Рішення
від 07.11.2024 по справі 460/11440/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

07 листопада 2024 року м. Рівне№460/11440/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді К.М.Недашківської, за участю: секретаря судового засідання О.В.Драної; представника позивача адвоката Ю.В.Катеринчука; представника відповідача І.Л.Довгалюк; розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Кооперативного підприємства «Гощанське виробничо-заготівельно-торгове підприємство» до Головного управління ДПС України у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення.

До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов Кооперативного підприємства «Гощанське виробничо-заготівельно-торгове підприємство» (далі позивач) до Головного управління ДПС України у Рівненській області (далі відповідач), в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.06.2024 №8759/17002406.

Стислий виклад позиції позивача.

Позивач зазначає, що контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 14.06.2024 №8759/17002406, яким визначено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 110192,44 грн, та нараховано пеню 15657,72 грн, відповідно до статті 125-1 Податкового кодексу України: ненарахування та/або неутримання, та/або несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, а також нерезидентом, на якого покладено обов`язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом III цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Зазначає, що таке рішення є протиправним, оскільки протягом спірного періоду ним своєчасно і у повному обсязі сплачувався (перераховувався) податок на доходи фізичних осіб; у сформованому Платіжному дорученні від 05.07.2019 №5451 щодо суми ПДФО у розмірі 31700,00 грн, допущена помилка, внаслідок чого платіж зараховано на рахунок іншої юридичної особи Гощанського районного споживчого товариства в сумі 31700,00 грн, яке є засновником позивача. Зазначає, що допущення помилки у платіжному документі не може бути підставою для застосування штрафних санкцій. Позивач також зазначає, що законодавством не передбачена відповідальність у разі заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжного документа з помилкою; відповідно до позиції Верховного Суду України, викладеної у постанові від 16.06.2015 у справі №21-377а15, здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету в строк, встановлений пунктом 57.1 статті 57 ПК України, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова; відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів; для підтвердження факту несплати узгодженої суми грошового зобов`язання необхідно встановити, що у строк, передбачений

пунктом 57.1 статті 57 ПК, платник податків не вчинював дії, спрямовані на перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету. Така ж правова позиція викладена в рішенні Верховного Суду України від 05.06.2018 у справі №813-4266/17. Також позивач посилається на листи за №111 та №109, якими підтверджувалися факти помилкового зарахування оплати ПДФО Гощанським районним споживчим товариством в сумі 31700,00 грн. Гощанське РСТ підтвердило факт помилкового зарахування сум податку, що мало сплатити і сплатило Гощанське ВЗТП. Гощанське РСТ просило перенести переплачену суму з їх особової картки на особову картку КП Гощанське ВЗТП. Зазначені обставини свідчать про відсутність підстав для притягнення позивача до відповідальності у виді штрафних санкцій та, відповідно, нарахування пені.

Стислий виклад заперечень відповідача.

Відповідач зазначає, що податковий агент позивач, починаючи з липня 2019 року не в повному обсязі та не своєчасно перераховував до бюджету податок на доходи з фізичних осіб, утриманий із доходів виплачених на користь платників податків фізичних осіб. Відповідно до пункту 125-1.1. статті 125-1 Податкового кодексу України, ненарахування та/або неутримання, та/або несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, а також нерезидентом, на якого покладено обов`язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом III цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Зазначає, що допущена позивачем у платіжному дорученні помилка призвела до того, що кошти у розмірі 31700,00 грн були перераховані позивачем на рахунок іншої юридичної особи платника податків 01764366. Вказане призвело до несвоєчасного перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничними термінами сплати податку до бюджету на загальну суму 1144140,43 грн. Тому, оскаржуване рішення є правомірним.

Ухвалою суду від 30.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі, та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 24.10.2024.

Ухвалою суду від 24.10.2024, постановленою без виходу до нарадчої кімнати, закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 07.11.2024.

У судове засідання 07.11.2024 прибув представник позивача, підтримав заявлені позовні вимоги, та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.

До суду також прибув представник відповідача, заперечив проти позовних вимог, та просив суд відмовити позивачу у задоволенні позову повністю.

Вступна та резолютивна частини рішення проголошені у відкритому судовому засіданні 07.11.2024 у порядку статей 243, 250 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд при вирішенні справи керується принципами верховенства права, законності, рівності усіх учасників адміністративного процесу перед законом і судом, змагальності сторін, диспозитивності та офіційного з`ясування всіх обставин, гласності і відкритості адміністративного процесу.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази у їх сукупності та з`ясувавши всі обставини, які мають правове значення для вирішення спору по суті, суд

В С Т А Н О В И В:

На підставі наказу від 24.04.2024 №1057-п та направлень від 13.05.2024 №2119/ж3/17-00-24-06, №2120/ж3/17-00-24-06 інспекторами Головного управління ДПС України у Рівненській області проведено перевірку Кооперативного підприємства «Гощанське виробничо-заготівельно-торгове підприємство», за результатами якої складений Акт «Про результати документальної планової виїзної перевірки Кооперативного підприємства «Гощанське виробничо-заготівельно-торгове підприємство» код ЄДРПОУ 31650801, з питань дотримання законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками, своєчасності, достовірності, повноти нарахування, утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору за період з 01.01.2018 по 31.03.2024, дотримання законодавства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.03.2024» від 28.05.2024 №8069/17-00-24-06/31650801 (далі Акт перевірки) (а.с. 13).

Платником податків подані до контролюючого органу Заперечення на Акт перевірки (а.с. 41), за результатами розгляду яких контролюючим органом сформована Відповідь на заперечення від 13.06.2024 (а.с. 49).

У Відповіді на Заперечення зазначено, що висновки, викладені в Акті перевірки, залишено без змін та спростовано факт щодо наведених доводів про наявність умислу в здійсненні несплати (неперерахування) та / або нарахування, сплати (перерахування) не в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб податковим агентом - КП «Гощанське виробничо-заготівельно-торгове підприємство».

На підставі Акта перевірки та Заперечень на Акт перевірки (платником податків спростовано факт умислу в здійсненні несплати (неперерахування) та / або нарахування, сплати (перерахування) не в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб податковим агентом), контролюючим органом винесене Податкове повідомлення-рішення від 14.06.2024 №8759/17002406 (далі ППР №8759/17002406), яким визначено суму штрафних (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 110192,44 грн, та нараховано пеню 15657,72 грн (а.с. 8).

Відповідно до Розрахунку штрафних санкцій, до платника податків застосований штраф у розмірі 10% (а не 25%), з урахуванням періоду з 01.03.2020 по 26.05.2022 відповідно до пункту 52-1 підрозділу XX Податкового кодексу України, на суму 110192,44 грн; та нараховано пеню, з урахуванням періоду з 01.03.2020 по 26.05.2022 відповідно до пункту 52-1 підрозділу XX Податкового кодексу України, на суму 15657,72 грн (а.с. 10).

Рішенням Державної податкової служби України від 23.08.2024 скаргу платника податків залишено без задоволення, а ППР №8759/17002406 без змін (а.с. 61).

Перевіривши правову та фактичну обґрунтованість мотивів, покладених суб`єктом владних повноважень в основу оскаржуваного рішення ППР №8759/17002406, на відповідність вимогам частини другої статті 2 КАС України, яка визначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку; суд зазначає таке.

Актом перевірки встановлено:

сальдо по податку на доходи фізичних осіб станом на 01.01.2018 за даними бухгалтерського обліку та за даними перевірки становить 6209,31 грн по K-ту рахунку 641.1 «Податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати»;

податок на доходи фізичних осіб по К-ту рахунку 641 «Податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати» склав 3185512,56 грн;

фактично перераховано до бюджету за даними перевірки (Д-т рахунку 641) 3113338,24 грн, що підтверджено в ІС «Податковий блок» в системі «Облік платежів» в підсистемі перегляд та друк ІКП «Інтегрована картка платника» за період з 01.01.2018 по 31.03.2024, а за даними платника 3144346,46 грн;

станом на 31.03.2024 сальдо по рахунку 641 «Податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати» за даними платника становить 47375,41 грн, в тому числі термін сплати податку на доходи фізичних осіб за березень 2023 в сумі 47375,41 грн станом на 31.03.2024 не настав;

станом на 31.03.2024 сальдо по рахунку 641 «Податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати» за даними перевірки становить 78383,63 грн, в тому числі термін сплати податку на доходи фізичних осіб за березень 2023 в сумі 52626,94 грн станом на 31.03.2024 не настав;

розбіжність станом на 31.03.2024 по рахунку 641 «Податок на доходи фізичних осіб із заробітної плати» в сумі 31008,22 грн виникла внаслідок не включення до сплати податку на доходи фізичних осіб у травні 2019 року у розмірі 688,62 грн (згідно платіжного доручення №1543 вiд 20.05.2019) та у жовтні 2020 року в розмірі 3,16 грн (згідно платіжного доручення №6280 вiд 12.10.2020) та зайво включеної суми податку у липні 2019 року в розмірі 31700 грн;

станом на 31.03.2024 за даними перевірки утриманий але не перерахований до бюджету податок на доходи фізичних осіб становить 25756,69 грн.

Як зазначено в Акті перевірки (розділ 4 «Висновки»), перевіркою повноти сплати та дотримання встановлених строків сплати (перерахування) до бюджету податку на доходи фізичних осіб встановлено порушення: пп.14.1.180, пп.14.1.156, пп.14.1.175 п.14.1 ст.14, п.31.1 ст.31, п.54.2 ст.54, абз.2 п.57.1 ст.57, п.87.9 ст. 87, пп.162.1.3 п.162.1 ст.162, п.168.1 ст.168, п.171.1 ст.171 та пп. «а» п.176.2 ст.176 Кодексу, за якими встановлено:

- несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб платником податків, у тому числі податковим агентом КП ГОЩАНСЬКЕ ВЗТП, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, на якого покладено обов`язок сплачувати податок на доходи фізичних осіб порядку, встановленому розділом IV Податкового Кодексу України, а саме: сплата (перерахування) не в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб при виплаті заробітної плати за граничними термінами сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету, передбаченими п.168.1 ст.168 Кодексу;

- неподання податковим агентом КП ГОЩАНСЬКЕ ВЗТП платіжних доручень для перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничними термінами сплати податку до бюджету в сумі 1144140,43 грн., передбаченими пунктом 168.1 статті 168 Податкового кодексу, а саме:

05.07.2019 р. в сумі 6298,46 грн., 10.07.2019 р. в сумі 4622,51 грн., 10.07.2019 р. в сумі 17,24 грн., 12.07.2019 р. в сумі 190,73 грн., 16.07.2019 р. в сумі 542,46 грн., 19.07.2019 р. в сумі 67,08 грн., 22.07.2019 р. в сумі 279,06 грн., 22.07.2019 р. в сумі 916,77 грн., 25.07.2019 р. в сумі 807,20 грн., 27.07.2019 р. в сумі 266,53 грн., 30.07.2019 р. в сумі 327,35 грн., 01.08.2019 р. в сумі 67,08 грн., 08.08.2019 р. в сумі 7144,91 грн., 12.08.2019 р. в сумі 3387,15 грн., 12.08.2019 р. в сумі 2419,36 грн., 12.08.2019 р. в сумі 939,13 грн., 16.08.2019 р. в сумі 344,12 грн., 22.08.2019 р. в сумі 111,80 грн., 26.08.2019 р. в сумі 111,80 грн., 30.08.2019 р. в сумі 333,39 грн., 05.09.2019 р. в сумі 1499,03 грн., 06.09.2019 р. в сумі 8452,49 грн., 11.09.2019 р. в сумі 4322,58 грн., 11.09.2019 р. в сумі 521,46 грн., 12.09.2019 р. в сумі 1871,55 грн., 23.09.2019 р. в сумі 1285,82 грн., 23.09.2019 р. в сумі 916,77 грн., 26.09.2019 р. в сумі 111,80 грн., 26.09.2019 р. в сумі 158,91 грн., 02.10.2019 р. в сумі 378,56 грн., 04.10.2019 р. в сумі 5540,46 грн., 04.10.2019 р. в сумі 6849,88 грн., 04.10.2019 р. в сумі 920,76 грн., 11.10.2019 р. в сумі 137,31 грн., 21.10.2019 р. в сумі 961,49 грн., 24.10.2019 р. в сумі 402,48 грн., 01.11.2019 р. в сумі 634,72 грн., 04.11.2019 р. в сумі 1405,79 грн., 04.11.2019 р. в сумі 5790,66 грн., 06.11.2019 р. в сумі 3606,71 грн., 06.11.2019 р. в сумі 378,78 грн., 11.11.2019 р. в сумі 509,39 грн., 11.11.2019 р. в сумі 1478,88 грн., 14.11.2019 р. в сумі 1506,92 грн., 14.11.2019 р. в сумі 192,75 грн., 22.11.2019 р. в сумі 894,41 грн., 27.11.2019 р. в сумі 313,04 грн., 03.12.2019 р. в сумі 214,21 грн., 11.12.2019 р. в сумі 4600,83 грн., 12.12.2019 р. в сумі 6342,93 грн., 13.12.2019 р. В сумі 129,56 грн., 13.12.2019 р. в сумі 562,27 грн., 19.12.2019 р. в сумі 124,73 грн., 21.12.2019 р. в сумі 89,44 грн., 21.12.2019 р. в сумі 939,13 грн., 27.12.2019 р. в сумі 11213,66 грн., 06.01.2020 р. в сумі 10243,14 грн., 15.01.2020 р. в сумі 4,71 грн., 15.01.2020 р. в сумі 723,55 грн., 16.01.2020 р. в сумі 629,66 грн., 17.01.2020 р. в сумі 652,92 грн., 21.01.2020 р. в сумі 916,77 грн., 24.01.2020 р. в сумі 89,44 грн., 31.01.2020 р. в сумі 1131,20 грн., 08.02.2020 р. в сумі 7781,76 грн., 08.02.2020 р. в сумі 6459,88 грн., 17.02.2020 р. в сумі 374,21 грн., 17.02.2020 р. в сумі 284,30 грн., 21.02.2020 р. в сумі 961,49 грн., 21.02.2020 р. в сумі 368,50 грн., 26.02.2020 р. в сумі 715,53 грн., 05.05.2022 р. в сумі 927,73 грн., 06.05.2022 р. в сумі 2717,89 грн., 06.05.2022 р. в сумі 5602,58 грн., 09.05.2022 р. в сумі 27444,25 грн., 12.05.2022 р. в сумі 1069,12 грн., 12.05.2022 р. в сумі 2010,56 грн., 18.05.2022 р. в сумі 398,93 грн., 20.05.2022 р. в сумі 671,03 грн., 23.05.2022 р. в сумі 1285,71 грн., 26.05.2022 р. в сумі 89,44 грн., 06.06.2022 р. в сумі 90,34 грн., 07.06.2022 р. в сумі 26784,84 грн., 08.06.2022 р. в сумі 15178,32 грн., 08.06.2022 р. в сумі 5150,40грн., 08.06.2022 р. в сумі 430,94 грн., 15.06.2022 р. в сумі 589,68 грн., 21.06.2022 р. в сумі 849,69 грн., 24.06.2022 р. в сумі 753,32 грн., 01.07.2022 р. в сумі 930,41 грн., 06.07.2022 р. в сумі 6016,47 грн., 09.07.2022 р. в сумі 932,42 грн., 10.07.2022 р. в сумі 12831,88 грн., 11.07.2022 р. в сумі 924,60 грн., 11.07.2022 р. в сумі 27992,34 грн., 11.07.2022 р. в сумі 1170,06 грн., 18.07.2022 р. в сумі 559,01 грн., 25.07.2022 р. в сумі 621,17 грн., 25.07.2022 р. в сумі 134,16 грн., 25.07.2022 р. в сумі 804,97 грн., 01.08.2022 р. в сумі 1955,40 грн., 07.08.2022 р. в сумі 755,33 грн., 07.08.2022 р. в сумі 2621,29 грн., 07.08.2022 р. в сумі 14176,40 грн., 08.08.2022 р. в сумі 24201,65 грн., 11.08.2022 р. в сумі 9270,34 грн., 18.08.2022 р. в сумі 366,37 грн., 18.08.2022 р. в сумі 3915,77 грн., 18.08.2022 р. в сумі 1337,19 грн., 22.08.2022 р. в сумі 1309,44 грн., 23.08.2022 р. в сумі 1766,68 грн., 26.08.2022 р. в сумі 134,16 грн., 06.09.2022 р. в сумі 1543,51 грн., 07.09.2022 р. в сумі 20508,22 грн., 12.09.2022 р. в сумі 9114,26 грн., 13.09.2022 р. в сумі 405,17 грн., 19.09.2022 р. в сумі 380,05 грн., 19.09.2022 р. в сумі 737,96 грн., 19.09.2022 р. в сумі 345,94 грн., 22.09.2022 р. в сумі 942,71 грн., 22.09.2022 р. в сумі 849,69 грн., 27.09.2022 р. в сумі 134,16 грн., 30.09.2022 р. в сумі 1883,40 грн., 03.10.2022 р. в сумі 1910,46 грн., 07.10.2022 р. в сумі 30093,43 грн., 12.10.2022 р. в сумі 8959,18 грн., 12.10.200 р. в сумі 350,29 грн., 12.10.2022 р. в сумі 946,73 грн., 12.10.2022 р. в сумі 955,45 грн., 21.10.2022 р. в сумі 2618,61 грн., 25.10.2022 р. в сумі 1092,12 грн., 25.10.2022 р. в сумі 1613,63 грн., 25.10.2022 р. в сумі 425,25 грн., 31.10.2022 р. в сумі 955,01 грн., 31.10.2022 р. в сумі 521,89 грн., 07.11.2022 р. в сумі 22271,62 грн., 10.11.2022 р. в сумі 7855,60 грн., 21.11.2022 р. в сумі 827,33 грн., 24.11.2022 р. в сумі 963,66 грн., 24.11.2022 р. в сумі 2904,88 грн., 29.11.2022 р. в сумі 283,60 грн., 06.12.2022 р. в сумі 29307,34 грн., 07.12.2022 р. в сумі 10647,28 грн., 12.12.2022 р. в сумі 7494,24 грн., 12.12.2022 р. в сумі 674,19 грн., 21.12.2022 р. в сумі 849,69 грн., 23.12.2022 р. в сумі 67,08 грн., 23.12.2022 р. в сумі 2181,09 грн., 29.12.2022 р. в сумі 2236,02 грн., 29.12.2022 р. в сумі 703,23 грн., 30.12.2022 р. в сумі 25339,32 грн., 04.01.2023 р. в сумі 9604,84 грн., 05.01.2023 р. в сумі 9785,52 грн., 11.01.2023 р. в сумі 4156,19 грн., 11.01.2023 р. в сумі 221,73 грн., 12.01.2023 р. в сумі 414,78 грн., 23.01.2023 р. в сумі 849,69 грн., 26.01.2023 р. в сумі 67,08 грн., 03.02.2023 р. в сумі 730,06 грн., 06.02.2023 р. в сумі 14459,42 грн., 09.02.2023 р. в сумі 10663,60 грн., 21.02.2023 р. в сумі 1063,23 грн., 21.02.2023 р. в сумі 916,77 грн., 24.02.2023 р. в сумі 67,08 грн., 27.02.2023 р. в сумі 1997,55 грн., 06.03.2023 р. в сумі 23742,97 грн., 08.03.2023 р. в сумі 3210,04 грн., 08.03.2023 р. в сумі 12864,30 грн., 10.03.2023 р. в сумі 5822,16 грн., 10.03.2023 р. в сумі 936,13 грн., 21.03.2023 р. в сумі 250,46 грн., 21.03.2023 р. в сумі 688,67 грн., 24.03.2023 р. в сумі 67,08 грн., 28.03.2023 р. в сумі 585,39 грн., 03.04.2023 р. в сумі 955,90 грн., 05.04.2023 р. в сумі 950,53 грн., 07.04.2023 р. в сумі 17315,78 грн., 12.04.2023 р. в сумі 9691,51 грн., 12.04.2023 р. в сумі 1041,85 грн., 18.04.2023 р. в сумі 1245,78 грн., 21.04.2023 р. В сумі 872,27 грн., 26.04.2023 р. в сумі 44,72 грн., 27.04.2023 р. в сумі 954,11 грн., 27.04.2023 р. в сумі 1718,83 грн., 28.04.2023 р. в сумі 3421,12 грн., 28.04.2023 р. в сумі 406,20 грн., 04.05.2023 р. в сумі 1073,29 грн., 04.05.2023 р. в сумі 668,12 грн., 05.05.2023 р. в сумі 28022,80 грн., 08.05.2023 р. в сумі 4190,09 грн., 11.05.2023 р. в сумі 6300,43 грн., 12.05.2023 р. в сумі 733,65 грн., 15.05.2023 р. в сумі 554,53 грн., 19.05.2023 р. в сумі 954,56 грн., 22.05.2023 р. в сумі 1825,80 грн., 22.05.2023 р. в сумі 804,97 грн., 24.05.2023 р. в сумі 44,72 грн., 24.05.2023 р. в сумі 280,62 грн., 29.05.2023 р. в сумі 1436,20 грн., 05.06.2023 р. в сумі 24663,39 грн., 09.06.2023 р. в сумі 4436,50 грн., 12.06.2023 р. в сумі 406,96 грн., 12.06.2023 р. в сумі 4696,55 грн., 12.06.2023 р. в сумі 1082,12 грн., 19.06.2023 р. в сумі 1567,01 грн., 19.06.2023 р. в сумі 1780,99 грн., 23.06.2023 р. в сумі 22,36 грн., 23.06.2023 р. в сумі 3232,84 грн., 28.06.2023 р. в сумі 911,24 грн., 07.07.2023 р. в сумі 26790,09 грн., 12.07.2023 р. в сумі 3711,80 грн., 17.07.2023 р. в сумі 4,25 грн., 17.07.2023 р. в сумі 559,23 грн., 21.07.2023 р. в сумі 945,84 грн., 24.07.2023 р. в сумі 22,36 грн., 24.07.2023 р. в сумі 2555,11 грн., 31.07.2023 р. в сумі 964,40 грн., 04.08.2023 р. в сумі 23713,99 грн., 08.08.2023 р. в сумі 4009,19 грн., 08.08.2023 р. в сумі 18519,43 грн., 09.08.2023 р. в сумі 45,34 грн., 09.08.2023 р. в сумі 639,33 грн., 18.08.2023 р. в сумі 223,60 грн., 18.08.2023 р. в сумі 954,11 грн., 21.08.2023 р. в сумі 804,97 грн., 24.08.2023 р. в сумі 44,72 грн., 31.08.2023 р. в сумі 239,48 грн., 01.09.2023 р. в сумі 1593,61 грн., 06.09.2023 р. в сумі 15418,29 грн., 08.09.2023 р. в сумі 4186,73 грн., 08.09.2023 р. в сумі 24785,00 грн., 08.09.2023 р. в сумі 112,10 грн., 12.09.2023 р. в сумі 953,89 грн., 21.09.2023 р. в сумі 1258,43 грн., 21.09.2023 р. в сумі 1798,66 грн., 21.09.2023 р. в сумі 849,69 грн., 26.09.2023 р. в сумі 44,72 грн., 06.10.2023 р. в сумі 36431,59 грн., 11.10.2023 р. в сумі 7764,54 грн., 11.10.2023 р. в сумі 216,05 грн., 20.10.2022 р. в сумі 827,33 грн., 25.10.2023 р. в сумі 44,72 грн., 02.11.2023 р. в сумі 1853,22 грн., 06.11.2023 р. в сумі 22673,66 грн., 08.11.2023 р. в сумі 2421,61 грн., 08.11.2023 р. в сумі 565,71 грн., 08.11.2023 р. в сумі 1816,55 грн., 08.11.2023 р. в сумі 1118,46 грн., 09.11.2023 р. в сумі 945,61 грн., 10.11.2023 р. в сумі 810,56 грн., 21.11.2023 р. в сумі 849,69 грн., 24.11.2023 р. в сумі 44,72 грн., 27.11.2023 р. в сумі 405,39 грн., 04.12.2023 р. в сумі 940,92 грн., 05.12.2023 р. в сумі 373,86 грн., 07.12.2023 р. в сумі 27291,46 грн., 08.12.2023 р. в сумі 6798,19 грн., 08.12.2023 р. в сумі 6479,67 грн., 08.12.2023 р. в сумі 1248,48 грн., 21.12.2023 р. в сумі 872,05 грн., 26.12.2023 р. в сумі 44,72 грн., 29.12.2023 р. в сумі 28795,74 грн., 04.01.2024 р. в сумі 8661,02 грн., 10.01.2024 р. в сумі 5875,38 грн., 11.01.2024 р. в сумі 43,68 грн., 11.01.2024 р. в сумі 787,45 грн., 22.01.2024 р. в сумі 4545,17 грн., 22.01.2024 р. в сумі 849,69 грн., 25.01.2024 р. в сумі 44,72 грн., 07.02.2024 р. в сумі 22070,71 грн., 12.02.2024 р. в сумі 6257,07 грн., 21.02.2024 р. в сумі 477,53 грн., 21.02.2024 р. в сумі 349,79 грн., 26.02.2024 р. в сумі 44,72 грн., 01.03.2024 р. в сумі 936,45 грн., 07.03.2024 р. в сумі 18289,96 грн., 11.03.2024 р. в сумі 7571,85 грн., 11.03.2024 р. в сумі 1992,92 грн., 11.03.2024 р. в сумі 1135,05 грн., 21.03.2024 р. в сумі 849,69 грн., 26.03.2024 р. в сумі 44,72 грн.

Відповідно до підпункту 14.1.180. пункту 14.1 статті 14 ПК України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу (підпункт 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 ПК України).

Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету (підпункт 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 ПК України).

Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох операційних днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання) (підпункт 168.1.4 пункту 168.1 статті 168 ПК України).

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду (підпункт 168.1.5 пункту 168.1 статті 168 ПК України).

Відповідно до підпункту 168.1.6 пункту 168.1 статті 168 ПК України, для цілей цього розділу та пункту 54.2 статті 54 цього Кодексу під терміном «граничний термін сплати до бюджету податку» розуміються строки сплати податку, визначені цим пунктом.

Грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов`язання та/або інше зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня.

Податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

За правилами статті 31 ПК України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до пункту 54.2 статті 54 ПК України, грошове зобов`язання щодо суми податкових зобов`язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов`язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Відповідно до підпункту 54.3.5 пункту 54.3 статті 54 ПК України, контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо: дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом.

Отже, виконанням податкового обов`язку, як передбачено пунктом 38.1 статті 38 ПК України, визначається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 171.1 статті 171 ПК України, особою, відповідальною за нарахування, утримання та сплату (перерахування) до бюджету податку з доходів у вигляді заробітної плати, є роботодавець, який виплачує такі доходи на користь платника податку.

Особи, які відповідно до норм ПК України мають статус податкових агентів, зобов`язані: своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, що виплачується на користь платника податку та оподатковується до або під час такої виплати за її рахунок.

Отже, податок на доходи фізичних осіб сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом.

У разі виплати доходу готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох операційних днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати).

Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

У Таблиці №2 Акта перевірки відображена інформація про дати та суми виплати доходу так і граничні терміни сплати податку на доходи фізичних осіб, а також строки фактичного перерахування податку.

Зі змісту такого документа вбачається, що виплата доходу передувала сплаті належного до сплати податку на доходи фізичних осіб.

Таким чином, податковий агент позивач, починаючи з липня 2019 року не в повному обсязі та не своєчасно перераховував до бюджету податок на доходи з фізичних осіб, утриманий із доходів виплачених на користь платників податків фізичних осіб.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що протягом спірного періоду ним своєчасно і у повному обсязі сплачувався (перераховувався) податок на доходи фізичних осіб; зазначає, що ним сформоване Платіжне доручення від 05.07.2019 №5451 (а.с. 47) щодо суми ПДФО у розмірі 31700,00 грн, проте у такому документі допущена помилка, внаслідок чого платіж зараховано на рахунок іншої юридичної особи Гощанського районного споживчого товариства в сумі 31700,00 грн, яке є засновником позивача. Зазначає, що допущення помилки у платіжному документі не може бути підставою для застосування штрафних санкцій.

Суд відхиляє такі доводи позивача та зазначає, що у Платіжному дорученні №5451 на суму 31700,00 грн зазначене призначення платежу: «101;01764366;11010100;;; податок на доходи фіз осіб за травень 2019 р.».

Внаслідок зазначення у Платіжному дорученні №5451 призначення платежу: «101;01764366;11010100;;; податок на доходи фіз осіб за травень 2019 р.» сума податку у розмірі 31700,00 грн не була перерахована позивачем до бюджету, а фактично така сума перерахована на рахунок іншої юридичної особи.

Тобто, позивач не перерахував ПДФО за травень 2019 року до бюджету.

Згідно з пунктом 87.9 статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.

Починаючи з травня 2019 року позивачем формувалися подальші платіжні документи щодо перерахування до бюджету ПДФО, проте визначені такими платіжними документами суми ПДФО зараховувалися на погашення попередніх зобов`язань зі сплати ПДФО, оскільки за травень 2019 року перерахування ПДФО до бюджету не відбулося.

Відповідно, в ІКП за кодом платежу 11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» платника КП Гощанське ВЗТП кошти у сумі 31700 грн відсутні, а дана сума зарахована в ІКП Гощанського районного споживчого товариства.

Вказане призвело до несвоєчасного перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничними термінами сплати податку до бюджету на загальну суму 1144140,43 грн.

Позивач також зазначає, що законодавством не передбачена відповідальність у разі заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжного документа з помилкою; зазначає, що відповідно до позиції Верховного Суду України, викладеної у постанові від 16.06.2015 у справі №21-377а15, здійснення помилки під час перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету в строк, встановлений пунктом 57.1 статті 57 ПК України, має кваліфікуватися як дія, хоча й помилкова; відтак дії, які не містять ознак бездіяльності платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов`язання, не можуть бути підставою для застосування штрафів; для підтвердження факту несплати узгодженої суми грошового зобов`язання необхідно встановити, що у строк, передбачений

пунктом 57.1 статті 57 ПК, платник податків не вчинював дії, спрямовані на перерахування узгодженої суми грошового зобов`язання до державного бюджету.Така ж правова позиція викладена в рішенні Верховного Суду України від 05.06.2018 у справі №813-4266/17.

Суд відхиляє такі посилання позивача та зазначає, що висновки Верховного Суду України, викладені у постановах 16.06.2015 у справі №21-377а15 та від 05.06.2018 у справі №813-4266/17 не є релевантними.

Так, суть спору у справі №21-377а15 полягала у тому, що платник податків здійснив оплату податкового зобов`язання в сумі 53014 грн 39 коп. до Державного бюджету України, проте помилково у платіжному дорученні №368 зазначив рахунок ГУ Держказначейства, який призначений для сплати до Державного бюджету України податку на прибуток, внаслідок чого МДПІ на підставі листа позивача від 31 липня 2012 року № 152 в цей же день зарахувала вказане податкове зобов`язання на правильний рахунок. Суд виснував, що оскільки такі суми зараховуються на єдиний казначейський рахунок, то помилкове визначення коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні під час сплати суми податкового зобов`язання не є достатньою правовою підставою для висновку про несплату необхідної суми грошового зобов`язання у визначений вказаною нормою ПК строк, а відтак і для застосування на підставі пункту 126.1 статті 126 ПК штрафних (фінансових) санкцій.

Отже, у цій справі помилка у платіжному документі стосувалася помилкового визначення коду бюджетної класифікації у платіжному дорученні, а суми зараховувалися на єдиний казначейський рахунок.

Натомість, у спірному випадку, допущена у Платіжному дорученні №5451 помилка щодо призначення платежу: «101;01764366;11010100;;; податок на доходи фіз осіб за травень 2019 р.» не стосувалася невірного (некоректного) зазначення коду бюджетної класифікації.

Така помилка призвела до того, що кошти у розмірі 31700,00 грн були перераховані позивачем на рахунок іншої юридичної особи платника податків НОМЕР_1 . Тобто, фактично позивач сплатив ПДФО в сумі 31700,00 грн за іншу юридичну особу.

Також позивач посилається на листи за №111 та №109, якими підтверджувалися факти помилкового зарахування оплати ПДФО Гощанським районним споживчим товариством в сумі 31700,00 грн. Гощанське РСТ підтвердило факт помилкового зарахування сум податку, що мало сплатити і сплатило Гощанське ВЗТП. Гощанське РСТ просило перенести переплачену суму з їх особової картки на особову картку КП Гощанське ВЗТП.

Так, в матеріалах справи наявні листи Гощанського районного споживчого товариства (код ЄДРПОУ 01764366) від 22.05.2024 №109 та №111 (а.с. 43, 45), в яких зазначалося, що 05.07.2019 на його особовий рахунок по ПДФО зараховані кошти в сумі 31700,00 грн, сплачені позивачем відповідно до Платіжного доручення №5451; вказувалося, що це зайва сплата ПДФО; просили перенести суму ПДФО з особової картки на картку позивача.

Суд зазначає, що вказані листи, у спірному випадку, можуть свідчити лише про відсутність умислу позивача у вчиненні правопорушення, що враховано контролюючим органом при застосуванні штрафу не у розмірі 25%, а у розмірі 10%. Проте, такі документи не спростовують ту обставину, що за травень 2019 року позивачем не перераховано до бюджету ПДФО у строки, установлені нормами ПК України.

Нормами податкового законодавства передбачено, що при виплаті доходу на користь платників податків, сплата податку на доходи фізичних осіб має передувати або здійснюватися одночасно із виплатою доходу.

Статтею 36 ПК України визначено, що податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи; податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором; податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 11 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Відповідно до пункту 125-1.1. статті 125-1 ПК України, ненарахування та/або неутримання, та/або несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, а також нерезидентом, на якого покладено обов`язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом III цього Кодексу, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Суд також зауважує, що зазначені вище норми були уведені в дію у зв`язку із запровадженням нової концепції відповідальності платників податків за правопорушення Законом України від 16.01.2020 №466-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», який набрав чинності з 23.05.2020 (окремі положення уведено в дію з 01.01.2021).

До набрання чинності зазначеного Закону відповідальність платників податків за ненарахування, неутримання та/або несплату (неперерахування) податків до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків була передбачена статтею 127 ПК, якою передбачалося, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Таким чином, для цілей вирішення спору у даній справі, ні диспозиція, ні санкція норми, яка передбачала відповідальність податкового агента за ненарахування, неутримання та несплату податків платника податків факчтино не зазнала змін.

Відповідно до підпункту 129.1.4 пункту 129.1 статті 129 ПК України, при виявленні контролюючим органом за результатами перевірки заниження податковим агентом податкового зобов`язання при нарахуванні (виплаті) оподатковуваного доходу на користь нерезидентів або інших платників податків та/або несвоєчасної сплати, несплати (неперерахування) податковим агентом утриманих (нарахованих) податків до або під час виплати оподатковуваного доходу на користь нерезидента або іншого платника податків - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податковим агентом суми податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом.

Вказане свідчить про правомірність оскаржуваного ППР №8759/17002406 в частині застосування штрафних санкцій та в частині нарахування пені.

За приписами статті 19 Конституції України від 28.06.1996 №254к/96-ВР, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідачем доведено правомірність оскаржуваного рішення ППР №8759/17002406 в порядку статті 77 КАС України, а тому заявлені позовні вимоги не підлягають до задоволення.

Питання щодо розподілу судових витрат у порядку статті 139 КАС України не підлягає вирішенню.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Кооперативного підприємства «Гощанське виробничо-заготівельно-торгове підприємство» (вулиця Нова, 2А, село Гоща, Рівненський район, Рівненська область, 35400; код ЄДРПОУ 31650801) до Головного управління ДПС України у Рівненській області (вулиця Відінська, 12, місто Рівне, 33023; код ЄДРПОУ ВП 44070166) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 12 листопада 2024 року

Суддя К.М. Недашківська

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123048630
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —460/11440/24

Рішення від 07.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Рішення від 07.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

К.М. Недашківська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні