2 рішення, на підставі ст. 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, накладено на відповідача штраф у розмірі 34000,00грн.
Копія рішення Адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №63/20-р/к від 22.04.2021 направлено позивачем на адресу відповідача супровідним листом від 26.04.2021 №63-02/2344 поштовим відправленням №7900064100811, що підтверджено списком згрупованих відправлень та реєстром поштових відправлень листів рекомендованих №176 від 27.04.2021.
Поштове відправлення повернулось на адресу позивача відділенням поштового зв`язку з відміткою «за закінченням встановленого терміну зберігання», що підтверджується роздруківкою з офіційного сайту АТ «Укрпошта» щодо відстеження поштового відправлення №7900064100811.
У зв`язку з поверненням поштового відправлення, на підставі приписів ч.1 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» позивачем опубліковано інформацію в газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий кур`єр» №205(7073) від 26.10.2021.
Як зазначає позивач, відповідач штраф не сплатив, у зв`язку з простроченням сплати штрафу позивач нарахував відповідачеві пеню в розмірі, що не перевищує розмір штрафу та становить 34000,00грн, згідно з вимогами ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Посилаючись на порушення відповідачем вимог Закону України «Про захист економічної конкуренції», позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Виходячи з принципу повного, всебічного та об`єктивного розгляду всіх обставин справи, суд вважає вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі з огляду на таке.
Відповідно до ч.4 ст.4 Закону України «Про захист економічної конкуренції» державний контроль за додержанням законодавства про захист економічної конкуренції, захист інтересів суб`єктів господарювання та споживачів від його порушень здійснюються органами Антимонопольного комітету України.
Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель (ст.1 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»).
Згідно із ст.3 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» основним завданням Антимонопольного комітету України є участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині: 1) здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб`єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції; 2) контролю за концентрацією, узгодженими діями суб`єктів господарювання та дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції під час регулювання цін (тарифів) на товари, що виробляються (реалізуються) суб`єктами природних монополій; 3) сприяння розвитку добросовісної конкуренції; 4) методичного забезпечення застосування законодавства про захист економічної конкуренції; 5) здійснення контролю щодо створення конкурентного середовища та захисту конкуренції у сфері державних закупівель; 6) проведення моніторингу державної допомоги суб`єктам господарювання та здійснення контролю за допустимістю такої допомоги для конкуренції.
Відповідно до п.п.5, 7 ч.5 ст.14 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» адміністративна колегія територіального відділення Антимонопольного комітету України має, зокрема, повноваження проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб`єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження).
За приписами ст.22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність.
Рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання (ч.2 ст.56 Закону України «Про Антимонопольний комітет України»).
Згідно зі ст.35 Закону України «Про захист економічної конкуренції» розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції починається з прийняттям розпорядження про початок розгляду справи та закінчується прийняттям рішення у справі.
Статтею 48 Закону України «Про захист економічної конкуренції» передбачено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, зокрема, про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу.
За приписами п.14 ст.50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» порушеннями законодавства про захист економічної конкуренції є, зокрема, подання інформації в неповному обсязі Антимонопольному комітету України, його територіальному відділенню у встановлені органами Антимонопольного комітету України, головою його територіального відділення чи нормативно-правовими актами строки.
Як встановлено судом, Адміністративна колегія Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України прийняла рішення №63/20-р/к від 22.04.2021 «Про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу», яким визнала, що відповідач, не подавши на вимогу інформацію про роботи (послуги), які Бурма А.В. виконував (надавав) за договорами, вчинило порушення законодавства економічної конкуренції, передбачене п. 14 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» та наклала штраф на відповідача у розмірі 34000,00грн.
Відповідно до ст.60 Закону України «Про захист економічної конкуренції» заявник, відповідач, третя особа мають право повністю або частково оскаржити рішення, розпорядження органу Антимонопольного комітету України, передбачені статтями 36 і 48 цього Закону, до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення, розпорядження. Зазначений строк не підлягає поновленню.
Згідно з ч.1 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб. У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема, внаслідок: відсутності адресата відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб`єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України «Голос України», газета Кабінету Міністрів України «Урядовий кур`єр», «Офіційний вісник України», друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
Матеріалами справи підтверджується, що позивач направив копію рішення Адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №63/20-р/к від 22.04.2021 на адресу відповідача супровідним листом від 26.04.2021 №63-02/2344 поштовим відправленням №7900064100811, яке не було вручено відповідачу та повернулось позивачу.
Надалі, у зв`язку з поверненням поштового відправлення, на підставі приписів ч.1 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» позивачем опубліковано інформацію в газеті Кабінету Міністрів України «Урядовий кур`єр» №205(7073) від 26.10.2021.
Отже, в силу приписів ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рішення вважається таким, що вручене відповідачу 08.11.2021.
Особа, на яку накладено штраф рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. Встановлені у рішенні органу Антимонопольного комітету України зобов`язання, передбачені статтею 48 цього Закону, підлягають виконанню у двомісячний строк з дня одержання рішення органу Антимонопольного комітету України, якщо інше не передбачено законом або цим рішенням (ч.3 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції»).
Частиною 13 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» встановлено, що протягом п`яти днів з дня сплати штрафу та пені суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу, пені.
Відповідно до ст.25 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають заяви, клопотання, позови, скарги до суду, в тому числі про зобов`язання виконати рішення органів Антимонопольного комітету України та стягнення несплаченої у добровільному порядку пені.
Відповідач штраф у розмірі 34000,00грн у встановлений законом двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу, тобто до 10.01.2022, не сплатив.
Докази оскарження та скасування рішення Адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України №63/20-р/к від 22.04.2021 в матеріалах справи відсутні.
Відповідно до ч.5 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу. Нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом: справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду. Нарахування пені зупиняється на час розгляду органом Антимонопольного комітету України заяви особи, на яку накладено штраф, про перевірку чи перегляд рішення у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Як визначено у ч.ч.7, 14 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у разі несплати пені органи Антимонопольного комітету України стягують пеню в судовому порядку. Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до державного бюджету.
Також на підставі до ч.5 ст.56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» позивач нарахував відповідачу пеню за період прострочення з 11.01.2022 по 18.03.2022.
Враховуючи визначені законодавчі обмеження, згідно з якими розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, позивачем заявлено до стягнення пеню у розмірі 34000,00грн.
Дослідивши розрахунок пені, суд дійшов висновку, про обґрунтованість та правомірність нарахування пені у визначеному розмірі.
Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ст. 86 Господарського процесуального кодексу України).
Проаналізувавши встановлені у справі обставини, оцінивши досліджені докази в їх сукупності та взаємозв`язку за своїм внутрішнім переконанням, господарський суд, враховуючи наведені положення цивільного і господарського законодавства, дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Відповідно до приписів статті 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається на відповідача.
Керуючись ст.ст. 7, 13, 42, 86, 123, 129, 210, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м.Львів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроресурспостач», м. Маріуполь Донецької області про стягнення 68000,00грн, з яких 34000,00грн штраф та 34000,00грн пеня, задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроресурспостач», м. Маріуполь Донецької області (87500, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця Бойка, будинок 54, ідентифікаційний код 41298376) штраф у розмірі 34000,00грн та пеню у розмірі 34000,00грн, зарахувавши зазначені суми в дохід загального фонду Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106, «Адміністративні штрафи та інші санкції»).
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Дніпроресурспостач», м. Маріуполь Донецької області (87500, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця Бойка, будинок 54, ідентифікаційний код 41298376) на користь Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м.Львів (79000, Львівська обл., місто Львів, вулиця Коперника, будинок 4, ідентифікаційний код 20812013) витрати зі сплати судового збору у розмірі 2422,40грн.
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено у Східний апеляційний господарський суд протягом двадцяти днів з дня складання повного судового рішення в порядку, передбаченому розділом ІV Господарського процесуального кодексу України.
Суддя О.В. Чернова
У судовому засіданні 12.11.2024 складено та підписано повний текст рішення.
Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123010182 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Чернова Оксана Володимирівна
Господарське
Господарський суд Донецької області
Чернова Оксана Володимирівна
Господарське
Господарський суд Донецької області
Чернова Оксана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні