Ухвала
від 13.11.2024 по справі 2-а-11872/09
ОВРУЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-11872/09

У Х В А Л А

13.11.2024 м. Овруч

Овруцький районний суд Житомирської області в складі:

головуючого судді Гришковець А.Л.,

із секретарем Павленко Л.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Овручі справу за заявою ОСОБА_1 про заміну сторони по справі №2а-11872/09, -

В С Т А Н О В И В:

Заявник звернувся до суду із заявою та просить замінити по справі №2а-11872/09 первинного стягувача ОСОБА_2 на нього як правонаступника, а також боржника управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрацію (ЄДРПОУ 03192603, місце знаходження: вул. Т. Шевченка, 31-а в м. Овруч Житомирської області) його правонаступником - управлінням соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації (ЄДРПОУ 03192690, яке знаходиться за адресою: вул. Франка, 5 в м. Коростень Житомирської області, 11500, мотивуючи тим, що постановою Овруцького районного суду у справі №2а-11872/09 було зобов`язано управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації прийняти документи та поставити ОСОБА_2 на чергу для отримання компенсації за здане домоволодіння АДРЕСА_1 вартістю 43374 грн.. ОСОБА_2 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 і він став її спадкоємцем за заповітом.

Він, як спадкоємець за заповітом, в установлений законом строк прийняв спадщину після смерті матері ОСОБА_2 та отримав свідоцтво про право на спадщину за заповітом на компенсацію виплати за втрачене нерухоме майно на радіоактивно забрудненій території, яке знаходиться в АДРЕСА_1 , яке належало померлій ОСОБА_2 , відповідно до ст. 35 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», в розмірі 43374 грн. 00 коп..

Порядок здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, що припиняються, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1321. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 №1635-р «Про реорганізацію та утворення районних державних адміністрацій», управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області реорганізовано шляхом приєднання до Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, структурний підрозділ якого, згідно Положення про Управління соціальної політики Коростенської районної адміністрації Житомирської області, затвердженого розпорядженням голови Коростенської державної адміністрації від 02.06.2020 №104, забезпечує в районі реалізацію державної політики у сфері соціальної підтримки та надання соціальних послуг вразливим верствам населення, зокрема громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; організовує роботу з призначення та виплати компенсацій, надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України.

На даний час діяльність управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації, як юридичної особи, припинено. Обов`язок щодо призначення та виплати компенсацій, надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України, перейшов від Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області до управління соціальної політики Коростенської райдержадміністрації Житомирської області, тому він вимушений звертатися з заявою про заміну стягувача та боржника.

Заявник в судове засідання не з`явився, але в своїй заяві просить справу слухати у його відсутність.

Представник заінтересованої особи - управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації в судове засідання не з`явився, не повідомивши про причини неявки, хоча своєчасно та належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, що підтверджується електронним повідомленням.

Дослідивши письмові докази, суд вважає, що заяву слід задовольнити з наступних підстав.

Постановою Овруцького районного суду Житомирської області від 08.12.2009 у справі №2а-11872/09 було зобов`язано управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації прийняти документи та поставити ОСОБА_2 на чергу для отримання компенсації за здане домоволодіння АДРЕСА_1 вартістю 43374 грн.

ОСОБА_2 померла ІНФОРМАЦІЯ_1 , що підтверджується копією свідоцтва про смерть серії НОМЕР_1 від 09.12.2015.

Копія свідоцтва про право на спадщину за заповітом від 19.07.2018 серії ННІ 025105 свідчить, що заявник ОСОБА_1 є спадкоємцем за заповітом після померлої матері - ОСОБА_2 на компенсацію виплати за втрачене нерухоме майно на радіоактивно забрудненій території, яке знаходиться в АДРЕСА_1 , що підлягає виплаті відповідно до вимог ст. 35 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» та постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2009 року №1243, яка становить 43374 гривень, та належить померлій на підставі довідки №431, виданої 15 березня 2017 року управлінням праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області.

Згідно з ст.1218 ЦК України до складу спадщини входять усі права та обов`язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті.

Пунктом 4 частини 1 статті 1219 ЦК України визначено, що не входять до складу спадщини права та обов`язки, що нерозривно пов`язані з особою спадкодавця, зокрема права на аліменти, пенсію, допомогу або інші виплати, встановлені законом.

Відповідно до ст.1227 ЦПК України суми заробітної плати, пенсії, стипендії, аліментів, допомог у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю, відшкодувань у зв`язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров`я, інших соціальних виплат, які належали спадкодавцеві, але не були ним одержані за життя, передаються членам його сім`ї, а у разі їх відсутності входять до складу спадщини.

У своїй постанові від 29.07.2010 року у справі «Стрельцов та інші військові пенсіонери із Новочеркаська проти Російської Федерації» Європейський Суд з прав людини визнав, що громадяни мають право на підтримання скарг своїх померлих родичів у межах ст.6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

Вказаного висновку Європейський Суд з прав людини дійшов, виходячи з того, що право на отримання заробітної плати і прирівняних до неї платежів, пенсій та інших грошових сум, які виплачуються в якості засобів для існування і підлягали виплаті, про те не були отримані громадянином за життя, належить членам сім`ї померлої особи.

Управління праці соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області було структурним підрозділом Овруцької районної державної адміністрації Житомирської області та було розпорядником коштів за бюджетною програмою компенсації за втрачене майно, а тому рішення щодо постановки на чергу для виплати грошової компенсації за втрачене майно направлялися Овруцькою районною державною адміністрацією на виконання до управління праці соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації.

Управління праці соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації здійснювало облік даних рішень, формувало чергу, яка погоджувалась з Овруцькою районною державною адміністрацією, та проводило виплату коштів.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 року №1321 «Про затвердження Порядку здійснення заходів щодо утворення та реорганізації районних державних адміністрацій, а також правонаступництва щодо майна, прав та обов`язків районних державних адміністрацій, що припиняються», розпорядження Овруцької районної державної адміністрації від 30.12.2020 №156 «Про реорганізацію структурних підрозділів райдержадміністрації, які мають статус юридичної особи публічного права шляхом приєднаня до Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області» та розпорядження Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області №9 від 26.01.2021, управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної реорганізовано шляхом приєднання до Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області.

З відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань слідує, що з 31.12.2021 діяльність управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації, як юридичної особи, припинено.

Лист управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації від 05.03.2021 №01-04/969 свідчить, що саме до останнього (відділ №3 Овруч) з 23.02.2021 переведені працівники управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації. Тобто, обов`язки щодо призначення та виплати компенсацій, надання інших соціальних гарантій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, відповідно до законодавства України, перейшли від управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації до управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації.

Поряд з тим, з листа управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації від 24.09.2024 №07/09-10/592-Л вбачається, що ОСОБА_1 перебуває на черзі громадян, які знаходяться на обліку в управлінні соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області для отримання компенсації за втрачене майно за рішенням суду, за №762 (сума грошової компенсації за втрачене домоволодіння становить 43374 гривень).

Відповідно до ст.52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Конституційним Судом України у своєму рішенні № 18-рп/2012 від 13 грудня 2012 року зазначено, що виконання судового рішення є невід`ємною складовою права кожного на судовий захист і охоплює, зокрема, визначений у законі комплекс дій, спрямованих на захист і поновлення порушених прав, свобод, законних інтересів фізичних та юридичних осіб, суспільства, держави.

Розглядаючи справу № 5-рп/2013 Конституційний Суд України у своєму рішенні від 26 червня 2013 року вказав, що право на судовий захист є конституційною гарантією прав і свобод людини і громадянина, а обов`язкове виконання судових рішень - складовою права на справедливий судовий захист.

З огляду на зазначене, статтю 52 КАС України необхідно тлумачити, як норму, яка надає суду можливість контролювати виконання судових рішень, усувати перешкоди та сприяти їх виконанню.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні функціонує на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

У пункті 23 рішення Європейського суду з прав людини «Матківська проти України» (№ 38683/04) зазначено про те, що судовий розгляд і виконавче провадження - це перша та друга стадії загального провадження, які стосуються тривалості провадження; виконання рішення є другим етапом судового провадження, а також що реалізоване право знаходить свою ефективну реалізацію саме у момент виконання.

У пункті 24 рішення Європейського суду з прав людини «Воротнікова проти України» (№ 1225/02) зазначено про те, що виконавче провадження не має бути відокремлене від судового, і ці обидва провадження мають розглядатися як цілісний процес.

Відповідно до пункту 40 рішення Європейського суду з прав людини «Горнсбі проти Греції» право на судовий захист було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов`язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін. Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок («Hornsby v. Greece» № 18357/91).

Таким чином, оскільки, позивач по справі №2а-11872/09 померла, заявник є її спадкоємцем, а також враховуючи те, що відповідача по вказаній справі було реорганізовано шляхом приєднання до Коростенської районної державної адміністрації; управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації припинило свою функціональну діяльність, яку здійснює правонаступник управління соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації; присуджену грошову компенсацію позивачем не отримано; спірні правовідносини допускають правонаступництво, тому суд приходить до висновку про задоволення заяви на підставі ст.52 КАС України, -

Керуючись ст.52 КАС України, суд -

У Х В А Л И В:

Заяву задовольнити.

У справі №2а-11872/09 за позовом ОСОБА_2 до управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації про постановку на чергу для отримання компенсації за втрачене домоволодіння замінити позивача ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_2 , на її правонаступника ОСОБА_1 , та відповідача управління праці та соціального захисту населення Овруцької районної державної адміністрації, ЄДРПОУ 04053401, яке знаходилось за адресою: вул. Г. Виговського, 17 в м. Овруч Житомирської області, 11101, його правонаступником управлінням соціальної політики Коростенської районної державної адміністрації Житомирської області, ЄДРПОУ 03192690, яке знаходиться за адресою: вул. Франка, 5 в м. Коростень Житомирської області, 11500.

На ухвалу суду до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Овруцький районний суд може бути подана апеляційна скарга протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.

Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Суддя А. Л. Гришковець

СудОвруцький районний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено18.11.2024
Номер документу123016180
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи

Судовий реєстр по справі —2-а-11872/09

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Гришковець А. Л.

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Гришковець А. Л.

Постанова від 14.10.2009

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Шевяков Ігор Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні