Ухвала
від 11.11.2024 по справі 200/7473/21
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

з питань зміни чи встановлення способу і порядку

виконання судового рішення

11 листопада 2024 року Справа №200/7473/21

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., розглянувши заяву ОСОБА_1 про зміну способу та порядку виконання рішення суду

за позовом ОСОБА_1

до департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради,

Донецького обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат

про зобов`язання нарахувати та виплатити недоотриману грошову допомогу до

5 травня

УСТАНОВИВ:

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2021 року у справі № 200/7473/21 позов ОСОБА_1 до департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради, Донецького обласного центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат про зобов`язання нарахувати та виплатити недоотриману грошову допомогу до 5 травня задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради щодо не виплати ОСОБА_1 частини щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі 9464 гривень.

Зобов`язано департамент соціального захисту населення Маріупольської міської ради виплатити ОСОБА_1 недоотриману грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Відмовлено у задоволенні позовної вимоги про зобов`язання департамент соціального захисту населення Маріупольської міської ради нарахувати ОСОБА_1 недоотриману грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Як вбачається з відомостей програмного забезпечення «Діловодства спеціалізованого суду» 12.09.2023 року Донецьким окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 200/7473/21 про «Зобов`язати Департамент соціального захисту населення Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ: 41336065, місцезнаходження: Донецька область, м. Маріуполь, пр-т Миру, 70) виплатити ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ) недоотриману грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги».

Судом встановлено, що виконавчий лист по справі № 200/7473/21 пред`явлено до примусового виконання.

На підставі зазначеного виконавчого листа, 30.04.2024 року відкрито виконавче провадження ВП № 74886406.

01 листопада 2024 року до суду від ОСОБА_1 (далі заявник) надійшла заява, відповідно до якої заявник просить замінити спосіб виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду у справі № 200/7473/21 від 25.08.2021 року, встановивши новий спосіб виконання рішення: «Стягнути з Департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради на користь ОСОБА_1 недоотриману грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми такої допомоги».

В обґрунтування поданої заяви позивач зазначає, що рішення Донецького окружного адміністративного суду щодо зобов`язання відповідача сплатити недоплачену частину допомоги має зобов`язальний характер.

Заявник зазначає, що державна виконавча служба не має можливості виконати рішення суду тому, для забезпечення виконання рішення суду позивач просить суд встановити новий спосіб виконання рішення суду. Також зазначає, що Департамент соціального захисту населення Маріупольської міської ради не має доступу до серверів та не здійснює делеговані йому державою функції щодо нарахування та здійснення державних соціальних виплат у зв`язку з веденням воєнного стану на території України та тимчасовою окупацією м. Маріуполя.

Відповідно до ч. 2 ст. 378 КАС України, заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

З 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, який станом на 11 листопада 2024 року продовжує діяти.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» від 12 травня 2015 року № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Рішенням Ради суддів України від 24 лютого 2022 року № 9, з урахуванням положень статті 3 Конституції України про те, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю рекомендовано зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.

Донецький окружний адміністративний суд розташований в м. Слов`янськ Донецької області.

У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, системних ракетних обстрілів населених пунктів області, у тому числі м. Слов`янськ, які в свою чергу створюють суттєву загрозу життю та здоров`ю людей, керівництво Донецької обласної державної адміністрації через засоби масової інформації закликало мешканців області евакуюватись до більш безпечних регіонів України.

Постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання організації роботи державних службовців та працівників державних органів у період воєнного стану» від 12 квітня 2022 року №440 відповідно до статті 60-2 Кодексу законів про працю України, статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та статті 17 Закону України «Про державну службу» Кабінетом Міністрів України установлено, що у період воєнного стану для державних службовців та працівників державного органу, які перебувають на території України, за рішенням керівника державної служби в державному органі може запроваджуватися дистанційна робота у разі наявності організаційних і технічних можливостей для виконання їх посадових обов`язків.

Згідно п. 4 опублікованих 02.03.2022 року Радою суддів України Рекомендацій щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано усіх доступних працівників, по можливості, перевести на дистанційну роботу.

В таких умовах керівництвом Донецького окружного адміністративного суду задля збереження життя та здоров`я працівників та відвідувачів суду прийнято рішення про подальшу організацію роботи установи в дистанційному режимі.

При цьому, ураховуючи рекомендації Ради суддів України від 02.03.2022, у зв`язку з введенням воєнного стану, постійними обстрілами міста Слов`янська та веденням активних бойових дій на території Донецької області, з метою недопущення випадків загрози життю, здоров`ю і безпеці учасників справи:

- на час існування небезпеки для учасників справи, пов`язаної з перебуванням останніх у приміщенні Донецького окружного адміністративного суду, судові засідання за особистої участі учасників судового процесу не проводяться.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про можливість розгляду заяви про зміну способу та порядку виконання рішення суду у письмовому провадженні.

Розглянувши заяву про зміну способу та порядку виконання рішення суду, суд вважає її такою, що підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 3 ст. 33 Закону України «Про виконавче провадження» за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторони, а також виконавець за заявою сторін або державний виконавець з власної ініціативи у випадку, передбаченому Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», мають право звернутися до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про встановлення або зміну способу і порядку виконання рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Згідно з ч. 3 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Таким чином, аналіз наведеної норми дає підстави вважати, що суд може змінити спосіб і порядок виконання рішення лише за наявності обставин, що ускладнюють його виконання або роблять його неможливим.

Верховний Суд у постанові від 21 серпня 2018 року у справі № 803/3805/15 зазначив, що системний аналіз наведеної правової норми дає підстави дійти до висновку про те, що підставою для встановлення порядку і способу виконання судового рішення є обставини, що перешкоджають належному його виконанню: ускладнюють його виконання або роблять неможливим, при цьому судове рішення не може бути змінено по суті.

Тобто, зміна способу і порядку виконання рішення суду - це прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у порядку і способом, раніше встановленими. Отже, суд за наявності обґрунтованих підстав та належних доказів може змінити спосіб та порядок виконання рішення суду, не змінюючи при цьому його змісту, або ж відмовити в задоволенні такої заяви.

Наведене узгоджується з висновками Верховного Суду, які викладені в постанові Верховного Суду від 11 лютого 2020 року у справі № 826/8279/16.

На підтвердження обставин, що ускладнюють виконання рішення суду заявником надано лист Центрального відділу державної виконавчої служби у м. Маріуполі Маріупольського району Донецької області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції від 03.07.2024 № 26366, у якому зазначено, що у зв`язку з активними бойовими діями, які велися у м. Маріуполі з початком повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України наказом Мінінтеграції, Маріупольська міська територіальна громада була віднесена до територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні). З 27.02.2022 року департамент соціального захисту Маріупольської міської ради припинив виконання делегованої державою функції щодо підготовки виплатних документів та забезпечення фінансування виплат, у тому числі тих, що передбачені Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Департамент було відключено від усіх державних сервісів та програм нарахування та виплати державних допомог. Доступ до фізичних носіїв інформації (в тому числі щодо нарахування та виплат за рішеннями судів) теж не має, оскільки будівлю департаменту знищено разом з серверними приміщеннями та архівними даними. Діяльність департаменту у частині делегованих державою повноважень було призупинено.

Крім того, судом встановлено та враховується, що розмір щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік особи з інвалідністю ІІ групи внаслідок війни у відповідності до ст. 13 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» встановлено у розмірі 13104,00 гривень, а під час судового розгляду адміністративної справі № 200/7473/21 судом встановлено, що позивачу у 2020 році було виплачено таку допомогу у розмірі 3640,00 гривень. Тобто, розмір недоплаченої грошової допомоги становить 9464,00 гривень (13104,00 3640,00).

Зважаючи на те, що судове рішення за яким зобов`язано департамент соціального захисту населення Маріупольської міської ради виплатити ОСОБА_1 недоотриману грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги не виконується у визначений судом спосіб, а тому для забезпечення гарантованого законом права стягувача на виконання судового рішення, ухваленого на його користь, суд вважає за необхідне змінити спосіб виконання зазначеного судового рішення на стягнення з департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ 41336065) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) недоотриманої частини щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік, як особі з інвалідністю ІІ групи внаслідок війни у розмірі 9464,00 гривень, оскільки зазначений спосіб не вплине на суть судового рішення, що підлягає виконанню.

Керуючись статтями 167, 243, 248, 256, 294, 295, 297, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити заяву ОСОБА_1 про зміну способу та порядку виконання рішення суду.

Змінити спосіб виконання рішення суду у справі № 200/7473/21 від 25 серпня 2021 року в частині зобов`язання департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ 41336065) виплатити ОСОБА_1 недоотриману грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 8 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги, встановивши новий спосіб виконання рішення у вказаній частині:

«Стягнути з департаменту соціального захисту населення Маріупольської міської ради (код ЄДРПОУ 41336065) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) недоотриману частину щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік, як особі з інвалідністю ІІ групи внаслідок війни у розмірі 9464,00 гривень».

Повний текст ухвали складено та підписано 11 листопада 2024 року.

Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтями 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.

Суддя Л.Б. Голубова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123044542
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них

Судовий реєстр по справі —200/7473/21

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Рішення від 25.08.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 25.08.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

Ухвала від 22.06.2021

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Хохленков О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні