КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/5582/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сагуна А.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у місті Кропивницькому ради, Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, а також зобов`язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , звернулась до суду, зокрема в інтересах малолітніх дітей ОСОБА_2 , ОСОБА_3 з позовом в якому просить, з урахуванням уточненого адміністративного позову:
- визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Подільського району Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради від 11.03.2024 року щодо відмови у призначені допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі - ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 ( РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ); ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_3 (РНОКПП НОМЕР_3 );
- зобов`язати Департамент соціальної політики Кропивницької міської ради призначити та виплатити допомогу на проживання внутрішньо переміщеної особи з 01 березня 2024 року - ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ); ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ).
В обґрунтування вимог позивачка зазначила, що зверталась до відповідачів із заявою про призначення наданні допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, проте відповідач відмовив у призначенні допомоги у зв`язку з відсутністю підстав нарахування. Вважає відмову відповідача протиправною та такою, що порушує її законні права щодо отримання допомоги.
Представником Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради ( відповідач 2) надано до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечує проти задоволення вимог. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що допомога на проживання ВПО виплачується у 2024 році особам, які звернулись за продовженням її виплати. Допомога призначається, якщо середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в такій сім`ї протягом тримісячного періоду, за який враховуються доходи на момент продовження виплати допомоги, не перевищує чотирьох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (9444 грн). Під час розрахунку сукупного доходу сім`ї було включено дохід чоловіка військовослужбовця, оскільки довідки, підтверджуючої, що на момент звернення чоловік брав безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії РФ протягом періоду, за який враховуються доходи. Відтак сукупний дохід сім`ї перевищує 9444 грн, отже підстав для виплати допомоги на проживання ВПО немає ( а.с.53-56).
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне.
Позивач є матір`ю двох дітей: ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 ; ОСОБА_3 та відповідно до довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи№3504-5001293266 від 22.04.2022 зареєстрована як внутрішньо переміщена особа.
09.02.2024 позивачка звернулась до Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради із заявою про надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ( а.с.57).
Відповідно до повідомлення від 11.03.2024 відповідач 2 відмовив у наданні допомоги на проживання ВПО, оскільки особа не відповідає умовам визначеними Порядком надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам ( а.с.59).
Не погодившись із відмовою відповідача, позивачка за захистом порушених прав звернулась до адміністративного суду.
Згідно з статтею 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 3 Закону України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20 жовтня 2014 року № 1706-VII громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, за обставин, визначених у статті 1 цього Закону, має право на захист від примусового внутрішнього переміщення або примусового повернення на покинуте місце проживання.
Відповідно до п. 2 Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого Постановою КМУ "Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам" від 20.03.2022 року № 332 (далі - Порядок № 332) з 1 серпня 2023 р. допомога призначається на шість місяців внутрішньо переміщеній особі, яка вперше звернулася за призначенням допомоги, та виплачується щомісяця внутрішньо переміщеній особі або уповноваженій особі на внутрішньо переміщену особу у випадку недієздатності отримувача або дитину (далі - уповноважена особа) у такому розмірі: для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень; для інших осіб - 2000 гривень. Допомога призначається на кожну внутрішньо переміщену особу (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Згідно з Постановою КМУ "Деякі питання соціальної підтримки внутрішньо переміщених осіб та інших вразливих категорій осіб" від 26.01.2024 року № 94 виплата допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам продовжується автоматично з 1 лютого 2024 р. на один місяць без додаткового звернення для осіб, у яких у січні 2024 р. закінчився шестимісячний період отримання такої допомоги; подання заяви для продовження виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, які мають право на її продовження після 1 березня 2024 р. відповідно до Порядку надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 332 Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам, може бути здійснено з 1 лютого 2024 р.; допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам, які мають на неї право та звернулися за продовженням її виплати з особисто поданою заявою у лютому - квітні 2024 р., призначається і виплачується починаючи з 1 березня 2024 року.
Відповідно до пункту 13-2 Порядку № 332 для отримувачів допомоги, які не підпадають під дію пункту 13-1, та які перемістилися (повторно перемістилися) з 1 січня 2022 р. з територій, включених до переліку територій, для яких не визначена дата завершення бойових дій (припинення можливості бойових дій) або тимчасової окупації, та (або) у яких житлове приміщення знищене або пошкоджене (до ступеня непридатного для проживання) внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, допомога призначається на другий шестимісячний період на підставі подання заяви на осіб із складу членів сім`ї, якщо середньомісячний сукупний дохід на одного отримувача в такій сім`ї протягом тримісячного періоду, за який враховуються доходи на момент продовження виплати допомоги, не перевищує чотирьох розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, на 1 січня року, в якому приймається рішення про призначення допомоги.
Порядком № 332 передбачено, що до складу сім`ї уповноваженої особи включаються (незалежно від наявності відомостей щодо включення їх до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб) чоловік, дружина, діти, прийомні діти, та ін.
Механізм обчислення середньомісячного сукупного доходу для призначення усіх видів державної соціальної допомоги визначено Порядком обчислення середньомісячного сукупного доходу сім`ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою КМУ від 22.07.2020 № 632 (далі - Порядок № 632).
Пунктом 8 Порядку № 632 передбачено, що до середньомісячного сукупного доходу осіб, які беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, не враховуються отримані ними у період безпосередньої участі у зазначених заходах грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги, передбачені законодавством для працівників правоохоронних органів, військовослужбовців і працівників Збройних Сил, Національної гвардії, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, МВС, Національної поліції, Управління державної охорони, Держспецзв`язку, інших військових формувань, утворених відповідно до закону.
Згідно з матеріалами справи, чоловік позивачки є військовослужбовцем. Під час обчислення середньомісячного сукупного доходу для призначення допомоги позивачці були враховані доходи її чоловіка за 4 квартал 2023 року. Середньомісячний сукупний дохід члена сім`ї складає 11 020 грн.( а.с.58) Позивачці відмовили у наданні допомоги на проживання ВПО, оскільки середньомісячний сукупний дохід члена сім`ї перевищує встановлений законодавством розмір 9444 грн.
Спірним у цій справі є питання чи потрібно враховувати до середньомісячного сукупного доходу сім`ї доходи чоловіка позивачки - військовослужбовця.
Порядком № 632 передбачено, що до середньомісячного сукупного доходу осіб, які беруть (брали) безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, не враховуються отримані ними у період безпосередньої участі у зазначених заходах грошове забезпечення та інші виплати і види соціальної допомоги.
Проте доказів того, що за спірний період ОСОБА_4 (чоловік позивачки) брав безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації немає. Надана довідка про участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації від 08.04.2021 ( а.с.27) не підтверджують період його участі у здійсненні зазначених вище заходів із забезпечення національної безпеки і оборони протягом періоду, за який враховано доходи (4 квартал 2023 року).
Враховуючи вищезазначене, оцінивши докази, які є у справі, суд дійшов до висновку про те, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Оскільки позивачці відмовлено у задоволенні позову, відсутні підстави для вирішення питання розподілу судових витрат відповідно до статті 139 КАС України.
Керуючись ст.ст.132, 139, 242-246, 255, 293, 295-297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , адреса фактичного місця проживання: АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_1 ) ОСОБА_1 , в інтересах малолітніх дітей ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_2 ), ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_3 ) до Управління праці та соціального захисту населення Подільської районної у місті Кропивницькому ради (вул. Архітектора Паученка 53/39 кім. 17, м. Кропивницький, 25006, ЄДРПОУ 03197629), Департаменту соціальної політики Кропивницької міської ради (вул. Архітектора Паученка, 41/26, м. Кропивницький, 25006, ЄДРПОУ 43947572) про визнання протиправним та скасування рішення, а також зобов`язання вчинити дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду А.В. САГУН
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 19.11.2024 |
Номер документу | 123046521 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
А.В. САГУН
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні