Ухвала
від 11.11.2024 по справі 711/8781/24
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/8781/24

Номер провадження 1-кс/711/2408/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 листопада 2024 року м.Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1

з участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2

прокурора - ОСОБА_3

підозрюваного - ОСОБА_4

захисника - адвоката ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання заступника начальника відділу управління Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_6 , по матеріалам кримінального провадження №12023250000000364, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.10.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.3 ст.368, ч.1 ст.263 КК України про продовження строку відсторонення від посади:

ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Черкаси, українця, громадянина України, з професійно - технічною освітою, одруженого, працюючого на посаді начальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, інваліда 2 групи, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого, -

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

Заступник начальника відділу управління Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням по матеріалах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12023250000000364, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.10.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.4 ст.191, ч.3 ст.368, ч.1 ст.263 КК України про продовження строку відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 відпосадиначальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради.

В обґрунтування клопотання зазначено, що слідчими слідчого управління Головного управління Національної поліції в Черкаській області за процесуального керівництва Черкаської обласної прокуратури проводиться досудове розслідування в кримінальному провадженні №12023250000000364, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 02.10.2023, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст.368, ч.4 ст.191 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_4 , перебуваючи відповідно до наказу від 29.03.2019 №23-к, на посаді начальника полігону ТПВ Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, код ЄДРПОУ 036328652, виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, тобто будучи службовою особою в розумінні п.1 примітки до ст.364 КК України, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, передбачаючи їх суспільно небезпечні наслідки і бажаючи їх настання, тобто діючи умисно з корисливих мотивів з метою власного збагачення, за попередньою змовою з іншими працівниками Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, вимагав та отримав від ОСОБА_7 неправомірну вигоду за безперешкодне завезення та захоронення відходів на територію полігону ТПВ Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 7124985200:01:001:0044, в адміністративних межах Руськополянської сільської ради, за межами населеного пункту с. Руська Поляна Черкаського району Черкаської області, без оформлення будь-яких документів, за наступних обставин.

Відповідно до Статуту КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 28.03.2023 №39-29:

П. 2.1. головною метою діяльності Підприємства є створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності середовища, захист довкілля, покращення санітарного стану та мікроклімату міста, збереження об`єктів та елементів благоустрою, у тому числі зелених насаджень від несанкціонованих сміттєзвалищ, впровадження комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті, приймання, вивезення, знешкодження твердих та рідких побутових відходів.

П. 2.2. основними напрямками діяльності підприємства є: вивезення на договірних умовах від житлового фонду міста (незалежно від відомчої підпорядкованості та форми власності), шкіл, дитячих дошкільних закладів, медичних та торгівельних закладів, підприємств, організацій, установ твердих побутових відходів (ТПВ) та рідких нечистот. підбір та вивезення сміття з вулиць міста в межах, що обумовлені технічними можливостями обладнання. підбір трупів, знешкодження бездомних тварин (собак, котів) та приймання їх від населення міста і утилізація. відлов бродячих тварин, приймання тварин (собак) від населення, їх утримання, ветеринарна діяльність щодо утримання у притулках тварин. приймання і знешкодження твердих побутових відходів на сміттєзвалище, які вивозяться транспортом інших підприємств та організацій. ветеринарна діяльність. надання права користування сміттєзвалище для відбору вторинної сировини.

Рішенням Черкаської міської ради від 15.08.2023 №45-14, визначено адміністратором послуги з управління побутовими відходами на території міста Черкаси Комунальне підприємство «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради.

Відповідно до посадової інструкції начальника полігону ТПВ ОСОБА_4 , затвердженої 01.04.2019 директором Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, зокрема начальник полігону ТПВ належить до категорії керівників. Здійснює керівництво діяльністю звалищем (полігоном твердих побутових відходів - ТПВ) і підпорядковується заступнику директора підприємства. Забезпечує експлуатацію полігону ТПВ у відповідності до нормативно-правових Актів, які регламентують діяльність із захоронення твердих побутових відходів. Контролює відповідність матеріалу, який призначений для захоронення, паспорту, узгодженому із СЕС.

Так, ОСОБА_4 , обіймаючи у вказаному комунальному підприємстві посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто будучи службовою особою, діючи умисно з корисливих мотивів з метою одержання для себе неправомірної вигоди, 02.08.2024 в ході розмови із ОСОБА_7 , висловив вимогу надання йому неправомірної вигоди у виді сплати грошовихкоштів в сумі 50000 (п`ятдесят тисяч) гривень за безперешкоднезавезення тазахоронення відходів на територію полігону ТПВ Комунального підприємства«Черкаська службачистоти» Черкаськоїміської ради десяти вантажівок з побутовим та будівельним сміттям, без оформлення будь яких документів.

З метою реалізації свого умислу, 30.08.2024 ОСОБА_4 у ході телефонної розмови узгодив із робітником з благоустрою ТПВ Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради ОСОБА_8 , що останній забезпечить безперешкодне завезення на територію вказаного полігону ТПВ одного вантажного автомобіля із побутовим сміттям без його облікування, як того вимагає встановлений порядок.

Після вивантаження побутового сміття на території полігону ТПВ, 30.08.2024 діючи умисно, з корисливих мотивів, реалізовуючи свій злочинний умисел на незаконне одержання неправомірної вигоди, ОСОБА_4 , за попередньою змовою із робітником з благоустрою ТПВ Комунального підприємства«Черкаська службачистоти» Черкаськоїміської ради ОСОБА_8 ,отримав неправомірнувигоду всумі 1500(однатисяча п`ятсот)гривень забезперешкодне завезенняодного вантажногоавтомобіля тау подальшомузахоронення відходів на території вказаного полігону ТПВ, шляхом узгодження із ОСОБА_8 , що останній отримає вказану суму грошових коштів від ОСОБА_7 , що ОСОБА_8 і зробив 30.08.2024 близько 12 години 22 хвилин, перебуваючи на території полігону ТПВ, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 7124985200:01:001:0044, в адміністративних межах Руськополянської сільської ради, за межами населеного пункту с. Руська Поляна Черкаського району Черкаської області.

Продовжуючи свою злочинну діяльність, ОСОБА_4 , 11.09.2024 обіймаючи в комунальному підприємстві Черкаська службачистоти» Черкаськоїміської ради посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто будучи службовою особою, діючи умисно з корисливих мотивів, за попередньою змовою іншими працівниками Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, повторно, з метою одержання для себе неправомірної вигоди, в ході розмови із ОСОБА_7 , висловив вимогу надання йому неправомірної вигоди у виді сплати грошовихкоштів в сумі 8000 (вісім тисяч) гривень за безперешкоднезавезення тазахоронення відходів на територію полігону ТПВ Комунального підприємства«Черкаська службачистоти» Черкаськоїміської ради двох вантажівок з побутовим та будівельним сміттям, без оформлення будь яких документів.

Після цього, 11.09.2024 діючи умисно, з корисливих мотивів, реалізовуючи свій злочинний умисел на незаконне одержання неправомірної вигоди, ОСОБА_4 , за попередньою змовою із робітником з благоустрою ТПВ Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради ОСОБА_8 , отримав неправомірну вигоду в сумі 4000 (чотири тисячі) гривень за вивезення і захоронення сміттям з одного вантажного автомобіля на територію вказаного полігону ТПВ, шляхом надання вказівки останньому отримати вказану суму грошових коштів від ОСОБА_7 , що ОСОБА_8 і зробив 11.09.2024 близько 13 години 20 хвилин, перебуваючи на території полігону ТПВ, розташованого на земельній ділянці з кадастровим номером 7124985200:01:001:0044, в адміністративних межах Руськополянської сільської ради, за межами населеного пункту с. Руська Поляна Черкаського району Черкаської області.

Таким чином, встановлена достатність доказів для підозри ОСОБА_4 та ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, а саме в одержані службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду дії з використанням наданого їй службового становища, за попередньою змовою групою осіб, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди та кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, а саме в одержані службовою особою неправомірної вигоди для себе за вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто надає неправомірну вигоду дії з використанням наданого їй службового становища, за попередньою змовою групою осіб, вчиненого повторно, поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

11.09.2024 о 13 годині 21 хвилину, не території вищезазначеного полігону твердих побутових відходів, який розміщений в адміністративних межах села Руська Поляна Черкаського району Черкаської області на земельній ділянці з кадастровим номером 7124985200:01:001:0044, затримано в порядку ст.208 КПК України за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.368 КК України, робітника КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , після безпосереднього отримання неправомірної вигоди від заявника ОСОБА_7 , за вказівкою ОСОБА_9 .

Також, 11.09.2024 о 13 годині 21 хвилину, затримано в порядку ст.208 КПК України за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.3 ст.368 КК України ОСОБА_9 .

12.09.2024 ОСОБА_4 та ОСОБА_8 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч.3 ст.368 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_4 підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами: заявою про вчинене кримінальне правопорушення від ОСОБА_7 ; показаннями свідка ОСОБА_7 ; даними протоколів огляду, помітки та вручення грошових коштів з додатками; даними протоколів обшуку; даними протоколів проведення негласних слідчих (розшукових) дій, іншими матеріалами кримінального провадження.

Досудовим розслідуванням встановлено, що підозрюваний ОСОБА_4 на момент вчинення злочину обіймав і на теперішній час продовжує обіймати посаду начальника полігону твердих побутових відходів Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради.

Необхідність відсторонення ОСОБА_4 від посади начальника полігону твердих побутових відходів Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради викликана тим, що на теперішній час органом досудового розслідування не встановлено повне коло осіб серед працівників Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради та останній використовуючи свої службові повноваження може впливати на працівників полігону твердих побутових відходів Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, ОСОБА_8 , який являється учасником вчинення кримінального правопорушення. Крім того, ОСОБА_4 використовуючи свої службові повноваження та з метою уникнення кримінальної відповідальності може як самостійно так і шляхом надання вказівок підлеглим працівникам, складати завідомо підробні документи, спрямовані на створення виправдувальних доказів, чим буде перешкоджати кримінальному провадженню.

Відповідно до ч.5 ст.65 Закону України «Про запобігання корупції», особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом. Вказаний порядок визначено главою 14 КПК України.

27.09.2024 ухвалою слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси відсторонено підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади начальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради до 11.11.2024 в межах досудового розслідування.

07.11.2024 строк досудового розслідування продовжено до 12.12.2024.

Необхідність продовження відсторонення від посади ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , викликана тим, що на теперішній час органом досудового розслідування не вилучено всі документи, що стосуються обставин вчинення кримінальних правопорушень, які мають суттєве значення для встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення та перебувають у володінні КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради. ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обіймаючи посаду та маючи доступ до даних документів, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, може як особисто так і шляхом надання відповідних вказівок підлеглим працівникам вчинити дії щодо приховування або знищення таких документів.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 та слідчий ОСОБА_10 підтримали клопотання та просили продовжити строк відсторонення ОСОБА_4 відпосадиначальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради.

Підозрюваний ОСОБА_4 та йогозахисник -адвокат ОСОБА_5 заперечили щодопродовження строкувідсторонення відпосади,оскількипідозру вважають необґрунтованою, а ризики про які зазначені в клопотанні не доведені.

За змістом ст.131 КПК України відсторонення від посади є заходом забезпечення кримінального провадження, який застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з вимогами ст.132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що:

1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора;

3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.

Відповідно до положень ст.154 КПК України, відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог статті 158 цього Кодексу.

Згідно з вимогами ст.157 КПК України, слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов`язаний врахувати такі обставини:

1) правову підставу для відсторонення від посади;

2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення;

3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, вимога розумної підозри передбачає наявність доказів, які об`єктивно зв`язують підозрюваного з певним злочином і вони не повинні бути достатніми, щоб забезпечити засудження, але мають бути достатніми, щоб виправдати подальше розслідування або висунення обвинувачення.

Надаючи оцінку обґрунтованості підозри, слідчий суття звертає увагу, що «обґрунтована підозра» у вчинені кримінального правопорушення передбачає наявність фактів або інформації, які могли б переконати об`єктивного спостерігача, що відповідна особа могла вчинити злочин. (рішення у справі «Нечипорук і Йонкало проти України»)

При цьому, тлумачення поняття «обґрунтованості» залежить від усіх обставин справи (рішення у справі «Ердагоз проти Туреччини», рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Хартлі проти Сполученого Королівства»).

Разом з цим, на даному етапі кримінального провадження, слідчий суддя не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема оцінювати докази з точки зору їх достатності та допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні кримінальних правопорушень. На підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів, слідчий суддя повинен визначити лише чи є причетність особи до вчинення кримінальних правопорушень вірогідною та достатньою для застосування щодо особи обмежувальних заходів.

У даному кримінальному провадженні зв`язок підозрюваного ОСОБА_4 із подіями, зазначеними в пред`явленій йому підозрі, існує, а сукупність наданих доказів дають достатні підстави слідчому судді дійти до висновку про причетність ОСОБА_4 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України та обґрунтованість врученої підозри, що є однією із складових для застосування відносно останнього заходів забезпечення кримінального провадження, які забезпечить дієвість кримінального провадження та належну процесуальну поведінку підозрюваної особи, а також убезпечить існуючі ризики на даній стадії кримінального провадження.

Ухвалою слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси від 27.09.2024 підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відсторонено від посади начальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради в межах досудового розслідування до 11.11.2024.

Постановою заступника керівника Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_11 від 07.11.2024 строк досудового розслідування продовжено до 12.12.2024.

Слідчим суддею встановлено, що злочин у якому підозрюється ОСОБА_4 , згідно ст.12 КК України та примітки 1 ст.45 КК України, відноситься до тяжких корупційних кримінальних правопорушень, пов`язаний з перебуванням ОСОБА_4 на посаді від посадиначальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, здійснення організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, використання останнім повноважень начальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, тобто займана посада сприяла вчиненню даного кримінального правопорушення.

Ризики вчинення підозрюваним ОСОБА_4 дій щодо впливу на працівників полігону твердих побутових відходів Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, та як особисто так і шляхом надання відповідних вказівок підлеглим працівникам вчинити дії щодо приховування або знищення документів які мають значення для розслідуваного кримінального провадження, оскільки обіймаючи посаду та маючи доступ до даних документів з метою ухилення від кримінальної відповідальності, вважаються наявними за умови встановлення слідчим суддею обґрунтованої ймовірності реалізації ним таких дій.

Норми КПК України не вимагає доказів того, що підозрювана особа обов`язково (поза всяким сумнівом) здійснюватиме відповідні дії, однак вимагає доказів того, що вона схильна і має реальну можливість їх здійснити у цьому кримінальному провадженні в майбутньому.

Слідчий суддявважає,що стороноюобвинувачення доведеноіснування ризикуможливого впливу підозрюваного ОСОБА_4 на працівників полігону твердих побутових відходів Комунального підприємства «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради,а такожризику того,щопідозрюваний ОСОБА_4 як самостійно так і шляхом надання вказівок підлеглим працівникам, може вчинити дії спрямовані щодо приховування або знищення документів які мають значення для розслідуваного кримінального провадження, на створення виправдувальних доказів, чим може перешкоджати кримінальному провадженню.

Також, слідчий суддя приймає до уваги практику Європейського суду з прав людини, яка свідчить про те, що суд своїм рішенням повинен забезпечити не лише права підозрюваного, але й високі стандарти охорони загальносуспільних прав та інтересів, що вимагає від суду більшої суворості в оцінці порушень цінностей суспільства.

За таких обставин, оцінивши досліджені у судовому засіданні матеріали клопотання, з огляду на вагомість наданих доказів та їх взаємозв`язок, доводи прокурора, надані пояснення підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника - адвоката ОСОБА_5 , слідчий суддя вважає, що на даній стадії досудового розслідування кримінального провадження №12023250000000364 є необхідність у продовженні застосування відносно підозрюваного ОСОБА_4 заходу забезпеченнякримінального провадженняу виглядівідсторонення відпосадиначальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради.

Позитивні характеристики підозрюваного ОСОБА_4 не нівелюють та не покривають існуючі ризики у кримінальному провадженні, оскільки не надають впевненості та гарантій у недопущені вчинення останнім дій, при реальній можливості їх здійснити, маючи повноважень за посадою, з метою уникнення відповідальності.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 154-158, 309 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання заступника начальника відділу управління Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_6 про продовження строку відсторонення від посади - задовольнити.

Продовжити строк відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади начальника полігону твердих побутових відходів КП «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради, в межах строку досудового розслідування, тобто до 11.12.2024.

Ухвала підлягає до негайного виконання, але може бути оскаржена в апеляційному порядку до Черкаського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її проголошення.

Повний текст ухвали виготовлено та проголошено 14.11.2024 року о 09:00 годині

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено18.11.2024
Номер документу123035347
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —711/8781/24

Ухвала від 11.11.2024

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Константин В. М.

Ухвала від 11.11.2024

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Константин В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні