Справа № 758/12307/24
3/758/5151/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 листопада 2024 року м. Київ
Суддя Подільського районного суду міста Києва Казмиренко Л.В., розглянувши справу, яка надійшла з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса проживання та реєстрації: АДРЕСА_1 , керівника політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ»,
за ст. 212-21 КУпАП,
В С Т А Н О В И Л А:
Відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звітів, поданих політичною партією «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ» (далі - Партія, ідентифікаційний код 39927225) за 2021 рік та 2022 рік до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр, Додаток 1, Додаток 2).
Так, за результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах Партії, відомостям, що містяться у державних реєстрах, інших інформаційно- телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображенні у Звіті Партії за 2021 рік та 2022 рік відомостей про отримані спонсорські внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію та її місцевої організації, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Під час перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії за 2021 рік, відомостям, що містяться у державних реєстрах виявлено, що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) наявна інформація щодо здійснення 04.06.2021 державної реєстрації змін до відомостей про Київську обласну організацію Партії (код ЄДРПОУ 43787648, Додаток 10).
На запит Національного агентства від 27.03.2024 за кодом 594614944694 отримано копії документів з реєстраційної справи № 10032900084505, що підтверджують інформацію про здійснення державної реєстрації, а саме:
копію Заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі від 20.05.2021;
копію Довіреності від 16.07.2020 № 1587;
копію документу про сплату адміністративного збору від 24.05.2021 № ПН 99350С1 (Додаток 3).
20.05.2021 Партія подала до Міністерства юстиції України заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про Київську обласну організацію Партії в частині зміни місцезнаходження за підписом ОСОБА_2 , який діяв на підставі Довіреності від 16.07.2020 №1587.
Окрім того, в отриманому платіжному доручені від 24.05.2021 № ПН 9935ОСІ на загальну суму 680,00 гривень, зазначено інформацію щодо сплати ОСОБА_1 адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Київську обласну організацію Партії (Додаток 3).
Проте, у пункті 2 «ІНШІ ВНЕСКИ» розділу II «ВНЕСКИ ТА ІНШІ НАДХОДЖЕННЯ» Звіту Київської обласної організації Партії за 2021 рік інформація щодо наданого 24.05.2021 ОСОБА_1 спонсорського внеску у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації замін у розмірі 680,00 гривень - не відображена (Додаток 1).
За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії за 2022 рік, відомостям, що містяться у державних реєстрах виявлено, що у Єдиному державному реєстрі наявна інформація щодо здійснення 17.05.2022 державної реєстрації змін до відомостей про Партію (Додаток 10).
На запит Національного агентства від 27.03.2024 за кодом 487077629577 отримано копії документів з реєстраційної справи № 107103429179, що підтверджують інформацію про здійснення державної реєстрації, а саме:
копію Заяви про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі від 15.02.2022;
копію документу про сплату адміністративного збору від 14.02.2022 № 14198 (Додаток 4).
Так, 15.02.2022 Партією подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу за підписом керівника ОСОБА_1 , в частині зміни місцезнаходження.
Окрім того, для проведення державної реєстрації змін, ОСОБА_1 сплачено адміністративний збір у розмірі 740,00 гривень, що підтверджується квитанцією від 14.02.2022 № 14198.
Проте, у пункті 2 «ІНШІ ВНЕСКИ» розділу II «ВНЕСКИ ТА ІНШІ НАДХОДЖЕННЯ» Звіту Партії за 2022 рік відсутня інформація щодо наданого 14.02.2022 ОСОБА_1 спонсорського внеску у вигляді оплати адміністративного збору за проведення державної реєстрації замін у розмірі 740,00 гривень.
У зв`язку з зазначеним вище та з метою з`ясування викладених вище обставин, Національне агентство на адресу Партії направило запит від 07.05.2024 № 50-20/31997-24 (Додаток 5).
Партія листом від 13.05.2024 № 1 повідомила, що адміністративні збори за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію та Київську обласну організацію Партії сплачено за рахунок власних коштів керівника Партії - ОСОБА_1 , а квитанції про сплату таких адміністративних зборів були втрачені через військову агресію російської федерації проти України (Додаток 6).
Проте, у платіжному дорученні від 11.06.2021 № МВ 28367814 вказано, що платником адміністративного збору за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію у розмірі 690,00 гривень є ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ) (Додаток 3).
Таким чином, невідображення відомостей про отримані 04.06.2021 та 17.05.2022 спонсорські внески від ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) у вигляді оплати адміністративних зборів за проведення державної реєстрації змін до відомостей про Партію та Київську обласну організацію Партії на суму 680,00 гривень та 740,00 гривень у пункті 2 «ІНШІ ВНЕСКИ» розділу II «ВНЕСКИ ТА ІНШІ НАДХОДЖЕННЯ» Звіту Київської обласної організації Партії за 2021 рік та Звіту Партії за 2022 рік, є порушенням частини одинадцятої статті 17 Закону.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновках про результати перевірки Звітів Партії за 2021 рік та 2022 рік від 05.06.2024 № 410 та № 421, затверджених наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 07.06.2024 № 145/24, які опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону (Додаток 7, Додаток 8).
Положенням частини 9 статті 17 Закону визначено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт (у тому числі її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.
Згідно з пунктами 1,2 розділу II Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2010 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за№ 507/36129, Звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії.
Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.
Листом - зверненням від 22.11.2021 № 85991/0/07-24 Партія надала відомості про ОСОБА_1 як керівника Партії, також копії документів, які підтверджують його повноваження - копія Наказу про призначення ОСОБА_1 від 02.01.2019 № 1-01 та копія Протоколу з`їзду Партії від 17.10.2018 № 1 (Додаток 9).
Окрім того, повноваження ОСОБА_1 як керівника Партії підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 27.03.2024 за кодом 544004601486 (Додаток 10).
Стаття 3 Закону передбачає, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
У відповідності до частини 1 статті 19 Закону у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.
Отже враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 21221 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.
Звіт Партії за 2021 рік подано до Національного агентства через Реєстр 19.03.2024 о 13:04 годині (унікальний ідентифікатор Звіту - 5bb8d960-е5е0- 11ее-а478-6126dЗbbe2еf), а Звіт Партії за 2022 рік подано до Національного агентства через Реєстр 19.03.2024 о 16:51 годині (унікальний ідентифікатор Звіту - 0db30а90-е600-11ее-8847-316909bdf249) та підписано ОСОБА_1 , шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису.
Таким чином, ОСОБА_1 як посадова особа - керівник Партії, порушив порядок подання Звіту, а саме порушення порядку подання Звіту, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 КУпАП.
Статтею 14 КУпАП визначено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил, зокрема, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
Отже, ОСОБА_1 - посадова особа (керівник Партії), підлягає притягненню до відповідальності за вчинення ним адміністративного правопорушення, що посягає на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
ОСОБА_1 про місце, день і час розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку, в судове засідання не з`явився, суд на підставі ст. 268 КУпАП визнав можливим розглянути справу за його відсутності.
Вивчивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходжу до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-21 КУпАП.
Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія або бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 280 КУпАП суд при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні.
Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Вина ОСОБА_1 підтверджена дослідженими матеріалами справи, зокрема даними, що містяться в протоколі про адміністративне правопорушення №50-33/189 від 06.09.2024 року; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ» за 2021 рік; Звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ» за 2022 рік; Описом документів з реєстраційної справи №10032900084505; Описом документів з реєстраційної справи №107103429179; листом Національного агентства від 07.05.2024 №50-20/31997-24; Листом політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ» від 13.05.2024; Висновком про результати перевірки Звіту про майно, доходи і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ» за 2021 рік від 05.06.2024 №410, затвердженого Наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 07.06.2024; Висновком про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ» за 2022 рік від 05.06.2024 № 421, затвердженого наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 07.06.2024 № 145/24; Листом - зверненням політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ» від 22.11.2021 №85991/0/07-24; Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 27.03.2024 за кодом 544004601486; Наказом Національного агентства від 08.04.2024 № 90/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24»; Листом Національного агентства від 20.08.2024 № 50-20/60741-24; Скріншотом вебсайту Національного агентства про виклик ОСОБА_1 ; Листом Національного агентства від 03.09.2024 № 50-20/63994-24; Скріншотом вебсайту Національного агентства про виклик ОСОБА_1 ; Скріншот вебсайту Національного агентства про виклик ОСОБА_1 .
Так, як встановлено судом, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення - 06.09.2024 року гр. ОСОБА_1 як керівником політичної партії «УКРАЇНСЬКА ПРАВОСЛАВНА АСАМБЛЕЯ», ідентифікаційний код - НОМЕР_3 , всупереч Закону України "Про політичні партії в Україні" порушено порядок подання Звітів політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру.
Згідно ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Враховуючи наведені докази в їх сукупності, характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, суд накладає стягнення в межах санкції статті, за якою кваліфіковані його дії, у виді штрафу.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно Закону України "Про судовий збір" до стягнення із ОСОБА_1 підлягає судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.
На підставі викладеного, керуючись ст. 33, 283, 284 КУпАП, суд,
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн. 00 коп. (п`ять тисяч сто грн. 00 коп.).
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп. (шістсот п`ять грн. 60 коп.) на користь держави.
Згідно з ч. 1 ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно до ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.
Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці.
Суддя Л. В. Казмиренко
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123036220 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Казмиренко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні