Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 листопада 2024 року № 520/25344/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді Заічко О.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕ-ПЛАЗА» (вул.Ярославів Вал, буд.29-В, м. Київ, 01054, код ЄДРПОУ 34755123) до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (вул.Григорія Сковороди, 46 м.Харків інд.61057 код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом у якому просить:
-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, від 14.05.2024р. №0264470402;
-визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, від 14.05.2024р. №0264530402;
Мотивуючи свої вимоги, позивач зазначив, що він є платником податків і знаходиться за основним місцем обліку у ГУ ДПС у Харківській області. На підставі акту перевірки прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.05.2024р. №0264470402, яким накладено штраф на суму 18584,80грн. та від 14.05.2024р. №0264530402 за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 1 квартал 2022року по податковій декларації з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки від 15.02.2022року №9031635185 та за 1 квартал 2023року по декларації від 17.02.2023р. №9027895762. Позивач зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення порушують його права та інтереси, оскільки нерухоме майно знаходиться на території , на який ведуться бойові дії , що не було враховано відповідачем.
По справі було відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому ст. 263 КАС України та запропоновано відповідачеві надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження була надіслана сторонам та отримана ними.
Відповідач надав відзив на позов, в якому він заперечував проти задоволення позовних вимог зазначивши, що актом перевірки не перевірялось правильність визначення пільги за 1 квартал 2022року на 2023рік, позивач самостійно в деклараціях визначає правильність нарахуванняч та визначення зобов`язань з податків з урахуванням пільг. Позивач самостійно визначив зобов`язання та несвоєчасно їх сплатив. У Податковому кодексі відсутня пільга яка б звільняла від відповідальності за ст.124 ПКУ. Не підлягає оскарженню грошове зобов`язання, самостійно визначене платником податків. Днем закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платником податків. Таким чином, позовні вимоги позивача є безпідставними та помилковими, тому не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 263 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи, зокрема, щодо: оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно вимог ст. 229 КАС України.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Як свідчать матеріали справи, Головним управлінням ДПС у Харківській області у відношенні позивача прийнято наступні податкові повідомлення - рішення:
Не погоджуючись із податковим повідомленням - рішенням контролюючого органу, позивач звернувся до суду із даним позовом.
По суті заявлених вимог суд зазначає наступне.
На підставі акту перевірки ТОВ «АВЕ-ПЛАЗА» прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.05.2024р. №0264470402, яким накладено штраф на суму 24 040,03грн. та від 14.05.2024р. №0264530402 якім підприємство оштрафовано на суму18584,80грн. за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 1 квартал 2022року по податковій декларації з податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки від 15.02.2022року №9031635185 та за 1 квартал 2023року по декларації від 17.02.2023р. №9027895762.
У позовній заяві зазначено, що оскільки відповідні пільги були встановлені лише 06 травня 2024року, ТОВ «АВЕ-ПЛАЗА» (хоча із запізненням) сплатило податок на нерухоме майно. Відмінне від земельної ділянки за 2022рік та за 1 квартал 2023року.
Висновки Акту перевірки, на підставі якого прийняті оскаржувані податкові повідомлення- рішення, щодо наявності підстав для застосування штрафних санкцій до ТОВ «АВЕ-ПЛАЗА» є помилковими, оскільки не враховано положення підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідних положень» ПКУ щодо звільнення ТОВ «АВЕ-ПЛАЗА» від сплати податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки за 2022рік, тому наявні підстави для звільнення ТОВ «АВЕ-ПЛАЗА» від відповідальності за порушення строків сплати відповідного податку.
Матеріла справи містять заяву ТОВ «АВЕ-ПЛАЗА» від 30.09.2022р. вих.№30-09/22 про неможливість виконувати податкові обов`язки, який був надісланий відповідачу електронною поштою.
На звернення позивача, Головне управління ДПС у Харківській області листом від 10.08.2023р. за №41968/6/20-40-04-01-13 повідомило, що право платників на не нарахування та несплати податкового зобов`язання реалізується, як це передбачено п.50.1 ст.50 Податкового кодексу України, шляхом подання платником уточнюючої декларації за 2022рік на зменшення податкових зобов`язань, задекларованих раніше, в умовах дії Кодексу у попередній редакції.
Позивач зазначає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення порушують його права та інтереси, оскільки нерухоме майно знаходиться на території , на який ведуться бойові дії , що не було враховано відповідачем.
Вважаючи дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам, що склалися між сторонами, суд зазначає таке.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - це місцевий податок у складі податку на майно, що сплачується платниками податку за об`єкти житлової та/ або нежитлової нерухомості і зараховується до місцевого бюджету (стаття 10, 266 ПК України).
В Податковому Кодексі України поняття щодо об`єктів житлової нерухомості вживаються в такому значенні:
підпункт 14.1.129. пункту 14.1. статті 14 ПК України визначає, що об`єкти житлової нерухомості - будівлі, зареєстровані згідно із законодавством як об`єкти житлової нерухомості, дачні та садові будинки;
абзац перший підпункт 14.1.129. пункту 14.1. статті 14 ПК України визначає, що будівлі, зареєстровані згідно із законодавством як об`єкти житлової нерухомості, а також їх складові частини, які є самостійними об`єктами нерухомого майна, зокрема, включають:
а) житловий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості. Житловий будинок садибного типу - житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, який складається із житлових та допоміжних (нежитлових) приміщень (передпокій, кухня, коридор, веранда, вбиральня, комора, приміщення для автономної системи опалення, пральня тощо);
в) квартира - ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання.
Перелік платників податку, об`єкт оподаткування, база оподаткування, пільги із сплати податку, ставка податку, податковий період, порядок обчислення суми податку, порядок обчислення сум податку в разі зміни власника об`єкта оподаткування податком, порядок сплати податку, строки сплати податку регулюються статтею 266 ПК України.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» № 2120-IX від 15.03.2023, який набув чинності 17 березня 2022 року, внесено зміни до ПК України шляхом включення пп. 69.14 та п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ, відповідно до якого:
Тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.
Крім того, Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану» № 2142-IX від 24.03.2022, який набрав чинності 05.04.2022, доповнено п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ підпунктом 69.22, відповідно до якого, зокрема: тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об`єкти нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації. При цьому платники податку - юридичні особи протягом шести календарних місяців після місяця, в якому припинено чи скасовано воєнний стан, введений Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відображаються зміни розміру податкового зобов`язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за відповідний податковий період. Для платників податку - фізичних осіб контролюючий орган самостійно обчислює податкове зобов`язання за період з 1 січня по 1 березня 2022 року.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії та територій тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, визначається Кабінетом Міністрів України.
Вказана норма ПК України набрала чинності 05.04.2022.
Постановою Кабінету Міністрів України від06.12.2022 №1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» установлено, що перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (в подальшому - Перелік), затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій за формою згідно з додатком за погодженням з Міністерством оборони на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій. Вказана постанова набрала чинності 25.12.2022.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України від06.12.2022 №1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», 22.12.2022 Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України був прийнятий наказом №309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004.
Відповідно до вказаного Переліку територіальна громада м.Харкова передбачена в переліку територій активних бойових дій з 24.02.2022 р..
Втім, незважаючи на вказані обставини, відповідач прийняв оскаржувані податкові повідомлення-рішення без врахування прийнятих законодавчих змін, в результаті чого протиправно визначив позивачу податкові зобов`язання за 1 квартал 2022року та за 1 квартал 2023року.
Згідно з положеннями статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 1 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Таким чином, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог.
Згідно ч.1 ст.139 КАСУ при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 139, 227, 229, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕ-ПЛАЗА» (вул.Ярославів Вал, буд.29-В, м.Київ, індекс 01054, код ЄДРПОУ 34755123) до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області (вул.Григорія Сковороди, 46 м.Харків інд.61057 код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення рішення, - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, від 14.05.2024р. №0264470402.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Харківській області, від 14.05.2024р. №0264530402.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АВЕ-ПЛАЗА» (вул.Ярославів Вал, буд.29-В, м.Київ, індекс 01054, код ЄДРПОУ 34755123) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (код ЄДРПОУ 43983495) судові витрати в розмірі 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві гривні 40 копійок).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня його складання у повному обсязі шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду або в порядку, передбаченому п. 15.5 Розділу VII КАС України, а саме: до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд.
Повний текст рішення складено 08 листопада 2024 року.
СуддяЗаічко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2024 |
Оприлюднено | 19.11.2024 |
Номер документу | 123050153 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на майно, з них податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Заічко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні