Постанова
від 07.11.2024 по справі 461/7171/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/7171/24

Провадження №3/461/2774/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 листопада 2024 року суддя Галицького районного суду м. Львова Зубачик Н.Б., при секретарі судових засідань Панасюк А.В., за участі представника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , представника Львівської митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівник БО «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КЛАСЕН», проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1

за ч.1 ст.483 Митного кодексу України -

в с т а н о в и в :

12.06.2024 в зону митного контролю пункту пропуску «Рава-Руська Хребенне» митного поста «Рава-Руська» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером AC4238EP/ НОМЕР_2 під керуванням ОСОБА_3 , яким переміщувався товар: «транспортний засіб, марки BMW X3, 2016 року випуску, кузов НОМЕР_3 ».

Як підставу для переміщення вказаного транспортного засобу на митну територію України ОСОБА_3 подав до митного контролю товаросупровідні документи, у тому числі:

міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №б/н від 11.06.2024;

рахунок-фактура (Invoice) №315474 від 15.04.2024;

свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (TITLE) №2517993940;

митна декларація Литовської Республіки (MRN)№24LTLU90000C79D3B1.

Відповідно до поданих товаросупровідних документів на митну територію України на адресу ТОВ «Вест Авто Плюс» (м. Львів, вул. Кульпарківська, 93А) переміщується товар: «транспортний засіб BMW X3, 2016 року випуску, кузов НОМЕР_3 », відправником якого є компанія «Transtrade Group UAB», продавцем є компанія «COPART», а його вартість становить 3848,00 доларів США, що згідно з курсом Національного банку України на день ввезення відповідає сумі 155912,49 гривень.

У поданому до митного контролю рахунку-фактурі (Invoice) №315474 від 15.04.2024 зазначено, що поставка транспортного засобу здійснюється відповідно до зовнішньоекономічного контракту №19/04/21-1 від 19.04.2021.

14.06.2024 ОСОБА_3 додатково подав до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 14.06.2024. Вказаний транспортний засіб заявлено як такий, що переміщується на адресу Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КЛАСЕН» (Миколаївська обл., Первомайський р-н, селище Кам`яний Міст, вул. Шовковична, 12, код ЄДРПОУ 41305021), відправником (донором) якого є «Українська спілка Каунаса» (м. Каунас, Литва).

Декларування транспортного засобу як гуманітарної допомоги здійснено керівником Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КЛАСЕН» ОСОБА_2 , про що свідчить наявність на митній декларації кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 14.06.2024.

Враховуючи розбіжності у поданих до митного контролю товаросупровідних документах та митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, Львівською митницею, з метою перевірки законності переміщення вказаного транспортного засобу через митний кордон України, 18.06.2024 скеровано лист №20-03/20-01/14/16923 до ТОВ «Вест Авто Плюс».

На лист митниці отримано відповідь (вх. митниці №57013/14/20-03 від 19.06.2024) у якій зазначено, що ТОВ «Вест Авто Плюс» дійсно має укладений контракт №19/04/21-1 від 19.04.2021 з компанією «COPART», однак, ними не придбавався вказаний транспортний засіб, а також компанія «COPART» не виставляла рахунок-фактуру (Invoice) №315474 від 15.04.2024 для ТОВ «АВТО ХАНТЕР». Крім цього, ТОВ «Вест Авто Плюс» не відома Благодійна організація «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КЛАСЕН» та її керівник ОСОБА_2 .

Пунктом 3 Порядку пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» (далі Порядок) визначено, що особа набуває статусу отримувача з моменту автоматичної реєстрації в Єдиному реєстрі, яка здійснюється шляхом присвоєння отримувачу номера отримувача гуманітарної допомоги в порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

Відповідно до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КЛАСЕН» (код ЄДРПОУ 41305021, керівник ОСОБА_2 ) присвоєно номер ЄР3220, дата включення до реєстру 06.12.2023.

Відповідно до пункту 4 Порядку, перед початком декларування товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, отримувач вносить інформацію про такі товари до автоматизованої системи шляхом заповнення електронних форм в електронному кабінеті та/або завантаження в нього документів у порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

За результатами внесення в автоматизовану систему інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, такому переліку товарів автоматично присвоюється унікальний код гуманітарної допомоги.

Внесення інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, до автоматизованої системи та присвоєння унікального коду гуманітарної допомоги засвідчує факт визнання товарів, які зазначені в абзаці четвертому пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану», гуманітарною допомогою.

Абзацом другим пункту 9 Порядку визначено, що з моменту прийняття митним органом декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення.

Відповідно до частини 1 статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом.

Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо).

З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відтак, на думку митного органу, керівник Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КЛАСЕН» (код ЄДРПОУ 41305021) ОСОБА_2 з метою ввезення на митну територію України зовнішньоекономічного товару: «транспортний засіб: BMW X3, 2016 року випуску, кузов НОМЕР_3 », подав митному органу до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів та вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товарів, які переміщувалися у митному режимі імпорт, заявив їх як вантажі гуманітарної допомоги).

Таким чином, керівник Благодійної організації «МІЖНАРОДНИЙ БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «КЛАСЕН» (код ЄДРПОУ 41305021) ОСОБА_2 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів їх вартості, а також характеру вантажу.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності адвокат Юрчак В.В. в судовому засіданні не заперечив вини ОСОБА_2 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України. Також, представник повідомив, що ОСОБА_2 звертався до керівника Львівської митниці про закриття проводження за протоколом про порушення митних правил за номером 0804/20900/24, шляхом компромісу за ст.521 МК України, відтак між ОСОБА_2 та представником митниці було укладено мирову угоду від 25.07.2024. На виконання мирової угоди, ОСОБА_2 вніс до державного бюджету кошти в сумі 180849,51 грн. Однак, мирову угоду не було виконано, оскільки транспортний засіб, марки BMW X3, 2016 року випуску, кузов НОМЕР_3 , не було поміщено у митний режим «імпорт». Відтак, представник просив суд, при визначенні міри покарання, врахувати, що ОСОБА_2 сплатив до державного бюджету кошти в сумі 180849,51 грн. Окрім того, ОСОБА_1 просив суд передати автомобіль на потреби військової частини НОМЕР_4 .

Представник Львівської митниці Лубоцький Б.І. вважав вину ОСОБА_2 доведеною повністю, оскільки в його діях наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч. 1ст. 483 МК України, просив визнати його винним та визначити міру стягнення.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 489 МК та ст. 280 КУпАП посадова особа (суддя) при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною першою ст. 198 МК України передбачено, що органу доходів і зборів в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

Диспозиція ч.1 ст. 483 МК України передбачає відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

За змістом даної норми переміщення предметів із приховуванням від митного контролю може здійснюватись, в тому числі, шляхом подання до митного органу України, як підстави для їх переміщення, документів, які містять неправдиві дані щодо найменування товарів, їх кількості та вартості.

Підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, інвойс, дозвіл відповідних державних органів, тощо.

Окрім визнання вини ОСОБА_2 , факт вчинення ним адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, а саме:

протоколом про порушення митних правил протоколом про порушення митних правил №0804/20900/24 від 26.06.2024;

міжнародною товарно-транспортною накладною (CMR) №б/н від 11.06.2024;

рахунком-фактурою (Invoice) №315474 від 15.04.2024;

свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу (TITLE) №2517993940;

митною декларацією Литовської Республіки (MRN)№24LTLU90000C79D3B1;

митною декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 14.06.2024 на транспортний засіб BMW X3, 2016 року випуску, кузов НОМЕР_3 ;

описом предметів від 26.06.2024;

доповідною запискою.

Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_2 складу порушення митних правил, передбаченогоч.1 ст.483 МК України, оскільки останній вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товарів їх вартості, а також характеру вантажу.

Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_2 не встановлено.

Санкція ч.1ст. 483 МК Українипередбачає накладення на винну особу адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Враховуючи особу порушника та ступінь його вини, відсутність обставин, що пом`якшують чи обтяжують його відповідальність, суд вважає за необхідне застосувавши до ОСОБА_2 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил з конфіскацією даного товару.

При визначенні вартості товару, суд приймає до уваги висновок Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби від 17.07.2024 № 142000-2400-0181, відповідно до якого ринкова вартість колісного транспортного засобу марки BMW», моделі «Х3», ідентифікаційний номер (VIN) НОМЕР_3 , зазначеного постанові про призначення експертизи від 09.07.2024 в справі про порушення митних правил N? 0804/20900/24, станом на дату оцінки, становить 278 230,01 грн.

Відтак, суд вважає за необхідне застосувати до ОСОБА_2 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил, що становить 139115,01 грн.

Окрім того, оскільки ОСОБА_2 на виконання мирової угоди у справі про порушення митних правил №0804/20900/24 від 26.06.2024, було сплачено до кошти в сумі в сумі 180849,51 грн., відтак суд вважає за необхідне повернути ОСОБА_2 з державного бюджету надлишок сплачених коштів, що становить 41734,51 грн. (180849,51 грн. 139115,01 грн.(сума штрафу) = 41734,51 грн.)

Відповідно до листа ТВО командира військової частини НОМЕР_4 ОСОБА_4 від 05.11.2024, останній просить забезпечити військовослужбовців даної військової частини транспортним засобом марки BMW», моделі «Х3», ідентифікаційний номер (VIN) НОМЕР_3 .

Відтак, враховуючи повномасштабні військові дії Збройних Сил України по відсічі збройної агресії рф проти України, потреби військових частин у автомобілях, суд вважає за необхідне транспортний засіб марки BMW», моделі «Х3», ідентифікаційний номер (VIN) НОМЕР_3 , конфіскувати та передати Військовій частині НОМЕР_4 .

Відповідно до п.12 розділу ІІ Порядку обчислення сум витрат у справах про порушення митних правил та їх відшкодування при розгляді справ про порушення митних правил орган, який розглядає справу, вирішує питання щодо відшкодування витрат та їх сум.

Враховуючи те, що судом прийнято рішення про застосування до ОСОБА_2 адміністративного стягнення у виді конфіскації транспортного засобу та такий вирішено передати для потреб Збройних Сил України, суд вважає за необхідне не стягувати з ОСОБА_2 витрати митного органу, пов`язанні із зберіганням вилученого автомобіля.

У відповідності дост.487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цьогоКодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Так, ст.40-1 КУпАП передбачено, що судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Згідно п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника стягується 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 605,60 грн.

Керуючись ст.ст. 483,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст.ст. 40-1, 283 КУпАП, суд

п о с т а н о в и в :

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару, що становить 139115 (сто тридцять дев`ять тисяч сто п`ятнадцять) грн. 01 коп.

Повернути ОСОБА_2 з державного бюджету грошові кошти в розмірі 41734 (сорок одна тисяча сімсот тридцять чотири) грн. 51 коп.

Вилучений відповідно до протоколу №0804/20900/24 від 26.06.2024транспортний засіб, марки BMW X3, 2016 року випуску, кузов НОМЕР_3 - конфіскувати та передати Збройним Силам України, а саме Військовій частині НОМЕР_4 .

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп. судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Суддя Зубачик Н.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення07.11.2024
Оприлюднено18.11.2024
Номер документу123037289
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/7171/24

Постанова від 07.11.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Зубачик Н. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні