Ухвала
від 15.11.2024 по справі 517/1513/24
ФРУНЗІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 517/1513/24

Провадження № 2-о/517/32/2024

УХВАЛА

15 листопада 2024 року с-ще Захарівка

Суддя Фрунзівського районного суду Одеської області Меєчко О.М., розглянувши заяву ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересована особа: Захарівська селищна рада Роздільнянського району Одеської області, -

встановив:

14 листопада 2024 року до Фрунзівського районного суду Одеської області надійшла заява ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересована особа: Захарівська селищна рада Роздільнянського району Одеської області.

Дослідивши заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку, що її слід залишити без руху, з огляду на наступне.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Заява про встановлення факту, що має юридичне значення подається до суду у порядку, передбаченому главою 6 розділу ІV ЦПК України та повинна відповідати як загальним вимогам, передбаченим у статтях 175, 177 ЦПК України, так і спеціальним, які передбачені статтями 316 та 318 ЦПК України.

Відповідно до пункту 3 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 5 від 31 березня 1995 року «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення» вирішуючи питання про прийняття заяв про встановлення фактів, що мають юридичне значення, судам необхідно враховувати, що ці заяви повинні відповідати як загальним правилам щодо змісту і форми позовної заяви, встановленим для справ окремого провадження. Якщо в заяві не зазначено, який конкретно факт просить встановити заявник, з яких причин неможливо одержати або відновити документ, що посвідчує даний факт, якими доказами цей факт підтверджується або до заяви не приєднано довідки про неможливість одержання чи відновлення необхідних документів, суддя постановляє ухвалу про залишення заяви без руху і надає заявникові строк для виправлення недоліків.

Так, згідно п. 2 ч. 3 ст. 175 ЦПК України позовна заява повинна містити повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові) (для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб), поштовий індекс, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України (для юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством України), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України (якщо такі відомості позивачу відомі), відомі номери засобів зв`язку та адреси електронної пошти, відомості про наявність або відсутність електронного кабінету.

Разом з тим, у порушення вказаної вище норми закону у заяві не зазначені відомості про наявність або відсутність у заінтересованої особи Захарівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області електронного кабінету.

Крім цього, згідно із ч. 2 ст. 318 ЦПК України до заяви додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини, і довідка про неможливість відновлення втрачених документів.

Звертаючись до суду із вказаною заявою, заявник просить суд: визнати факт належності йому ОСОБА_1 державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯГ № 295740, який видано на підставі розпорядження Фрунзівської районної державної адміністрації Одеської області від 14 грудня 2005 року.

Мотивуючи заяву, заявник вказує на те, що при складанні державного акта на земельну ділянку була допущена помилка та зазначено його прізвище як « ОСОБА_2 » замість вірного « ОСОБА_3 ». Через вказану помилку у нього в даний час виникли перешкоди в укладенні договору оренди землі.

У вересні 2024 року він звернувся до Роздільнянської районної державної адміністрації Одеської області з проханням виправити помилку у його прізвищі, проте у цьому йому було відмовлено.

Також у своїй заяві ОСОБА_1 вказує на те, що йому було відмовлено у видачі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. При цьому заявником не зазначено, який орган надав таку відмову.

Разом з тим, матеріали справи не містять жодних підтверджень того, що заявник звертався до уповноважених органів з вказаних питань та, як наслідок, отримання відмови у задоволенні його прохань.

За таких обставин, у матеріалах справи відсутні підтвердження того, що в позасудовому порядку заявнику врегулювати питання, що порушується в даній заяві не вдається за можливе.

Також, необхідно звернути увагу заявника на те, що відповідно до вимог ст.ст. 293, 315 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, зокрема про встановлення факту належності, правовстановлюючих документів особі.

Разом з тим, в прохальній частині заяви заявник просить суд визнати факт належності йому правовстановлюючого документу, що не відповідає зазначеним вище вимогам ЦПК України.

За таких обставин заявнику необхідно усунути даний недолік та викласти вимогу заяви у відповідності до вимог ст.ст. 293, 315 ЦПК України.

Частиною 3 ст. 294 ЦПК України визначено, що справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня надходження до суду позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Якщо позивач відповідно до ухвали суду у встановлений строк виконає вимоги, визначені статтями 175 і 177 цього Кодексу, сплатить суму судового збору, позовна заява вважається поданою в день первісного її подання до суду. Якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви у строк, встановлений судом, заява вважається неподаною і повертається позивачеві.

Згідно ч. 7 ст. 185 ЦПК України повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню із заявою до суду, якщо перестануть існувати обставини, що стали підставою для повернення заяви.

Суд зазначає, що ст. 129 Конституції України гарантовано, що однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом.

Доступ до правосуддя здійснюється шляхом точного, послідовного і неухильного дотримання процесуального алгоритму, що передбачений законом.

Процесуальні дії судді чітко врегульовані нормами ЦПК, які повинні правильно розумітися сторонами і застосовуватися, починаючи з моменту пред`явлення позову до суду.

Отже, процесуальні вимоги визначені Законом є рівними для усіх учасників судового процесу, а відтак зазначене не свідчить про занадто формальне ставлення до передбачених законом вимог та в жодному разі не робить суд недоступним для заявника.

Також слід зауважити, що залишення заяви без руху з метою належної її оформлення у відповідності до вимог чинного цивільно-процесуального законодавства не являє собою обмеженням у доступі до правосуддя.

Прецедентна практика Європейського суду з прав людини щодо застосування статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визнає, що доступ до суду не є абсолютним і національним законодавством може обмежуватись, зокрема для дотримання правил судової процедури і це не є порушенням права на справедливий суд (рішення у справі «Станков проти Болгарії» від 12.07.2007).

Ураховуючи викладене в сукупності, є законні підстави для залишення вказаної заяви без руху з наданням заявнику строку для усунення недоліків.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 175, 177, 185, 295-297, 315, 318 ЦПК України, -

постановив:

Заяву ОСОБА_1 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересована особа: Захарівська селищна рада Роздільнянського району Одеської області - залишити без руху та надати заявнику строк на усунення недоліків терміном 5 (днів) дні з моменту отримання копії ухвали, з урахуванням вимог викладених в ухвалі.

Роз`яснити, що в разі невиконання вимог, зазначених в ухвалі, заява буде вважатися неподаною та повернута заявнику.

Копію ухвали направити заявнику.

Ухвала в частині залишення заяви без руху остаточна і оскарженню не підлягає.

Суддя:

СудФрунзівський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення15.11.2024
Оприлюднено18.11.2024
Номер документу123042319
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них:

Судовий реєстр по справі —517/1513/24

Ухвала від 25.12.2024

Цивільне

Фрунзівський районний суд Одеської області

Меєчко О. М.

Ухвала від 15.11.2024

Цивільне

Фрунзівський районний суд Одеської області

Меєчко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні