Ухвала
від 11.11.2024 по справі 460/13570/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення позовної заяви

11 листопада 2024 року м. Рівне№460/13570/24

Рівненський окружний адміністративний суд в особі судді Комшелюк Т.О., після одержання позовної заяви

Головного управління ДПС у Рівненській області доТовариства з обмеженою відповідальністю "ТРИКОТАЖНИЙ РИТМ" Приватного нотаріуса Лищук Людмили Анатоліївни про визнання недійсним рішення, скасування державної реєстрації, -

В С Т А Н О В И В :

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Трикотажний ритм», Приватного нотаріуса Лищук Людмили Анатоліївни в якому позивач просить суд: 1) визнати недійсним рішення № 02/08/24 єдиного учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ СПЕЦ ТЕКСТИЛЬ» від 02 серпня 2024 року в частині зміни місцезнаходження Товариства на Рівненська область, м. Рівне, вул. Степана Бандери, буд.15; 2) скасувати державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «Трикотажний ритм», здійснену 06.08.2024 за №1010391070003000401 приватним нотаріусом Лищук Л.А. в частині зміни місцезнаходження юридичної особи. Позов обґрунтований тим, що громадянином Республіки Ірак ОСОБА_1 , який володіє часткою у статутному капіталі товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ СПЕЦ ТЕКСТИЛЬ» у розмірі 100% прийнято рішенням № 02/08/24 єдиного учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ СПЕЦ ТЕКСТИЛЬ» від 02 серпня 2024 року, яким, зокрема, змінено найменування Товариства на наступне: повне найменування товариство з обмеженою відповідальністю «Трикотажний ритм», скорочене найменування: ТОВ «Трикотажний ритм» та змінено місцезнаходження Товариства на: Рівненська область, м. Рівне, вул. Степана Бандери, буд. 15. 06.08.2024 року приватним нотаріусом Лищук Людмилою Анатоліївною внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис № 1010391070003000401 про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу. Головним управлінням ДПС у Рівненській області вжиті заходи щодо встановлення місцезнаходження суб`єкта господарювання ТОВ «Трикотажний ритм», однак, місцезнаходження останнього за адресою: Рівненська область, м. Рівне, вул. Степана Бандери, буд. 15, не встановлено. За наведеного позивач вважає рішення № 02/08/24 єдиного учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ СПЕЦ ТЕКСТИЛЬ» від 02 серпня 2024 року в частині зміни місцезнаходження Товариства на Рівненська область, м. Рівне, вул. Степана Бандери, буд.15 недійсним у зв`язку із чим звернувся з цим позовом до суду.

Вирішуючи питання відкриття провадження у справі, суд виходить з наступного.

Право на доступ до суду реалізується на підставах і в порядку, встановлених законом. Кожний із процесуальних кодексів встановлює обмеження щодо кола питань, які можуть бути вирішені в межах відповідних судових процедур. Зазначені обмеження спрямовані на дотримання оптимального балансу між правом людини на судовий захист і принципами юридичної визначеності, ефективності й оперативності судового процесу.

Статтею 55 Конституції України передбачено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Правилами частини першої статті 2 КАС України встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За визначенням частини 1 статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Пунктами 1, 2 частини 1 статті 4 КАС України встановлено, що адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

За унормуванням пункту 1 частини 1 статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій, крім спорів, для яких законом установлений інший порядок судового вирішення.

Публічно-правовий спір має особливий суб`єктний склад. Участь суб`єкта владних повноважень є обов`язковою ознакою для того, щоб класифікувати спір як публічно-правовий. Проте сама по собі участь у спорі суб`єкта владних повноважень не дає підстав ототожнювати спір із публічно-правовим та відносити його до справ адміністративної юрисдикції.

Під час визначення предметної юрисдикції справ суди повинні виходити із суті права та/або інтересу, за захистом якого звернулася особа, заявлених вимог, характеру спірних правовідносин, змісту та юридичної природи обставин у справі.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Разом з тим, корпоративними є спори, пов`язані зі створенням, діяльністю, управлінням або припиненням діяльності юридичної особи.

Отже, КАС України регламентує порядок розгляду не всіх публічно-правових спорів, а лише тих, які виникають у результаті здійснення суб`єктом владних повноважень управлінських функцій і розгляд яких безпосередньо не віднесено до підсудності інших судів.

В свою чергу, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають з корпоративних відносин, в тому числі у спорах між учасниками (засновниками, акціонерами, членами) юридичної особи або між юридичною особою та її учасником (засновником, акціонером, членом), у тому числі учасником, який вибув, пов`язані зі створенням, діяльністю, управлінням або припиненням діяльності такої юридичної особи, крім трудових спорів (п.3 ч.1 ст.20 ГПК України).

Отже, суд вважає, що заявлена у цій справі вимога про визнання недійсним рішення № 02/08/24 єдиного учасника товариства з обмеженою відповідальністю «ІМПОРТ СПЕЦ ТЕКСТИЛЬ» від 02 серпня 2024 року в частині зміни місцезнаходження Товариства на Рівненська область, м. Рівне, вул. Степана Бандери, буд.15 відноситься до корпоративних спорів та має розглядатися за правилами господарського судочинства, а вимога про скасування державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу Товариство з обмеженою відповідальністю «Трикотажний ритм», здійснену 06.08.2024 за №1010391070003000401 приватним нотаріусом Лищук Л.А. в частині зміни місцезнаходження юридичної особи, є публічно-правовим спором і розглядається у порядку адміністративного судочинства.

З огляду на викладене судом встановлено, що позивачем об`єднано в одне провадження позовні вимоги, які розглядаються за правилами різного судочинства, тобто порушено правила об`єднання позовних вимог.

Відповідно до ч. 6 ст. 21 КАС України, не допускається об`єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.

Згідно п. 6 ч. 4 ст. 169 КАС України, позовна заява повертається позивачеві, якщо порушено правила об`єднання позовних вимог (крім випадків, в яких є підстави для застосування положень статті 172 цього Кодексу).

За наведеного, вказана позовна заява належить до повернення.

Керуючись статтями 169, 241, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Позовну заяву і додані до неї документи Головного управління ДПС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Трикотажний ритм», Приватного нотаріуса Лищук Людмили Анатоліївни про визнання рішення недійсним, скасування державної, повернути Головному управлінню ДПС у Рівненській області.

Повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст ухвали складений 11 листопада 2024 року

Суддя Т.О. Комшелюк

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123048351
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/13570/24

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Т.О. Комшелюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні