Ухвала
від 15.11.2024 по справі 344/20530/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/20530/24

Провадження № 1-кс/344/8158/24

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2024 року м. Івано-Франківськ

Слідчий суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчого в ОВС слідчого відділу Управління Служби безпеки України вІвано-Франківській області майора юстиції ОСОБА_3 , яке погоджене з начальником відділу Івано-Франківської обласної прокуратури ОСОБА_4 про арешт майна в рамках кримінального провадження № 22024090000000155 від 11.11.2024 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України

В С Т А Н О В И В:

Слідчий звернувся з вказаним клопотанням, яке погоджено з прокурором в обґрунтування якого посилався на те, що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Івано-Франківській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22024090000000155 від 11.11.2024 за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України.

З матеріалів кримінального провадження встановлено, що протягом весни та літа 2023 року окупаційні органи влади на тимчасово окупованих територіях прийняли низку нормативних документів щодо: організації та проведення псевдовиборів, процедура яких відповідає російському законодавству; навесні 2023 року створено фейкові центральні виборчі комісії, визначено «виборчі округи», почалось формування «територіальних та дільничних виборчих комісій»; організації «місцевого самоврядування та місцевих адміністрацій» з визначеними повноваженнями; процедури обрання «республіканських голів» (на ТОТ Донецької і Луганської областей) та «обласних голів» (на ТОТ Запорізької та Херсонської областей); змін «адміністративного устрою», за яким структура окупаційної влади поділяється на окупаційні міські округи (міста, що включають населені пункти), на окупаційні муніципальні округи (рівень району, до якого входять населені пункти); Змін «територіального устрою», за якими були «змінені» межі окремих міст (приміром Мелітополя) та «визначені» нові межі низки окупаційних муніципальних округів (районів).

Достовірно знаючи про вищевказані обставини, які є загальновідомим фактом, громадянин України ОСОБА_5 , будучи проросійські налаштованим, достеменно проінформованим та розуміючи факт захоплення Пологівського району Запорізької області, та зокрема селища Більмак збройними силами російської федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, Україна є унітарною державою, а територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про ге, що Запорізька область є невід`ємною складовою частиною України, що порядок утворення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування регулюється виключно Конституцією України та законами України, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 10.09.2023, перебуваючи на території Пологівського району Запорізької області (більш точного місця не встановлено), діючи умисно, з мстою підтримання окупаційної влади, встановленої збройними формуваннями держави-агресора російської федерації, усвідомлюючи свою протиправну діяльність та передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, вирішив добровільно обратися депутатом «Куйбишевської окружної ради» та у невстановлений час подав свою кандидатуру від політичної партії «єдина росія» до участі у виборах.

З метою реалізації свого злочинного умислу, спрямованого на добровільне обрання до незаконного органу влади, створеного на тимчасово окупованій території, а саме до окупаційній адміністрації держави-агресора, громадянин України ОСОБА_5 , діючи умисно та добровільно, перебуваючи на території Пологівського району Запорізької області, взяв участь у незаконних виборах до «Куйбишевської окружної ради», які проводились представниками держави-агресора на тимчасово окупованій території Запорізької області протягом 08-10 вересня 2023 року.

21 вересня 2023 року громадянина України ОСОБА_5 рішенням № 20/1 «територіальної виборчої комісії № 10» зареєстровано депутатом «Куйбышевского окружного совета депутатов первого созыва».

Таким чином, за результатами псевдовиборів, які відбулись у період з 01 по 10 вересня 2023 року, ОСОБА_5 з 21 вересня 2023 року зайняв посаду депутата «Куйбышевского окружного совета депутатов первого созыва» від партії «єдина росія».

22 вересня 2023 року на засіданні «Куйбышевского окружного совета депутатов первого созыва» прийнято рішення № 1-1/1, яким затверджено т. зв. «Регламент Куйбышевского окружного совета депутатом Запорожской области».

Рішенням № 5-2/1 від 26.09.2023 «Куйбышевского окружного совета депутатов первого созыва» ОСОБА_5 включено до складу депутатської комісії з соціальних та промислових питань.

Згідно рішення № 6-2/1 від 26.09.2023 «Куйбышевского окружного совета депутатов первого созива» ОСОБА_5 призначено заступником голови постійної комісії з промислових питань.

Окрім того, ОСОБА_5 , продовжуючи реалізацію злочинного умислу на вчинення дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень держави-агресора, прийняв участь у створенні інформаційно-пропагандських відеоматеріалів, опублікованих в мережі Інтернет та на інформаційних ресурсах адміністрації Куйбишевского муніципального округу рф, в яких відобразив свою підтримку в необхідності участі у виборах в президенти рф.

Так, 31.10.2024, в порядку ст. 278, Глави 6, Глави 11 КПК України, громадянину України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Санкція ч. 5 ст. 111-1 КК України, передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк від п`яти до десяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, а санкція ч. 1 ст. 111-2 КК України, передбачає покарання у виді позбавлення волі настрок від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.

Згідно відомостей отриманих під час досудового розслідування в ОСОБА_5 перебувають у власності наступні об`єкти нерухомості:

- земельна ділянка, кадастровий номер 2322755100:04:013:0001, площею 0.14 га, частка 1;

- житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1813526723227, номер об`єкта в РПВН: 7643215), частка 1 (1/2 отримана за договором купівлі-продажу (серія та номер: 695, виданий 10.07.2019) та 1/2 отримана за рішенням суду(серія та номер: 319/1764/15-ц, виданий 12.01.2016).

Таким чином, враховуючи, що санкції ч. 5 ст. 111-1 та ч. 1 ст. 111-2 КК України передбачають такий додатковий вид покарання, як конфіскація майна, у відповідності до п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, є необхідність у накладенні арешту на майно підозрюваного.

Слідчий в судове засідання не з`явився, в прохальній частині клопотання просив розгляд клопотання проводити без його участі.

З метою забезпечення арешту майна в судове засідання власникмайна не викликався, що не суперечить положеннюдо ч. 2ст. 172 КПК України.

Дослідивши матеріали клопотання вважаю наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб..

Згідно з ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Крім цього, відповідно до ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому п. 1 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст. 98 цього Кодексу.

Згідно з ч. 1 ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об`єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення, а згідно з ч. 2 - документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в ч. 1 цієї статті.

Згідно з ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Крім цього, відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього спеціальної конфіскації (у разі арешту майна з підстав, передбачених п. 1 ч. 2 ст. 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (у разі арешту майна з підстав, передбачених пунктами 2, 3 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою; 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Як встановлено, 31.10.2024, в порядку ст. 278, Глави 6, Глави 11 КПК України, громадянину України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру у вчиненні злочинів, передбачених ч. 5 ст. 111-1, ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Згідно відомостей отриманих під час досудового розслідування в ОСОБА_5 перебувають у власності наступні об`єкти нерухомості:

- земельна ділянка, кадастровий номер 2322755100:04:013:0001, площею 0.14 га, частка 1;

- житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1813526723227, номер об`єкта в РПВН: 7643215), частка 1 (1/2 отримана за договором купівлі-продажу (серія та номер: 695, виданий 10.07.2019) та 1/2 отримана за рішенням суду(серія та номер: 319/1764/15-ц, виданий 12.01.2016).

Отже, беручи до уваги вищенаведене, з метою забезпечення конфіскації майна, вважаю вказаний захід забезпечення доцільним, співмірним та таким, що відповідає завданням кримінального провадження, тому клопотання слід задоволити.

Керуючись ст.ст. 170-173, 309, 395 КПК України

У Х В А Л И В:

Клопотання задоволити.

Накласти арешт на нерухоме майно, яке перебуває у власності ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,ІПН НОМЕР_1 , з забороною відчуження, розпорядження та користування ним у будь-який спосіб до завершення досудового розслідування та судового слідства (до скасування арешту майна у встановленому КПК України порядку), а саме на:

- земельну ділянку, кадастровий номер 2322755100:04:013:0001, площею 0.14 га, частка 1;

- житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1813526723227, номер об`єкта в РПВН: 7643215), частка 1 (1/2 отримана за договором купівлі-продажу (серія та номер: 695, виданий 10.07.2019) та 1/2 отримана за рішенням суду (серія та номер: 319/1764/15-ц, виданий 12.01.2016).

Ухвала підлягає до негайного виконання та може бути оскаржена безпосередньо до Івано-Франківського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення15.11.2024
Оприлюднено18.11.2024
Номер документу123022603
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —344/20530/24

Ухвала від 15.11.2024

Кримінальне

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Пастернак І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні