Рішення
від 12.11.2024 по справі 200/5411/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 листопада 2024 року Справа№200/5411/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Духневича О.С.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Сістемтехнотрейд» (адреса: 85302, Донецька обл., м. Покровськ, вул. Європейська, буд. 51, офіс 9, код ЄДРПОУ 41588054) до Головного управління ДПС у м. Києві (адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 44116011), Державної податкової служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

06 серпня 2024 року через систему «Електронний суд» до Донецького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Сістемтехнотрейд», в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024 про анулювання реєстрації платником ПДВ ТОВ «Сістемтехнотрейд»;

- зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві відновити в інтегрованій картці платника ТОВ «Сістемтехнотрейд» показник від`ємного значення з податку на додану вартість станом на 17.01.2024 в розмірі 6 018 215 грн.;

- визнати протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних ТОВ «Сістемтехнотрейд» № 1, 2, 3, 4, 5, 6 від 16.01.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України прийняти до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ «Сістемтехнотрейд» № 1, 2, 3, 4, 5, 6 від 16.01.2024.

Обгрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив, що Головне управління ДПС у м. Києві не мало законних підстав для прийняття оскаржуваного рішення на підставі підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України, оскільки обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є неподання протягом 12 послідовних податкових місяців контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подання такої декларації, яка свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Позивач вказав, що 15.03.2023 ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» оформило на ім`я ТОВ «Сістемтехнотрейд» податкову накладну № 23250/1 за поставкою послуг на суму 780 грн (в т.ч. ПДВ 130 грн.). Вказана податкова накладна була зареєстрована в ЄРПН, а отже за результатами придбання вказаних послуг ТОВ «Сістемтехнотрейд» мало право на формування податкового кредиту, оскільки відповідно до вимог п. 198.6 ст. 198 ПК України таке право зберігається протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної/розрахунку коригування.

Відповідно до витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.08.2024, зазначена вище справа була розподілена та передана судді Духневичу О.С.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 09.08.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами в порядку, визначеному статтею 262 КАС України.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Донецьким окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

27.08.2024 на адресу суду надійшли відзиви на позовну заяву, у яких відповідачі заперечують щодо задоволення позовних вимог.

Обгрунтовуючи відзив Головне управління ДПС у м. Києві зазначає, що відповідно до п.п. «г» п. 184.1 ст. 184 розділу V ПК України, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі, якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Відповідач вказав, що ТОВ «Сістемтехнотрейд» подає за період з 01.12.2022 по 30.11.2023 року податкові декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/ придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках).

Під час проведення моніторингу платників податків щодо дотримання вимог податкового законодавства встановлено подачу ТОВ «Сістемтехнотрейд» податкових декларацій з ПДВ за період з грудня 2022 року по листопад 2023 року, з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях протягом 12 послідовних податкових місяців, що підтверджується довідкою від 16.01.2024 року № 4/26-15-04-16-13 на виконання вимог Положення № 1130. Враховуючи вищевикладене контролюючим органом складено рішення про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість від 17.01.2024 № 4/26-15-04-16-14.

Державна податкова служба України у відзиві зазначила, що за даними реєстру платників ПДВ ТОВ «Сістемтехнотрейд» було зареєстровано платником ПДВ з 01.05.2018.

Реєстрацію товариства як платника ПДВ анульовано 17.01.2024 за рішенням ГУ ДПС у м. Києві від 17.01.2024 № 4/26-15-04-16-14 на підставі підпункту «г» пункту 184.1 статті 184 розділу V ПК України, у зв`язку з поданням контролюючому органу протягом 12 послідовних податкових місяців декларацiй (податкових розрахунків) з 01.12.2022 по 30.11.2023, які свiдчать про вiдсутнiсть постачання/придбання товарiв, здiйснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Податкова декларація за січень 2024, яка подана 12.02.2024 року, не може братись до уваги, оскільки подана після винесення рішення від 17.01.2024 № 4/26-15-04-16-14 про анулювання реєстрації платником податку на додану вартість.

З урахуванням вищевикладеного, відповідач вважає, що рішення від 17.01.2024 № 4/26-15-04-16-14 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Сістемтехнотрейд» прийнято правомірно.

27.08.2024 на адресу суду від Головного управління ДПС у м. Києві надійшла довідка від 16.01.2024 року № 4/26-15-04-16-13 «Про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ по податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців».

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01.10.2024 витребувано у відповідача подані ТОВ «Сістемтехнотрейд» податкові декларації, що стали підставою для складання довідки від 16.01.2024 року № 4/26-15-04-16-13 «Про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ по податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців» на підставі якої прийнято оскаржуване рішення № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024. Провадження у справі було зупинено до отримання витребуваних доказів.

11.10.2024 на адресу суду від відповідача надійшли витребувані документи.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21.10.2024 поновлено провадження у справі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24.10.2024 зобов`язано ТОВ «Сістемтехнотрейд» протягом 5 днів з дня вручення даної ухвали, подати до суду належним чином засвідчену копію квитанції про реєстрацію податкової накладної № 23250/1 від 15.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, що оформлена ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна». Також запропоновано Головному управлінню ДПС у м. Києві та Державній податковій службі України протягом 5 днів з дня вручення даної ухвали, подати до суду письмові пояснення з приводу оформлення ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна» 15.03.2023 на ім`я ТОВ «Сістемтехнотрейд» податкової накладної № 23250/1 за поставкою послуг на суму 780 грн. (в т.ч. ПДВ 130 грн.). Провадження у справі було зупинено до отримання витребуваних доказів.

29.10.2024 на адресу суду від Головного управління ДПС у м. Києві надійшли письмові пояснення, у яких відповідач-1 зазначив, що інформація щодо поставки послуг на суму 780 грн. (в т.ч. ПДВ 130 грн.) не приймалася контролюючим органом до уваги під час винесення рішення про анулювання реєстрації ТОВ «Сістемтехнотрейд» платником податку на додану вартість від 17.01.2024 року № 4/26-15-04-16-14, тому що у контролюючого органу відсутній обов`язок дослідження накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки норми ПКУ та Положення № 1130 пов`язують анулювання свідоцтва платника ПДВ із поданням та/або неподанням виключно декларацій. Таким чином, контролюючий орган, відповідно до вимог норм ст. 184 ПКУ та п.п. 3 п. 5.2 розділу V Положення № 1130 спирався на показники декларацій, які були подані позивачем.

30.10.2024 на адресу суду від позивача надійшли витребувані документи. Також надано пояснення у яких позивач зазначив, що при поданні позову було визначено номер накладної з помилковим додаванням індекса «/1», а тому при наданні оцінки обставинам справи під податковою накладною № 23250/1 від 15.03.2023 слід розуміти податкову накладну № 23250 від 15.03.2023, що оформлена ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна».

Також позивач зазначив, що довідка відповідача від 16.01.2024 року № 4/26-15-04-16-13 «Про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ по податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців» складена з порушенням, оскільки така складена за період з грудня 2022 року листопада 2023 року. Разом з тим, на думку позивача в довідку повинні бути включені податкові періоди, які передували складанню довідки у січні 2024 року, тобто по грудень 2023 року, а не листопад 2023 року.

01.11.2024 на адресу суду від відповідача надійшли додаткові пояснення.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08.11.2024 поновлено провадження у справі.

Враховуючи приписи частини 5 статті 262 КАС України справа розглядалася за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (частина 5 статті 250 КАС України).

Дослідивши матеріали адміністративної справи, оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.

ТОВ «Сістемтехнотрейд» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань 11.09.2017. Основним видом економічної діяльності згідно КВЕД: 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами.

ТОВ «Сістемтехнотрейд» на час виникнення спірних правовідносин знаходилося на обліку за основним місцем реєстрації Головного управління ДПС у м. Києві. Вказане сторонами не заперечується.

Головним управлінням ДПС у м. Києві 17.01.2024 на підставі підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України прийнято рішення № 4/26-15-04-16-14 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість - ТОВ «Сістемтехнотрейд».

Підставою для прийняття рішення № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024 була довідка, що складена Головним управлінням ДПС у м. Києві від 16.01.2024 № 4/26-15-04-16-13 «Про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ по податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців».

Довідка Головного управлінням ДПС у м. Києві від 16.01.2024 № 4/26-15-04-16-13 «Про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ по податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців» складена у зв`язку із поданням ТОВ «Сістемтехнотрейд» контролюючому органу протягом 12 послідовних податкових місяців декларацiй (податкових розрахунків) з 01.12.2022 по 30.11.2023, які свiдчать про вiдсутнiсть постачання/придбання товарiв, здiйснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Відповідно до довідки від 16.01.2024 № 4/26-15-04-16-13, ТОВ «Сістемтехнотрейд» подавались декларації з податку на додану вартість з нульовими показниками за період з 01.12.2022 по 30.11.2023, а саме № 9292939866 від 11.01.2023, № 9026568743 від 16.02.2023, № 9047083994 від 13.03.2023, № 9072064666 від 07.04.2023, № 9116019532 від 18.05.2023, № 9141069948 від 14.06.2023, № 9171142320 від 13.07.2023, № 9208702266 від 16.08.2023, № 9237266940 від 14.09.2023, № 9274138582 від 17.10.2023, № 9309597842 від 15.11.2023, № 9334109810 від 10.12.2023.

Не погоджуючись із рішенням Головного управління ДПС у м. Києві № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024 позивач 12.04.2024 звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою, однак рішенням від 03.05.2024 скаргу залишено без розгляду.

Визначаючись стосовно позовних вимог, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини врегульовані нормами Податкового кодексу України (далі ПК України), що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядку їх адміністрування, платників податків та зборів, їх прав та обов`язків, компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальності за порушення податкового законодавства.

Відповідно до статті 202.1 ПК України звітним (податковим) періодом є один календарний місяць.

Згідно зі статтею 203.1 ПК України податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Так, відповідно до підпунктів 49.2, 49.4 статті 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Податкова звітність з податку на додану вартість подається в електронній формі контролюючому органу всіма платниками цього податку з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

Пунктом 49.18 статті 49 ПК України передбачено, що податкові декларації, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Аналіз викладених норм дає підстави для висновку, що подання в електронному вигляді податкової звітності з ПДВ, реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов`язком платника податку.

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ, анулювання свідоцтва платника ПДВ регулюється статтями 180-184 ПК України та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі-Положення № 1130).

Відповідно до підпункту "г" пункту 184.1 статті 184 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) визначено, що реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, зокрема особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Згідно з пунктом 184.2 статті 184 ПК України анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті "а" пункту 184.1 цієї статті, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах "б"-"з" пункту 184.1 цієї статті, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.

Підпунктом "г" п. 5.1. Положення № 1130 встановлено, що реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо: особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Відповідно до пункту 5.2 Положення № 1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт "г" пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що:

не враховується місяць, в якому проведено реєстрацію особи платником ПДВ, якщо особа зареєстрована платником ПДВ з дня іншого ніж перший день календарного місяця;

включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Анулювання реєстрації здійснюється шляхом виключення платника ПДВ з Реєстру.

Пунктом 5.5 Положення № 1130 визначено, що анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу може бути здійснене на підставах, визначених у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "з" пункту 5.1 цього розділу).

Контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.

Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема: довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава - підпункт "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку).

Відповідно до пункту 5.6 Положення № 1130 за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.

Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.

Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою № 6-РПДВ (додаток 5). Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником (заступником керівника або уповноваженою особою) контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов`язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу.

Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ уважається днем прийняття такого рішення. Рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у день підписання реєструються у журналі обліку рішень про анулювання реєстрації платників ПДВ за формою № 6-РЖ (додаток 6). Номер рішення відповідає порядковому номеру запису в цьому журналі.

Один примірник рішення зберігається в контролюючому органі, який прийняв рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Документи чи копії документів, на підставі яких контролюючий орган прийняв рішення про анулювання реєстрації, мають бути додані до цього примірника рішення.

У день виникнення підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ до Реєстру вноситься відмітка «Реєстрація особи підлягає анулюванню».

Разом із такою відміткою до Реєстру вноситься підстава для анулювання реєстрації відповідно до пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу та дата виникнення такої підстави.

З аналізу наведених вище правових норм слідує, що подання/неподання платником податку протягом 12 послідовних податкових місяців декларацій (податкових розрахунків), які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, є підставою для анулювання реєстрації такої особи як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу.

При цьому, з метою вирішення питання щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ контролюючий орган має враховувати останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації до складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Такі обставини мають підтверджуватись як самими деклараціями з податку на додану вартість, так і довідкою про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстром (переліком) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях.

Аналогічний висновок висловлений Верховним Судом у постановах від 05.11.2018 у справі № 820/2294/16, від 16.04.2020 у справі № 826/876/17, від 17.09.2024 у справі № 280/10300/23.

Аналогічного висновку дійшов Другий апеляційний адміністративний суд у постановах від 17.10.2024 по справі № 520/14111/24, від 17.09.2024 по справі № 520/34576/23 (ухвалою Верховного Суду від 23.10.2024 відмовлено у відкритті касаційного провадження), Сьомий апеляційний адміністративний суд в постанові від 04.11.2024 по справі № 120/5507/24.

Як вбачається з матеріалів справи, підставою для прийняття оскаржуваного рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість стала довідка від 16.01.2024 № 4/26-15-04-16-13 «Про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ по податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців».

Підставою для складання вказаної довідки було подання позивачем протягом 12 послідовних податкових місяців з 01.12.2022 по 30.11.2023 декларацiй (податкових розрахунків), які свiдчать про вiдсутнiсть постачання/придбання товарiв, здiйснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

З позовної заяви вбачається, що позивач посилається на фактичне здійснення господарської діяльності та придбання/продаж послуг/товарів з метою формування податкового зобов`язання та кредиту.

Так, позивачем було додано до матеріалів справи податкову накладну № 23250 від 15.03.2023 за спірний період, яка, на його думку, підтверджує те, що ТОВ «Сістемтехнотрейд» здійснювалась господарська діяльність у період у якому податковим органом встановлено відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Проте, суд вважає такі доводи необґрунтованими, оскільки чинне законодавство не містить норм, які б надавали можливість не анулювати реєстрацію платника податку на додану вартість у разі, якщо платник податків подає протягом 12 послідовних податкових місяців до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, проте реєструє відповідні податкові накладні.

Аналогічного висновку дійшов Другий апеляційний адміністративний суд у постанові від 17.10.2024 по справі № 520/14111/24.

Як свідчать матеріали справи, ТОВ «Сістемтехнотрейд» подавались декларації з податку на додану вартість з нульовими показниками за період з 01.12.2022 по 30.11.2023, а саме № 9292939866 від 11.01.2023, № 9026568743 від 16.02.2023, № 9047083994 від 13.03.2023, № 9072064666 від 07.04.2023, № 9116019532 від 18.05.2023, № 9141069948 від 14.06.2023, № 9171142320 від 13.07.2023, № 9208702266 від 16.08.2023, № 9237266940 від 14.09.2023, № 9274138582 від 17.10.2023, № 9309597842 від 15.11.2023, № 9334109810 від 10.12.2023.

Подання позивачем до суду податкової накладної № 23250 від 15.03.2023 не спростовує ту обставину, що ТОВ «Сістемтехнотрейд» протягом 12 послідовних податкових місяців (01.12.2022 по 30.11.2023) подавало контролюючому органу декларації з податку на додану вартість, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.

Суд зазначає, що чинне законодавство не зобов`язує контролюючий орган перед прийняттям рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ здійснювати перевірки наявності операцій, що підлягають оподаткуванню податком на додану вартість за участю позивача. Підставою для прийняття такого рішення є довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців.

Аналогічного висновку дійшов П`ятий апеляційний адміністративний суд у постанові від 20.08.2024 по справі № 420/11651/24.

Суд зазначає, що у цій справі позивач фактично доводить здійснення ним у спірний період господарських операцій, проте не доводить активної поведінки в частині здійснення свого податкового зобов`язання перед державою.

Твердження позивача про те, що довідка відповідача від 16.01.2024 року № 4/26-15-04-16-13 «Про результати перевірки подання/неподання платником ПДВ по податковому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців» складена з порушенням, оскільки в ній повинно бути зазначено податкові періоди, які передували складанню довідки у січні 2024 року, тобто по грудень 2023 року, а не листопад 2023 року, суд вважає помилковим, з огляду на таке.

Як вже зазначалося судом вище, відповідно до пункту 5.2 Положення № 1130 при розгляді питання анулювання реєстрації згідно з підпунктом "г" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункт "г" пункту 5.1 цього розділу) 12 місяців визначаються із урахуванням того, що, зокрема:

включаються останні 12 послідовних податкових місяців, за які подані податкові декларації (у разі подання декларацій) або сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Тобто, 12 місяців визначаються в двох випадках, а саме:

- подання протягом 12 послідовних податкових місяців податкових декларацій (у разі подання декларацій), або;

- сплив строк подання податкових декларацій (у разі неподання декларацій) до отримання чи складання контролюючим органом документа, який є підставою для анулювання реєстрації.

Суд зазначає, що Головне управління ДПС у м. Києві мало б законні підстави для зазначення податкових періодів, які передували складанню довідки у січні 2024 року, тобто по грудень 2023 року за умови неподання позивачем податкових декларацій.

В даному випадку позивачем протягом 12 послідовних податкових місяців подавалися податкові декларації, які свiдчили про вiдсутнiсть постачання/придбання товарiв, здiйснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, а тому відповідачем правомірно взято саме період з 01.12.2022 по 30.11.2023.

Враховуючи наведене, суд доходить висновку про те, що з урахуванням приписів ст. 184 ПК України та Положення № 1130, у Головного управління ДПС у м. Києві були наявні підстави для прийняття рішення № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024 про анулювання реєстрації платником ПДВ ТОВ «Сістемтехнотрейд».

Отже, рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024 про анулювання реєстрації платником ПДВ ТОВ «Сістемтехнотрейд» є правомірним, а тому вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024 про анулювання реєстрації платником ПДВ ТОВ «Сістемтехнотрейд» та зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві відновити в інтегрованій картці платника ТОВ «Сістемтехнотрейд» показник від`ємного значення з податку на додану вартість станом на 17.01.2024 в розмірі 6 018 215 грн. не підлягають задоволенню.

Твердження позивача про те, що ним 16.01.2024 складено податкові накладні № 1, 2, 3, 4, 5, 6, а тому у відповідача були відсутні підстави для прийняття 17.01.2024 рішення про анулювання реєстрації платником ПДВ, суд вважає необгрунтованим з огляду на таке.

Відповідно до положень п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Як вбачається, з квитанцій про відмову в прийнятті податкових накладних від 16.01.2024 за № 1, 2, 3, 4, 5, 6 такі були подані на реєстрацію 20.02.2024, тобто вже після анулювання реєстрації платником ПДВ (17.01.2024), а тому у Державної податкової служби України були відсутні підстави для реєстрації податкових накладних № 1, 2, 3, 4, 5, 6.

Тому не підлягають задоволенню похідні вимоги про визнання протиправними дії Державної податкової служби України щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних ТОВ «Сістемтехнотрейд» № 1, 2, 3, 4, 5, 6 від 16.01.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язання Державної податкової служби України прийняти до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ «Сістемтехнотрейд» № 1, 2, 3, 4, 5, 6 від 16.01.2024, оскільки відмова у їх реєстрації прийнята на підставі рішення Головного управління ДПС у м. Києві № 4/26-15-04-16-14 від 17.01.2024 про анулювання реєстрації платником ПДВ ТОВ «Сістемтехнотрейд», яке є правомірним.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що заявлені позивачем позовні вимоги є такими, що не підлягають задоволенню.

Розподіл судового збору не здійснюється у зв`язку із відмовою у задоволенні позову.

Керуючись ст. 2, 77, 78, 94, 139, 241-246, 257-258, 262 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Сістемтехнотрейд» до Головного управління ДПС у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання дій протиправними та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Розподіл судових витрат судом не здійснюється.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя О.С. Духневич

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123044734
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —200/5411/24

Рішення від 12.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 08.11.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 01.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

Ухвала від 09.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Духневич О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні