Справа № 420/14297/24
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 листопада 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Вікторії ХОМ`ЯКОВОЇ, розглянувши адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРТІЯ"
до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "КОРТІЯ" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі - відповідач, ГУ ДПС у м. Києві), в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 09.01.2024 року № 16020413 про застосування штрафу в сумі 66 666,67 грн.
Позивач не погоджується з податковим повідомленням - рішенням Головного управління ДПС у м. Києві № 16020413 від 09.01.2024, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню. Позивач своєчасно у строки, встановлені п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, подав на реєстрацію податкову накладну № 8 від 27.10.2022, що підтверджується роздруківкою з серверу ДПС від 15.11.2022 о 15:58, та податкову накладну № 10 від 28.10.2022 , що підтверджується роздруківкою з серверу ДПС від 15.11.2022 о 16:41. Згідно п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердж. постановою КМУ від 29.12.2010 №1246, операційний день триває в робочі дні з 8 години 00 хвилин до 20 години 00 хвилин. Підтвердженням прийняття податковим органом податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Податковий орган повинен був здійснити реєстрацію, сформувати та надсилати платнику податків квитанцію про прийняття податкових накладних позивача протягом операційного дня, тобто до 20:00 15.11.2022 . Однак, в порушення вимог п. 14 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податковий орган здійснив реєстрацію та надав платнику податків квитанцію про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної № 8 від 27.10.2022 лише о 08:10:20 год. 16.11.2022 (№ реєстрації в ЄРПН 9244290831), податкової накладної № 10 від 28.10.2022 лише о 08:10:26 год. 16.11.2022 (№ реєстрації в ЄРПН 9244319177). Згідно п. 201.10 ст. 201 ПКУ податкові накладні позивача слід вважати зареєстрованими у день їх фактичного отримання контролюючим органом, тобто протягом операційного дня, коли їх було надіслано на адресу контролюючого органу., а саме податкову накладну № 8 від 27.10.2022 - 15.11.2022 о 15:58, податкову накладну № 10 від 28.10.2022 15.11.2022 о 16:41, тобто, в межах граничного строку реєстрації вказаних податкових накладних.
Також позивач вважає неправомірним розмір штрафної санкції на підставі абз. 1 п. 120-1. 1 ст. 120-1 ПК України за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в розмірі 10 відсотків від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних. Посилається на Закон №2876-ІХ "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08.02.2023, та яким було змінено розмір штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних. Згідно п. 90 розділу ХХ тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів . При цьому згідно п. 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу). Штрафна санкція до позивача застосована 09.01.2024 після набрання чинності Законом №2876-ІХ та доповненням Податкового кодексу України альтернативними положеннями про застосування штрафних санкцій за порушення відповідних строків реєстрації податкових накладних саме в умовах воєнного стану.
Ухвалою суду від 15.05.2024 відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
25.06.2024 до суду надійшов відзив ГУ ДПС в Одеській області, в якому відповідач заперечує проти позову. Вказує, що Законом України від 15.03.2022 № 2120-1X "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період воєнного стану", який набрав чинності з 17.03.2022 (далі - Закон України №2120-ІХ,) установлено, що тимчасово на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години (підпункт 69.18 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу). Законом України від 12.01.2023 № 2876-1Х "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, що набрав чинності з 08.02.2023, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України збільшено час роботи електронних сервісів у робочі дні з 8 години до 20 години.
Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу штраф за порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX , встановлюється у таких розмірах: до 15 календарних днів - 2 % суми ПДВ, зазначеної в таких ПН/РК; від 16 до 30 календарних днів - 5 % такої суми ПДВ; від 31 до 60 календарних днів - 10 % такої суми ПДВ; від 61 до 365 календарних днів 15 % такої суми 1ІДВ; на 366 і більше календарних днів - 25 % такої суми ПДВ. Тобто штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу, застосовуються починаючи з 16 січня 2023 року.
28.06.2024 надійшла відповідь на відзив, в якій позивач стверджує про відсутність порушення граничних строків реєстрації податкових накладних № 8 від 27.10.2022 , № 10 від 28.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних, а отже у відповідача були відсутні підстави для застосування штрафних санкцій, враховуючи подання своєчасно 15.11.2022 податкових накладних на реєстрацію до 20 год. 00 хвил. В порушення вимог п. 14 Порядку № 1246, податковий орган здійснив реєстрацію та надав платнику податків квитанції про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних лише наступного дня.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Дослідивши подані сторонами докази, встановивши всі обставини даної справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, з огляду на таке.
В листопаді 2023 року ГУ ДПС у м. Києві було проведена камеральна перевірка ТОВ "КОРТІЯ" з питань дотримання термінів реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами перевірки складено акт від 24.11.2023 №77955/Ж5/26-15-04-13-03/40488863. Перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), визначених п. 201.10 ст. 201, п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПК України. За даними Єдиного реєстру податкових накладних було встановлено порушення ТОВ "КОРТІЯ" граничних строків реєстрації в ЄРПН наступних податкових накладних: № 8 від 27.10.2022 (сума податку на додану вартість 366 666,666 грн.), №10 від 28.10.2022 (сума податку на додану вартість 300 000 грн.), податкові накладні зареєстровані 16.11.2022 о 8 год. 10 хвил., з простроченням на 1 день.
На підставі висновків перевірки, згідно з п.п. 54.3,2 п. 54.3 ст. 54 та відповідно до п.120-1.1 статті 120-1 ПК України відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Н" від 09.01.2024 №16020413 про застосування до ТОВ "КОРТІЯ" штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 66 666,67 грн. (10 % суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних за жовтень 2022 року.
Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 09.01.2024 №16020413 ТОВ "КОРТІЯ" подало скаргу до ДПС України від 26.01.2024 . За результатами розгляду скарги ТОВ "КОРТІЯ" контролюючий орган прийняв рішення від 15.03.2024 № 7406/6/99-00-06-03-01-06 про залишення без змін ППР Головного управління ДПС у м. Києві від 09.01.2024 № 16020413, а скаргу без - задоволення.
Позивач не погодився з податковим повідомленням-рішенням, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, тому звернувся до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд дійшов таких висновків.
Спірні правовідносини, що виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані у ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до ЄРПН є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, що надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246), який визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до ЄРПН.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до ЄРПН у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 ПК України, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За змістом п. 11 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246 (далі по тексту - Порядок №1246) після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.
Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. (п.12 Порядку №1246).
Згідно з п. 13, 14 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Відповідно до п. 3 Порядку №1246 (в редакції що діяла на дату реєстрації податкових накладних №8, №10) операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години.
Отже, квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної, в усіх без виключення випадках, при направлені платником податків податкових накладних для реєстрації має бути надіслана платнику податків до 20 години того ж дня.
Пунктом 11 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідних положень" ПК України передбачено, що з 01.02.2015 реєстрації у ЄРПН підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
У разі порушення граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН застосовуються штрафні санкції згідно з Податковим кодексом України.
Відповідно до пункту 120-1.1 ПК України (в редакції станом на час реєстрації податкових накладних) порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної у ЄРПН тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 % суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
За п. 201.10 ст. 201 ПК України якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, якщо до 20 години операційного дня, в який платником податків було направлено податкові накладні для їх реєстрації, йому не було надіслано квитанцію, відповідні накладні вважаються зареєстрованими у цей день.
15.11.2022 було останнім днем строку, встановленого для реєстрації відповідних накладних, що сторонами не заперечується та не підлягає доведенню.
Протягом 15.11.2022 позивачем, були подані до ДПС України в електронному вигляді дві податкові накладні № 8 від 27.10.2022 - о 15 год. 59 хвил., № 10 від 28.10.2022 - о 16год. 41 хвил. , з метою їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Направлення позивачем на реєстрацію даних податкових накладних саме 15.11.2022 до 20 год. 00 хвил. підтверджується роздруківкою з серверу ДПС (ім`я файлу 26580040488863J1201013100000000811020222658.XML) від 15.11.2022о 15:58, та роздруківкою з серверу ДПС (ім`я файлу 26580040488863J1201013100000001411020222658.XML) від 15.11.2022о 16:41.
Суд визнає вказані роздруковані скріншоти файлів належними та допустимими доказами на підтвердження факту направлення на реєстрацію податкових накладних.
Всупереч вимогам ПК України, в день направлення на реєстрацію податкових накладних, до 20-ї години 15.11.2022, позивачу не надійшло ані квитанції про реєстрацію податкових накладних, ані квитанції про відмову у такій реєстрації.
Тільки 16.11.2022 позивачем отримано квитанції про реєстрацію вищевказаних податкових накладних.
Отже, всі податкові накладні, направлені на реєстрацію позивачем 15.11.2022 до 20 год 00 хвил., вважаються зареєстрованими саме у цей день.
Таким чином, оскільки позивачем не було пропущено встановлений строк для реєстрації податкових накладних, підстави для застосування штрафних санкцій, передбачених п. 120-1 ст. 120 ПК України, відсутні.
Суд зазначає, що в постанові від 14 лютого 2019 року по справі №809/1040/17 Верховний Суд встановив:
"...Суд касаційної інстанції зауважує, що відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Оскільки судами встановлено, що позивач не допустив протиправних дій у даному випадку, тому навіть за умови відсутності у відповідача відомостей про дату виконання позивачем встановленого законом обов`язку з реєстрації податкової накладної, останній не підлягає притягненню до відповідальності.
За таких обставин, Верховний суд погоджується з висновками судом першої та апеляційної інстанцій, що ТОВ "Інжиніринг Систем" вчасно, у встановлені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України строки здійснені визначені цією статтею та Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних дії з реєстрації податкових накладних, однак невчасна їх реєстрація у Єдиному реєстрі податкових накладних сталась не з вини позивача, а відтак не може бути підставою для притягнення його до відповідальності за порушення строку реєстрації податкових накладних у вигляді штрафу, передбаченого у статті 120-1 Податкового кодексу України.
Суд касаційної інстанції також погоджується з судами попередніх інстанцій про те, що доводи контролюючого органу на те, що платник повинен розрахувати всі ризики, пов`язані з роботою електронної системи та врахувати те, що відповідач повинен мати достатньо часу на проведення перевірки податкових накладних на відповідність не заслуговують на увагу, оскільки Порядком не встановлено будь-яких обмежень платнику у надсиланні податкових накладних для реєстрації в останній день 15-денного строку...".
Крім цього, приймаючи до уваги той факт, що відповідачем не оспорюється факт повного відображення податкових зобов`язань за податковими накладними, зареєстрованими з порушенням строку, в податкових деклараціях з ПДВ платника податку, контрагент позивача не зазнав і не міг зазнати шкоди через невключення сум ПДВ до податкового кредиту, отже позивачем не завдано шкоди ані бюджету, ані контрагентам, штраф за порушення строків реєстрації податкових накладних в ЄРПН має суто технічний характер, а накладення штрафу, з урахуванням рішень Європейського суду з прав людини не є пропорційним державним втручанням у право позивача на мирне володіння майном.
Також суд вважає обгрунтованими доводи позивача про завищений розмір штрафних санкцій.
Згідно п. 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
Водночас, Законом №2876-ІХ "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування", який набрав чинності 08.02.2023 було змінено розмір штрафних санкцій за порушення строку реєстрації податкових накладних. Згідно п. 90, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі, зокрема, 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/ розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.
Таким чином, законодавець пом`якшив відповідальність платників податків.
Відповідно до ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Штрафна санкція до позивача застосована 09.01.2024 року, тобто після набрання чинності Законом №2876-ІХ та доповненням Податкового кодексу України альтернативними положеннями про застосування штрафних санкцій за порушення відповідних строків реєстрації податкових накладних саме в умовах воєнного стану.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а за змістом ст. 90 цього Кодексу суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи усі докази, які були досліджені судом у їх сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до до вимог ст. 139 КАС України, судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в сумі 3028 грн. підлягають відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 139, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд В И Р І Ш И В :
Позов товариства з обмеженою відповідальністю "КОРТІЯ" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 09.01.2024 року № 16020413 про застосування до ТОВ "КОРТІЯ" штрафних санкцій.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "КОРТІЯ" (місцезнаходження: 65021, місто Одеса, вулиця Градоначальницька, будинок 27, код ЄДРПОУ 40488863) витрати по сплаті судового збору у розмірі у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Вікторія ХОМ`ЯКОВА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123043021 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні