Рішення
від 14.11.2024 по справі 460/11047/24
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

14 листопада 2024 року м. Рівне№460/11047/24

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» доГоловного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України провизнання протиправним та скасуваннярішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу №11583928/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №46 від 05.09.2023 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №46 від 05.09.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн», датою її фактичного надходження; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу, №11585086/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №387 від 27.07.2023 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №387 від 27.07.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн», датою її фактичного надходження; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу №11585081/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №121 від 11.07.2023 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №121 від 11.07.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн», датою її фактичного надходження; визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Рівненській області, створене на правах відокремленого підрозділу №11583705/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №170 від 15.09.2023 та зобов`язанняДержавної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №170 від 15.09.2023, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн», датою її фактичного надходження.

Ухвалою суду від 23.09.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі; розгляд справи ухвалено провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Ухвалою суду від 14.11.2024 відмовлено в задоволенні клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що за результатами виконання договорів постачання з контрпгентами, позивачем сформовано та подано до контролюючого органу на реєстрацію в ЄРПН податкові накладні №121 від 11.07.2023, №387 від 27.07.2023, №46 від 05.09.2023, №170 від 15.09.2023. Проте, контролюючим органом зупинено їх реєстрацію в ЄРПН з посиланням на відповідність вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, запропоновано надати пояснення та/або копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН. Позивачем надані контролюючому органу всі необхідні пояснення та документи достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Однак, такі документи не взято до уваги контролюючим органом та прийнято рішення №11583928/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №46 від 05.09.2023, №11585086/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №387 від 27.07.2023, №11585081/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №121 від 11.07.2023, №11583705/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №170 від 15.09.2023. Позивач вважає, що прийняті рішення контролюючого органу є протиправними та такими, що підлягають скасуванню. Просить позов задовольнити повністю.

Відповідачі проти задоволення позову заперечили, подали відзив на позовну заяву. На обґрунтування заперечення зазначають, що контролюючим органом відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію ПН №121 від 11.07.2023, №387 від 27.07.2023, №46 від 05.09.2023, №170 від 15.09.2023 зупинено, оскільки вони відповідають п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Вказують, що в квитанціях чітко зазначено підстави зупинення реєстрації ПН та які дії має вжити платник податків з метою їх реєстрації. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, подані позивачем повідомлення не містили вичерпного переліку первинних документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та передбачених вимогами п.5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216. З огляду на вищенаведене, вважають, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних прийняті правомірно. Крім того, відповідачі зазначають, що суд позбавлений процесуальної можливості перебирати на себе повноваження щодо оцінки повноти надання документів, що належить виключно до компетенції Комісії Головного управління ДПС у Рівненській області. Зважаючи на наведене, просили у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Представником позивача подано відповідь на відзив. Додатково зазначено, що рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» є діючою юридичною особою з 18.09.2020. Основним видом діяльності за КВЕД 45.31 є Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів. Другорядними видами діяльності за КВЕД є, зокрема: 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами, 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами, 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту, 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля, 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва, 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення, 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах.

Щодо рішення №11585081/43828799 від 06.08.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №121 від 11.07.2023.

15.07.2021 між ТОВ «Лайтком Продакшн» (постачальник) та ТОВ ФОП ОСОБА_1 (покупець) укладено договір постачання №ЛП-0000208 відповідно до умов якого, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити товар (партію товару) за номенклатурою, ціною, строками та умовами поставки відповідно умовам договору на підставі замовлення та накладних, які є невід`ємними частинами даного договору. Видаткові накладні після їх підписання мають юридичну силу Специфікацій у розумінні Господарського кодексу України (п.1.1.). Договором передбачена 100% передоплата (п. 4.2.).

11.07.2023 в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною №5789 була поставлена партія товарів господарського призначення на суму 7859,37 грн з ПДВ.

Згідно з платіжною інструкцією №1297 від 11.07.2023, покупець сплатив кошти за придбаний товар в сумі 7859,37 грн з ПДВ.

За результатами цієї господарської операції складено податкову накладну №121 від 11.07.2023, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 7859,37 грн (в тому числі ПДВ 1 309,92 грн).

Відповідно до квитанції від 26.07.2023 вказану ПН зупинено, оскільки «Обсяг постачання товару/послуги 6804, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

31.07.2024 позивачем надано повідомлення про надання пояснень №77 та додаткові документи (36 додатків) щодо вказаної податкової накладної, в яких було зазначено: «ТОВ «Лайтком Продакшн» зареєстрував ПН на ФОП ОСОБА_1 . Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_2 та є оренда. Умова доставки з покупцями - самовивіз».

Рішенням Комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11585081/43828799 від 06.08.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної №121 від 11.07.2023 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: «надані копії документів складено з порушенням чинного законодавства, не підписано акт звірки покупцем, акт звірки з ФОП ОСОБА_3 ».

Вказане рішення оскаржено до ДПС України 12.08.2024; до скарги долучено 36 додатків. Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №52645/43828799/2 від 20.08.2024 залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Щодо рішення №11585086/43828799 від 06.08.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №387 від 27.07.2023.

Як зазначено у позовній заяві та не заперечується відповідачами, 02.08.2021 між ТОВ «Лайтком Продакшн» (постачальник) та ТОВ «ВД-Трейд» (покупець) укладено договір постачання №ЛП-0000323, за яким періодично здійснювалися поставки партій товарів різного асортименту. 27.07.2023 в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною №6155 була поставлена партія товарів господарського призначення. Платіжним дорученням №3018 від 27.07.2023, ТОВ «ВД-Трейд» сплатило кошти за придбаний товар. Товар був забраний транспортним засобом покупця зі складу продавця.

За результатами цієї господарської операції було складено податкову накладну №387 від 27.07.2023, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 30145,20 грн (в тому числі ПДВ 5024,20 грн).

Відповідно до квитанції від 08.08.2023 вказану ПН зупинено, оскільки «Обсяг постачання товару/послуги 6804, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

11.07.2024 позивачем надано повідомлення про надання пояснень №19 та додаткові документи (42 додатки) щодо вказаної податкової накладної, в яких було зазначено: «ТОВ «Лайтком Продакшн» зареєстрував ПН на ТОВ «ВД-Трейд». Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_2 та є оренда. Умова доставки з покупцями - самовивіз».

Рішенням Комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11585086/43828799 від 06.08.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної №387 від 11.07.2023 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: «не підписано акт звірки покупцем, акт звірки з ФОП ОСОБА_3 ».

Вказане рішення оскаржено до ДПС України 12.08.2024; до скарги долучено 42 додатки. Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №52655/43828799/2 від 20.08.2024 залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Щодо рішення №11583928/43828799 від 06.08.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №46 від 05.09.2023.

01.06.2022 між ТОВ «Лайтком Продакшн» (постачальник) та ФОП ОСОБА_4 (покупець) укладено договір постачання №ЛП-0001291 відповідно до умов якого, постачальник зобов`язується поставити та передати у власність, а покупець прийняти та оплатити товар (партію товару) за номенклатурою, ціною, строками та умовами поставки відповідно умовам договору на підставі замовлення та накладних, які є невід`ємними частинами даного договору. Видаткові накладні після їх підписання мають юридичну силу Специфікацій у розумінні Господарського кодексу України (п.1.1.). Договором передбачена 100% передоплата (п. 4.2.).

05.09.2023 в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною №7410 поставлено партію товарів господарського призначення на загальну суму 31806,06 грн.

Згідно з платіжною інструкцією №6401 від 27.10.2023, ФОП ОСОБА_4 сплатив кошти за придбаний товар в сумі 31806,06 грн.

За результатами цієї господарської операції було складено податкову накладну №46 від 05.09.2023, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 31806,06 грн (в тому числі ПДВ 5301,01 грн).

Відповідно до квитанції від 27.09.2023 вказану ПН зупинено, оскільки «Обсяг постачання товару/послуги 6804, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

02.08.2024 позивачем надано повідомлення про надання пояснень №16 та додаткові документи (31 додаток) щодо вказаної податкової накладної, в яких зазначено: «ТОВ «Лайтком Продакшн» зареєстрував ПН на ФОП ОСОБА_4 .. Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_2 та є оренда. Умова доставки з покупцями - самовивіз».

Рішенням Комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11583928/43828799 від 06.08.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної №46 від 05.09.2023 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: «не надано акт звірки з покупцем, відсутні підписи та печатки постачальників на актах звірки».

Вказане рішення оскаржено до ДПС України 12.08.2024; до скарги долучено 31 додаток. Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №52648/43828799/2 від 20.08.2024 залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Щодо рішення №11583705/43828799 від 06.08.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №170 від 15.09.2023.

Як вже зазначалось судом, 15.07.2021 між ТОВ «Лайтком Продакшн» (постачальник) та ТОВ ФОП ОСОБА_1 (покупець) укладено договір постачання №ЛП-0000208.

15.09.2023 в рамках цього договору покупцю за видатковою накладною №7814 поставлено партію товарів господарського призначення на загальну суму 18630,48 грн.

Згідно з платіжною інструкцією №1370 від 15.09.2023 покупець сплатив кошти за придбаний товар, а саме 18630,48 грн.

За результатами цієї господарської операції складено податкову накладну №170 від 15.09.2023, яку подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму 18630,48 грн (в тому числі ПДВ 3105,08 грн).

Відповідно до квитанції від 27.09.2023 вказану ПН зупинено, оскільки «Обсяг постачання товару/послуги 6804, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку)». Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

02.08.2024 позивачем надано повідомлення про надання пояснень №17 та додаткові документи (32 додатки) щодо вказаної податкової накладної, в яких зазначено: «ТОВ «Лайтком Продакшн» зареєстрував ПН на ФОП ОСОБА_1 . Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_2 та є оренда. Умова доставки з покупцями - самовивіз».

Рішенням Комісії ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11583705/43828799 від 06.08.2024 відмовлено у реєстрації податкової накладної №170 від 15.09.2023 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: «не надано розрахункові документи за реалізований товар, відсутні підписи та печатки покупців та постачальників на актах звірки».

Вказане рішення оскаржено до ДПС України 12.08.2024; до скарги долучено 32 додатки. Рішенням за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №52646/43828799/2 від 20.08.2024 залишено скаргу без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня без змін.

Вважаючи рішення про відмову в реєстрації вищевказаних податкових накладних протиправними, позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) (далі - ПК України).

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 ПК України; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України; дотримання вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» №1165 від 11.12.2019 затверджені: Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі. Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2). Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Як встановлено судом, реєстрацію ПН зупинено з тих підстав, що платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄДРПН відповідає вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

У квитанціях запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оцінюючи наведені в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної підстави контролюючого органу, суд зазначає, що у додатку 3 до Порядку №1165, визначено критерії ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 1 Порядку №1165 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин у 2023 році) визначено критерії ризиковості: обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі за відсутності такого товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовного коду товару у врахованій таблиці даних платника податку.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши, які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості актів індивідуальної дії призводить до їх протиправності.

Суд зауважує, що зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Натомість, відповідачем вказано надати позивачу пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Відсутність у квитанціях переліку документів, які необхідні контролюючому органу для розгляду питання щодо реєстрації ПН/РК в ЄРПН, свідчить про те, що останній надає право/можливість платнику податків надавати документи на власний розсуд, що в свою чергу, свідчить про те, що контролюючий орган буде позбавлений можливості (не матиме права) не прийняти такі документи/відхилити чи визнати недостатніми.

Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документа.

Крім того, відповідно до пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

При цьому, пунктом 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1165) визначено, що платник податку відноситься до ризикових, якщо у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Суд зазначає, що в матеріалах справи відсутнє рішення контролюючого про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Відповідачами такого рішення для суду також не надано.

Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за №1245/34216, затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пунктів 2-4 Порядку №520, прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (комісії регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

-договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

-договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

-первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

-розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

-документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктом 10 Порядку №520 (в редакції чинній на момент виникнення правовідносин), комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Пунктом 12 Порядку №520, визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Таким чином, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної.

У постанові від 03.11.2021 у справі №360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Суд вважає необґрунтованими доводи відповідачів, що в оскаржуваних рішеннях чітко зазначено, яких саме документів, не надано платником до повідомлення.

Як вже зазначалось судом, підставою для прийняття рішень про відмову в реєстрації ПН вказано про надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

При цьому, в графі «додаткова інформація» зазначено: «надані копії документів складено з порушенням чинного законодавства, не підписано акт звірки покупцем, акт звірки з ФОП ОСОБА_3 »; «не підписано акт звірки покупцем, акт звірки з ФОП ОСОБА_3 »; «не надано акт звірки з покупцем, відсутні підписи та печатки постачальників на актах звірки»; «не надано розрахункові документи за реалізований товар, відсутні підписи та печатки покупців та постачальників на актах звірки».

Так, у поясненнях позивач зазначав, що «ТОВ «Лайтком Продакшн» зареєстрував ПН на ФОП ОСОБА_1 , ФОП ОСОБА_4 , ТОВ «ВД- Трейд». Постачальниками товарів є українські виробничі та торгові та іноземні підприємства. Іноземні підприємства (Китай), товари імпортуються за прямими контрактами. Транспортування товару від іноземних підприємств відбувається компанією ТОВ «Таніт груп». Для здійснення господарської діяльності укладено Договір складського господарства з ФОП ОСОБА_2 та є оренда. Умова доставки з покупцями - самовивіз».

Судом встановлено, що між позивачем та ФОП ОСОБА_2 укладено договір ГР-09 від 01.03.2023 на надання послуг складського господарства, відповідно до якого ФОП надає послуги за адресою АДРЕСА_1 , а саме: прийом товару від постачальників, розміщення товару на зберігання, комплектація замовлень клієнтів, упаковка замовлень, згідно з інструкцією поклажодавця, відправка замовлень чи відпуск товару самовивозом.

При цьому, позивачем долучено належні документи щодо підтвердження придбання та транспортування товарів, які стосуються поданих контролюючому органу ПН.

В матеріалах справи наявні акти звірки з покупцями, з ФОП ОСОБА_2 та розрахункові документи за реалізований товар, що відповідають встановленим вимогам щодо форми та змісту. У суду відсутні підстави ставити під сумнів достовірність відображених у цих документах даних про господарські операції.

Суд вважає за необхідне вказати, що надані позивачем первинні документи відповідають змісту статей 187, 198, 201 ПК України, частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» та мають відповідну юридичну силу та доказовість.

Водночас, неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Проаналізувавши надані позивачем пояснення та долучені до повідомлень документи щодо підтвердження інформації, зазначеній у ПН на виконання вимог Порядку №520, судом встановлено, що обсяг таких документів був достатній для цілей реєстрації ПН, а підстав для відмови в реєстрації наведених податкових накладних у контролюючого органу не було.

Судом не встановлено, що подані позивачем документи складені/оформленні з порушенням законодавства. Тобто, податковий орган формально зазначив причину для відмови у реєстрації податкових накладних позивача в ЄРПН, що є недопустимим.

Відтак, позивачем надані усі належні документи, які стосуються господарської операції з надання послуг із здійснення яких було виписано податкові накладні, які достатні для цілей реєстрації ПН. В поясненнях наданих контролюючому органу, позивачем детально описано з посиланням на конкретні документи не лише фінансово-господарські розрахунки, на підставі яких було виписано ПН, але суть господарської діяльності товариства в цілому із зазначенням дати створення підприємства, працівників, наявності основних засобів, оренди приміщень, транспортних засобів та інших даних.

Долученими відповідачем копіями журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, підтверджується, що позивачем долучався пакет документів, який достатній для цілей реєстрації ПН.

Суд зауважує, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації ПН, а не реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Аналогічні висновки у подібних спірних правовідносинах викладено у постанові Верховного Суду від 07.12.2022 у справі №500/2237/20, від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

Відтак, всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.

Таким чином, суд дійшов висновку, що за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем складені/оформленні з порушенням законодавства, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення, у зв`язку з чим, рішення №11585081/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №121 від 11.07.2023, рішення №11585086/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №387 від 27.07.2023, рішення №11583928/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №46 від 05.09.2023, рішення №11583705/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №170 від 15.09.2023, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки при їх прийнятті не дотримано критеріїв встановлених статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Щодо вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, №121 від 11.07.2023, №387 від 27.07.2023, №46 від 05.09.2023, №170 від 15.09.2023, датою їх подання, суд виходить з наступного.

За приписами підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Державною податковою службою України у своєму відзиві підтверджено, що обов`язок з реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправним та скасування рішень про відмову реєстрації податкових накладних/розрахунків коригувань покладається саме на Державну податкову службу України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

У відповідності з пунктів 2, 10 частини 2 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд в порядку адміністративного судочинства може визнати протиправним та скасувати індивідуальний акт чи окремі його положення, а також прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права.

Судом враховано, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

З огляду на це, правовідносини щодо реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних і, зокрема, щодо безпідставного неприйняття податкових накладних для їх реєстрації, є предметом розгляду в адміністративних судах відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частинами 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За сукупності викладених обставин, позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» підлягає задоволенню повністю.

За правилами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як встановлено з матеріалів справи, позивачем за подання даного адміністративного позову сплачено судовий збір в сумі 9689,60 грн, а тому судові витрати позивача в частині сплаченого судового збору підлягають відшкодуванню в рівних частинах обома відповідачами, до яких задоволені позовні вимоги позивача.

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» до Головного управління ДПС у Рівненській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинення певних дій задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення Головного управління ДПС у Рівненській області №11585081/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №121 від 11.07.2023, №11585086/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №387 від 27.07.2023, №11583928/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №46 від 05.09.2023, №11583705/43828799 від 06.08.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної №170 від 15.09.2023.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних подані Товариством з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» податкові накладні №121 від 11.07.2023, №387 від 27.07.2023, №46 від 05.09.2023, №170 від 15.09.2023, днем їх фактичного подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» судові витрати по сплаті судового збору: в сумі 4844,80 грн - за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління ДПС у Рівненській області та в сумі 4844,80 грн - за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 14 листопада 2024 року

Учасники справи:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лайтком Продакшн» (вул. Мазепи, буд. 4А/6А, м.Рівне, Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 43828799)

Відповідач - Головне управління ДПС у Рівненській області (вул. Відінська, буд. 12, м.Рівне, Рівненська обл.,33023, ЄДРПОУ/РНОКПП 44070166) Відповідач - Державна податкова служба України (Львівська площа, буд. 8, м.Київ, 04053, ЄДРПОУ/РНОКПП 43005393)

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123048795
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —460/11047/24

Ухвала від 23.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 14.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні