ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про затвердження плану реструктуризації боргів боржника
"13" листопада 2024 р.м. Одеса Справа № 916/3274/24Господарський суд Одеської області у складі судді Грабован Л.І.
за участі секретаря судового засідання Васильєвої К.О.,
дослідивши матеріали справи
за заявою боржника: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ),
про неплатоспроможність
у відкритому судовому засіданні за участю представників сторін та учасників (до оголошеної перерви у судовому засіданні):
від боржника: Хомко С.В.;
від кредитор: не з`явився;
керуючий реструктуризацією: арбітражний керуючий Данілов А.І.
у відкритому судовому засіданні за участю представників сторін та учасників (після оголошеної перерви у судовому засіданні):
від боржника: Хомко С.В.;
від кредитор: не з`явився;
керуючий реструктуризацією: арбітражний керуючий Данілов А.І.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.08.2024р. відкрито провадження у справі про неплатоспроможність ОСОБА_1 ; введено процедуру реструктуризації боргів ОСОБА_1 ; введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; призначено керуючим реструктуризацією боржника ОСОБА_1 арбітражного керуючого Данілова Артема Івановича.
З метою виявлення всіх кредиторів, 13.08.2024р. здійснено офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність боржника ОСОБА_1 на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за №73822 від 14.08.2024р.
Визначальною датою для розподілу конкурсних та поточних вимог кредиторів є 12.08.2024р. дата відкриття провадження про неплатоспроможність ОСОБА_1 та офіційне оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність боржника на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за №73822 від 14.08.2024р.
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.09.2024 р. визнано грошові вимоги ОСОБА_2 до ОСОБА_1 в сумі 300 000 грн. із задоволенням у другу чергу.
Вказаною ухвалою визначити розмір та перелік визнаних вимог для внесення керуючим реструктуризацією боржника до реєстру вимог кредиторів.
25.10.2024 р. до господарського суду Одеської області надійшло клопотання (вх. 3-763/24), сформованою в системі «Електронний суд» від 25.10.2024р. про затвердження плану реструктуризації боргів боржника ОСОБА_1 від 08.10.2024 р. в межах справи №916/3274/24.
До вказаної заяви додано: протокол зборів кредиторів; заяви про заочне голосування; реєстр вимог кредиторів; план реструктуризації боргів боржника; квитанції про надсилання сторонам.
Розглянувши матеріали справи, заяву керуючого реструктуризацією боржника арбітражного керуючого Данілова Артема Івановича з доданими доказами, вислухавши представника боржника, суд встановив:
Керуючим реструктуризацією боржника арбітражним керуючим Даніловим Артемом Івановичем надано план реструктуризації боргів боржника у справі про неплатоспроможність, який схвалений зборами кредиторів (конкурсними кредиторами боржника) та погоджений боржником, наступного змісту:
«Розділ І. Загальні положення
Відповідно до Кодексу України з процедур банкрутства під реструктуризацією боргів боржника розуміється судова процедура у справі про неплатоспроможність фізичної особи, що застосовується з метою відновлення платоспроможності боржника шляхом зміни способу та порядку виконання його зобов`язань згідно з планом реструктуризації боргів боржника. Відповідно до ст. 126 Кодексу за даним Планом реструктуризації не підлягають реструктуризації борги боржника щодо сплати аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю фізичної особи, щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та щодо сплати інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Згідно з вимогами ст.ст. 124, 126 Кодексу План реструктуризації боргів боржника розроблений за принципом максимального збалансування інтересів боржника та кредиторів з метою забезпечення досягнення мети визначеної процедурою реструктуризації.
Розділ II. Обставини, які спричинили неплатоспроможність боржника та стали підставою для порушення провадження у справі про неплатоспроможність
Боржник як фізична особа звернулась до Господарського суду Одеської області з заявою про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність, в порядку Книги четвертої Кодексу України з процедур банкрутства. В обґрунтування заяви заявник зазначила, що у неї відсутні фінансові можливості погасити наявну заборгованість.
04.09.2020 року Рішенням Господарського суду Одеської області по справі № 916/227/20 за позовом Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України до фізичної особи-підприємця Чіклікчі Марії Михайлівни суд вирішив:
- стягнути з Фізичної особи-підприємця Чіклікчі Марії Михайлівни до Державного бюджету (код бюджетної класифікації 21081100, символ банку 106, "Адміністративні штрафи та інші санкції") 541 140,00 грн - штрафу, 541 140,00 грн - пені.
- стягнути з Фізичної особи-підприємця Чіклікчі Марії Михайлівни на користь Південного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України витрати на сплату судового збору в розмірі 16 234,20 грн.
18.01.2021 р. старшим державним виконавцем Саратського РВ ДВС ПМУ Міністерства юстиції (м. Одеса) Мандражи О.П. відкрито виконавче провадження № НОМЕР_10 з примусового виконання Судового наказу № 916/227/20 виданого 12.10.2020 р. Господарським судом Одеської області про стягнення з ОСОБА_1 на користь Південне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України штраф у розмірі 541 140,00 грн.
26.01.2022 р. державним виконавцем у вказаному виконавчому провадженні винесено постанову про повернення виконавчого документа стягувачу на підставі п. 2 ч. 1 ст. 37 Закону України «Про виконавче провадження» - у боржника відсутнє майно, на яке може бути звернено стягнення, а здійснені виконавцем відповідно до цього Закону заходи щодо розшуку такого майна виявилися безрезультатними.
16.02.2022 р. державним виконавцем Саратського ВДВС у Білгород -Дністровському районі Одеської області ПМУ Міністерства юстиції (м. Одеса) Долгорук А.О. відкрито виконавче провадження № НОМЕР_13 з примусового виконання Судового наказу № 916/27/20 виданого 12.10.2020 р. Господарським судом Одеської області про стягнення з ОСОБА_1 на користь Антимонопольний комітет України Південне міжобласне територіальне відділення штрафу у розмірі 541 140,00 грн., та пені у розмірі 541 140,00 грн., всього 1 082 280,00 грн.
16.02.2022 р. старшим державним виконавцем Саратського ВДВС у Білгород - Дністровському районі Одеської області ПМУ Міністерства юстиції (м. Одеса) Тарасюк О.П. відкрито виконавче провадження № НОМЕР_12 з примусового виконання Судового наказу № 916/227/20 виданого 12.10.2020 р. Господарським судом Одеської області про стягнення з ОСОБА_1 на користь Антимонопольний комітет України Південне міжобласне територіальне відділення витрати зі сплати судового збору у розмірі 16 234,20 грн.
Таким чином, загальний розмір заборгованості Боржника перед Південним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України становить 1 098 514,20 грн.
Також 04.05.2023 р. ОСОБА_1 взяла в борг у ОСОБА_2 (РНОКПП: НОМЕР_2 ) у борг грошові кошти в розмірі 300 000,00 грн., про що було складено боргову розписку.
Вказані грошові кошти боржник була зобов`язана повернути до 25.12.2023 р., проте, через скрутний майновий стан взяте на себе зобов`язання не виконала.
Таким чином, загальний розмір заборгованості Боржника перед кредитором фізичною особою ОСОБА_2 становить 300 000,00 грн.
Враховуючи значний розмір заборгованості перед кредиторами, відсутність майна і доходів у достатній кількості для задоволення вимог кредиторів, боржник неспроможна виконати грошове зобов`язання перед кредиторами інакше, як через застосування процедур, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Розділ IІI. Предмет плану реструктуризації боргів боржника
Ухвалою Господарського суду Одеської області від 23.09.2024 р. по справі № 916/3274/24 визнано грошові вимоги ОСОБА_2 до ОСОБА_1 в сумі 300 000 грн. із задоволенням у другу чергу. Визначено розмір та перелік
усіх визнаних вимог для внесення керуючим реструктуризацією боржника до реєстру вимог кредиторів:
Вимоги першої черги:
ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_3 ) - 6056 грн.
Вимоги другої черги:
ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_3 ) - 300 000 грн.
Таким чином, загальний розмір заборгованості Боржника перед Кредитором становить 306 056,00 грн.
Розділ IV. Інформація про майновий стан і доходи боржника у тому числі доходи, які боржник розраховує отримати протягом процедури реструктуризації боргів
Керуючим реструктуризацією боргів боржника проведено 04.10.2024 р. інвентаризацію майна боржника, в процесі чого встановлено наявність у фізичної особи - ОСОБА_1 наступного майна:
1. Нерухоме майно:
Відповідно до Інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна № 5004787436081 від 04.10.2024 р. за боржником - ОСОБА_1 зареєстровано право власності на наступне нерухоме майно:
- Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2964267551245 Дата реєстрації: 02.07.2024 17:00:26 Об`єкт нерухомого майна: земельна ділянка Кадастровий номер: 5124581100:01:001:0779 Опис об`єкта: Площа(га): 2.572.Дата, час державної реєстрації: 05.08.2024 10:12:23. Підстава для державної реєстрації: державний акт на право власності на земельну ділянку, серія та номер: ЯА №274522, виданий: 14.02.2005, видавник: Саратська районна державна адміністрація Одеської області заява співвласників про визначення часток у праві спільної власності, серія та номер: НТЕ 834374, виданий: 20.06.2024, видавник: Приватний нотаріус Сулаков І.І. рішення органу або особи, уповноважених установчими документами юридичної особи або законом Виписка з протоколу № 1, серія та номер: б/н, виданий: 13.02.1999, видавник: Загальні збори членів КСП "Дружба" відомості з ДЗК, серія та номер: 75561636, виданий: 05.08.2024, видавник: Державний земельний кадастр Вид спільної власності: спільна часткова Розмір частки: 1/11.
- Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2046850451245 Дата реєстрації: 04.03.2020 16:16:32 Об`єкт нерухомого майна: земельна ділянка Кадастровий номер: 5124581100:01:002:1224 Опис об`єкта: Площа(га): 2.4359 Дата, час державної реєстрації: 28.02.2020 15:15:19 Державний реєстратор: Димитренко Дмитро Володимирович, Зорянська сільська рада Саратського району Одеської області, Одеська обл. Підстава для державної реєстрації: рішення суду, серія та номер: №2-630/11, виданий: 26.10.2011, видавник: Саратський районний суд Одеської області.
- Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2046813651245 Дата реєстрації: 04.03.2020 15:57:54 Об`єкт нерухомого майна: земельна ділянка Кадастровий номер: 5124581100:01:002:1220 Опис об`єкта: Площа(га): 2.4359 Дата, час державної реєстрації: 28.02.2020 14:59:05 Державний реєстратор: Димитренко Дмитро Володимирович, Зорянська сільська рада Саратського району Одеської області, Одеська обл. Підстава для державної реєстрації: державний акт на право власності на земельну ділянку, серія та номер: ЯА №274517, виданий: 14.02.2005, видавник: Саратський районний відділ земельних ресурсів Одеської області Заява, серія та номер: №2151, виданий: 19.09.2017, видавник: Приватний нотаріус Саратського районного нотаріального округу Одеської області, Сулаков І.І.
Зареєстровано обтяження: арешт всього нерухомого майна, номер запису про обтяження: 46753770, дата, час державної реєстрації: 17.02.2022 11:45:21, на підставі постанови, про арешт, серія та номер: НОМЕР_13, виданий 17.02.2022, видавник: Саратський відділ державної виконавчої служби. Обтяжувач: Саратський відділ Державної виконавчої служби у Білгород-Дністровському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), код ЄДРПОУ: 34505330.
2. Рухоме майно:
Керуючим реструктуризацією боргів боржника 04.10.2024 р. проведено пошук по відкритій спеціалізованій базі даних «Винаходи і корисні моделі в Україні», відкритій базі даних «Зареєстровані в Україні знаки для товарів і послуг». За результатами пошуку по вищенаведеним базам даних, що містять інформацію про права інтелектуальної власності - відомості відсутні.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осібпідприємців та громадських формувань від 04.10.2024 р. зареєстровано припинення статусу боржника як фізичної особи-підприємця, основний вид діяльності: 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням.
За результатом пошуку виконавчих проваджень в АСВП дата та час пошуку: 04.10.2024 15:40 щодо боржника наявні наступні відомості про виконавчі провадження:
- № АСВП: НОМЕР_10 Дата відкриття: 18.01.2021 Стан ВП: Завершено
СТЯГУВАЧ: ПІВДЕННЕ МІЖОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЄДРПОУ: 20992104
- № АСВП: НОМЕР_11 Дата відкриття: 20.01.2021 Стан ВП: Завершено
СТЯГУВАЧ: ПІВДЕННЕ МІЖОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЄДРПОУ: 20992104
- № АСВП: НОМЕР_12 Дата відкриття: 16.02.2022 Стан ВП: Відкрито
СТЯГУВАЧ: ПІВДЕННЕ МІЖОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЄДРПОУ: 20992104
- № АСВП: НОМЕР_13 Дата відкриття: 16.02.2022 Стан ВП: Відкрито
СТЯГУВАЧ: ПІВДЕННЕ МІЖОБЛАСНЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ЄДРПОУ: 20992104
За місцем проживання боржника встановлено наявність особистих речей боржника:
одягу в кількості 20 од. (Б/У),
взуття в кількості 9 пар. (Б/У).
3. Грошові кошти:
Відповідно до листа АТ «Райффайзен Банк» №81-15-9/8583-БТ від 06.09.2024 р. повідомлено, що залишок коштів на рахунках боржника:
№ НОМЕР_4 становить 0,00 грн.;
№ НОМЕР_5 становить 0,84 грн.;
№ НОМЕР_6 становить 0,00 грн.;
№ НОМЕР_7 становить 0,00 грн.;
За місцем проживання Боржника грошових коштів, належних боржнику, не встановлено.
Відповіді на запити арбітражного керуючого:
відповідно до листа Головного центру обробки спеціальної інформації Державної прикордонної служби України №19-62723/18/24 від 12.09.2024 р. надано інформацію щодо перетинання державного кордону України, лінії розмежування з тимчасово окупованою територією у період з 12.08.2021 по 12.08.2024 року боржником та членами її сім`ї;
відповідно до листа КП «Бюро технічної інвентаризації» Одеської міської ради №3692/03.01-13 від 28.08.2024 р. повідомлено, що станом на 31.12.2012 р. інформація про зареєстроване право власності на об`єкти нерухомого майна за боржником відсутня;
відповідно до листа Східного міжрегіонального управління Державної служби України з питань праці №СХ/2/10925-24 від 23.09.2024 р. повідомлено, що реєстрація великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів, що не підлягають експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування, боржником у період з 01.01.2015 по теперішній час в Міжрегіональному управлінні не здійснювалась;
відповідно до листа Державної митної служби України №19/19-02-04/8.19/4139 від 06.09.2024 р. повідомлено, що станом на 06.09.2024, не знайдено інформацію щодо фактів декларування при переміщенні через митний кордон України товарів за період з 01.01.2021 до 06.09.2024: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ); ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_8 ); ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_9 );
відповідно до листа Департаменту комунальної власності Одеської міської ради №01- 19/2229 від 30.08.2024 р. повідомлено про те, що у розпорядженні Департаменту комунальної власності Одеської міської ради відсутня інформація щодо укладених договорів оренди з боржником;
відповідно до листа Державної інспекції архітектури та містобудування України №4634/03/18-24 від 09.09.2024 р. повідомлено, що шляхом перевірки відомостей, які містяться в Реєстрі будівельної діяльності та його архівній складовій, за боржником інформації та документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, та документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, змін до них, їх скасування чи анулювання станом на дату надання відповіді не виявлено;
відповідно до листа Державного космічного агентства України №5352--3.3 від 09.09.2024 р. повідомлено про відсутність зареєстрованих унікальних об`єктів космічної діяльності у боржника;
відповідно до листа ГУ Держгеокадастру в Одеській області №33-15-0.82-5175/2-24 від 23.08.2024 р. повідомлено, що відповідно до інформації, яка наявна в програмному забезпеченні ведення Державного земельного кадастру за боржником зареєстровано земельні ділянки за наступними кадастровими номерами: 5124581100:01:001:0184, 5124581100:01:001:0779, 5124581100:01:001:1648, 5124581100:01:002:1220, 5124581100:01:002:1224;
відповідно до заяви ГУ ДПС Одеської області від 03.10.2024 р. надано відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору за період з І кварталу 2021 року по ІІ квартал 2024 року щодо боржника та членів її сім`ї.
Розділ V. Заходи відновлення платоспроможності боржника, які передбачено використати у процедурі реструктуризації боргів
План реструктуризації оформлюється у вигляді послідовних заходів, що підлягають здійсненню під час провадження у справі про неплатоспроможність з метою відновлення платоспроможності боржника та часткового задоволення вимог кредиторів.
Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства у плані реструктуризації боргів боржника зазначаються розмір суми, яка щомісяця залишатиметься боржнику на задоволення побутових потреб, встановлюється у розмірі не менше прожиткового мінімуму на Боржника та кожну особу, яка перебуває на його утриманні та є членом його сім`ї.
Відповідно до Закону України «Про державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць з 1 січня становить для працездатних осіб - 3028 грн. Таким чином, боржнику на задоволення побутових потреб щомісяця повинно залишатись грошових коштів у розмірі не менше 3028 грн.
Боржник є пенсіонером за віком, розмір щомісячного пенсійного забезпечення Боржника становить 4670,00 грн., які спрямовуються на задоволення побутових потреб боржника.
Член сім`ї Боржника син ОСОБА_4 ( НОМЕР_9 ) отриманих в якості доходу від передачу в оренду майна від СФГ «Балкани» (код ЄДРПОУ 24534083) у загальному розмірі 1 121 373,21 грн. за 2023 рік.
Відтак, боржник має можливість виконати умови плану реструктуризації за рахунок коштів отриманих в якості доходу члена сім`ї боржника за попередньо отриманою згодою члена сім`ї.
За рахунок вказаних коштів в рамках даного Плану реструктуризації боргів, Боржник здійснює:
повне погашення вимог кредиторів першої черги, а саме:
- ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_3 ) - 6056,00 грн.
часткове погашення вимог кредиторів другої черги, а саме:
- ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_3 ) - 100 000,00 грн. Решта заборгованості у розмірі 200 000,00 грн. вважається прощеною кредитором.
Боржник сплачує на користь кредитора ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ; РНОКПП НОМЕР_3 ) грошові кошти у загальному розмірі 106 056,00 грн. готівковим способом, а кредитор надає Боржнику розписку про отримання грошових коштів на виконання плану реструктуризації у справі №916/3274/24 про неплатоспроможність ОСОБА_1 .
Строк виконання Плану реструктуризації боргів Боржника становить 5 (п`ять) календарних днів з дня затвердженням господарським судом даного плану реструктуризації.
Після закриття провадження у справі про неплатоспроможність у зв`язку з виконанням Плану реструктуризації боргів настають наслідки, передбачені Кодексом України з процедур банкрутства, щодо звільнення боржника від боргів.
Інша частина заборгованості Боржника перед кредиторами, а також вимоги кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Розділ VI. Прикінцеві положення
План реструктуризації боргів боржника набирає чинності з дня його затвердження господарським судом і є обов`язковим для боржника та кредиторів.
З дня затвердження судом плану реструктуризації боргів боржника вимоги, включені до такого плану, можуть бути задоволені лише у порядку і спосіб, визначені в плані реструктуризації боргів боржника.
Крім договорів, які передбачені планом реструктуризації боргів, боржник протягом реструктуризації не має права: 1) здійснювати правочини щодо відчуження або обтяження нерухомого та рухомого майна боржника, включаючи майнові і немайнові об`єкти, цінні папери тощо, вартість яких перевищує 10 розмірів мінімальної заробітної плати; 2) укладати договори позики, довічного утримання, уступки вимоги, переведення боргу, передачі в довірче управління майна боржника; 3) виступати поручителем за зобов`язаннями інших осіб.
Протягом дії плану реструктуризації боргів боржник повинен повідомляти кредиторів, включених до плану реструктуризації боргів, про істотні зміни у своєму майновому стані, а також про отримання позик і кредитів, у тому числі про придбання товарів у кредит, повідомляти інші сторони перед укладенням таких договорів про введення щодо нього процедури реструктуризації боргів.
Враховуючи, що паном реструктуризації боргів не передбачено продаж майна боржника, арбітражний керуючий припиняє виконувати свої повноваження з дня затвердження господарським судом Плану реструктуризації боргів боржника.».
Згідно до результату заочного голосування єдиного кредитора у справі, що має 300 голосів - ОСОБА_2 стосовно схвалення плану реструктуризації боргів боржника ОСОБА_1 в редакції від 08.10.2024 р. проголосовано «за».
Рішенням зборів кредиторів від 25.10.2024 р., що оформлене протоколом №1 зборів кредиторів від 25.10.2024 р. прийнято схвалити план реструктуризації боргів боржника ОСОБА_1 в редакції від 08.10.2024 р. та звернутись до господарського суду із заявою про затвердження плану реструктуризації боргів боржника.
Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
З 21.10.2019р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства, яким встановлені умови та порядок відновлення платоспроможності боржника - юридичної особи та відновлення платоспроможності фізичної особи.
Відповідно до ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу України з процедур банкрутства з дня введення в дію цього Кодексу визнано такими, що втратив чинність Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Ч. 1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України. Застосування положень Господарського процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України здійснюється з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Боржник згідно ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства - це юридична особа або фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, неспроможна виконати свої грошові зобов`язання, строк виконання яких настав.
Відповідно до ст. 6 Кодексу України з процедур банкрутства відповідно до цього Кодексу щодо боржника - фізичної особи застосовуються такі судові процедури: реструктуризація боргів боржника; погашення боргів боржника.
Реструктуризація боргів боржника у відповідності до ст. 1 Кодексу України з процедур банкрутства - це судова процедура у справі про неплатоспроможність фізичної особи, що застосовується з метою відновлення платоспроможності боржника шляхом зміни способу та порядку виконання його зобов`язань згідно з планом реструктуризації боргів боржника.
Згідно ч. 1 ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства план реструктуризації боргів боржника розробляється з метою відновлення платоспроможності боржника.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства у плані реструктуризації боргів боржника зазначаються: 1) обставини, які спричинили неплатоспроможність боржника; 2) інформація про визнані судом вимоги кредиторів із зазначенням їх розміру та черговості задоволення; 3) інформація про майновий стан боржника за результатами проведених заходів з виявлення та складання опису майна боржника (проведення інвентаризації); 4) інформація про всі доходи боржника, у тому числі доходи, які боржник розраховує отримати протягом процедури реструктуризації боргів; 5) розмір суми, яка щомісяця буде виділятися для погашення вимог кредиторів; 6) вимоги кредиторів до боржника, які будуть прощені (списані) у разі виконання плану реструктуризації боргів; 7) розмір суми, яка щомісяця залишатиметься боржнику на задоволення побутових потреб, у розмірі не менше одного прожиткового мінімуму на боржника та на кожну особу, яка перебуває на його утриманні; 8) розмір суми, яка щомісяця виділятиметься для погашення наявних у боржника обов`язкових періодичних зобов`язань (виплата аліментів тощо).
Ч. 3 ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що план реструктуризації боргів боржника може містити положення про: 1) реалізацію в процедурі реструктуризації боргів частини майна боржника, у тому числі того, що є предметом забезпечення, черговість, строки реалізації такого майна та кошти, які планується отримати від його реалізації; 2) зміну способу та порядку виконання зобов`язань, у тому числі розміру та строків погашення боргів; 3) відстрочення чи розстрочення або прощення (списання) боргів чи їх частини; 4) виконання зобов`язань боржника третіми особами, зокрема шляхом укладення договору поруки, гарантії та інших правочинів згідно з цивільним законодавством; 5) інші заходи, спрямовані на покращення майнового стану боржника та задоволення вимог кредиторів (перекваліфікація, працевлаштування тощо).
Відповідно до ч. 4 ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства задоволення вимог кредиторів здійснюється згідно з планом реструктуризації боргів боржника за рахунок коштів, отриманих від виконання плану реструктуризації боргів боржника, боржником або арбітражним керуючим, якщо планом реструктуризації боргів боржника передбачена його подальша участь у виконанні такого плану, у черговості, визначеній статтею 133 цього Кодексу.
Згідно ч. 6 ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства строк виконання плану реструктуризації боргів боржника у справі про неплатоспроможність не може перевищувати п`ять років.
Відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 125 Кодексу України з процедур банкрутства не підлягають реструктуризації борги боржника щодо сплати аліментів, відшкодування шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю фізичної особи, щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та щодо сплати інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. План реструктуризації боргів боржника затверджується господарським судом лише після повного погашення боргів боржника щодо сплати аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю фізичної особи, щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та щодо сплати інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, якщо така заборгованість існує.
Ст. 123 Кодексу України з процедур банкрутства врегульовано порядок проведення зборів кредиторів.
Ч. 1 вказаної статті передбачено, що протягом трьох робочих днів після постановлення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду арбітражний керуючий згідно з цією ухвалою письмово повідомляє кредиторів про місце і час проведення зборів кредиторів та організовує їх проведення. Участь кредиторів у зборах кредиторів, визначення кількості голосів кредиторів з правом вирішального голосу та учасників зборів кредиторів з правом дорадчого голосу здійснюються в порядку, визначеному цим Кодексом для юридичних осіб.
Відповідно до ч. 2 ст. 123 Кодексу України з процедур банкрутства основними завданнями зборів кредиторів у процедурі реструктуризації боргів боржника є: 1) розгляд звіту керуючого реструктуризацією про результати перевірки декларації про майновий стан боржника; 2) розгляд проекту плану реструктуризації боргів боржника; 3) прийняття рішення про схвалення плану реструктуризації боргів боржника або про звернення з клопотанням до господарського суду про перехід до процедури погашення боргів боржника або про закриття провадження у справі про неплатоспроможність.
Згідно ч.ч.3, 4 ст. 123 Кодексу України з процедур банкрутства проведення зборів кредиторів та голосування на них здійснюються в порядку, визначеному цим Кодексом для юридичних осіб. Збори кредиторів скликаються за потреби, але не менше одного разу на три місяці, якщо інше рішення не прийнято зборами кредиторів. Разом з повідомленням про проведення зборів кредиторів арбітражний керуючий надсилає кредиторам порядок денний цих зборів. Кредитори мають право до дня надсилання повідомлення про проведення зборів кредиторів вносити арбітражному керуючому пропозиції щодо включення питань до порядку денного. Питання, запропоновані кредиторами, є обов`язковими до включення арбітражним керуючим до порядку денного зборів кредиторів.
Відповідно до ч.ч. 5, 6 ст. 123 Кодексу України з процедур банкрутства рішення про затвердження плану реструктуризації боргів приймається конкурсними та забезпеченими кредиторами окремо. План реструктуризації боргів та зміни до нього вважаються схваленими, якщо їх підтримали всі забезпечені кредитори та не менше 50 відсотків конкурсних кредиторів. Голоси заінтересованих осіб не враховуються для визначення необхідної більшості голосів. Кредитор має право проголосувати заочно в письмовій формі щодо кожного питання порядку денного зборів кредиторів. Якщо інший порядок заочного голосування не затверджено зборами кредиторів, кредитор, який голосує заочно, зобов`язаний надіслати результати свого голосування в письмовій формі на адресу арбітражного керуючого не менш як за п`ять днів до дати проведення зборів кредиторів. Результат голосування такого кредитора оголошується арбітражним керуючим іншим кредиторам на зборах кредиторів та враховується при визначенні результатів голосування щодо кожного питання порядку денного.
П.п. 1, 2 ч. 8 ст. 123 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що до компетенції зборів кредиторів належить прийняття рішення про: схвалення плану реструктуризації боргів боржника; відмову у схваленні плану реструктуризації боргів та звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом та введення процедури погашення боргів боржника або з клопотанням про закриття провадження у справі про неплатоспроможність.
Відповідно до ч.ч.1, 4, 9 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства учасниками зборів кредиторів боржника з правом вирішального голосу є конкурсні кредитори, визнані господарським судом у попередньому засіданні та внесені розпорядником майна до реєстру вимог кредиторів. У зборах кредиторів боржника можуть брати участь із правом дорадчого голосу: кредитори, вимоги яких забезпечені заставою майна боржника; кредитори з вимогами щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян; конкурсні кредитори, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання; представник працівників боржника; уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) боржника; представник органу, уповноваженого управляти державним майном; арбітражний керуючий. Рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів.
Згідно ч. 1 ст. 126 Кодексу України з процедур банкрутства керуючий реструктуризацією протягом трьох днів з дня схвалення зборами кредиторів погодженого з боржником плану реструктуризації боргів подає до господарського суду заяву про затвердження плану реструктуризації боргів.
Ч. 2 ст. 126 ГПК України передбачено, що до заяви про затвердження плану реструктуризації боргів боржника додаються: 1) план реструктуризації боргів боржника; 2) протокол засідання зборів кредиторів; 3) письмові заперечення кредиторів, які не брали участі в голосуванні чи проголосували проти схвалення плану реструктуризації боргів боржника (за наявності).
Відповідно до ч.7 ст. 126 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд зобов`язаний затвердити план реструктуризації боргів боржника, якщо такий план схвалений кредиторами та боржником.
За положеннями ч.8 ст. 126 Кодексу України з процедур банкрутства господарський суд постановляє ухвалу про відмову у затвердженні плану реструктуризації боргів боржника у справі про неплатоспроможність, якщо: 1) порушено порядок розроблення, схвалення та погодження плану реструктуризації боргів, встановлений цим Кодексом; 2) умови реструктуризації боргів суперечать законодавству; 3) при схваленні плану реструктуризації боргів були допущені порушення законодавства, що вплинули на результат голосування; 4) кредитор, який не брав участі в голосуванні чи проголосував проти схвалення плану реструктуризації боргів, доведе, що в разі визнання боржника банкрутом у порядку, визначеному цим Кодексом, його вимоги були б задоволені у розмірі, що перевищує розмір вимог, які будуть задоволені відповідно до умов плану реструктуризації боргів; 5) боржник не погасив борги щодо сплати аліментів, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю фізичної особи, щодо сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та сплати інших обов`язкових платежів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, якщо така заборгованість існувала до моменту подання плану реструктуризації боргів боржника на затвердження до господарського суду; 6) боржник вчиняє дії, спрямовані на перешкоджання проведенню стосовно нього процедур, передбачених цим Кодексом; 7) план реструктуризації боргів не погоджено боржником.
Реструктуризація боргів боржника є першим, обов`язковим та пріоритетним етапом справи про неплатоспроможність фізичної особи, у якій боржник може реалізувати право на зміну способу та порядку сплати боргів з урахуванням його об`єктивних можливостей і прагнення до розрахунку з кредиторами, маючи гарантії залишення частини доходу на задоволення побутових потреб та може отримати прощення (списання) кредиторських вимог чи їх частини.
Верховний Суд у складі судової палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду у постанові від 22.09.2021р. у справі №910/6639/20, вказав, що з огляду на мету та цілі Кодексу України з процедур банкрутства інститут неплатоспроможності фізичних осіб призначений для зняття з боржника - фізичної особи тягаря боргів, які мають значний розмір та не можуть бути погашені за рахунок поточних доходів і належного цій особі майна. Правове регулювання відносин, що виникають між боржником та іншими учасниками справи про неплатоспроможність, має на меті поетапно створити для боржника - фізичної особи найбільш сприятливі умови для погашення боргів шляхом їх реструктуризації, а при нерезультативності таких заходів - забезпечити ефективний механізм продажу активів боржника.
Законодавець визначив саме процедуру реструктуризації боргів як пріоритетну, яка є найбільш оптимальним варіантом закінчення справи про неплатоспроможність як для фізичної особи боржника, так і для кредиторів, оскільки там відбувається відновлення платоспроможності та більш повно погашаються борги боржника. І тільки за умови добросовісності громадянина, інститут неплатоспроможності фізичної особи може стати дієвим механізмом. При цьому для боржника-фізичної особи він дозволить зберегти та акумулювати активи для відновлення платоспроможності, а для кредитора - стане гарантією повернення заборгованості.
Метою і завданням процедури реструктуризації боргів, зокрема, є забезпечення розгляду кредиторами розробленого боржником проекту плану реструктуризації боргів для відновлення його платоспроможності. При цьому такий документ слід вважати закономірними очікуваннями кредиторів, як в частині його розгляду, так і в період його реалізації, коли має місце фактичне погашення їх вимог в межах процедури реструктуризації.
У свою чергу розроблення проекту плану реструктуризації має відбуватися відповідно до вимог ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства, зокрема, щодо форми і змісту проекту плану, це дасть можливість зборам кредиторів оцінити перспективу відновлення платоспроможності боржника та дасть можливості прийняття рішення про його схвалення та подання на затвердження господарському суду або відхилення і прийняття рішення про перехід до процедури погашення боргів.
Отже, при поданні до господарського суду заяви про відкриття провадження у справі про неплатоспроможність, обов`язком боржника є складення реального (виконуваного) проекту плану реструктуризації, який після розгляду господарським судом грошових вимог та формування реєстру кредиторів розробляється, уточнюється та погоджується з кредиторами.
Відповідна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 16.12.2021р. по справі №910/8306/20.
Судом встановлено, що рішення про схвалення плану реструктуризації боргів боржника було прийнято на засіданні зборів кредиторів загальною кількістю голосів єдиного кредитора у справі - ОСОБА_2 .
Таким чином, рішення зборів кредиторів про схвалення плану реструктуризації боргів боржника вважається прийнятим, оскільки за нього проголосував кредитор, який є єдиним конкурсним кредитором з правом вирішального голосу.
Відповідно до ч. 9 ст. 48 Кодексу України з процедур банкрутства рішення зборів (комітету) кредиторів вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість голосів кредиторів, присутніх на зборах (комітеті) кредиторів.
Розглянувши наданий на затвердження план реструктуризації боргів боржника, суд встановив, що він погоджений боржником та вважається прийнятий зборами кредиторів; обґрунтованих заперечень щодо затвердження плану реструктуризації боргів боржника Волинська митниця не подала; план розроблено з метою відновлення платоспроможності боржника; зміст плану реструктуризації відповідає вимогам ч.ч.2,3 ст. 124 Кодексу України з процедур банкрутства; боржник за планом прийняв зобов`язання щодо кредиторів, які ґрунтуються на реальних можливостях боржника; визначений строк виконання не перевищує строк, встановлений законодавчо (ч.6 ст. 124 Кодексу); участь керуючого реструктуризації боргів боржника у виконанні плану реструктуризації боргів боржника не передбачена.
Керуючим реструктуризацією дотримано порядок розробки, погодження боржником плану реструктуризації та подання до суду заяви про його затвердження (ст.ст. 124,126 Кодексу).
Підстав для відмови у затвердженні плану реструктуризації, визначених у ч. 8 ст. 126 Кодексу України з процедур банкрутства судом не виявлено.
Приймаючи до уваги викладене, суд затверджує план реструктуризації боргів боржника ОСОБА_1 , погоджений нею та схвалений зборами кредиторів згідно протоколу №1 від 25.10.2024р.
Ч. 1 ст. 127 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що план реструктуризації боргів боржника набирає чинності з дня його затвердження господарським судом і є обов`язковим для боржника та кредиторів.
Згідно ч. 2 ст. 127 Кодексу України з процедур банкрутства з дня затвердження судом плану реструктуризації боргів боржника вимоги, включені до такого плану, можуть бути задоволені лише у порядку і спосіб, визначені в плані реструктуризації боргів боржника.
Відповідно до ч. 3 ст. 127 Кодексу України з процедур банкрутства крім договорів, які передбачені планом реструктуризації боргів, боржник протягом реструктуризації не має права: 1) здійснювати правочини щодо відчуження або обтяження нерухомого та рухомого майна боржника, включаючи майнові і немайнові об`єкти, цінні папери тощо, вартість яких перевищує 10 розмірів мінімальної заробітної плати; 2) укладати договори позики, довічного утримання, уступки вимоги, переведення боргу, передачі в довірче управління майна боржника; 3) виступати поручителем за зобов`язаннями інших осіб.
Ч. 4 ст. 127 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що протягом дії плану реструктуризації боргів боржник повинен повідомляти кредиторів, включених до плану реструктуризації боргів, про істотні зміни у своєму майновому стані, а також про отримання позик і кредитів, у тому числі про придбання товарів у кредит, повідомляти інші сторони перед укладенням таких договорів про введення щодо нього процедури реструктуризації боргів.
Згідно ч. 5 ст. 127 Кодексу України з процедур банкрутства з дня затвердження судом плану реструктуризації боргів припиняються повноваження керуючого реструктуризацією, крім випадків, якщо: 1) планом реструктуризації боргів передбачено подальшу участь керуючого реструктуризацією у виконанні такого плану, його повноваження та джерела виплати йому основної винагороди; 2) планом реструктуризації боргів передбачено продаж майна боржника. У такому разі керуючий реструктуризацією продовжує виконувати свої повноваження до завершення продажу майна боржника, розподілу отриманих від реалізації майна коштів, затвердження звіту про такий розподіл зборами кредиторів та подання такого звіту до суду.
Враховуючи те, що подальша участь керуючого реструктуризацією арбітражного керуючого Данілова Артема Івановича у виконанні вказаного плану не передбачена, суд припиняє його повноваження.
Відповідно до ч. 1 ст. 128 Кодексу України з процедур банкрутства з дня затвердження плану реструктуризації боргів боржник починає погашення вимог кредиторів згідно з умовами такого плану.
Ч. 3 ст. 128 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що у разі порушення боржником плану реструктуризації боргів кредитори, вимоги яких включені до такого плану, мають право звернутися до господарського суду з клопотанням про закриття провадження у справі або про введення процедури погашення боргів боржника.
Згідно ч. 1 ст. 129 Кодексу України з процедур банкрутства не пізніше п`яти днів після закінчення строку виконання плану реструктуризації боргів боржника, а також за наявності підстав для дострокового припинення процедури реструктуризації боргів боржник зобов`язаний надати суду та кредиторам, включеним до плану реструктуризації боргів, звіт про виконання плану реструктуризації боргів.
Керуючись ст.ст. 124, 126, 127, 128 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1. Затвердити план реструктуризації боргів боржника ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ), в редакції від 08.10.2024 р., який погоджений нею та схвалений зборами кредиторів згідно протоколу №1 від 25.10.2024 р.
2. Припинити повноваження керуючого реструктуризацією арбітражного керуючого Данілова Артема Івановича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №486 від 04.04.2013р.
3. План реструктуризації боргів боржника набирає чинності з дня його затвердження господарським судом і є обов`язковим для боржника та кредитора.
4. З дня затвердження судом плану реструктуризації боргів боржника вимоги, включені до такого плану, можуть бути задоволені лише у порядку і спосіб, визначені в плані реструктуризації боргів боржника.
5. Боржник протягом реструктуризації не має права:
1) здійснювати правочини щодо відчуження або обтяження нерухомого та рухомого майна боржника, включаючи майнові і немайнові об`єкти, цінні папери тощо, вартість яких перевищує 10 розмірів мінімальної заробітної плати;
2) укладати договори позики, довічного утримання, уступки вимоги, переведення боргу, передачі в довірче управління майна боржника;
3) виступати поручителем за зобов`язаннями інших осіб.
6. Протягом дії плану реструктуризації боргів боржник повинен повідомляти кредиторів, включених до плану реструктуризації боргів, про істотні зміни у своєму майновому стані, а також про отримання позик і кредитів, у тому числі про придбання товарів у кредит, повідомляти інші сторони перед укладенням таких договорів про введення щодо нього процедури реструктуризації боргів.
7. Судове засідання у справі №916/3274/24 призначити на "25" листопада 2024 р. о 11:40 год.
Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Одеської області за адресою: м. Одеса, пр-т. Шевченка, 29, зал судового засідання №9 (четвертий поверх), тел. 0(482)307-966.
8. Повідомити боржника, ОСОБА_2 про призначення судового засідання на 25.11.2024 р. об 11:40 год.
Ухвала набирає законної сили 13 листопада 2024 р. та може бути оскаржена в порядку, встановленому Господарським процесуальним кодексом України, з урахуванням особливостей, передбачених Кодексом України з процедур банкрутства.
Повну ухвалу складено та підписано 15 листопада 2024 р.
Копію ухвали надіслати на електронну адресу: представника ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), арбітражного керуючого Данілова А.І. ( ІНФОРМАЦІЯ_2 ), Златова Р.М. ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ).
Суддя Л.І. Грабован
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123032820 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: неплатоспроможність фізичної особи |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Грабован Л.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні