ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
07 листопада 2024 року м. Черкаси справа № 925/235/24
Господарський суд Черкаської області в складі головуючого судді Чевгуза О.В., з секретарем судового засідання Брус Л.П., за участю представників сторін:
від стягувача: не з`явився,
від боржника: не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщені Господарського суду Черкаської області в місті Черкаси заяву Державної організації «Центральне територіальне управління капітального будівництва» № 1/860 від 18 жовтня 2024 року про відстрочення виконання судового рішення у справі
за позовом Черкаської міської ради
до Державної організації «Центральне територіальне управління капітального будівництва»
про стягнення 448 745,52 грн,
ВСТАНОВИВ:
Черкаська міська рада звернулася до Господарського суду Черкаської області з позовом до Державної організації «Центральне територіальне управління капітального будівництва» про стягнення заборгованості за договором оренди землі у сумі 448 745,52 грн.
Господарський суд Черкаської області рішенням від 02 квітня 2024 року у справі № 925/235/24 позов задовольнив повністю, ухвалив стягнути з Державної організації «Центральне територіальне управління капітального будівництва» (просп. Повітрофлотський, 28-А, м. Київ, 03049, код ЄДРПОУ 34578571) на користь Черкаської міської ради (вул. Б. Вишневецького, 36, м. Черкаси, 18000, код ЄДРПОУ 25212542) заборгованість за договором оренди землі у сумі 448 745,52 грн та 6731,18 грн на відшкодування сплаченого судового збору.
16 травня 2024 року на виконання зазначеного рішення видано накази із строком пред`явлення до виконання по 14 травня 2027 року.
28 жовтня 2024 року до суду надійшла заява від боржника № 1/860 від 18 жовтня 2024 року, у якій він просить відстрочити виконання рішення Господарського суду Черкаської області від 02 квітня 2024 року у справі № 925/235/24 щодо стягнення заборгованості за договором оренди землі у сумі 448 745,52 грн строком на один рік.
Ухвалою Господарського суду Черкаської області від 30 жовтня 2024 року розгляд заяви призначено в судовому засіданні на 07 листопада 2024 року.
Учасники справи були належним чином повідомлені господарським судом про дату, час і місце призначеного судового засідання, проте представників у судове засідання не направили, про причину неявки стягувач не повідомив.
07 листопада 2024 року від боржника надійшла заява про розгляд заяви без участі його представника, у якій повідомляє, що доводи викладені у заяві про відстрочення виконання судового рішення підтримує у повному обсязі.
Відповідно до ст. 219 Господарського процесуального кодексу України ухвалу у справі прийнято у нарадчій кімнаті.
Після виходу суду з нарадчої кімнати вступна та резолютивна частина ухвали долучені до матеріалів справи без її проголошення.
Дослідивши заяву боржника про відстрочення виконання судового рішення та наявні у справі докази в їх сукупності, за внутрішнім переконанням, суд дійшов до висновку, що заява не підлягає до задоволення з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.
В обґрунтування поданої заяви представник боржника зазначав, що відповідно до Наказу Міністра Оборони України № 453 від 25.07.2006 «Про створення Центрального територіального управління капітального будівництва та затвердження його Положення» створено Центральне територіальне управління капітального будівництва та затверджено Положення управління.
Згідно п.п. 1 Загального положення Центральне територіальне управління капітального будівництва є державною госпрозрахунковою установою Міністерства Оборони України та призначене для забезпечення виконання завдань капітального будівництва житла для військовослужбовців та членів їх сімей, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.1999 за № 2166 та інших програм у Міністерстві оборони України, пов`язаних з будівництвом житла для військовослужбовців, в тому числі і звільнених в запас або відставку.
Центральне територіальне управління функціонально підпорядковується Департаменту будівництва Міністерства оборони України, виконує частину функцій замовника Міністерства Оборони України на будівництво об`єктів житлово-комунального, соціального призначення.
Фінансування робіт з будівництва об`єктів здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, за програмою КПКВ 2101190 «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України, яке залежить від реального надходження коштів та інших джерел фінансування, згідно графіків фінансування, або із залученням інвестиційних коштів.
П. 10 протоколу 10 від 04.09.2024 Комісії Міністерства оборони України, із визначення підприємств, установ і організацій, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил інших військових формувань в особливий період, Центральне територіальне управління капітального будівництва включено до переліку критично важливих підприємств для забезпечення потреб Збройних Сил України та інших формувань в особливий період.
Відповідно до наказу № 86 від 14.12.2006 директора Департаменту будівництва Міністерства оборони України Центральне територіальне управління капітального будівництва визначено виконавцем частини функцій замовника будівництва по об`єктам незавершеного будівництва Черкаської області, у тому числі і по об`єкту «Будівництво житлового будинку» на 129 квартир по вул. Котовського (вул. М.Грушевського, 97/3) в м. Черкаси.
Фінансування робіт з будівництва об`єкта здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, за програмою КПКВ 2101190 «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України, яке залежить від реального надходження коштів та інших джерел фінансування, згідно графіків фінансування.
Згідно п. 4.3 Положення майно Центрального управління є державною власністю і закріплюється за ним на праві господарського відання тощо.
Враховуючи викладене, частка держави у статутному капіталі Центрального управління становить 100 % (сто відсотків).
Відповідно до Наказу Міністра оборони України від 09 лютого 2024 року за № 102 «Про внесення змін до Переліку об`єктів, які передбачається фінансувати у 2024 році за рахунок коштів бюджетної програми КПВК 2101190 «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України» передбачено фінансування у 2024 році 4-секційного 10-поверхового 129-квартирного житлового будинку по вул. Грушевського (Котовського), 97/3 в м. Черкаси (коригування).
З метою завершення будівельних робіт « 4-секційного 10-поверхового 129 - квартирного житлового будинку по вул. Грушевського (Котовського), 97/3 в м. Черкаси (коригування). Стадія «Робочий проект» ІІІ-й - етап: Експертиза коригування проектної документації», здійснено коригування проектної документації вищезазначеного будівельного об`єкту, та 11 вересня 2024 року отримано позитивний експертний висновок.
Згідно листа Приватного Акціонерного товариства «Черкасицивільпромпроект» від 09.10.2024 за № 125/07-24 вбачається, що останніми проведено коригування кошторисної документації, отримано позитивний експертний Звіт від 11 вересня 2024 року.
Згідно вказаного Звіту витрати на оренду земельної ділянки І та II пускових комплексів передбачені в зведених кошторисних розрахунках вартості будівництва в Главі 1 «Підготовлення території будівництва» і складає: - І пусковий комплекс: 1 137 007,00 грн; II пусковий комплекс 884 072,00 грн.
Постановою про відкриття виконавчого провадження від 16.09.2024 у ВП № 75969393 головного державного виконавця Солом`янського відділу державної виконавчої служби у м. Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Браташовою В.І. на підставі наказу № 925/235/24 виданого 16.05.2024 Господарським судом Черкаської області постановлено стягнути з Державної організації «Центральне територіальне управління капітального будівництва на користь Черкаської міської ради заборгованість за договором оренди землі у сумі 448 745,52 грн.
На даний час грошові кошти за орендне користування земельної ділянки кадастровий номер 7110136700:04:059:0006 в м. Черкаси по вул. М. Грушевського, 97/3, згідно Переліку об`єктів, які передбачається фінансувати у 2024 році за рахунок коштів бюджетної програми КПВК 2101190 «Будівництво (придбання) житла для військовослужбовців Збройних Сил України» до Центрального територіального управління капітального будівництва не надходили, що потягне за собою у подальшому примусове стягнення грошових коштів з інших програм та фондів Управління, а арешт та опис майна призведе до спроби примусового відчуження та реалізації майна держави, яке знаходиться в оперативному управлінні Центрального управління, що заборонено Законом України «Про введення мораторію на примусову реалізацію майна».
З огляду на викладене та несвоєчасне бюджетне фінансування будівництва Об`єкту, та те, що Центральне територіальне управління капітального будівництва фактично несе відповідні ризики за бюджетне фінансування боржник просить відстрочити виконання рішення.
Суд зазначає, що відповідно до ч. 1 ст. 326 ГПК України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами.
Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом (ст. 326 ГПК України).
Норма статті 331 ГПК України не містить конкретного переліку обставин для відстрочення виконання судового рішення, а лише встановлює критерії для їх визначення, надаючи суду в кожному конкретному випадку вирішувати питання про їх наявність з урахуванням усіх обставин справи. Підставою для застосування правил цієї норми є виняткові обставини, що перешкоджають належному виконанню судового рішення в господарській справі, ускладнюють його виконання або роблять неможливим.
Згідно з ч. 4 ст. 331 ГПК України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:
1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;
2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім`ї, її матеріальний стан;
3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.
Вирішуючи питання про відстрочення, суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.
Отже, питання про відстрочення виконання рішення повинно вирішуватися судом із дотриманням балансу інтересів сторін. Необхідною умовою задоволення заяви про відстрочення виконання рішення суду є з`ясування питання щодо дотримання балансу інтересів сторін. А тому під час розгляду заяви про відстрочення рішення мають бути досліджені та оцінені доводи та заперечення як позивача, так і відповідача. Важливо також дотримуватися розумного строку відстрочення.
В силу приписів ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Подані докази мають бути належними, допустимими, достовірними, вірогідними (ст. 76-79 ГПК України).
Боржником не підтверджено відповідно до положень статей 73, 74, 76-79 ГПК України існування виняткових обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення суду у даній справі або роблять його неможливим. За наведених обставин, враховуючи, що відстрочка виконання рішення продовжує період відновлення порушеного права позивача, дотримуючись балансу інтересів сторін, суд дійшов висновку про відсутність підстав для відстрочки виконання рішення суду.
Суд зауважує, що позивач (стягувач) знаходиться в тих самих умовах військового стану та є органом місцевого самоврядування, бюджетною установою.
Відповідно до ч. 7 ст. 331 ГПК України про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю, приватному виконавцю.
Керуючись ст. 234, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Державної організації «Центральне територіальне управління капітального будівництва» № 1/860 від 18 жовтня 2024 року про відстрочення виконання судового рішення відмовити.
Ухвала набирає законної сили в порядку визначеному ст. 235 ГПК України та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду в порядку та строки визначені ст. 255-257 ГПК України.
Повний текст ухвали складено 14 листопада 2024 року.
Суддя О.В. Чевгуз
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123011965 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Чевгуз О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні