МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2024 р. № 400/8537/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Брагар В. С.у порядку письмового провадження розглянувши адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛЕД", вул. Турбінна, 15-Б,м. Миколаїв,54018,
до відповідачаДержавної податкової служби України, пл. Львівська, 8,м. Київ,04053, Головного управління ДПС у Миколаївській області,вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001
провизнання протиправною та скасування рішення від 30.05.2024 року № 11135751/39368124 та зобов`язання вчинити певні дії,Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРЛЕД" (далі позивач) звернувся з позовом до Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач 1), Державної податкової служби України (далі відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення від 30.05.2024 року № 11135751/39368124; зобов`язання вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає що рішення відповідача є необґрунтованими як нормативно, так i документально, оскільки платником надано відповідна документи які передбачені п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 p. № 520, тобто як того вимагає відповідний Порядок, також в рішеннях контролюючий орган не здійснив посилання на конкретні документи яких саме не вистачає на думку податкового органу, оскільки платником були надані відповідні документи на підтвердження здійснення господарської операції, на що податковий орган не звернув увагу. Тому рішення податкового органу є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.
Від відповідача, ГУ ДПС у Миколаївській області, надійшов відзив у якому зазначено, що Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, не встановлено обов`язку податкової зазначати конкретний перелік документів, а лише пропозицію щодо надання документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, натомість обов`язком платника податків є надання повного пакету документів, вичерпний перелік яких встановлений п. 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Крім того, податковий орган не може наперед знати які саме документи наявні у платника податків. Також, зазначив, що ГУ ДПС у Миколаївській області не виконував своїх функцій, а тому вимога до ГУ ДПС у Миколаївській області щодо скасування спірних рішень є безпідставною.
Ухвалою суду від 12.09.2024 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "УКРЛЕД", є платником податків з такими зареєстрованими видами діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний); 28.12 Виробництво гідравлічного та пневматичного устаткування; 28.41 Виробництво металообробних машин; 28.49 Виробництво інших верстатів; 28.99 Виробництво інших машин і устаткування спеціального призначення, н.в.і.у.; 24.42 Виробництво алюмінію; 24.53 Лиття легких кольорових металів; 25.11 Виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; 25.61 Оброблення металів та нанесення покриття на метали; 25.99 Виробництво інших готових металевих виробів, н.в.і.у. тощо.
Для можливості здійснювати господарську діяльність ТОВ «УКРЛЕД» має у власності та користуванні наступне нерухоме майно:
- Нежитлове приміщення загальною площею 124,6 м2, яке знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Пожарського, буд. 4. Користування здійснюється на підставі Договору оренди нежитлового приміщення від 29 червня 2023 року, який укладено із ФОП ОСОБА_1 (код ІПН НОМЕР_1 ).
- Комплекс будівель та споруд загальною площею 6328,6 м2, який знаходиться за адресою: 54018, м. Миколаїв, вул. Турбінна, буд. 15-Б. Користування здійснюється на підставі Договору оренди нежитлової будівлі Nє1 від 03 січня 2020 року, який укладено із Товариством з обмеженою відповідальністю «ХІМ АГРО МИКОЛАЇВ» (код ЄДРПОУ 43267884).
- Будівля сховища загальною площею 363,3 м2, яка знаходиться за адресою: Хмельницька область, м. Кам?янець-Подільський, вул. Індустріальна, 3д. Право власності підтверджується Договором купівлі-продажу нежитлової будівлі від 14 липня 2022 року, який укладено із Багатопрофільним виробничим товариством з обмеженою відповідальністю « РОКОР» (код ЕДРПОУ 21323078) та Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності Nє304962655 від 14 липня 2022 року;
- Земельна ділянка загальною площею 0.1241 га, яка розташована під Будівлею сховища адресою Хмельницька область, м. Кам?янець-Подільський, вул. Індустріальна, 3д. Право користування підтверджується Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права Nє304963343 від 14 липня 2022 року.
- Будівля цеху загальною площею 1 526,7 м2, яка знаходиться за адресою: Хмельницька область, м. Кам?янець-Подільський, вул. Індустріальна, 3г. Право власності підтверджується Договором купівлі-продажу нежитлової будівлі від 17 червня 2022 року, який укладено із БВ ТОВ «РОКОР».
Інформацію про все вищевказане нерухоме майно відображено та зафіксовано у Повідомленнях про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 11 січня 2020 року, від 22 липня 2022 року, від 28 жовтня 2022 року та від 23 червня 2022 року.
Для можливості здійснювати господарську діяльність ТОВ «УКРЛЕД» має у приватній власності наступне рухоме майно: Ливарна машина; Ливарні печі; Ливарний стіл; Піч Гомогенізації; Станок для брикетування; Лінія екструзії; Піч газової анотації; Піч старіння; Таль електрична, в/п 0,5 т; Верстат для різання металу IMET BS350 GH 230; Верстат кутовисічний SQZ-80; Верстат кутовисічний ручний NH-4 15; Пильний верстат Yilmaz KD400p; Плоско-шліфувальний станок 3В711АФТ 251; Свердлильно-пересадочний верстат Yilmaz FR224; Токарний станок 1K62; Токарно-гвинторізний станок 1М63; Фрезерний станок 6Н13П; Фрезерний станок CNC Router Model: 6090-1R.
Інформацію про все вищевказане рухоме майно відображено в Оборотно- сальдових відомостях по рахунку 10 від за 1 півріччя 2023 року.
ТОВ «УКРЛЕД» має достатню для здійснення господарської діяльності кількість шатних працівників - 24 штатні одиниці, що підтверджується Штатним розписом, який затверджено наказом директора Nє02-К від 20 лютого 2023 року. Заробітна плата нараховується відповідно до штатного розпису, вчасно, податки, збори та інші обов`язкові платежі утримуються, нараховуються та сплачуються до бюджету, що відображається у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за II квартал 2023 року.
Так, між Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРЛЕД» (Постачальник) та ТОВ «КОНТИНЕНТ-ГРУП» (Покупець) був укладений Договір поставки № У-08/02- 2024 від 08.02.24р. (далі Договір № У-08/02-2024 від 08.02.24р..), за яким Постачальник зобов`язується передати у власність Покупцеві, або третій особі вказаній Покупцем, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, в кількості, асортименті на умовах та за ціною визначеною Сторонами у видаткових накладних та рахунках- фактурах, які є невід`ємною частиною договору.
Замовлення на поставку товару було заявлено в усній формі в телефонному режимі, що не суперечить п. 2.1. Договір № У-08/02-2024 від 08.02.24р. На підтвердження прийому замовлення до виконання 10.04.2024 р. постачальником було вислано Рахунок-фактуру № УЛ-0000301 від 10.04.2024 р. на суму 56609,28 грн. з ПДВ на поставку товару «Алюмінієвий профіль» з кодом УКТЗЕД 7604299000.
12.04.2024р. ТОВ «КОНТИНЕНТ-ГРУП» сплатило передоплату у розмірі 25920,00 грн.
По першій події, надходження коштів, була виписана податкова накладна №369 від 10.04.2024р.
01.05.2024р. був відвантажений товар згідно видаткової накладної № УЛ0000358 від 01.05.2024р. і ТТН № 997002546 від 01.05.2024р. Була виписана податкова накладна 08.05.2024р. ТОВ «КОНТИНЕНТ-ГРУП» сплатило рахунок у розмірі 30568,32 грн.
Реєстрація цієї податкової накладної була зупинена після подання її на реєстрацію 08.05.2024р. У квитанції до податкової накладної причиною зупинення реєстрації зазначене таке: «Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019р. №1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 29.08.2023 №610 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 7608, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Пропонуємо надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.»
ТОВ «УКРЛЕД» подано «Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено», в якому надало додаткові пояснення та документи, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН шляхом надсилання засобами електронного зв`язку через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів», а саме: Договір № У-08/02-2024 від 08.02.24р.; Рахунок-фактура № УЛ-0000301 від 10.04.2024 р.; Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 по рахунку № УЛ-0000301 від 10.04.2024 р.; Банківська виписка з 01.04.2024р. по 16.05.2024р.; Видаткова накладна №УЛ-0000358 від 01.05.2024р; ТТН №997002546 від 01.05.2024р.; Договору підряду з ТОВ «ПРЕСАЛ 2» № 21/02-2022 від 21.02.2022 року; Акт виконаних робіт по договору підряда з ТОВ «ПРЕСАЛ 2» № ПР -0000001 від 31.01.2024 р.; Акт приймання-передачі матеріалів та звіт про використання матеріалів та передачі продукції від 12.10.2023р.; Банківська виписка по розрахункам з ТОВ «ПРЕСАЛ 2» за 1 квартал 2024р.; Договір оренди нежитлової будівлі №1 від 03 січня 2020 року із Актом прийому-передачі; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20- ОПП від 11 січня 2020 року; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП від 22 липня 2022 року; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20- ОПП від 05 липня 2023 року; Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані зоподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОППвід 23 червня 2022 року; Акти введення в експлуатацію обладнання ( акти ОЗ-1), яке приймає участь в виробничому процесі (4 акти); Витяг з акту перевірки ДПС № 4083/14-29-07-03/39368124 від 02.06.2023 року; Оборотно-сальдова відомість по рахунку 10 за 2023р; Штатний розпис із Наказом №44-К від 25 вересня 2023 року; Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а такожсум нарахованого єдиного внеску за IV квартал 2023р; Сертифікат відповідності №UA0.YT.012406; Договір поставки брухту і від-ходів кольорових металів і сплавів №0108- 2023 від 01серпня 2023 року; Видаткова накладна №РН-0000037 від 02 листопада 2023 року;
Акт приймання брухту та відходів кольорових металів №37 від 02 листопада 2023 року; Товарно-транспортна накладна №02/11 від 02 листопада 2023 року; Виписка по банківському рахунку; Податкова накладна №46 від 02 листопада 2023 року; Оборотно-сальдова відомість по рахунку 20; Договору підряду з ТОВ «МАЗ» № 1 від 04.01.2021 року; Акт виконаних робіт по договору підряда з ТОВ «МАЗ» № МА -0000001 від 31.01.2024 р; Банківська виписка по розрахункам з ТОВ «МАЗ» за 1 кв 2024р.; Акт приймання-передачі матеріалів та звіт про використання матеріалів та передачі продукції 24.11.2023 з ТОВ «МАЗ»; Акти введення в експлуатацію обладнання ( акти ОЗ-1), яке приймає участь у виробничму процесі.
30.05.2024року відповідач (комісія регіонального рівня) прийняв рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» за № 11135751/39368124. В рішенні зазначено про відмову у реєстрації в ЄРПН податкової накладної від 01.05.2024 №442 у зв`язку «ненаданням/частковим наданням платником податку додаткових письмових пояснень та копій документів».
Не погоджуючись з рішенням Комісії ГУ ДПС про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, позивач звернувся з вказаним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, стосуються питань оподаткування.
Відповідно до ст.201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених КМУ.
Так, Постановою КМУ від 11 грудня 2019 року №1165 було затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, п.1 якого передбачено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації (п.10 Порядку).
Крім того, вказаним Порядком затверджено Критерії ризиковості здійснення операції, одним з яких передбачено наступний критерій (1): «Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС».
Також, наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 року №520 було затверджено "Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в ЄРПН", п.1-5 якого передбачено, що цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених КМУ.
Прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь ДПС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством (п.5).
Крім того, пунктом 11 вказаного порядку передбачено підстави прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної. Так, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
З матеріалів справи вбачається, що підставою для зупинення реєстрації спірної ПН стало те, що обсяг постачання товару/послуг 1206, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Також, позивачу було запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеній у податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
При цьому, підставою для прийняття рішень про відмову в реєстрації ПН стало не надання/часткове надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлень про необхідність надання пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Разом з тим, податковим органом не вказано, які саме документи було необхідно подати. Розділ «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» у спірному рішенні податковим органом не заповнено.
Суд, з урахуванням матеріалів справи, не може погодитись з висновками податкового органу щодо не надання (в цілому, на даній стадії податкового контролю та виключно щодо взаємовідносин з вищевказаним контрагентом) позивачем документів в обсязі, необхідному для реєстрації ПН/РК, з огляду на таке.
Положеннями ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні передбачено, що первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію.
Відповідно до ст.4 вказаного Закону, бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема, на принципах повного висвітлення - фінансова звітність повинна містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі; превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми.
Відповідно до ст.9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити:
- назву документа (форми);
- дату складання;
- назву підприємства, від імені якого складено документ;
- зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
- особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Матеріали адміністративної справи містять рахунки фактури, платіжні інструкції, виписки з банківських рахунків, ТТН.
Таким чином, враховуючи все вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку, що подана позивачем первинна документація (в цілому, на даній стадії податкового контролю та виключно щодо взаємовідносин з вказаним контрагентом) відповідає вимогам закону за формою, змістом та обсягом (іншого в ході розгляду справи відповідачами доведено не було), а тому податковий орган не мав правових підстав для відмови в реєстрації ПН/РК та винесення спірного рішення про відмову в їх реєстрації.
Окремо суд зазначає, що наявність первинної документації та її не/належна якість є вагомою обставиною, однак на даному етапі податкового контролю, та з урахуванням його виду та способу, не завжди є вирішальною та ключовою при здійсненні моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків.
Верховний Суд в постанові від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19 зазначив, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Наведені обставини мають ґрунтовне значення, оскільки відповідно до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
В контексті зазначеного суд наголошує, що правовий акт індивідуальної дії - це виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, який не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків лише чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому (яким) він адресований.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність, а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових обов`язків, обумовлених цими актами; при цьому за умов відповідності такого акту нормам чинного законодавства.
Наведене узгоджується з висновками, визначеними в постанові Верховного Суду від 02 липня 2019 року по справі №140/2160/18.
Резюмуючи усе вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ "УКРЛЕД" про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати ПН/РК є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі вищевикладеного, з метою належного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати здійснити реєстрацію податкової накладної від 01.05.2024 №442 саме ДПС України.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності, суд дійшов висновку, що відповідач не спростував належними та допустимими доказами наведені позивачем доводи, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 3,6,139,241-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛЕД" (вул. Турбінна, 15-Б, м. Миколаїв,54018, код ЄДРПОУ 39368124) до Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м.Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) задовольнити.
2.Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 30.05.2024 року № 11135751/39368124 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №442 від 01.05.2024 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (м. Київ, Львівська пл,8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "УКРЛЕД" (вул. Турбінна, 15-Б, м. Миколаїв, 54018, код ЄДРПОУ 39368124) податкову накладну №442 від 01.05.2024 р.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛЕД" (вул. Турбінна, 15-Б, м. Миколаїв,54018, код ЄДРПОУ 39368124) судовий збір у сумі 1514,00 гривень.
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м.Миколаїв, 54001, код ЄДРПОУ 44104027) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "УКРЛЕД" (вул. Турбінна, 15-Б, м. Миколаїв,54018, код ЄДРПОУ 39368124) судовий збір у сумі 1514,00 гривень.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України.
Суддя В. С. Брагар
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2024 |
Оприлюднено | 19.11.2024 |
Номер документу | 123047469 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Брагар В. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні