КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 листопада 2024 року № 320/6017/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Горобцової Я.В., розглянувши у місті Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Регіонального центру МВС у Київській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
До Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Регіонального центру МВС у Київській області (далі відповідач), в якій позивач просить суд:
- визнати бездіяльність Регіонального центру МВС у Київській області щодо неприйняття рішення за заявою ОСОБА_1 від 14.04.2020 протиправною;
- зобов`язати Регіональний центр МВС у Київській області замість тимчасового реєстраційного талону видати ОСОБА_1 свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу: BMW, 2011 року випуску, номер шасі (кузов, рама) VIN НОМЕР_1 , державний номерний знак НОМЕР_2 , зареєстрований у Броварському РЕВ ДАІ при УДАІ ГУМВС України у Київській області 15.04.2011, з внесенням до цього свідоцтва запису «Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку дозволено».
На обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 01.09.2018 він звернувся до відповідача для зняття з обліку вказано транспортного засобу, проте під час відповідної перевірки було виявлено, що вказаний автомобіль позивача знаходиться у розшуку за Інтерполом. За фактом знаходження вказаного автомобіля в розшуку за Інтерполом Броварським ВП ГУ НП в Київській області було проведено перевірку, за результатами якої 25.09.2018 складено висновок про відсутність ознак вчинення кримінального правопорушення. У зв`язку з цим 14.04.2020 позивач звернувся до відповідача із заявою про заміну тимчасового реєстраційного талону на свідоцтво про реєстрацію з внесенням до нього запису «Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку дозволено». Однак, відповідач ніякого рішення за заявою не прийняв, відповіді за зверненням не надав.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.07.2020 відкрито провадження в адміністративній справі.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.02.2021 позов залишено без розгляду.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 28.04.2021 ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 22.02.2021 скасовано, справу направлено до Київського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
Ухвалою суду (суддя Лиска І.Г.) від 15.06.2021 задоволено заяву про самовідвід. Передано адміністративну справу до канцелярії Київського окружного адміністративного суду для визначення складу суду.
Після відповідної її реєстрації в порядку, передбаченому КАС України, автоматизованою системою документообігу суду було визначено суддю Горобцову Я. В.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.06.2021 справу прийнято до свого провадження суддею Горобцовою Я. В. та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Стверджує, що жодної з підстав для заміни тимчасового реєстраційного талону на свідоцтво про реєстрацію з внесенням до них запису "Розшукується Інтерполом. Зняття з обліку дозволено", що передбачені пунктом 40 Порядку № 1388 не виникло, тому відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог позивача.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Позивач 01.09.2018 звернувся до відповідача з заявою для зняття з обліку транспортного засобу BMW, 2011 року випуску, номер шасі (кузов, рама) VIN НОМЕР_1 , державний номерний знак НОМЕР_2 .
Згідно висновку від 25.09.2018 під час проведення перевірки було встановлено, що 24.03.2017 до Броварського ВП ГУ НП в Київській області надійшло повідомлення з сервісного центру № 3243 щодо виявлення автомобіля «БМВ Х5» д.н.з. НОМЕР_2 кузов НОМЕР_1 , який розшукується правоохоронними органами Інтерполу. З метою проведення повної та всебічної перевірки та прийняття остаточного рішення Броварським ВП ГУ НП в Київській області, з метою отримання інформації, щодо підстав розшуку автомобіля марки «BMW модель Х5*Driver50i» тип кузова НОМЕР_3 , 2011 роки випуску, колір сірий металік, кузов НОМЕР_1 , відповідь на які на даний час не надійшли.
Згідно вказаного висновку ст. лейтенант поліції ОСОБА_2 зазначив, що вважає: перевірку по повідомленню від гр. ОСОБА_3 вважати закінченою; при надходженні відповіді та встановленні даних, які б давали можливість СВ Броварського відділу ГУ НП в Київській області кваліфікувати дії особи за ознаками певного кримінального правопорушення перевірку відновити та невідкладно спрямувати до СВ Броварського відділу ГУ НП в Київській області, для подальшого внесення відповідних відомостей до ЄРДР на початку досудового розслідування.
Як вказує позивач, у зв`язку з вказаним висновком він звернувся 14.04.2020 до відповідача з про заміну тимчасового реєстраційного талону на свідоцтві про реєстрацію. Згідно даних сайту «Укрпошта» за поштовим відправленням №4160701091053 заяву відповідач отримав 16.05.2020, проте ніякого рішення за заявою прийнято не було, відповіді також не надано не надав.
Не погоджуючись з такою позицією відповідача, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), присвоєння буквено-цифрової комбінації номерних знаків з їх видачею або без такої, оформлення і видачі реєстраційних документів та/або їх формування в електронній формі встановлений Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.1998 № 1388 (далі Порядок № 1388) (в редакції станом на час виникнення спірних правовідносин 01.09.2018).
Відповідно до п.2 Порядку № 1388 він є обов`язковим для всіх юридичних та фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, виробляють чи експлуатують їх. Представники власників транспортних засобів виконують обов`язки та реалізують права таких власників у межах наданих їм повноважень.
Згідно з п. 3 Порядку № 1388 державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів (крім транспортних засобів, визначених абзацом другим пункту 12 цього Порядку) сервісними центрами МВС може проводитися через центри надання адміністративних послуг, утворені відповідно до Закону України "Про адміністративні послуги" ( 5203-17 ), на основі рішень, узгоджених між сервісними центрами МВС та органами, які прийняли рішення про утворення центрів надання адміністративних послуг.
Центри надання адміністративних послуг підключаються до електронних баз даних (реєстрів), необхідних для проведення державної реєстрації (перереєстрації) та зняття з обліку транспортних засобів, з метою прийняття, перевірки та передачі документів, видачі оформлених результатів.
Згідно п. 8 Порядку № 1388 державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Не допускаються до державної реєстрації транспортні засоби з правим розташуванням керма (за винятком транспортних засобів, які були зареєстровані в підрозділах Державтоінспекції до набрання чинності Законом України "Про дорожній рух")
Зняття з обліку транспортних засобів передбачено пунктом 40 Порядку № 1388, відповідно до якого зняття з обліку транспортних засобів проводиться після їх огляду в сервісному центрі МВС або в центрі надання адміністративних послуг на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного або приватного виконавця або рішення суду.
Дозволяється проводити огляд транспортних засобів, які знімаються з обліку, за їх місцезнаходженням з дотриманням вимог пункту 15 цього Порядку. Такий огляд оформляється фахівцем експертної служби МВС відповідним актом, засвідчується його підписом та скріплюється печаткою адміністратора сервісного центру МВС.
У разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв`язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування. Якщо виявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються до органів доходів і зборів, у зоні діяльності яких проживають особи, за якими зареєстровані відповідні транспортні засоби.
Якщо під час проведення перевірки ідентифікаційних номерів складових частин за автоматизованою базою даних про розшукувані транспортні засоби або банком даних Генерального секретаріату Інтерполу буде встановлено, що раніше зареєстрований на території України транспортний засіб розшукується правоохоронними органами інших держав, сервісний центр МВС вилучає свідоцтво про реєстрацію (технічний паспорт), оформляє відповідні документи про цей факт і передає їх до відповідного органу досудового розслідування. Сервісні центри МВС видають власникам тимчасові реєстраційні талони строком на один рік, у графу "Особливі відмітки" яких вноситься запис: "Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку заборонено до закінчення перевірки". Заміна тимчасових реєстраційних талонів на свідоцтва про реєстрацію з внесенням до них запису "Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку дозволено" здійснюється в установленому МВС порядку (з обов`язковим інформуванням ініціатора розшуку) після набрання законної сили виправдувальним вироком за відповідним фактом або винесення постанови (ухвали) про закриття кримінального провадження, крім випадків, коли провадження було закрито за нереабілітуючими обставинами.
Як встановлено судом, за фактом перевірки було виявлено, що транспортний засіб ВМW Х5, 2011 року випуску, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_4 , державний номерний знак НОМЕР_2 , зареєстрований у Броварському РЕВ ДАІ при УДАІ ГУМВС України у Київській області 15.04.2011 перебуває в розшуку Генеральним секретаріатом Інтерполу.
Позивачу був виданий тимчасовий реєстраційний талон строком на один рік, у якому в графі «Особливі відмітки» був внесений запис: «Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку заборонено до закінчення перевірки».
В позовній заяві позивач зазначає, що ним була відправлена заява до ТСЦ МВС № 3243 від 14.04.2020 про заміну тимчасового реєстраційного талону на свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 , 2011 року випуску, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_4 , державний номерний знак НОМЕР_2 , зареєстрований в Броварському РЕВ ДАІ при УДАІ ГУМВС України в Київській області з внесенням до даного свідоцтва запису «Розшукується Інтерполом. Перереєстрацію або зняття з обліку дозволено».
Проте, згідно вказаного вище п. 8 Порядку № 1388 вбачається, що заміна тимчасового реєстраційного талону на свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу відбувається при особистій присутності особи в територіальному сервісному центрі МВС.
Отже подання позивачем заяви відбулось з порушенням п. 8 Порядку № 1388, а саме без особистої присутності.
Стосовно додання до позову позивачем копії квитанції від 04.04.2020 №215600426655 АТ «УКРПОШТА» для підтвердження факту надсилання листа до ТСЦ №3243, то судом встановлено, що відправлення надсилалось за номером 4160701091053 в м. Бровари за індексом 07400.
Проте, згідно копії наданого трекінгу за поштовим відправленням за номером 4160701091053 зафіксовано, що відправлення вручене у місті Бровари 07403, а відправлення прийняте за індексом 41507 м. Конотоп.
Також відповідно до наявних записів у книзі реєстрації вхідної кореспонденції ТСЦ МВС №3243 відсутні зареєстровані надходження від адресата ОСОБА_1 за період з 11.05.2020 по 20.05.2020.
Отже позивачем не подано доказів щодо надсилання заяви від 14.04.2020 саме до відповідача.
З матеріалів справи вбачається, що у своїй заяві від 14.04.2020 про заміну тимчасового реєстраційного талону на свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу позивач підставою для заміни вказує Висновок ВКП Броварського ВП ГУ НП в Київській області від 25.09.2018 про відсутність ознак вчинення кримінального правопорушення.
Проте, як вже було встановлено судом вище, в даному висновку вказано, що Броварським ВП ГУ НП в Київській області було направлено запити до сектору Укрбюро Інтерполу ГУ НП в Київській області з метою отримання інформації щодо підстав розшуку транспортного засобу ВМW Х5, 2011 року випуску, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_4 , державний номерний знак НОМЕР_2 , проте на дату складання цього висновку відповіді не було отримано.
В свою чергу з матеріалів справи вбачається, що 14.08.2020 регіональним сервісним центром МВС в Київській області (ТСЦ МВС № 3243) було надіслано запит № 253 до Сектору Укрбюро Інтерполу ГУНП з Київській області про підтвердження наявності чи відсутності відомостей про розшук транспортного засобу ВМW Х5, 2011 року випуску, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_4 , державний номерний знак НОМЕР_2 .
Згідно відповіді на даний запит №541/108/19/01-20 від 11.09.2020 транспортний засіб ВМW Х5, 2011 року випуску, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_4 розшукується на міжнародному рівні правоохоронними органами Російської Федерації від 04.07.2014.
Враховуючи наведене вище суд приходить до висновку про відсутність у відповідача підстав для заміни тимчасового реєстраційного талону на свідоцтво про реєстрацію з внесенням до них запису «Розшукується Інтерполом. Зняття з обліку дозволено», що передбачені пунктом 40 Порядку № 1388.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин суд, за правилами, встановленими ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, перевіривши наявні у справі докази, вважає заявлені позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не підлягають до задоволення.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статями 9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Я.В. Горобцова
Горобцова Я.В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 19.11.2024 |
Номер документу | 123046320 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Карпушова Олена Віталіївна
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Горобцова Я.В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні