ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
12 листопада 2024 року м. Дніпросправа № 340/2808/24(суддя Притула К.М., м. Кропивницький)
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чередниченка В.Є. (доповідач),
суддів: Шальєвої В.А., Іванова С.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за апеляційною скаргою Державної служби України з безпеки на транспорті на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2024 у справі №340/2808/24 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Терраконд» до відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Терраконд» 30 квітня 2024 року звернулося до суду з позовом до відділу державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті, згідно з яким просить визнати протиправною та скасувати постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу від 23.04.2024 року №ПШ054058.
Позов обґрунтовано тим, що оскаржувана постанова є протиправною та підлягає скасуванню, так як в діях позивача відсутній склад вчинення правопорушення за яке його притягнуто до відповідальності, оскільки на час розгляду справи позивач надав до контролюючого органу санітарну книжку.
Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2024 року позов задоволено повністю.
Рішення суду мотивовано тим, що на час здійснення посадовими особами відповідача перевірки транспортного засобу марки MAN TGХ 26.440, реєстраційний номер НОМЕР_1 , у водія ОСОБА_1 , була наявна особиста медична книжка (форма № 1-ОМК) серії 12ААВ №656009, з відмітками про проходження ним обов`язкових медичних оглядів, яка також була надана відповідачу при розгляді справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт, однак, вказану вище особисту медичну книжку не взято відповідачем до уваги під час винесення оскаржуваної позивачем постанови. Не погодившись з рішенням суду першої інстанції Державна служба України з безпеки на транспорті, зазначаючи про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, оскаржила його в апеляційному порядку. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.
Апеляційна скарга фактично обґрунтована тим, що на час проведення перевірки, а саме 11.03.2024 року у водія була відсутня медична книжка, що в свою чергу свідчить про обґрунтованість винесення постанови №ПШ054058.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції з`ясовано та знайшло підтвердження під час апеляційного розгляду справи, що 11.03.2024 року старшим державним інспектором Відділу державного нагляду (контролю) в Івано-Франківській області було здійснено перевірку транспортного засобу марки MAN TGХ 26.440, реєстраційний номер НОМЕР_1 під керуванням водія ОСОБА_1 , що належить, згідно ТТН №Р668 від 10.03.2024 року ТОВ «Терраконд», про що складений акт №АР042576 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (а.с. 8).
Під час перевірки виявлене порушення: «у водія транспортного засобу, який зайнятий перевезенням продуктів харчування, була відсутня санітарна книжка з результатами медичного огляду».
02.04.2024 року відповідачем складено та надіслано позивачу повідомлення про розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт стосовно акта №АР042576 від 11.03.2024 на 23.04.2023, яке позивачем отримано 09.04.2023 (а.с.9).
23.04.2024 року відбувся розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт стосовно акта №АР042576 від 11.03.2024 за участю представника ТОВ «Терраконд», яким було долучено до матеріалів справи копію санітарної книжки водія ОСОБА_1 , видану 07.10.2022 року (а.с.11).
23.04.2024 року за результатами розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт Відділом державного нагляду (контролю) у Кіровоградській області Державної служби України з безпеки на транспорті на підставі абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» прийнято постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ 054058 у розмірі 17000 гривень, за перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, а саме відсутності на момент проведення перевірки санітарно-медичної книжки з результатами огляду водія ОСОБА_1 (а.с.10).
Законність та обґрунтованість вищезазначеної постанови є предметом спору переданого на вирішення суду.
Колегія суддів, проаналізувавши на підставі фактичних обставин справи застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права при ухваленні оскарженого рішення виходить з наступного.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 № 2344-III (далі Закон № 2344-III) передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
З аналізу положень статті 48 Закону № 2344-III вбачається, що перелік документів визначений зазначеною нормою для здійснення внутрішніх перевезень вантажів не є вичерпним.
Відповідно до пункту 12.4 глави 12 Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.1997 року № 363, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20.02.1998 за №128/2568 (далі - Правила №363) водій (експедитор), зайнятий перевезенням харчових продуктів, повинен мати санітарну книжку з результатами медичного огляду.
З аналізу зазначених норм вбачається, що водій (експедитор), зайнятий перевезенням харчових продуктів, повинен мати санітарну книжку з результатами медичного огляду та враховуючи положення статті 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» водій повинен пред`являти зазначений документ особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху.
Учасниками справи не заперечується той факт, що позивачем здійснювалося перевезення харчових продуктів, а тому враховуючи вищезазначені норми водій повинен був мати при собі та пред`явити перевіряючим особам санітарну книжку з результатами медичного огляду.
Як вбачається з акта №АР042576 «у водія транспортного засобу, який зайнятий перевезенням продуктів харчування, була відсутня санітарна книжка з результатами медичного огляду».
Враховуючи те, що чинне законодавство вимагає від водія, який зайнятий перевезенням харчових продуктів мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху санітарну книжку з результатами медичного огляду, натомість водієм не було пред`явлену такий документ на час перевірки, колегія суддів зробила висновок про наявність в діях позивача складу правопорушення передбаченого абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт».
При цьому, суд апеляційної інстанції вважає, що подальше надання позивачем під час розгляду справи санітарної книжки водія не скасовує складу правопорушення в діях позивача, який було зафіксовано 01 березня 2024 року актом №АР042576.
На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне апеляційну скаргу задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.
Керуючись: пунктом 2 частини 1 статті 315, статтями 321, 322, 327, 329 КАС України, Третій апеляційний адміністративний суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті задовольнити.
Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12 серпня 2024 у справі №340/2808/24 скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити повністю.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду за наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне судове рішення складено 12 листопада 2024 року.
Головуючий - суддяВ.Є. Чередниченко
суддяВ.А. Шальєва
суддяС.М. Іванов
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.11.2024 |
Оприлюднено | 19.11.2024 |
Номер документу | 123053753 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чередниченко В.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні