Рішення
від 08.11.2024 по справі 460/9539/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

08 листопада 2024 року м. Рівне№460/9539/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозулі Д.П., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доДепартаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Центр надання адміністративних послуг Володимирецької селищної ради Вараської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулася до суду з позовом до Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації (далі - відповідач), третя особа на стороні відповідача - Центр надання адміністративних послуг Володимирецької селищної ради Вараської районної державної адміністрації (далі - третя особа на стороні відповідача) про визнання дій протиправнимищодо відмови у встановленні статусу дружини померлого громадянина з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесеної до категорії 1 та у видачі відповідного посвідчення, зобов`язання Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації прийняти рішення про встановлення статусу дружини померлого громадянина з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесеної до категорії 1 та видати відповідне посвідчення.

Позивач в обґрунтування позову зазначає, що звернулася із заявою до Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації, в якій просила видати посвідчення "Дружини (чоловіка) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесених, категорії 1. Однак, їй відмовлено у надані цього посвідчення. При цьому позивач вважає, що надав всі необхідні підтверджуючі документи, щоб засвідчити факт того, що смерть чоловіка настала внаслідок аварії на ЧАЕС. За наведених обставин позивач вважає, що їй протиправно відмовлено у наданні посвідчення. З підстав наведених у позові, позивач просила суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою суду 23.08.2024 позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою суду від 17.06.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; розгляд справи ухвалено провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін. Залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Центр надання адміністративних послуг Володимирецької селищної ради Вараської районної державної адміністрації (вул. Єврейська, 5, смт. Володимирець, Рівненська область, 34300).

Встановлено відповідачу строк для поданні відзиву на позовну заяву та запропоновано третій особі надати суду пояснення по суті позовної заяви.

Відповідач проти задоволення позову заперечив, подав відзив на позовну заяву. На обґрунтування заперечення зазначає, що оскільки чоловіку позивача за життя не було встановлено статусу потерпілого від Чорнобильської катастрофи категорії 1, а причиною інвалідності є загальне захворювання, ні встановлений діагноз, ні проживання на території зони посиленого радіоекологічного контролю не дають законних підстав для надання статусу дружини померлого громадянина з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесених, категорії 1. З підстав наведених у відзиві, просив суд відмовити повністю у задоволенні позову.

Третя особа на стороні відповідача пояснення щодо суті спору до суду не подала.

Однак, на адресу суду 27.09.2024 надіслала витребувані судом документи, а саме заяву, яка подавалася ОСОБА_1 для отримання статусу дружини померлого громадянина з числа потерпілих від наслідків аварії на ЧАЕС.

Враховуючи, що розгляд справи здійснюється без повідомлення (виклику) сторін, то відповідно до ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріли по справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.

03.11.2023 позивач звернулася до відповідача із заявою про видачу посвідчення особи, що постраждала від Чорнобильської катастрофи, на підставі експертного заключення № 211 від 03.03.2007, виданого Рівненською обласною спеціалізованою ЛКК по встановленню причинного зв`язку захворювання та інвалідності у потерпілих від Чорнобильської катастрофи.

До поданої заяви додано сканкопії:

- паспорта громадянина;

- свідоцтва про укладення шлюбу;

- свідоцтва про зміну прізвища;

- свідоцтва про смерть;

- довідки про реєстрацію місця проживання;

- експертне заключення.

Листом від 17.11.2024 № 08-Р-404 на звернення позивача щодо видачі посвідчення дружини померлого громадянина з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесеної до категорії 1, Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації повідомив, що відповідно до п.11-1 Порядку № 551 посвідчення видаються: дружині (чоловіку) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесеного (віднесеної) до категорій 1 або 2, або з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою, а також дружині (чоловіку), якщо та (той) не одружилася (одружився) вдруге, померлого (померлої) громадянина (громадянки), віднесеного (віднесеної) до категорій 1, 2 або 3, смерть якого (якої) пов`язана з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, - на підставі документів про підтвердження статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, участі у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, відповідного посвідчення (за наявності) та експертного висновку щодо встановлення причинного зв`язку смерті з Чорнобильською катастрофою, участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт. Виходячи з викладеного, вказав, що позивач має особисто звернутися до Центру надання адміністративних послуг Володимирецької селищної ради за місцем реєстрації або фактичного проживання, надавши вищезазначені документи.

13.03.2024 № вих.-1196/01-39/24 листом Вараська районна державна адміністрація повідомила Центр надання адміністративних послуг Володимирецької селищної ради, що на підставі листа-роз`яснення Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації від 21.04.2023, відсутні підстави для направлення поданого пакету документів на розгляд Комісії з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Вважаючи порушення відповідачем соціальних прав, свобод та інтересів, позивач звернулася із вказаним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Визначення статусу постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи здійснюється відповідно до статей 9, 11 і 14 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" (далі - Закон № 796).

Згідно з пунктом 2 частини першої статті 9 Закону особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, є, зокрема, потерпілі від Чорнобильської катастрофи громадяни, включаючи дітей, які зазнали впливу радіоактивного опромінення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Відповідно до статті 12 Закону № 796, причинний зв`язок між захворюванням, пов`язаним з Чорнобильською катастрофою, частковою або повною втратою працездатності громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, і Чорнобильською катастрофою визнається встановленим (незалежно від наявності дозиметричних показників чи їх відсутності), якщо його підтверджено під час стаціонарного обстеження постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи уповноваженою медичною комісією не нижче обласного рівня або спеціалізованими медичними установами Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, які мають ліцензію центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров`я.

У відповідності до ч. 3 цієї статті Закону, на встановлення причинного зв`язку між погіршенням стану здоров`я і встановленням інвалідності та наслідками Чорнобильської катастрофи мають право особи, яким після досягнення повноліття не буде надано відповідно до частини першої статті 11 цього Закону статусу потерпілих від Чорнобильської катастрофи, з числа:

- зазначених у пункті 2 статті 27 цього Закону;

- народжених після 26 квітня 1986 року від батька, який на час настання вагітності матері мав підстави належати до 1 або 2 категорії постраждалих, або матір`ю, яка на час настання вагітності або під час вагітності мала підстави належати до 1 або 2 категорії постраждалих;

- хворих на рак щитовидної залози.

За приписами ст. 13 Закону, держава бере на себе відповідальність за завдану шкоду громадянам та зобов`язується відшкодувати її за:

1) пошкодження здоров`я або втрату працездатності громадянами та їх дітьми, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

2) втрату годувальника, якщо його смерть пов`язана з Чорнобильською катастрофою;

3) матеріальні втрати, що їх зазнали громадяни та їх сім`ї у зв`язку з Чорнобильською катастрофою, відповідно до цього Закону та інших актів законодавства України.

На державу покладаються також зобов`язання щодо своєчасного медичного обстеження, лікування і визначення доз опромінення учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи.

Процедуру видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та передбачає видачу посвідчень громадянам, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадянам, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих визначає Порядок видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2018 № 551 (далі - Порядок).

Пунктом 2 Порядку передбачено, що посвідчення є документом, що підтверджує статус осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадян, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих, дружин (чоловіків) померлих громадян з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (потерпілих), смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою або з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, а також опікунам дітей (на час опікунства) померлих громадян, смерть яких пов`язана з Чорнобильською катастрофою, і надає право користуватися пільгами та компенсаціями, встановленими Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - Закон), іншими актами законодавства.

Дружині (чоловіку) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесеного (віднесеної) до категорії 1 або 2, або з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесеного (віднесеної) до категорії 3, смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою, а також дружині (чоловіку), якщо та (той) не одружилася (одружився) вдруге, померлого (померлої) громадянина (громадянки), віднесеного (віднесеної) до категорії 1, 2 або 3, смерть якого (якої) пов`язана з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, або опікуну дітей (на час опікунства) померлого (померлої) громадянина (громадянки), смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою, видається посвідчення Дружина (чоловік) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (потерпілих) категорії ___, смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою або з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, опікуна дітей померлого (померлої) громадянина (громадянки), смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою темно-бордового кольору (п. 10 Порядку).

За приписами п. 11 Порядку посвідчення видаються уповноваженими органами за зареєстрованим або фактичним місцем проживання особи на підставі рішень комісій з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та інших категорій громадян, утворених уповноваженими органами (далі - регіональні комісії).

Згідно із пункту 11-1 Порядку для отримання посвідчення особи подають заяви разом з необхідними документами, зазначеними у пункті 11 цього Порядку, до районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а в разі коли така послуга надається через центр надання адміністративних послуг, - до центрів надання адміністративних послуг.

Заяви разом з необхідними документами подаються в паперовій або за наявності технічної можливості - в електронній формі.

Дослідженими судом доказами підтверджується, що 03.11.2023 позивач звернулася до відповідача із заявою про видачу посвідчення особи, що постраждала від Чорнобильської катастрофи, на підставі експертного заключення № 211 від 03.03.2007, виданого Рівненською обласною спеціалізованою ЛКК по встановленню причинного зв`язку захворювання та інвалідності у потерпілих від Чорнобильської катастрофи. До поданої заяви позивачем було додано сканкопії: паспорта громадянина; свідоцтва про укладення шлюбу; свідоцтва про зміну прізвища; свідоцтва про смерть; довідки про реєстрацію місця проживання; експертне заключення.

Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації у відзиві на позов зазначає, що оскільки в наданих до заяви додатках була відсутня інформація щодо категорії посвідчення померлого чоловіка позивача, а лише документи, що підтверджують факт укладення між ними шлюбу та експертне заключення, відповідачем було рекомендовано відповідно до Порядку звернутися з повним пакетом документів за місцем реєстрації або фактичного проживання.

Водночас, позивач на обґрунтування своїх позовних вимог щодо видач їй посвідчення відповідного зразка покликається на те, що наявність посвідчення померлого в даному випадку не є обов`язковим. Наголошує, що достатньо експертного заключення № 211 від 03.03.2007, виданого Рівненською обласною спеціалізованою ЛКК по встановленню причинного зв`язку захворювання та інвалідності у потерпілих від Чорнобильської катастрофи.

У свою чергу, суд звертає увагу, що нормами пункту 11 Порядку визначено, що посвідчення видаються, в тому числі:

дружині (чоловіку) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесеного (віднесеної) до категорій 1 або 2, або з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою, а також дружині (чоловіку), якщо та (той) не одружилася (одружився) вдруге, померлого (померлої) громадянина (громадянки), віднесеного (віднесеної) до категорій 1, 2 або 3, смерть якого (якої) пов`язана з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт:

- на підставі документів про підтвердження статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, участі у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, відповідного посвідчення (за наявності) та експертного висновку щодо встановлення причинного зв`язку смерті з Чорнобильською катастрофою, участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт.

Судом з`ясовано, що позивачем ні до заяви про надання посвідчення (яка подавалася до відповідача) ні до матеріалів судової справи не надавалися документально підтверджені відомості надання померлому чоловіку статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, так як такий статус підтверджується лише відповідним посвідченням встановленого зразка ( 1, 2 категорії).

Водночас, змісту наведених вище норм пункту 11 Порядку вбачається, що наявність лише відповідного експертного висновку щодо встановлення причинного зв`язку смерті з Чорнобильською катастрофою, не є безумовною підставою для видачі запитуваного позивачем посвідчення.

Оскільки нормою пункту 11 Порядку чітко визначено, що посвідчення видаються, в тому числі:

-дружині (чоловіку) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та потерпілих від Чорнобильської катастрофи, віднесеного (віднесеної) до категорій 1 або 2;

- або з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесених до категорії 3, смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою;

- дружині (чоловіку), якщо та (той) не одружилася (одружився) вдруге, померлого (померлої) громадянина (громадянки), віднесеного (віднесеної) до категорій 1, 2 або 3, смерть якого (якої) пов`язана з участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт.

Крім того, суд зауважує, що довідки Сер. МСЕ- № 061530* та довідки Сер. МСЕ- № 124695* підтверджують, що причиною інвалідності померлого чоловіка позивача було - загальне захворювання, а не захворювання пов`язане з наслідками аварії на ЧАЕС.

З огляду на наведене у відповідача не було законних підстав для видачі позивачу посвідчення: "Дружини (чоловіка) померлого (померлої) громадянина (громадянки) з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильські АЕС (потерпілих від Чорнобильської катастрофи), віднесених до категорії 1, 2 або з числа учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильські АЕС категорії 3, смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою, або участю у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складані ядерних зарядів та проведені на них регламентних робіт, а також опікуну дітей померлого (померлої) громадянина (громадянки), смерть якого (якої) пов`язана з Чорнобильською катастрофою".

В межах спірних правовідносин суду також необхідно вказати, що пунктом 1 Положення про комісію з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій громадян, затвердженого розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації від 21.08.2018 № 559 (зі змінами), та зареєстрованого в Головному територіальному управлінні юстиції у Рівненській області 28.08.2018 № 43/1332 (далі - Положення) визначається, що комісія з визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі Комісія), це постійно діючий колегіальний орган Рівненської обласної державної адміністрації (далі облдержадміністрація), що розглядає документи для видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та громадянам, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, у ядерних випробуваннях, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, у складанні ядерних зарядів та проведенні на них регламентних робіт, громадянам, які постраждали від радіоактивного опромінення внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, що сталося не з вини потерпілих, і створений відповідно до Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та постанови Кaбiнeту Mінicтpiв України від 11 липня 2018 року № 551 Деякі питання видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян.

Пунктами 5- 7 Положення визначається, що комісія має право:

1) одержувати в установленому порядку від органів місцевого самоврядування, органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій інформацію та документи, необхідні для вирішення покладених на неї завдань;

2) виносити за поданням обласної адміністрації на розгляд Комісії зі спірних питань визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, Міністерства соціальної політики України спірні питання щодо визначення статусу осіб, які брали участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.

Засідання Комісії веде голова Комісії, у разі його відсутності заступник голови Комісії.

Голова в межах своєї компетенції:

головує на засіданнях Комісії;

дає доручення, обов`язкові для виконання членами Комісії;

представляє Комісію у відносинах з іншими органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами.

Відповідно до пункту 4 Положення комісія відповідно до покладених на неї завдань:

1) розглядає документи, які відповідно до законодавства є підставою для видачі посвідчень особам, постраждалим внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян і вкладок до них;

2) приймає рішення про видачу або відмову у видачі посвідчення особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та іншим категоріям громадян і вкладок до них;

3) приймає рішення про вилучення посвідчення відповідної категорії в разі встановлення факту його необґрунтованої видачі.

Згідно із пункту 16 рішення Комісії про видачу або відмову у видачі посвідчення приймається в місячний термін з дня надходження необхідних документів до департаменту соціального захисту населення Рівненської обласної державної адміністрації і є підставою для видачі або відмови у видачі Рівненською обласною державною адміністрацією посвідчення постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Рішення Комісії приймається не менш як 2/3 голосів членів Комісії, присутніх на засіданні.

Рішення Комісії може бути оскаржено в порядку, встановленому чинним законодавством України.

З аналізу наведених положень, суд може дійти висновку, що компетенції Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації не належить питання прийняття рішення про видачу або відмову у видачі посвідчення особам, померлого громадянина з числа потерпілих від Чорнобильської катастрофи.

Більше того, з долученого до матеріалів справи Положення про Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації (нова редакція), яке затверджене розпорядженням голови Рівненської ОДА 02.11.2021 № 110-к (у редакції розпорядження голови облдержадміністрації 17.01.2022 № 15), також не встановлено повноважень останнього приймати подібні рішення.

За наведених обставин, оскільки матеріали справи не містять достатніх та обґрунтованих доказів наявності у померлої дружини позивача статусу постраждалої внаслідок Чорнобильської катастрофи, та за відсутності чинного рішення Комісії з визначення статусу осіб, які постраждали в наслідок Чорнобильської катастрофи та інших категорій громадян про відмову у наданні позивачу такого статусу та видачі посвідчення, - то відсутні підстави для задоволення заявлених позовних вимог.

Згідно з нормами ч.1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Надаючи оцінку правомірності дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у статті 2 КАС України, встановлюючи при цьому чи прийняті (вчинені) ним рішення (дії): на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідач приймаючи оскаржуване рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, і не порушив права та інтереси позивача у справі.

Позивачем під час розгляду справи не було надано належні та допустимі докази на підтвердження обґрунтованості позовних вимог, а наведені ним доводи було спростовано відповідачем.

Враховуючи викладене в його сукупності, суд вважає за необхідне позовні вимоги залишити без задоволення.

Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до ст.139 КАС України, відсутні.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні позову ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації, третя особа на стороні відповідача - Центр надання адміністративних послуг Володимирецької селищної ради Вараської районної державної адміністрації про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій, - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 08 листопада 2024 року

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Департамент соціальної політики Рівненської обласної державної адміністрації (вул. Словацького, 1,м. Рівне,Рівненська обл., Рівненський р-н,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 43724944)

Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Центр надання адміністративних послуг Володимирецької селищної ради Вараської районної державної адміністрації Адреса: вул. Єврейська, 5, смт. Володимирець, Рівненська область, 34300, код ЄДРПОУ 45060447.

Суддя Д.П. Зозуля

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123048141
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —460/9539/24

Рішення від 08.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 23.08.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні