Справа № 2620/11/2170
УХВАЛА
06 листопада 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Вікторії ХОМ`ЯКОВОЇ, розглянувши у порядку письмового провадження заяву Херсонського обласного центру зайнятості про заміну сторони виконавчого провадження у справі №2а-2620/11/2170 за адміністративним позовом
Херсонського міського центру зайнятості
до ОСОБА_1
про стягнення заборгованості в сумі 3772,17 грн., -
ВСТАНОВИВ:
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 29.11.2011 у справі №2а-2620/11/2170 було стягнуто з ОСОБА_1 на користь Херсонського міського центру зайнятості (р/р 37173001004936 ГУДКУ у Херсонській області, МФО 852010, код ЄДРПОУ 35219574) заборгованість в сумі 3772,17 грн.
Постанова набрала законної сили 14.01.2012. Виконавчий лист виданий стягувачу 07.02.2012.
До Одеського окружного адміністративного суду 23.10.2024 надійшла заява Херсонського обласного центру зайнятості про заміну сторони у виконавчому провадженні по справі №2а-2620/11/2170 за адміністративним позовом Херсонського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в сумі 3772,17 грн. Заяву розглянути без участі представника Херсонського обласного центру зайнятості.
Відповідно до Розпорядження Голови Верховного Суду від 18.03.2022 №11/0/9-22 "Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської областей)" територіальна підсудність справ Херсонського окружного адміністративного суду визначена за Одеським окружним адміністративним судом.
В обґрунтування заяви Херсонський обласний центр зайнятості вказує, що на виконання приписів Положення про Державну службу зайнятості Херсонський міський центр зайнятості вибув з правовідносин, в тому числі щодо стягнення коштів, унаслідок передачі його компетенції Херсонському обласному центру зайнятості. Херсонський обласний центр зайнятості, в інтересах якого з 01.03.2023 року розпочала свою діяльність Херсонська філія, набув прав та обов`язків визначених Положенням про Державну службу зайнятості у сфері зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту від безробіття на території Херсонського району, в тому числі і у матеріальних правовідносинах стосовно стягнення коштів у даній справі.
Наказом Міністерства економіки України «Про утворення філій регіональних центрів зайнятості Державного центру зайнятості» від 02 листопада 2022 року № 4325 погоджено створення Бериславської, Генічеської, Новокаховської, Скадовської, Херсонської філій Херсонського обласного центру зайнятості. Наказом Херсонського обласного центру зайнятості «Про ліквідацію та утворення філій» від 15.12.2022 року № 64 утворено відповідні філії Херсонського обласного центру зайнятості. Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення про Херсонську філію Херсонського обласного центру зайнятості згідно з визначеним місцем знаходження (Херсонський район) Херсонська філія Херсонського обласного центру зайнятості, крім іншого, здійснює повноваження щодо ведення позовної роботи по стягненню заборгованості до Фонду тощо.
Таким чином, заборгованість ОСОБА_1 обліковується та контролюється Херсонським обласним центром зайнятості.
Для розгляду заяви позивача було призначено судове засідання на 05.11.2024.
У судове засідання 05.11.2024 учасники справи не з`явились, були повідомлені про час та день проведення судового засідання шляхом доставки до Електронного кабінету повісток та оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України. Відповідач відзив на заяву не подав.
З огляду на приписи ч.2 ст.379 КАС України, заява Херсонського обласного центру зайнятості розглянута в письмовому провадженні.
Розглянувши у порядку письмового провадження заяву представника Херсонського обласного центру зайнятості, суд дійшов наступного.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до ст. 124 Конституції України, ст. 370, 373 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання на всій території України і виконуються на підставі виконавчого листа, виданого судом першої інстанції.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Відповідно до ч.1 ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно з ч.5 ст.15 Закону України "Про виконавче провадження", у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.
Відповідно до Положення про Державну службу зайнятості Херсонський міський центр зайнятості вибув з правовідносин, в тому числі щодо стягнення коштів, унаслідок передачі його компетенції Херсонському обласному центру зайнятості. Херсонський обласний центр зайнятості, в інтересах якого з 01.03.2023 року розпочала свою діяльність Херсонська філія, набув прав та обов`язків визначених Положенням про Державну службу зайнятості у сфері зайнятості населення, трудової міграції та соціального захисту від безробіття на території Херсонського району, в тому числі і у матеріальних правовідносинах стосовно стягнення коштів у даній справі.
Наказом Міністерства економіки України «Про утворення філій регіональних центрів зайнятості Державного центру зайнятості» від 02 листопада 2022 року № 4325 погоджено створення Бериславської, Генічеської, Новокаховської, Скадовської, Херсонської філій Херсонського обласного центру зайнятості. Наказом Херсонського обласного центру зайнятості «Про ліквідацію та утворення філій» від 15.12.2022 року № 64 утворено відповідні філії Херсонського обласного центру зайнятості. Відповідно до пункту 2 розділу ІІ Положення про Херсонську філію Херсонського обласного центру зайнятості згідно з визначеним місцем знаходження (Херсонський район) Херсонська філія Херсонського обласного центру зайнятості, крім іншого, здійснює повноваження щодо ведення позовної роботи по стягненню заборгованості до Фонду тощо.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Херсонський міський центр зайнятості (код ЄДРПОУ 35219574) 29.02.2024 року припинено.
Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
Подібну правову позицію викладено в постановах Верховного Суду від 13 березня 2019 року у справі № 524/4478/17, від 20 лютого 2019 року у справі № 826/16659/15.
Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.
При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.
Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.
Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.
При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.
У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.
Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень. Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 11.10.2019 у справі №812/1408/16.
Крім того, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи. Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.12.2020 у справі №805/4361/17-а.
Відповідно до ч. 1, 4 ст. 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Згідно із ч.3 ст.379 КАС України ухвалу суду за результатами вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження може бути оскаржено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що слід замінити сторону у виконавчому провадженні у справі №2а-2620/11/2170 з Херсонського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 35219574) на Херсонський обласний центр зайнятості (код ЄДРПОУ 03491300).
Керуючись ст. ст. 241-243, 248, 250, 256, 379 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Замінити сторону у виконавчому провадженні за виконавчим листом №2а-2620/11/2170 у справі за адміністративним позовом Херсонського міського центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості в сумі 3772,17 грн., а саме стягувача, з Херсонського міського центру зайнятості (код ЄДРПОУ 35219574) на його правонаступника - Херсонський обласний центр зайнятості (код ЄДРПОУ 03491300).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги в порядку та строки, передбачені ст.ст.294-297 КАС України.
Суддя Вікторія ХОМ`ЯКОВА
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.11.2024 |
Оприлюднено | 18.11.2024 |
Номер документу | 123043062 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про заміну сторони виконавчого провадження |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні