Постанова
від 01.11.2024 по справі 760/21841/24
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа №760/21841/24

3/760/6747/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 листопада 2024 року суддя Солом`янського районного суду міста Києва Майстренко О.М., за участі представника Київської митниці Державної митної служби України Келеберденка В.В., захисника, адвоката Крилача О.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт НОМЕР_2 , виданий 23.01.1996 Ленінградським РУ ГУ МВС України в м. Києві; зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого - особою, уповноваженою на роботу з митницею ПрАТ «УКТОРГІМПЕКС» (код ЄДРПОУ 21547582),

за порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської митниці Державної митної служби України надійшли матеріали за протоколом про порушення митних правил №0533/10000/24 від 21.06.2024 щодо ОСОБА_1 .

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0533/10000/24 від 21.06.2024, 16.04.2024 до зони митного контролю Київської митниці, митного поста «Західний» (ТЗ та МС ПАТ "КАТП-13054", м. Київ, вул. Малинська, 20), у автомобільному транспортному засобі з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 був доставлений вантаж «суміші запашних речовин» вагою брутто 5 526,83 кг, нетто - 4 760 кг, одержувачем якого виступало ТОВ «Флоресанс-Парфюм» (код ЄДРПОУ 35454790, пр-т Возз`єднання, 19, м. Київ, 02160). Того ж дня, з метою здійснення митного оформлення вказаних товарів, декларантом ПрАТ «УКРТОРГІМПЕКС» (код ЄДРПОУ 21547582) ОСОБА_1 (код ДРФО НОМЕР_1), на підставі договору-доручення про надання послуг від 02.01.2013 № 967/02, укладеного з ТОВ «Флоресанс-Парфюм», до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Західний» Київської митниці подано митну декларацію (далі - МД) типу ІМ/40/ДЕ, якій було присвоєно реєстраційний № 24UA100100029664U5. В графи 31 вказаної вище МД декларантом заявлені наступні відомості про товар: «Суміші запашних речовин без вмісту спирту для використання у парфумерно-косметичній промисловості на основі дипропіленгліколя та запашників Dundee f 13416-30кг, CalendulaFL22011937-60кг, Actif fruit L2634009L-10кг, Africa B AFR00005-10кг, Alegria mandarina ALE00002-10кг, Allegra16340B-20кг, Allegra 16340C-20кг, Andromed AND00011-10кг, AnnaANN00008-5кг, Anti tabac 61947C-10кг, Apple cyclon FL22002137-10кг, Aromiel 109-40кг, Atomium 15906G-40кг, Avoriaz10388G-10кг, Balseve 3667B-10кг, Black kingdom BLA00024-10кг, Blue annBLU00023-5кг, Brighton FL20005918-40кг, Carlita CAR00050-40кг, CassiopeCAS00024-10кг, Chypre 10905M-10кг, Circe CIR00003-20кг, Claudia 12702C-10кг, Clemence FD1066B-10кг, Clint FD 16337H-10кг, Corazon 13630H/N -10кг, Corazon13630J-10кг, Emmanuelle 35508B-20кг, Era perfect pink FL23021091-10кг, Euridycespot 15137C-5кг, Exotic cocktail EXO00005-5кг, Framboise 3583-20кг, Framboisesauvage 40638G-20кг, Goldstone 16633D-10кг, Grapefruit 34138B-50кг, Griotte16871C-10кг, Groseille 34977-10кг, Huile d'amande noisette karite HUI00018-10кг, Isabella 10334D-20кг, Jardin japonais FL20005966-10кг, Jees vanilla 61188D-40кг, Johnny JOH00005-20кг, Josephine JOS00003-25кг, Katoucha liberty FL14181-10кг, Kiss 1 61928-10кг, Lavande 2419B-60кг, Lol 15348C-10кг, Love in vendome LOV00013-20кг, Lucy fraiche15281B-20кг, Lunaire FL20005916-40кг, Mandarina t FL23021023-10кг, Mangue34010C-20кг, Mantra soft FL23021096-10кг, Mimosa cardamome jm FL14127-10кг, Mousse chocolat noir 35002C-10кг, Muguet FL22011748 -20кг, MukhallatMUK00001-5кг, Mytho 16935D -20кг, Mytho FD1072C-10кг, Napoleon NAP00005-10кг,Ocean eleven 15534B -5кг, Omega white 14937C-5кг, Orchidee 34623D-10кг, Overdoseflorale OVE00005-10кг, Overdose florale FL12551-20кг, Peche banane 34079B-20кг,Phoebus 11748D-10кг, Pin BM 3182-40кг, Pivoine 35386D-10кг, Pivoine blackPIV00006-20кг, Poesie POE00003-5кг, Pomegranate acai berry FL20005630-40кг, Rachida RAC00006-10кг, RomyFL20005917-20кг, Skate 16960D-20кг, Strawberry apple 5758-10кг, Summer granitaSUM00017-20кг, Tabac 61587C-20кг, Tabac TAB00008-40кг, Tabac gourmandTAB00005-40кг, Tulip B TUL00006-10кг, Twelve white 16755G-20кг, Verone fresh15152C-20кг, Verone fresh 15152G-5кг, Verone new 16134E-10кг, VirtuoseFL20005915-40кг, Yt dark 13859C-5кг, Zoa men 15818B-5кг, Acier 11164B-5кг,Actifs fruits 34009C-10кг, Alberto sport 11881B-20кг, Alegria mandarinaALE00002-10кг, Amande 7090-20кг, Anecdote pink 15760E-5кг, Aromiel 109-40кг,Bakkies FL20006990-20кг, Banane L26 fema 120077B-10кг, Biomilk 8129C-20кг, Blackice 61976B-40кг, Black kingdom BLA00024-10кг, Bread BRE00005-10кг, Brise oceanhydro 96461B-20кг, Bubble gum L26 BUB00007-20кг, Cacao 13491D-5кг, Calendula FL22011937-300кг, Candy II flower CAN00003-70кг, Carambole34364C-10кг, Carlita CAR00050-40кг, Carlyle forgotten cherry FL17037-100кг, Cashmire 13755-10кг, Challenge 1567H-5кг, Cherry 2905B-80кг, Chocolat MCHO00045-10кг, Clint FD1022-10кг, Club new 15625B-10кг, Coco 3654C-40кг,Cranberry argan 35278B-20кг, Demonia story 16234E-20кг, Demonia story elixirDEM00007-5кг, Donka TF 12776B -5кг, Doug king FL14192-10кг, Doug l'uniqueFL10329-10кг, Emmanuelle FL22007266-10кг, Golcia azzura 12658-30кг, Golciaazzura H 15246J-15кг, Golcia the men sport 16683C-5кг, Golden boy FD1000-10кг,Golden lady 16313D-20кг, Griotte 16871C-10кг, Jees vanilla 61188D-40кг,Jonquillo blue night JON00038-10кг, Jude 15804B-5кг, Juicy melon 62105-60кг, Kir4 34325F-30кг, Kir 6 61086B -10кг, Kiwi 34157-20кг, Lavande 2419B-40кг, Lemongrass61372C-30кг, Lol 15348C-10кг, Love in vendome LOV00013-20кг, Maestro trail ngFL20001185-10кг, Mangue menthe fema MAN00046-10кг, Maracuja 7850P-30кг, MimosaFL20005967-10кг, Monday 12568-10кг, Ocean 21191E-100кг, Oceanic FL22001494-40кг,Oliver 14985H-15кг, Orange 3717B-100кг, Orange aldy FL12507-10кг, Overdoseflorale FL12551-30кг, Pamplemousse FL22002139-20кг, Patton FL23020717-5кг, Pechebanane 34079B-20кг, Peluche L26 PEL00001-10кг, Phedre H 16515C-5кг, Phoebus11748D-20кг, Phoebus power PHO00020 -5кг, Pomegranate acai berryFL20005630-40кг, Pomme fruits ex. 34075C-20кг, Primavera FL22005686-20кг, Russy12031E-10кг, Secret bomb FL22010491-40кг, Seychelles L26 120167-40кг, SeychellesL26 hydro 96066-10кг, Sigle celeste FL22009365-5кг, Tabac gourmandTAB00005-40кг, Tchae 12309M-20кг, Tendre lucy 16319B-10кг, Tendre lucy16319C-20кг, Top line 3 bougue FL20006946-10кг, Twelve pink TWE00028-10кг,Vanille bourbon 11643K-20кг, Verone new 16134E-20кг, Vic addict FL22008580-10кг,Vic blue VIC00001-10кг, Zenith 10760J-10кг, Amande 34864-100кг, Aromiel109-40кг, Banane L26 fema 120077B-10кг, Biomilk 8129C-20кг, Brise marine2621D-60кг, Calendula FL22011937-200кг, Carrousel 11172R-20кг, Cedre 61700B-5кг,Dentifrice argent 8856-5кг, Ems FL22005684-20кг, Fleur de cotton 8986G-40кг,Fleur de lotus FL20005912-20кг, Framboise 3583-60кг, Hawain 12513B-20кг, HerbalFL22005685-60кг, Orange 3717B-80кг, Palm relax 34331G-40кг, PamplemousseFL22002139-20кг, Pin BM 3182-40кг, Sea bucktorn 62104B-20кг, Tiramisu61223H-10кг, Tulip B TUL00006-10кг, Tutti frutti 3727-60кг, Tze 2729-40кг, Фірма виробник - Neroli France. Країна виробництва - FR. Торговельна марка Floressence».

Разом із вказаною МД декларантом до митниці були надані наступні документи: зовнішньоекономічний договір від 04.01.2022 № 04/01-2022, укладений між ТОВ «Флоресанс-Парфюм» та компанією «Neroli France» (Франція); СMR від 08.04.2024 № 080424; інвойс від 28.03.2024 № 2024000713; сертифікат з перевезення (походження) товару форми EUR.1 від 09.04.2024 № A 5421478; паспорти безпеки на товари Floressence.

За вказаною МД автоматизованою системою аналізу та управління ризиків АСМО "Інспектор" згенеровано додаткові форми митного контролю, 905-3 та 908-1 (Взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТЗЕД та з метою встановлення характеристик визначальних для встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин). Уповноваженою посадовою особою Київської митниці 24.04.2024 проведено митний огляд вказаних вище товарів, 29.04.2024 здійснено відбір проб (зразків) товару та направлено запит від 02.05.2024 № 7.8-2/15-03/7/8265) до СЛЕД Держмитслужби щодо проведення експертного дослідження.

Відповідно до висновку СЛЕД Держмитслужби від 05.06.2024 № 142000-3202-0091 встановлено, що в складі проб товару №№1, 22, 23, 29, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 57, 63, 70, 73, 79, 80, 81, 104, 111, 117, 129, 162, 168, 172 виявлено речовину - піперональ (геліотропін), а в складі проби товару №12 виявлено фенілоцтову кислоту. Піперональ - (CAS 120-57-0) та феніл оцтова кислота - (CAS 103-82-2) згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року №770 (із змінами і доповненнями), віднесені до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Таблиця IV Список № 1).

Відповідно до ст. 24 Закону України від 15.02.1995 № 60/95-ВР «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»: частина 1 - «Ввезення на територію України наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів здійснюється за наявності дозволу на право ввезення (вивезення) чи транзиту наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, виданого центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу»; частина 7 - «Митні органи здійснюють митні формальності, необхідні для пропуску через митний кордон України, випуску у відповідний митний режим кожної партії наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, на підставі відповідного дозволу, отриманого від центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, з використанням механізму «єдиного вікна» відповідно до Митного кодексу України»; частина 13 - «Партія наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, що ввозиться на територію України чи вивозиться з території України без відповідного дозволу на ввезення, вивезення наркотичних засобів, психотропних речовин або прекурсорів, підлягає затриманню та конфіскації в порядку, встановленому законом».

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.1997 № 146 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на право ввезення на територію України, вивезення з території України або транзиту через територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів» встановлено: п.2. «Імпорт та експорт наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів здійснюються підприємствами за умови одержання дозволу на кожну окрему операцію, який видається Держлікслужбою. Видача дозволу здійснюється за узгодженням з СБУ»; п. 8. «Наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори, що ввозяться в Україну або вивозяться з України без дозволу, підлягають затриманню відповідними митницями України»; п. 9. «Підприємства та фізичні особи, які порушують правила здійснення імпорту та експорту наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлені відповідними актами законодавства та цим Порядком, несуть відповідальність згідно із законодавством України».

Відповідно до ст. 196 Митного кодексу України (далі - МК України) не можуть бути пропущені через митний кордон України: 1) товари, переміщення яких через митний кордон України заборонено законом; 2) товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів; 3) товари, що переміщуються через митний кордон України з порушенням вимог МК України та інших законів України, крім випадків, передбачених МК України.

Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. Митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, в тому числі у вигляді кодів, зокрема відомості про: - про товари: найменування, звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, код товару згідно з УКТЗЕД; - що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; - відомості про документи, передбачені частиною третьою ст.335 МК України: у встановленому МК України порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються відомості про документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до ст. 266 МК України, декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату. Відповідно до п. 8 ст. 264 МК України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації. Відповідно до ч. 2 ст. 266 МК України, перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Однак, на думку Київської митниці, перед подачею МД №24UA100100029664U5, ОСОБА_1 , не скористався правами, що надані йому як декларанту ч. 2 ст.266 МК України, не оглянув вантаж, маркування на яких вказані речовини що знаходяться в складі товару, не уважно ознайомився з наявними в пакеті документів паспортами безпеки на кожний артикул товару, торгової марки Floressence де в розділі 3 «Склад» зазначено «PIPERONAL» CAS:120-57-0 та на товар артикул: "Aromiel120» вказано «PHENYLACETIC ACID» CAS:103-82-2, що в перекладі «фенілоцтова кислота» які відносяться до прекурсорів. В результаті чого декларантом у вантажоотримувача небуло витребувано додаткових документів, а саме дозволу Держлікслужби на ввезення товарів в складі яких є підконтрольні речовини прекурсор-«піперональ», «фенілоцтова кислота», та не заявив в митній декларації за встановленою формою точних відомостей про вміст таких речовин як прекурсори, що підлягають контролю.

Отже, на думку Київської митниці, в діях громадянина України, ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України.

В судовому засіданні представник Київської митниці підтримав іикладені у протоколі факти та надав пояснення щодо наявності в діях ОСОБА_1 ознак порушення митних правил та просив притягнути останнього до адміністративної відповідальності.

В судове засідання, яке проводилось 11.10.2024 ОСОБА_1 заперечив наявність в його діях складу адміністративного правопорушення та просив закрити провадження у справі за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.

Захисник ОСОБА_1 , адвокат Крилач О.І., в судовому засіданні просив закрити провадження щодо ОСОБА_1 за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення. Також захисником ОСОБА_1 , адвокатом Крилачем О.І., подано письмове заперечення у справі про порушення митних правил, у яких він зазначив, що наявні у справі про порушення митних правил матеріали свідчать про те, що вина громадянина України ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого

ст. 472 МК України, не доведена, оскільки ОСОБА_1 , як агент з митного оформлення під час декларування товарів в гр. 31 зазначив відомості щодо опису товару, які були в наявності, а саме вказані в комерційних документах та товаросупровідних документах виданих продавцем та виробником товарів, тобто додержано порядок декларування, визначений МК України та Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа. Відповідність заявленого товару за описом, маркуванням та кількістю встановлено за результатами проведеного митного огляду, а також не спростовано висновком СЛЕД Держмитслужби. Під час декларування товарів ОСОБА_1 не заявляв недостовірної інформації та не подавав документів, які б містили таку інформацію, а відомості щодо товару внесені виключно з отриманих наявних документів та не мав підстав для сумніву у повноті та достовірності заявлених ним відомостей, оскільки попередні неодноразові митні оформлення подібних сумішей проведені без будь-яких зауважень з боку митного органу та без застосування заходів нетарифного регулювання. З огляду на положення п. 2 ч. 1 ст. 196, та п. 1 ч. 11 ст. 264 МК України виявлення підконтрольних речовин, а також відсутність відомостей або документів, передбачених ст. 335 МК України є підставою для не пропуску товарів та/або відмови в прийнятті митної декларації, однак не є достатньою підставо для кваліфікацій дій особи уповноваженої на декларування за ст. 472 МК України.

Також захисник вказав, що ОСОБА_1 під час декларування товарів до гр. 31 митної декларації внесено відомості щодо опису товару, які були в наявності, а саме вказані саме в комерційних, та товаросупровідних документах отриманих від ТОВ «ФЛОРЕСАНС-ПАРФЮМ», тобто додержано порядок декларування, визначений МК України та Порядком заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа. При цьому відповідність заявленого товару за описом та маркуванням встановлено за результатами проведеного митного огляду, а повнота та достатність заявленого в гр. 31 декларації опису товару, не спростовано Актом про проведення митного огляду та висновком СЛЕД Держмитслужби, виявлення у складі піпероналю не призвело до зміни коду УКТЗЕД, визначеного декларантом.

Крмі цього, захисник вказав, що відповідно до ч. 1 ст. 356 МК України взяття проб (зразків) товарів здійснюється посадовими особами органу доходів і зборів в рамках процедур митного контролю та митного оформлення з метою встановлення характеристик, визначальних, зокрема, для встановлення належності товарів до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин.Проте експертами не дано чіткої відповіді чи належать досліджувані суміші до наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів, прекурсорів, сильнодіючих чи отруйних речовин.У висновку зазначено лише те, що у складі наданої проби виявлено геліотропін (піперональ), який згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою КМУ від 06.05.2000 № 770, віднесений до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю, та зазначено, що в межах технічних можливостей визначити відсотковий вміст геліотропіну (піперональ) не видається можливим.Разом з тим, під час проведення експертизи не досліджувалась можливість легкодоступного вилучення з сумішей речовини піперональ в кількості, за якої можливе зловживання.

Перевіривши матеріали справи про порушення митних правил, заслухавши представника Київської митниці, особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, захисника, адвоката Крилач О.І. суддею встановлено такі обставини і сформовані відповідно до них висновки.

Як вбачається з Контракту 04/01-2022 від 04.01.2022, укладеного між компанією «Neroli France» (Продавець) та ТОВ «ФЛОРЕСАНС-ПАРФЮМ» (Покупець), в розділі 1.1 якого Продавець продає, а Покупець купує партію парфумерних віддушок та синтетичних духмяних речовин (надалі Товар). Асортимент, кількість, ціна на кожний Товар визначаються в специфікації, що додається до цього Договору та є його невід`ємною частиною (а.с. 46).

Згідно договору-доручення №967/02 від 02.01.2023, укладеного між ПраТ «УКТОРГІМПЕКС» (Виконавець) та ТОВ «ФЛОРЕСАНС-ПАРФЮМ» (Замовник), Замовник доручає, в виконавець приймає на себе зобов`язання по відвантаженню на склад, прийманні та відповідальне зберігання під митний контроль, розміщенню та зберіганню, завантаженню товару на транспорт отримувача, надання транспортно-експлуатаційних послуг по доставці вантажу отримувачу, в тому числі під митним контролем, а також виконує інші зобов`язання, передбачені даним договором (п.1.1 Договору) (а.с. 121).

Згідно паспортів безпеки, продукти АROMIEL 109, CIRCE CIR00003, CARLYLE FOGOTTEN CHERRY FL17037, AMANDE 34864, CLAUDIA 12702C, FLEUR DECOTON 8986G, TULIP B TUL00006, TABAC TAB00008, TABAC GOURMAND TAB00005, RACHIDA RAC00006, PIVOINE 35386D, PIVOINE BLACK PIV00006, PALM RELAX 34331G, ORCHIDEE 34623D, MUKHALLAT MUK00001, MIMOSA CARDAMOME JM FL 14127, MANTRA SOFT FL 23021096, KIWI 34157, KATOUCHA LIBERTY FL 1181, JOHNNY JOH00005, JARDIN JAPONAIS FL20005966, GRIOTTE 16871C, ERA PERFECT PINK FL23021091, DOUG L UNIQUE FL10329, DUNDEE F 13416, COCO 3654C, призначені для професійного використання в парфумерній промисловості (а.с. 49-119).

Як вбачається з електронної митної декларації ІМ40 ДЕ № 24UA100100029664U5, вантажовіправником є «Neroli France», вантажоодержувачем - ТОВ «ФЛОРЕСАНС-ПАРФЮМ», декларант/представник - ПраТ «УКТОРГІМПЕКС» (а.с. 14 - 15).

Митне декларування здійснено на підставі інвойсу 2024000713 від 28.03.2024 (а.с. 16 - 25).

Згідно долучених до заперечення роздруківок листування засобами електронної пошти, паспорти безпеки, які містять інформацію про склад продукції, були надані ТОВ «Флоресанс-Парфюм» агенту з митного оформлення після отримання відповідного запиту від митних органів, тобто були відсутні у ОСОБА_1 на момент оформлення та подання ним декларації митному органу.

Згідно до акту про взяття проб (зразків) товарів від 29 квітня 2024 року, взято проби (зразки) 176 позицій товарів (а.с.123 - 126).

На запит Київської митниці Державної митної служби України про проведення дослідження (аналізу, експертизи) Спеціалізованою лабораторією з питань експертизи та досліджень Держмитслужби Управління експертиз та досліджень харчової продукції, напоїв та біологічно - активних речовин було проведено експертизу товарів. Як вбачається з висновку №142000-3202-0091 від 05 червня 2024 року, товар є парфумерними від душками (композиціями), призначений для професійного використання в парфумерній та косметичній промисловості і не може використовуватися в харчовій промисловості та/або у тютюновій; рекомендоване дозування не вказано. Згідно з ДСТУ 9128:2021 для виробництва рідини для електронних сигарет використовують: нікотин, солі нікотину; спеціально підготовлену воду; гліцерин; пропіленгліколь; харчові добавки та ароматизатори за наявності . документів, що підтверджують їхню якість і безпечність. У виробництві нікотиномісткої рідини необхідно використовувати лише інгредієнти високого ступеня чистоти. Склад продуктів згідно з наданими паспортами безпеки та фото наданих проб наведені у таблиці. За результатом опрацювання складу продуктів згідно з наданими паспортами безпеки з`ясовано таке: продукти, яким відповідають проби №№1-7, 11-19, 21, 23-28, 31, 33, 34, 36-38, 41, 42, 43, 46-59, 61, 63-66, 70, 71, 73-77, 79-83, 85, 87-89, 93-97, 99, 100, 102-105, 109-116, 118, 119, 121, 123, 124, 126, 127, 129-134, 136, 137, 139-147, 149-151, 154, 155, 157-159, 160, 162-169, 171-176 (всього 131 проба), складаються з суміші запашних речовин; 2) у складі продуктів №№8-10, 20, 22, 29, 30, 32, 35, 39, 40, 44, 60, 62, 67-69, 72, 78, 84, 86, 90, 91, 101, 106-108, 117, 120, 122, 125, 133, 135, 138, 148, 152, 153,156,161,170 (40 проб), окрім запашних речовин, міститься діетилфталат (унеможливлює їх використання для виробництва харчової продукції); 3) у складі продуктів №№45, 92, 98, 107, 128 (5 проби) окрім запашних речовин, містяться речовини, які виконують функції носіїв, а саме у продуктах №№45, 98, 128 - дипропіленгліколь (10-25%, 25-50% та 10-25% відповідно), у продуктах №92 та № 107 - бензальдегід (у кількості 50-100% та 10-25% відповідно). Беручи до уваги велику кількість досліджуваних проб і аналогічний компонентний склад продуктів, та з урахуванням пропускної здатності вимірювальйого обладнання, енерговитрат та витрат реактивів, необхідних для проведення досліджень, для лабораторної перевірки показників, необхідних для ідентифікації товару з метою його класифікації згідно з УКТЗЕД та підтвердження наявності у складі піпероналю та фенілоцтової кислоти, було обрано 36 продуктів (проби №№1, 12, 15, 22, 23, 29, 34, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 56, 57, 63, 69, 70, 73, 79, 80, 81, 92, 99, 104, 111, 117, 128, 129, 130, 132, 143, 162, 168, 172, 174). Надані на дослідження проби №№1, 12, 15, 22, 23, 29, 34, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 56,57, 63,69, 70, 73,79, 80,81,92, 99, 104, 1 11, 117, 128, 129, 130, 132, 143, 162,168,172, 174 є прозорими рідинами з вираженими парфумерно-косметичними запахами, зберігають ароматичні властивості при їх змішуванні з водою у концентрації 0,5%, містять у своєму складі розчинники: проби №№1, 12, 23, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 57, 69, 70, 73, 79, 81, 104, 111, 128, 129, 162,168, 172, 174 - діпропіленгліколь, проби №№22, 29,„40, 44, 69, 117 - дієтилфталат, проба №92 - бензальдегід. Проби №№1, 12, 22, 23, 29, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 56, 57, 63, 69, 70, 73, 79, 80, 81, 99, 104, 111, 117, 129, 132, 143, 162, 1 68, 172 не містять нікотин, а також етиловий спирт (ще й проби №№15, 34,130). Ідентифікувати запашні речовини у складі проб лабораторним шляхом на цей час не видається можливим у зв`язку з технічних причин. Сфера застосування товару визначається згідно з достовірною інформацією виробника. Інформація щодо способу використання (рекомендованого дозування) у пакеті супровідної документації відсутня. Встановити/перевірити призначення та спосіб застосування товару лабораторним шляхом не видається можливим. У складі проб М.«МІ, 22, 23 ,29, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 57, 63, 69, 70, 73, 79,80, 81, 104, 111, 117, 129, 162, 168, 172 виявлено піперональ, що узгоджується з інформацію стосовно складу продуктів відповідних найменувань у наданій супровідній документації. Експериментально визначити кількісний вміст піпероналю у складі проб №№1, 22, 23, 29, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 57, 63, 69, 70, 73, 79, 80, 81, 104, СІ, 117, 129, 162, 168, 172 не видається можливим через відсутність хроматографічного стандартного зразка відповідної речовини. Піперональ (геліотропін) є ароматичним альдегідом, що міститься в стручках ванілі, квітках геліотропу, бузку та деяких ефірних маслах. Наявними методами наявність у складі проби №12 («АROMIEL 109») фенілоцтової кислоти не виявлено. Фенілоцтова кислота - ароматична речовина, міститься в тютюні, меді та деяких ефірних маслах та плодах, наприклад у плодах малини, використовується як компонент парфумерних композицій. Фенілоцтова кислота та піперональ, згідно з Переліком наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року №770 (із змінами і доповненнями), віднесені до прекурсорів, обіг яких обмежено і стосовно яких встановлюються заходи контролю (Список №1 Таблиці IV). Результати лабораторних досліджень узгоджуються з описом товару у гр. 31 МД (ІМ 40 ДЕ) від 16.04.2024 №24UA100100029664U5 як сумішей запашних речовин без вмісту спирту (а.с. 128 - 162).

Суд визнає слушними викладені в заперечені посилання захисника Крилача О.І. на Регламент (ЄЄ) № 273/2004 Європейського Парламенту та Ради від 11.02.2004 про прекурсори наркотичних засобів в Преамбулі зазначає, що (13) значна кількість інших речовин, багато з яких продаються легально у великих кількостях, були визначені як прекурсори для незаконного виробництва синтетичних наркотиків і психотропних речовин. Відповідно до Додатку 1 Регламенту Піперональ, CAS № 120-57-0 віднесено до Категорії1.

Регламент Ради (ЄС) № 111/2005 від 22.12.2004 встановлює правила моніторингу торгівлі прекурсорами наркотиків між Співтовариством і третіми країнами.

Додатком до Регламенту визначені Спискові речовини Категорії 1, до яких віднесено Піперональ, CAS № 120-57-0.

Відповідно до статті 6 Регламенту оператори, засновані в Співтоваристві, крім митних агентів і транспортників, які діють виключно в цій якості, залучені до імпорту, експорту або посередницької діяльності, пов`язаної з речовинами, переліченими в Категорії 1 Додатку, повинні мати ліцензію.

Разом з тим, відповідно статті 2 (а) Регламенту Для цілей цього Регламенту застосовуються такі визначення: «занесена до списку речовина» означає будь-яку речовину, перераховану в Додатку, включаючи суміші та натуральні продукти, що містять такі речовини, але за винятком лікарських засобів, як визначено в Директиві 2001/83/ЄС Європейського Парламенту та Ради, фармацевтичних препаратів, сумішей, натуральні продукти та інші препарати, що містять зазначені речовини, складені таким чином, що такі речовини не можна легко використати або видобути легкозастосовними чи економічно життєздатними засобами.

Тобто, положенням Регламентів (ЄС) № 273/2004 та Ради (ЄС) № 111/2005 дозволено діяльність, пов`язану з обігом сумішей, що містять «спискові речовини», які не можна легко використати або видобути та які не підпадають під ліцензування.

Також, відповідно до ст. 2 Закону України від «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори» від 15 лютого 1995 року № 60/95-ВР, наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку: таблиця I містить наркотичні засоби, у тому числі рослини, і психотропні речовини, включені до списків № 1, № 2 та № 3, обіг яких на території України заборонено, за винятком їх обігу лише в цілях та на підставах, передбачених статтями 15, 19 і 20 цього Закону; таблиця II містить наркотичні засоби і психотропні речовини, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю; таблиця III містить наркотичні засоби і психотропні речовини, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких в Україні обмежено та стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю; таблиця IV містить прекурсори наркотичних засобів і психотропних речовин, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю. Обіг препаратів, що містять наркотичний засіб або психотропну речовину, які включені до таблиць II і III Переліку, підпадає під дію заходів контролю, що застосовуються щодо обігу наркотичного засобу чи психотропної речовини, які в них містяться; якщо препарат містить не один наркотичний засіб чи не одну психотропну речовину, а кілька наркотичних засобів та (або) психотропних речовин, які включені до таблиць II і III Переліку, щодо обігу яких встановлено різний режим контролю, то його обіг підпадає під дію заходів контролю, що застосовуються щодо обігу того із засобів або тієї з речовин, що підлягає більш суворим заходам контролю.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2009 № 589 затверджено Порядок провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом.

Згідно п. 5 Порядку діяльність, пов`язана з обігом засобів і речовин, включених до списку 1 таблиці IV переліку, препаратів, що містять прекурсори в кількості, що перевищує гранично допустиму, провадиться суб`єктами господарювання на підставі ліцензії, виданої Держлікслужбою.

Відповідно до п. 7 Порядку, ввезення на територію України, вивезення з її території та транзит через територію України засобів і речовин, включених до таблиць II і III та списку 1 таблиці IV переліку, препаратів, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори в кількості, що перевищує гранично допустиму, здійснюється суб`єктами господарювання на підставі дозволу, виданого Держлікслужбою, через пункти пропуску через митний кордон України, визначені постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2002 р. № 1950 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 52, ст. 2371).

Таким чином, сам по собі обіг препаратів, що містить прекурсори, не заборонено. Заходи контролю встановлюються лише у випадку перевищення гранично допустимої їх кількості.

В свою чергу Постановою Кабінету Міністрів України від 10.10.2007 №1203 затверджено гранично допустиму кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що містяться в препаратах, згідно з додатком. Однак, в Додатку до вказаної постанови нічого не зазначено про піперональ (геліотропін).

Отже на даний час гранично допустима кількість прекурсору піперональ (геліотропін), що міститься в препаратах, законодавчо не визначена, в зв`язку з чим має місце правова невизначеність у здійсненні заходів контролю за обігом продукції, яка містить у складі цей прекурсор.

Суддя зважає на те, що принцип правової визначеності (певності) - загальний принцип права, який гарантує забезпечення легкості з`ясування змісту права і можливість скористатися цим правом у разі необхідності. Принцип правової визначеності є невід`ємною, органічною складовою принципу верховенства права.

Крім того, у висновку експерту зазначено, що піперональ (геліотропін) є ароматичним альдегідом, що міститься в стручках ванілі, квітках геліотропу, бузку та деяких ефірних маслах.

Однак, законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо обігу зазначеної продукції.

Також, у висновку експерта було вказано щодо неможливості експериментально визначити кількісний вміст піпероналю у складі проб №№1, 22, 23, 29, 36, 40, 42, 44, 53, 54, 57, 63, 69, 70, 73, 79, 80, 81, 104, СІ, 117, 129, 162, 168, 172 не видається можливим через відсутність хроматографічного стандартного зразка відповідної речовини.

За положеннями ч. 1 ст. 495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: 1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; 2) поясненнями свідків; 3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; 4) висновком експерта; 5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Таким чином, судом встановлено, що ОСОБА_1 , як агентом з митного оформлення, здійснено на підставі договору доручення №№967/02 від 0201.2013 декларування товарів одержувача ТОВ «Флоресанс-Парфюм», відповідно до товаро-супровідних документів, наданих довірителем.

Як вбачається з роздруківки листування засобами електронної пошти, паспорти безпеки були надані ТОВ «Флоресанс-Парфюм» агенту з митного оформлення після отримання відповідного запиту від митних органів. Тобто, зазначені документи, які містять інформацію про склад продукції, були відсутні у ОСОБА_1 на момент оформлення та подання ним декларації митному органу.

Згідно до ч. 1 ст. 258 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до ч. 2 ст.459 МК України, суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначають вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення. Склад правопорушення є єдиною та головною підставою для юридичної відповідальності.

Статтею 472 МК України встановлена відповідальність за недекларування товарів (крім тих, що переміщуються через митний кордон України громадянами), транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер вчинення правопорушення та бажає настання відповідних наслідків.

Таким чином, обов`язковою кваліфікуючою ознакою складу даного адміністративного правопорушення є умисел на його вчинення.

Згідно зі статтею 10 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала або свідомо допускала настання цих наслідків.

Тобто, відповідальність за ст. 472 МК України може наступати лише у випадку, коли особі відомі усі необхідні реквізити товару, що підтверджуються відповідними документами, однак особа їх не декларує за встановленою формою.

З аналізу статей 458 та 487 МК України, а також статей 2, 9, 10, 11 КУпАП, вбачається, що підставою для визнання особи винною в порушенні митних правил, як різновиду адміністративного правопорушення, є встановлення у вчиненому нею діянні всіх ознак складу такого правопорушення, в тому числі ознак суб`єктивної сторони складу правопорушення.

Відповідно до частин першої та сьомої статті 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, на які накладено електронний підпис декларанта або уповноваженої ним особи. Перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Згідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012 року за № 1372/21684) при заповненні графи 31 «В окремих графах 31 МД зазначаються відомості про: товари, обсяги яких визначені в різних ліцензіях або інших документах (що встановлюють кількість товарів), виданих державними органами відповідно до законодавчих актів для митного оформлення цих товарів; товари, обсяги яких відображено в різних позиціях відповідної ліцензії або документа у разі, якщо ліцензію або документ видано на декілька товарів, у тому числі з однаковим кодом згідно з УКТЗЕД; товари, обсяги яких відображено в різних дозволах на переробку товарів за межами митної території України; природний газ, ввезений на митну територію України трубопровідним транспортом для зберігання в газосховищах за різними МД, при вивезенні за її межі після такого зберігання; складові комплектних об`єктів, зазначені в різних позиціях контрольного списку; товари, переміщені стаціонарними засобами транспортування за різними актами приймання-передавання; товари з однаковим кодом згідно з УКТЗЕД, які мають різні країну походження, ознаки та характеристики, що впливають на застосування ставок вивізного мита; товари, які входять до партії, що відповідно до статті 267 Митного кодексу України декларується за одним класифікаційним кодом згідно з УКТЗЕД в межах товарної позиції, та до яких застосовуються передбачені законом заходи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності; товари, які декларувались за різними тимчасовими, спрощеними чи періодичними МД, оформленими одним митним органом в межах одного зовнішньоекономічного договору й одного митного режиму, на які згідно з частиною п`ятою статті 261 Митного кодексу України подається одна додаткова декларація. Кожен вид відомостей, позначених арабськими цифрами, починається з нового рядка із зазначенням порядкового номера. Під номером 1 зазначаються найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТЗЕД та застосування ставок податків, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення): наприклад, комплектність або завершеність (зібраний/незібраний), кількісний та якісний склад (матеріал, речовина, суміш, сполука тощо), основні властивості товару (призначення, розмір, розфасування, пакування тощо). Не допускається перенесення в графу непідтвердженого опису класифікаційних групувань УКТЗЕД, що відповідають коду товару. В окремих випадках зазначення відомостей під номером 1 здійснюється з такими особливостями: у спрощеній МД наводяться найменування товарів та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; якщо код задекларованих товарів згідно з УКТЗЕД збігається з кодом товару, що підлягає експортному контролю, але товари за своїм описом або характеристиками не відповідають товару, щодо якого цей контроль застосовується, опис товарів має однозначно підтверджувати таку невідповідність; при переміщенні через митний кордон України товарів як носіїв результатів виконаних робіт у графі зазначаються відомості про такі носії, а також про інформацію, що на них розміщена; при декларуванні складових комплектного об`єкта вчиняється запис: «Складова комплектного об`єкта», зазначаються найменування комплектного об`єкта, складова якого декларується, та найменування складової комплектного об`єкта, що дає змогу ідентифікувати її з відомостями контрольного списку; при декларуванні товарів у митний режим тимчасового вивезення та реекспорту зазначаються ідентифікаційні ознаки товарів.

Стаття 266 МК України визначає, що декларант зобов`язаний, зокрема: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.

Як вбачається з матеріалів справи та не спростовано представником митного органу, найменування товару та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, фізичні характеристики товару (його склад) в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, заявлено ОСОБА_1 у відповідності до наявних товаросупровідних документів. Інформація щодо вмісту в складі деяких позицій товару речовини піперональ була відсутня у ОСОБА_1 (як у агента з митного оформлення) на момент подання декларації митному органу.

Враховуючи вищевикладені обставини, а також те, що декларування громадянином України ОСОБА_1 ввезеного на митну територію України товару проведено з дотриманням норм МК України, Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651, а також враховуючи відсутність доказів, що декларантом було подано недостовірні документи та/або інформація про товар, свідчить про відсутність в діях ОСОБА_1 суб`єктивної ознаки складу правопорушення, передбаченого статтею 472 МК України, оскільки при митному оформленні товару були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару, а також обставини та характер вчинених ним дій з митного оформлення товару не дозволяють стверджувати про наявність у нього умислу на недекларування чи неправильне / неповне декларування товару.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно до статті 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Як вбачається з п. 4.1. Рішення Конституційного Суду України від 22.12.2010 року №23-рп/2010, Конституційний Суд України на підставі наведеного дійшов висновку, що адміністративна відповідальність в Україні та процедура притягнення до адміністративної відповідальності ґрунтуються на конституційних принципах та правових презумпціях, які зумовлені визнанням і дією принципу верховенства права в Україні. Конституція України має найвищу юридичну силу, закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй (частина друга статті 8 Конституції України). Елементами верховенства права є принципи рівності і справедливості, правової визначеності, ясності і недвозначності правової норми, оскільки інше не може забезпечити її однакове застосування, не виключає необмеженості трактування у правозастосовній практиці і неминуче призводить до сваволі (абзац другий підпункту 5.4 пункту 5 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 22 вересня 2005 року N 5-рп/2005) . Принцип правової визначеності означає, що "обмеження основних прав людини та громадянина і втілення цих обмежень на практиці допустиме лише за умови забезпечення передбачуваності застосування правових норм, встановлюваних такими обмеженнями. Тобто обмеження будь-якого права повинне базуватися на критеріях, які дадуть змогу особі відокремлювати правомірну поведінку від протиправної, передбачати юридичні наслідки своєї поведінки" (абзац третій підпункту 3.1 пункту 3 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 29 червня 2010 року N 17-рп/2010). Наведені конституційні засади враховуються Конституційним Судом України у процесі перевірки на відповідність Конституції України положень статті 14-1, частини шостої статті 258 Кодексу.

Така позиція Конституційного Суду України відповідає і правовим позиціям Європейського суду з прав людини.

Як вбачається з п. 65 рішення по справі «Коробов проти України» (Заява №39598/03) від 21.10.2011 року, суд також повторює, що при оцінці доказів Суд, як правило, застосовує критерій доведення «поза розумним сумнівом» (див. рішення від 18 січня 1978 року у справі «Ірландія проти Сполученого Королівства» (Ireland v. the United Kingdom), n. 161, Series А заява № 25). Проте, така доведеність може випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпцій факту.

Тож, з врахуванням відсутності в матеріалах справи беззаперечних доказів наявності вини ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України, всі сумніви суддя трактує на користь особи, щодо якої розглядається справа про притягнення її до адміністративної відповідальності.

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути почато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Аналізуючи докази по справі, суддя дійшла висновку, що провадження по справі стосовно ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.

Крім того, як вбачається з протоколу про тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів у справі про порушення митних правил №0533/10000/24 від 21 червня 2024 року, на підставі статті 511 МК України тимчасово вилучено: суміші запашних речовин для використання у парфумерно-косметичній промисловості (26 найменувань), загальна кількість 815 кг, вартість 1023460,83 грн.

Згідно зі статтею 283 КУпАП України, постанова по справі повинна містити вирішення питання про вилучені речі і документи, а також вказівку про порядок і строк її оскарження.

Таким чином, у випадку закриття провадження по справі товари, вилучені митним органом відповідно до протоколу про порушення митних правил, підлягають поверненню його власнику або уповноваженій ним особі у встановленому законом порядку.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 268, 458, 483, 527 - 529 МК України, ст. ст. 9, 247, 283, 284, 294 КУпАП України, суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження відносно громадянина України ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) за ознаками порушення митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України закрити, у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

Вилучений відповідно до протоколу про тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів і документів у справі про порушення митних правил № 0533/10000/24від 24.06.2024 товар на загальну суму 1023460,83 грн повернути власнику або уповноваженому представнику в установленому законом порядку.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя: О. Майстренко

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.11.2024
Оприлюднено15.11.2024
Номер документу123015255
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —760/21841/24

Постанова від 01.11.2024

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Майстренко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні