Справа № 758/9756/24
П ОС Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 листопада 2024 року Подільський районний суд міста Києва у складі:
головуючого судді -Войтенко Т. В. ,
при секретарі -Вигівська В. В.,
за участю представника Енергетичної митниці - Швед А.О.,
захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, - ОСОБА_1 (дистанційно по ВКЗ),
розглянувши матеріали, які надійшли від Енергетичної митниці Державної митної служби України, про притягнення
ОСОБА_2 , дата народження: ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН: НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 , громадянина України, місце роботи: ТОВ «Юкрейніан Петролеум», директор, код ЄДРПОУ 44637774,
до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -
В С Т А Н О В И В :
До Подільського районного суду міста Києва від Енергетичної митниці надійшли протоколи про порушення митних правил №0218/90300/24, №0219/90300/23 (справи №758/9756/24, №758/9757/24), складені стосовно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України.
Як зазначено в протоколі від 14.06.2024 про порушення митних правил №0218/90300/24 25.03.2023 через пункт пропуску «Ягодин - Дорогуськ» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з Латвійської Республіки транспортним засобом р.н. НОМЕР_2 /НОМЕР_3, підприємство перевізник ТОВ «Транспортна Компанія «Укрлогістика» (код ЄДРПОУ 44591206), на митну територію України на адресу ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» ввезено товар «газ скраплений вуглеводний» у кількості 19,860 тон, 37,121 тис. л при 15° С, вартістю 8,838 тис. євро.
Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:
- митної декларації типу «IM 40 ЕА», поданої до митного оформлення 23.03.2023 №23UA903040004910U0;
??товаротранспортної накладної CMR від 23.03.2023 №LV-23100929;
??рахунку (invoice) від 23.03.2023 №380051;
??сертифікату якості від 18.03.2023 №163430_4982707;
??зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 №25/03-2022.
Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту продавцем товару є чеське підприємство «PPS Group» s.r.o. (Sazovicka 457/20 155 21 Praha 5, Czech Republic), одержувачем та покупцем є ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані». Відправку товару здійснило латвійське підприємство SIA «Latvijas propana gaze» (Kurzemes prospekts 19, Riga, Latvija, LV-1067).
26.03.2023 зазначений товар був випущений у вільний обіг за митною декларацією типу «ІМ 40 ДЕ» №23UA903040005182U5.
З метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товару до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості від 18.03.2023 №163430_4982707, відповідно до якого товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає стандарту LST EN 589:2018+A1:2022, відомості про який внесені до гр. 44 зазначених митних декларацій.
Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації.
Нормами ст. 335 Митного кодексу України встановлено, що під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник залежно від виду транспорту, яким здійснюється перевезення товарів, надають митному органу в паперовій або електронній формі документи та відомості зокрема, що підтверджують дотримання обмежень, які виникають у зв`язку із застосуванням захисних заходів. Незалежно від виду транспорту, яким здійснюється переміщення товарів, під час прибуття товарів у пункт пропуску через державний кордон України надаються документи (відомості) або їх реквізити, у тому числі засобами інформаційних технологій (або у вигляді електронного документа), які підтверджують дотримання заборон та/або обмежень згідно із законами У країни.
Постановами Кабінету Міністрів. України від 30.12.2015 № 1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» та від 09.04.2022 №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської Федерації» заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.
З метою дотримання вищезазначених норм, посадовими особами ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів для підтвердження відомостей про фізико-хімічні характеристики товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 589:2018 (палива автомобільні газ нафтовий скраплений) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 18.03.2023 №163430_4982707, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».
01.03.2023 року листом №20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю стосовно використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів, зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих Public Company «Orlen Lietuva».
З метою перевірки законності ввезення на митну територію України нафтопродуктів, Енергетичною митницею на адресу Public Company «Orlen Lietuva» був направлений лист від 15.01.2024 №7.6/7.6-20.3/13/240 стосовно сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів виданих компанією «Orlen Lietuva» щодо яких існує ризик фальсифікацій.
12.02.2024 Енергетичною митницею отримано відповідь Public Company «Orlen Lietuva» (лист від 09.02.2024 №D2 (12.11-9)-339) стосовно проведеної перевірки сертифікатів (паспортів) якості виданих компанією «Orlen Lietuva».
За результатами опрацювання відповідей, наданих Public Company «Orlen Lietuva» встановлено, що сертифікат (паспорт) якості від 18.03.2023 №163430_4982707 був виданий на партію товару «газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту» у кількості 19,460 тон яка була реалізована підприємству SIA «Orlen Latvija».
Попередньо Public Company «Orlen Lietuva» повідомляла (лист від 16.10.2023 №D2 (12.11-9)-2356), що продукція придбана в Компанії, може бути перепродана покупцями третім особам за умови, що сертифікати якості, видані Компанією, використовуються виключно для кількості придбаної продукції. Покупці, які об`єднують різні продукти на своїх терміналах і згодом продають ці продукти третім особам, зобов`язані надати власні сертифікати якості та не мають права використовувати сертифікати видані Компанією.
Проте, підприємством ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» з використанням сертифіката (паспорта) якості 18.03.2023 №163430_4982707 на митну територію України фактично ввезено зазначений товар у кількості 19,860 тон, що на 0,400 тон більше, ніж продано (відвантажено) компанією «Orlen Lietuva» підприємству SIA «Orlen Latvija» згідно з сертифікатом (паспортом) якості від 18.03.2023 №163430_4982707.
Тобто, директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» ОСОБА_2 до митних органів України був наданий сертифікат (паспорт) якості від 18.03.2023№163430_4982707 виданий компанією «Orlen Lietuva» на іншу кількість товару (19,460 тон).
Таким чином, директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «газ скраплений вуглеводний» у кількості 0,400 тон, 0,748 тис. л при 15° С, вартістю 178 Євро або 7 078,44 грн. (станом на 25.03.2023 курс становив 1 Євро = 39,7665 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару.
Згідно протоколу від 14.06.2024 про порушення митних правил №0218/90300/24 в діях директора ТОВ «Окрейніан Петролеум Компані» гр. ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товару.
Місце вчинення порушення митних правил: пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митний пост «Ягодин» Волинської митниця. Час вчинення порушення митних правил: 22 год. 28 хв. 25.03.2023 (перетин митного кордону України).
Як зазначено в протоколі від 14.06.2024р. про порушення митних правил №0219/90300/24 23.04.2023 через пункт пропуску «Шегині - Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці з Латвійської Республіки транспортним засобом р.н. КА4305/НОМЕР_3, підприємство перевізник ТОВ «Транспортна Компанія
«Укрлогістика» (код ЄДРПОУ 44591206), на митну територію України на адресу ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» (адреса на час вчинення правопорушення Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг, вул. Вадима Гурова, б. 11, кв. 121, код ЄДРПОУ 44637774) ввезено товар «газ скраплений вуглеводний» у кількості 20,180 тон, 31,232 тис. л при 15° С, вартістю 9,081 тис. євро.
Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:
- митної декларації типу «IM 40 EA», поданої до митного оформлення 23.04.2023 №23UA90304000722708;
??- товаротранспортної накладної CMR від 22.04.2023 №LV-23101446;
- ??рахунку (invoice) від 22.04.2023 №380073;
- сертифікату якості від 12.04.2023 №163961_5030403;
- зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 №25/03-2022.
Відповідно до умов зазначеного зовнішньоекономічного контракту, продавцем товару є чеське підприємство «PPS Group» s.r.o. (Sazovicka 457/20 155 21 Praha 5, Czech Republic), одержувачем та покупцем є ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані». Відправку товару здійснило латвійське підприємство SIA «Latvijas propana gaze» (Kurzemes prospekts 19, Riga, Latvija, LV-1067).
24.04.2023 зазначений товар був випущений у вільний обіг за митною декларацією типу «IM40 EA» №23UA903040007227U8.
З метою підтвердження фізико-хімічних характеристик товару до митних органів надано сертифікат (паспорт) якості від 12.04.2023 №163961_5030403, відповідно до якого товар виготовлений підприємством Public Company «Orlen Lietuva» та відповідає стандарту LST EN589:2018+A1:2022, відомості про який внесені до гр. 44 зазначеної митної декларації.
Відповідно до вимог ст. 198 Митного кодексу України митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації.
Постановами Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 №1147 «Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації» та 09.04.2022 №426 «Про застосування заборони ввезення товарів з Російської федерації» заборонено ввезення на митну територію України в митному режимі імпорту товарів з російської федерації.
З метою дотримання вищезазначених норм, посадовими особами ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» під час переміщення товару через митний кордон України до митних органів для підтвердження відомостей про фізико-хімічні характеристики товару, відповідності нафтопродукту стандартам EN 589:2018 (палива автомобільні газ нафтовий скраплений) і його ідентифікації, надано документ про якість, а саме сертифікат (паспорт) якості від 12.04.2023 №163961_5030403, який містить відповідні штампи (печатки) заводу виробника - «Orlen Lietuva».
01.03.2023 року листом №20/20-01-01/7.6/211 Держмитслужба проінформувала Енергетичну митницю стосовно використання суб`єктами ЗЕД, з метою приховування походження нафтопродуктів, зокрема вироблених в російській федерації, підроблених сертифікатів якості виданих Public Company «Orlen Lietuva».
З метою перевірки законності ввезення на митну територію України нафтопродуктів, Енергетичною митницею на адресу Public Company «Orlen Lietuva» був направлений лист від 15.01.2024 №7.6/7.6-20.3/13/240 стосовно сертифікатів (паспортів) якості нафтопродуктів виданих компанією «Orlen Lietuva» щодо яких існує ризик фальсифікацій.
12.02.2024 Енергетичною митницею отримано відповідь Public Company «Orlen Lietuva» (лист від 09.02.2024 №D2 (12.11-9)-339) стосовно проведеної перевірки сертифікатів (паспортів) якості виданих компанією «Orlen Lietuva».
За результатами опрацювання відповідей, наданих Public Company «Orlen Lietuva» встановлено, що сертифікат (паспорт) якості від 12.04.2023 N? 163961_5030403 був виданий на партію товару «газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту» у кількості 19,660 тон яка була реалізована підприємству SIA «Orlen Latvija».
Попередньо Public Company «Orlen Lietuva» повідомляла (лист від 16.10.2023 №D2(12.11-9)-2356), що продукція придбана в Компанії, може бути перепродана покупцями третім особам за умови, що сертифікати якості, видані Компанією, використовуються виключно для кількості придбаної продукції. Покупці, які об`єднують різні продукти на своїх терміналах і згодом продають ці продукти третім особам, зобов`язані надати власні сертифікати якості та не мають права використовувати сертифікати видані Компанією.
Проте, підприємством ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» з використанням сертифіката (паспорта) якості 12.04.2023 № 163961_5030403 на митну територію України фактично ввезено зазначений товар у кількості 20,180 тон, що на 0,520 тон більше ніж продано (відвантажено) компанією «Orlen Lietuva» підприємству SIA «Orlen Latvija» згідно з сертифікатом (паспортом) якості від 12.04.2023 №163961_1_5030403.
Тобто, директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» ОСОБА_2 до митних органів України був наданий сертифікат (паспорт) якості від 12.04.2023 №163961_5030403 виданий компанією «Orlen Lietuva» на іншу кількість товару (19,660 тон).
Таким чином директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» вчинено дії, спрямовані на переміщення через митний кордон України товару «газ скраплений вуглеводний» у кількості 0,520 тон, 0,959 тис, л при 15° С, вартістю 234 Євро або 9 375,54 грн. (станом на 23.04.2023 курс становив 1 Євро = 40,0664 грн.) з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару.
Згідно протоколу від 14.06.2024 про порушення митних правил №0219/90300/24 в діях директора ТОВ «Окрейніан Петролеум Компані» гр. ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом поданням митному органу, як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості товару.
Місце вчинення порушення митних правил: пункт пропуску «Шегині-Медика» митний пост «Мостиська» Львівської митниці. Час вчинення порушення митних правил: 23 год. 41 хв. 23.043.2023 (перетин митного кордону України).
Постановою Подільського районного суду міста Києва від 09.08.2024 вказані справи за протоколами №0218/90300/24 та №0219/90300/24 об`єднані в одне провадження, об`єднаним справам присвоєно №758/9756/24.
В судовому засіданні представники Енергетичної митниці вважала обставини, викладені в протоколах про порушення митних правил, доведеними.
Посилалась на те, що під час першої поставки директором ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» ОСОБА_2 було переміщено через митний кордон України «газ скраплений вуглеводний» у кількості 0,400 тон, 0,748 тис. л при 15° С, вартістю 178 Євро, а під час другої поставки - у кількості 0,520 тон, 0,959 тис, л при 15° С, вартістю 234 Євро, з приховуванням від митного контролю шляхом надання до митного органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо кількості (ваги) товару, адже сертифікати (паспорти) якості №163430_4982707 та №163961_5030403 видавалися компанією «Orlen Lietuva» на іншу кількість товару, просила визнати ОСОБА_2 винуватим у порушенні митних правил, накласти на нього основне стягнення у вигляді штрафу за більш серйозне правопорушення митних правил у розмірі 9375,54 грн. та застосувати додаткове стягнення у вигляді конфіскації - шляхом стягнення вартості у сумі 16 453,98 грн.
Вказувала на те, що ОСОБА_2 є директором імпортера газу, а тому є суб`єктом даного правопорушення. З його винних дій на територію України було ввезено з наданням сертифікату якості №163430_4982707 на 400 кг газу більше, ніж відвантажено компанією «Orlen Lietuva», та з наданням сертифікату №163961_5030403 на 520 кг більше, ніж відвантажено компанією «Orlen Lietuva».
Вказувала на те, що за ст.483 МК України ОСОБА_2 повинен бути притягнутий до відповідальності саме за переміщення товару з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення документів, які містять неправді відомості щодо ваги.
В судовому засіданні захисник ОСОБА_1 просила закрити справу за відсутністю події та складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483МК України, в діях ОСОБА_2 , посилаючись на те, що в даній справі відсутні складові адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Зазначала, що при переміщенні товарів через митний кордон ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» надало належні документи щодо ввезення на митну територію України 23.03.2023 р. газу скрапленого вуглеводневого 19 860 кг, 37 121 л та 22.04.2023 р. газу скрапленого вуглеводневого 20 180 кг, 37 232 л, тобто діяло у межах та у спосіб, визначений законодавством України, а отже, переміщення товарів здійснювалось у відповідності до вимог чинного митного законодавства України, з наданням митному органу належних документів про об`єм товару, який ввозиться. Дійсність сертифікатів (паспортів) якості від 18.03.2023 №162430_4982707 та від 13.04.2023 р. №163961_5030403 підтверджена самим виробником Public Company «Orlen Lietuva» листом від 09.02.2024 №D2 (12.11-9)-339), отриманим 12.02.2024 р. Енергетичною митницею. Отже, в даному випадку переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю не відбулося, товар був розмитнений на підставі наданих документів, належність яких не викликає сумніву, що було перевірено митними органами.
Заслухавши пояснення захисника та представника митного органу, дослідивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено, що 25.03.2023 через пункт пропуску «Ягодин - Дорогуськ» митного поста «Ягодин» Волинської митниці на митну територію України на адресу ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» ввезено товар «газ скраплений вуглеводний» у кількості 19,860 тон, 37,121 тис. л при 15° С, вартістю 8,838 тис. євро.
Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:
- митної декларації типу «ІМ 40 ЕА», поданої до митного оформлення 23.03.2023 №23UА90304004910U0;
-товаротранспортної накладної CMR від 23.03.2023 №LV-23100929;
-??рахунку (invoice) від 23.03.2023 №380051;
-??сертифікату якості від 18.03.2023 №163430_4982707;
-??зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 №25/03-2022.
Поставка товару відбувалася в рамках зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 №25/03-2022, укладеного між чешським підприємством «PPS Group» та TOB «Юкрейніан Петролеум Компані».
ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» до митних органів було надано сертифікат (паспорт) якості від 18.03.2023 №163430_4982707, виданий заводом-виробником «Orlen Lietuva».
Також, 23.04.2023 через пункт пропуску «Шегині - Медика» митного поста «Мостиська» Львівської митниці з Латвійської Республіки через митний кордон України на адресу ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» був переміщений товар та скраплений вуглеводний» у кількості 20 180 кг, 37,232 тис. л при 150 С, вартістю 9 081 Євро.
Переміщення товару через митний кордон України було здійснено на підставі наступних документів:
- митної декларації типу «IM 40 ЕА», поданої до митного оформлення 23.04.2023 №23UA903040007227U8;
- товаротранспортної накладної CMR від 22.04.2023 №LV-23101446;
-??рахунку (invoice) від 22.04.2023 №380073;
-сертифікату якості від 12.04.2023 №163961_5030403;
-??зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 №25/03-2022.
Поставка товару відбувалася в рамках зовнішньоекономічного контракту від 25.03.2022 №25/03-2022, укладеного між чешським підприємством «PPS Group» та TOB «Юкрейніан Петролеум Компані».
ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» до митних органів було надано сертифікат (паспорт) якості від 12.04.2023 N? 163961_5030403, виданим заводом-виробником «Orlen Lietuva».
Енергетичною Митницею на підставі листа Public Company «Orlen Orlen Lietuva» від 09.02.2024 №D2(12.11-9)-339, було встановлено, що сертифікат (паспорт) якості від 18.03.2023 №163430_4982707 був виданий в партію товару «газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту» у кількості 19 460 кг, яка була реалізована підприємству SIA «Orlen Latvija»; сертифікат (паспорт) якості від 12.04.2023 №163961_5030403 був виданий на партію товару «газ нафтовий скраплений для автомобільного транспорту» у кількості 19 660 кг, яка була реалізована підприємству SIA «Orlen Latvija».
Фактично ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» з наданням сертифікату (паспорту) якості 18.03.2023 №163430_4982707 було ввезено 19 860 кг, що на 400 кг більше ніж продано (відвантажено) компанією «Orlen Lietuva» підприємству SIA «Orlen Latvija» товару; а з наданням сертифікату (паспорту) якості 12.04.2023 №163961_5030403 було ввезено 20 180 кг, що на 520 кг більше ніж продано (відвантажено) компанією «Orlen Lietuva» підприємству SIA «Orlen Latvija» товару.
Зважаючи на різницю у вазі поставленого гагу та вазі газу, на який надано сертифікати, Енергетичною митницею складено адміністративний протокол відносно директора ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» ОСОБА_2 .
Встановлено також, що дії пов`язані із декларуванням та митним оформленням товару здійснювались Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_3 , що діяв на підставі Договору-доручення на надання послуг на брокерсько-митне обслуговування №08/02, укладеного 08.02.2022 року між ФОП ОСОБА_3 , за умовами договору Виконавець, та ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані», за умовами договору Замовник, відповідно до п. 1.1. якого Замовник доручає, а Виконавець зобов`язується здійснювати роботу по брокерсько-митному обслуговуванню, представляти інтереси Замовника на митниці, в інших організаціях, пов`язаних з виконанням покладених на нього обов`язків на умовах даного договору.
Доставка товару здійснювалась Товариством з обмеженою відповідальністю «Транспортна компанія «Укрлогістика» на підставі укладеного 17.03.2022 року між ТОВ «ТК «Укрлогістика», за умовами договору Виконавець, та ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані», за умовами договору Замовник, відповідно до п. 1.1. якого Виконавець зобов`язався за оплату Замовника на підставі замовлення на перевезення вантажів доставити спеціалізованим автомобільним транспортом довірений йому Замовником вантаж - газ скраплений, з місця відправлення до пункту призначення.
Встановлено, що товар «газ скраплений вуглеводний» походженням з Європейського Союзу було ввезено на митну територію України 23.03.2023 р. та 22.04.2023 р. Під час переміщення товару через митний кордон України, з метою підтвердження відомостей про фізико-хімічні показники товару, відповідності стандартам і його ідентифікації, до митних органів надано Сертифікати якості, які видані виробником - підприємством Public Company «Orlen Lietuva».
Отже, ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» використовувало відомості з отриманих від Продавця («PPS Group s.r.o.») товаросупровідних документів, зокрема й сертифікатів якості, виданих компанією «Orlen Lietuva».
Сертифікати якості за своєю формою не містять такого реквізиту як вага/об`єм товару, на який видано такий сертифікат. Самі сертифікати якості отримано ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» разом із товаром від продавця - «PPS Group» s.r.o.
У графах 5 міжнародних товаротранспортних накладних CMR №LV-23100929 від 23.03.2023 р. та CMR №LV-23101446 від 22.04.2023 р. вказано відповідні сертифікати якості.
Відправник додав до вантажної накладної необхідні документи та надав їх в розпорядження перевізника, забезпечив його всією інформацією, якої він може потребувати. Продавцем «PPS Group s.r.o.» було надано вищевказані сертифікати якості в пакеті товаросупровідних документів, який супроводжував товар при переміщенні через митний кордон України.
З метою підтвердження виробництва зазначеного товару в Литовській Республіці до митних органів України надано декларації про походження товару (заява про країну походження товару, зроблена у зв`язку з вивезенням товару виробником, продавцем, експортером (постачальником) або іншою компетентною особою на комерційному рахунку чи будь-якому іншому документі, який стосується товару), а саме рахунок-фактура (invoice) від 13.03.2023 р. №380051 та рахунок-фактура (invoice) від 12.04.2023 р. №380073, в яких зазначено, що країна походження товару - Литва.
Таким чином, при переміщенні товарів через митний кордон ТОВ «Юкрейніан Петролеум Компані» надало усі документи, необхідні для ввезення на митну територію України газу скрапленого вуглеводневого, а отже, переміщення товарів здійснювалось у відповідності до вимог чинного митного законодавства України, з наданням митному органу належних документів про об`єм товару, який ввозиться.
Згідно ч. 1 ст. 195 МК України переміщення товарів через митний кордон України здійснюється у пунктах пропуску через державний кордон України, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України відповідно до міжнародних договорів України, укладених в установленому законом порядку.
Пунктом 49 частини першої статті 4 МК України визначено, що пропуск товарів через митний кордон України - надання митним органом відповідній особі дозволу на переміщення товарів через митний кордон України з урахуванням заявленої мети такого переміщення.
Згідно з вимогами ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 1 ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом, на вимогу органу доходів і зборів пред`явити товари для митного контролю і митного оформлення, надати органу доходів і зборів передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього Кодексу.
Згідно ч. 5. ст. 265 МК України декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені. У відповідності до ч. 4 та 5 ст. 266 МК України, у разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант. Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Диспозицією ч.1 статті 483 МК України встановлено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого статтею 483 МК України, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною даного правопорушення є безпосередньо переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи. Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві відомості.
Суб`єктивна сторона адміністративного правопорушення, визначеного ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні правопорушення чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України (п. 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил»).
Підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів, тобто ті документи, що подаються митному органу на кордоні та є підставою для пропуску товару на митну територію України.
Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена статтею 352 МК України (в редакції, чинній станом на час прийняття відповідної постанови; наразі 483 МК України встановлено відповідальність за аналогічні дії), може бути вчинене лише умисно.
У конкретній справі відсутні підстави вважати, що ОСОБА_2 вчиняв активні дії, передбачені диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, тобто здійснював переміщення товарів та/або подавав митному органу будь-які документи, як підставу для переміщення товарів через митний кордон України, які були одержані незаконним шляхом.
Власник чи представник власника товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом.
За відсутності зазначених умов само по собі зайняття особою керівної посади на підприємстві - власника товару, не утворює в її діях складу правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МУ України.
Таким чином, особа підлягає відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України лише у тому випадку, коли вона з метою приховування від митного контролю особисто вчиняла дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. Матеріали справи не містять доказів, що ОСОБА_2 вчиняв будь-яку із дій, передбачених диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України.
Виходячи з вищевикладеного та з огляду на те, що суду не надано належних доказів умисного переміщення товару чи наміру умисно перемістити товар через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо ваги товару, суд приходить до висновку про недоведеність також умислу ОСОБА_2 вчиняти правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно зі ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до п. 39 Постанови Верховного Суду від 08.07.2020 у справі № 463/1352/16-а у силу принципу презумпції невинуватості, що підлягає застосуванню у справах про адміністративні правопорушення, всі сумніви щодо події порушення та винності особи, що притягується до відповідальності, тлумачаться на її користь. Недоведені подія та вина особи мають бути прирівняні до доведеної невинуватості цієї особи.
За змістом ч.1 ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
У рішенні від 10.02.1995 у справі «Аллене де Рібемон проти Франції», Європейський Суд з прав людини зазначив, що сфера застосування принципу презумпції невинуватості значно ширше, ніж це передбачають: презумпція невинності обов`язкова не тільки для кримінального суду, який вирішує питання про обґрунтованість обвинувачення, а й для всіх інших суспільних відносин.
У справі «Barbera, Messegu and Jabardo v. Spain» від 06.12.1998 (п. 146) ЄСПЛ, зазначено, що принцип презумпції невинності вимагає серед іншого, щоб, виконуючи свої обов`язки, судді не починали розгляд справи з упередженої думки, що особа скоїла правопорушення, яке ставиться їй в провину; всі сумніви, щодо її винуватості повинні тлумачитися на користь цієї особи.
Отже, вина ОСОБА_2 поза розумним сумнівом не доведена, що свідчить про відсутність суб`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Таким чином, суд приходить до висновку, що існують всі підстави для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП - відсутність події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 9-11, 221, 247, 252, 256, 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 483, 486, 489, 494-496, 527, 528, 529 Митного кодексу України,-
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про притягнення ОСОБА_2 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІПН: НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 , громадянина України, місце роботи: ТОВ «Юкрейніан Петролеум», директор, код ЄДРПОУ 44637774) до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, - закрити на підставі п.1 ч.1 ст. 247 КУпАП за відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд м. Києва.
Суддя Т. В. Войтенко
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123028582 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Войтенко Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні