Постанова
від 12.11.2024 по справі 160/22871/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 листопада 2024 року м. Дніпросправа № 160/22871/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Юрко І.В., Чабаненко С.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року в адміністративній справі № 160/22871/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа: Селянське (фермерське) господарство «Покровчанка» про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень - рішень, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, третя особа: Селянське (фермерське) господарство «Покровчанка», в якому просила:

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби України в Дніпропетровській області №7222532-2415-0410-UА12140250000015858 від 27.07.2023 року по сплаті земельного податку з фізичних осіб за 2023 рік в сумі 15 125,50 грн. за земельну ділянку площею 50 га кадастровий номер 1224280500:02:001:9930, яка розташована на території Покровської селищної ради Синельниківського (Покровського) району Дніпропетровській області;

визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби України в Дніпропетровській області №677321-2415-0410-UА12140250000015858 від 18.07.2023 року по сплаті земельного податку з фізичних осіб за 2023 рік в сумі 8 785,22 грн. за земельну ділянку площею 50 га, кадастровий номер 1224280500:02:001:9930, яка розташована на території Покровської селищної ради Синельниківського (Покровського) району Дніпропетровській області.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Головним управлінням Державної податкової служби у Дніпропетровській області протиправно винесено податкові повідомлення - рішення №7222532-2415-0410-UА12140250000015858 від 27.07.2023 року, №677321-2415-0410-UА12140250000015858 від 18.07.2023 року про нарахування податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб, оскільки відповідач за одну земельну ділянку здійснив подвійне нарахування земельного податку. Також, земельна ділянка з кадастровим номером 1224280500:02:001:9930 має цільове призначення земельної ділянки 01.02 для ведення фермерського господарства, проте відповідачем в оскаржуваних податкових повідомленнях - рішеннях зазначено цільове призначення земельної ділянки 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (земельна частка-пай), що на думку позивача має значний вплив на порядок обчислення, нарахування та сплату земельного податку.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року позовну заяву задоволено. Визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 677321-2415-0410-UА12140250000015858 від 18.07.2023 року та № 7222532-2415-0410-UА12140250000015858 від 27.07.2023 року.

Відповідач не погодившись з рішенням суду першої інстанції подала апеляційну скаргу, в якій з посиланням на порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що позивач є власником земельної ділянки для ведення фермерського господарства, загальною площею 50,0 га в межах згідно з планом, на території Покровської селищної ради (Олександрівська с/р). Вказує, що відповідно до вимог п. 286.5. ст. 286, ст. 269, 270 ПК України позивачу сформовано податкове повідомлення-рішення щодо суми нарахованого податкового зобов`язання із земельного податку за 2023 рік №677321-2415-0410-UА12140250000015858 від 18.07.2023 року, за період з 01.01.2023 по 31.07.2023 року, до укладення договору оренди з С(Ф)Г «Покровчанка» та №7222532-2415-0410-UА12140250000015858 від 27.07.2023 року, яке з технічних причин некоректно сформовано в ІКС «Податковий блок». Отже, оскаржувані податкові повідомлення-рішення є законними та не підлягають скасуванню.

Позивач не скористався правом подання відзиву на апеляційну скаргу.

Відповідно до частини 1 статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Суд, заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.

Рішенням Покровської районної ради Дніпропетровської області №73-4/ХХІІІ від 24.03.1999 року надано дозвіл на замовлення проекту відведення земельної ділянки для створення селянського/фермерського господарства ОСОБА_1 розміром 50 га на території Олександрівської сільської ради, поле №1.

На підставі рішення сесії Покровської районної ради народних депутатів Покровського району Дніпропетровської області від 25.04.2000 року №154-9/23 ОСОБА_1 надано у постійне користування земельна ділянка площею 50 гектарів в межах згідно з планом. Земельна ділянка розташована на території Олександрівської сільської ради. Землю надано для ведення фермерського господарства.

01.08.2000 року позивачу видано державний акт на право постійного користування землею Серії ДП ГК-112 кадастровий номер 1224280500:02:001:9930.

21.08.2000 року Покровською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області зареєстроване Селянське (фермерське) господарство «Покровчанка», керівником якого є ОСОБА_1 .

ІНФОРМАЦІЯ_1 (Ф)Г «Покровчанка» зареєстроване як суб`єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість.

Рішенням Покровської селищної ради Покровського району Дніпропетровської області «Про встановлення ставок та пільг зі сплати земельного податку на території Покровської селищної ради», яке набрало чинності з 01.01.2022 року, встановлено на території Покровської селищної ради ставки зі сплати земельного податку згідно з додатком 1 та пільги щодо сплати земельного податку згідно з додатком 2.

Відповідно Витягу №НВ-9913083952023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 23.02.2023 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1224280500:02:001:9930 становить 1 202 835,05 грн.

Згідно з Витягом №НВ-9918647892023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 22.04.2023 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 1224280500:02:001:9930 становить 1 202 835,05 грн.

Рішенням Покровської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області №Р-3472-46/VІІІ від 09.06.2023 року «Про надання згоди на викуп земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення фермерського господарства надано згоду ОСОБА_1 (голові СФГ «Покровчанка») на викуп земельної ділянки, що перебуває у неї в постійному користуванні, площею 50 га (в тому числі: рілля 50,000 га) кадастровий номер 1224280500:02:001:9930 для ведення фермерського господарства за ціною, яка дорівнює нормативній грошовій оцінці у сумі 1 202 835,05 грн. відповідно до витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 22.04.2022 року без проведення земельних торгів з розстроченням платежу рівними частинами на п`ять років з правом дострокової оплати, яка знаходиться за адресою: Покровська селищна рада (за межами населеного пункту). Категорія земель: землі сільськогосподарського призначення, цільове призначення: для ведення фермерського господарства.

13.07.2023 року між Покровською селищною радою Синельниківського району Дніпропетровської області та ОСОБА_1 укладено договір купівлі - прадажу (викупу) земельної ділянки, відповідно якого продавець передає у власність (продає), а покупець приймає у власність (викупляє), без проведення земельних торгів, земельну ділянку площею 50,000 га, яка розташована за межами населеного пункту на території Покровської селищної ради (колишня Олександрівська сільська рада) Синельниківського району Дніпропетровської області (згідно постанови Верховної Ради України від 17.07.2020 року №807-ІХ «Про утворення та ліквідацію районів» Покровський район ліквідовано та створено Синельниківський район), кадастровий номер 1224280500:02:001:9930. Цільове призначення земельної ділянки 01.02 для ведення фермерського господарства, категорія земель - землі сільськогосподарського призначення, вид використання земельної ділянки для ведення фермерського господарства.

14.07.2023 року між позивачем та С(Ф)Г «Покровчанка» укладено договір оренди, відповідно якого орендодавець надає, а орендатор приймає у строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться на території Покровської селищної ради Синельниківського району Дніпропетровської області.

Пунктом 2 договору оренди передбачено, що в оренду передається земельна ділянка загальною площею 50,000 га кадастровий номер 1224280500:02:001:9930, яка належить орендодавцю на праві приватної власності на підставі витягу з ДРРПНМ.

18.07.2023 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення №677321-2415-0410-UА12140250000015858, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2023 рік у сумі 8785,22 грн.

27.07.2023 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення №7222532-2415-0410-UА12140250000015858, яким ОСОБА_1 визначено суму податкового зобов`язання за платежем земельний податок з фізичних осіб за 2023 рік у сумі 15 125,50 грн.

Не погодившись з прийнятими податковими повідомлення-рішеннями, позивач звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, колегія суддів зазначає наступне.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до підпункту 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України земельний податок обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу).

Згідно підпункту 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 ПК України землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), які користуються земельними ділянками державної та комунальної власності:

- на праві постійного користування;

- на умовах оренди.

Положеннями підпункту 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до статті 269 ПК України (в редакції станом на час визначення відповідачем податкових зобов`язань) платниками податку є: 269.1.1 власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); 269.1.2 землекористувачі.

Згідно пункту 269.2 статті 269 ПК України особливості справляння податку суб`єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV цього Кодексу.

Статтею 270 ПК України визначено, що об`єктами оподаткування є: 270.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні; 270.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності.

Приписами пунктів 271.1 та 272.2 статті 272 ПК України встановлено, що базою оподаткування є:

- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом;

- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

Відповідно до п. 271.2 ст. 271 ПК України рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Пунктом 274.1 статті 274 ПК України передбачено, що ставка податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

Згідно п. 274.2 ст. 274 ПК України ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб`єктів господарювання (крім державної та комунальної форми власності).

Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (ст.285 ПК України).

Відповідно до п.286.1 статті 286 ПК України підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 286.5 ст. 286 ПК України визначено, що нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

Відповідно до п.п.54.3.3 п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Згідно з абз. 1, 5-6 п. 286.5 ст. 286.5 ПК України нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу.

Платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо: розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, контролюючий орган за місцем знаходження земельної ділянки проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

Враховуючи викладені вище норми чинного законодавства, суд апеляційної інстанції зазначає, що фізична особа, у власності чи користуванні якої перебуває земельна ділянка, зобов`язана платити за таку земельну ділянку земельний податок у сумі, яка визначена контролюючим органом у податковому повідомленні-рішенні. При цьому базою оподаткування є нормативно грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації або площа земельної ділянки, нормативно грошова оцінка якої не проведена, а підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Відповідно до п. 1 ст. 73 Закону України від 01.05.1997 №280 «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідний території.

При цьому, згідно з інформації Державного земельного кадастру та витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, нормативно грошова оцінка земельної ділянки позивача з кадастровим номером 1224280500:02:001:9930 становить 1 202 835,05 грн.

Контролюючий орган уповноважений здійснювати нарахування фізичним особам податкових зобов`язань із земельного податку на підставі даних Державного земельного кадастру щодо площі земельної ділянки, її нормативної грошової оцінки з урахуванням коефіцієнтів індексації, а також рішення сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад щодо ставок земельного податку.

Судом встановлено, що позивач є власником земельної ділянки, площею 50,0000 га, яка розташована за межами населеного пункту на території Покровської селищної ради Синельниківскього району Дніпропетровської області, кадастровий номер земельної ділянки 1224280500:02:001:9930, що підтверджується наявними в матеріалах справи договором купівлі продажу від 13.07.2023 року та витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 13.07.2023 року №339110218.

Вказана земельна ділянка загальною площею 50,000 га кадастровий номер 1224280500:02:001:9930, 14.07.2023 року була передана позивачем в оренду СФГ «Покровчанка» для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Як зазначає відповідач, враховуючи, що позивач є постійним користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 1224280500:02:001:9930 для ведення фермерського господарства відповідачем сформовано податкове повідомлення-рішення із земельного податку за 2023 рік №677321-2415-0410-UА12140250000015858 від 18.07.2023 року на суму 8 785,22 грн. за період з 01.01.2023 року по 31.07.2023 рік, тобто до укладення договору оренди з СФГ «Покровчанка». Крім того, відповідачем повідомлено, щодо податкового повідомлення-рішення по сплаті земельного податку з фізичних осіб за 2023 рік в сумі 15 125,50 грн. від 27.07.2023 року, що таке податкове повідомлення-рішення з технічних причин некоректно сформовано у ІКС «Податковий блок» та на теперішній час, дані в ІКС «Податковий блок» та в ІКП платника по коду бюджетної класифікації (18010700) земельний податок з фізичних осіб приведено у відповідність до вимог чинного законодавства.

В свою чергу, вирішуючи спірні правовідносини суд першої інстанції обґрунтовано врахував наступне.

Так, Наказом Міністерства фінансів України №1204 від 28.12.2015 затверджено Порядок надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податків.

Додатком 1 до наказу №1204 встановлено порядок заповнення (внесення відомостей) до податкового повідомлення-рішення форма «Ф».

Набори даних по колонках таблиці детального розрахунку суми/сум податку включає, п.3, яким визначені наступні колонки для заповнення податкового повідомлення-рішення: (1) Адреса об`єкта; (2) Вид цільового призначення об`єкта; (3) Кадастровий номер об`єкта; (4) Площа об`єкта, га; (5) Нормативна грошова оцінка з урахуванням коефіцієнта індексації по земельному податку, грн/га; (6) Нормативна грошова оцінка з урахуванням коефіцієнта індексації по орендній платі за земельну ділянку або сума відповідно до договору оренди, грн; (7) Кількість місяців оподаткування; (8) Розмір ставки земельного податку або орендної плати за землю, %; (9) Назва пільги, по земельному податку відповідно до статті 281 Податкового кодексу України; (10) Розмір пільги зі сплати земельного податку відповідно до статті 281 Податкового кодексу України, га; (11) Сума податкового зобов`язання із земельного податку (к. 11 = (к. 4 к. 10) к. 5 (к. 7 / 12) к. 8), та з орендної плати за земельну ділянку (к. 11 = к. 4 к. 6 (к. 7 / 12) к. 8) або (к. 6)***, грн.

При цьому, згідно з відомостями з Державного земельного кадастру земельна ділянка яка знаходиться в користуванні позивача має цільове призначення 01.02 для ведення фермерського господарства, натомість відповідачем у спірних податкових повідомленнях-рішеннях зазначено цільове призначення земельної ділянки - 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (земельна частка - пай), що не відповідає дійсності і є неприпустимим, оскільки має вплив на порядок обчислення, нарахування та сплату земельного податку.

Земельні ділянки для ведення фермерського господарства» (код 01.02), не можуть прирівнюватися до «земельних ділянок для ведення товарного сільськогосподарського виробництва», оскільки вони належать до різних видів цільового призначення земель сільськогосподарського призначення, що прямо підтверджується Класифікацією видів цільового призначення земель, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051, а також наказом Держкомзему від 23.07.2010 № 548 «Про затвердження Класифікації видів цільового призначення земель.

Дослідивши оскаржувані податкові повідомлення-рішення на відповідність їх наведеним вимогам щодо форми податкового повідомлення-рішення форми «Ф», суд зазначає, що вони визначають суму податкового зобов`язання з земельного податку з фізичних осіб за один і той самий період 2023 рік та одну і ту саму земельну ділянку з кадастровим номером 1224280500:02:001:9930, що свідчить про правильність доводів позивача щодо подвійного нарахування земельного податку за 2023 рік.

Посилання відповідача, що податкове повідомлення-рішення в сумі 15 125,50 грн. від 27.07.2023 року з технічних причин некоректно сформовано у ІКС «Податковий блок» та на теперішній час, дані в ІКС «Податковий блок» та в ІКП платника по коду бюджетної класифікації (18010700) земельний податок з фізичних осіб приведено у відповідність до вимог чинного законодавства не приймаються до уваги, оскільки такі посилання та дії податкового органу не обґрунтовані та не узгоджуються з нормами чинного податкового законодавства.

Відповідач не зазначив, що саме некоректно сформовано в податковому повідомленні-рішенні від 27.07.2023 року. При цьому, доказів скасування, анулювання чи відкликання податкового повідомлення - рішення № 7222532-2415-0410-UА12140250000015858 від 27.07.2023 року податковим органом не надано, що свідчить про те, що зазначене податкове повідомлення є чинним та підлягає сплаті у разі узгодження податкового зобов`язання визначеного ним.

Крім того, оскаржуваними податковими повідомленнями рішеннями визначено земельний податок з фізичних осіб за цілий 2023 рік, що зазначено у колонці 7 кожного податкового повідомлення-рішення у вигляді цифри « 12» «Кількість місяців оподаткування», що спростовує доводи відповідача про нарахування земельного податку позивачу виключно за період з 01.01.2023 року по 31.07.2023 року.

Колонка 2 податкових повідомлень-рішень містить помилкові дані щодо «Виду цільового призначення об`єкта» який зазначено 01.01 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (земельна частка-пай), замість вірного 01.02 для ведення фермерського господарства.

Саме така помилка має суттєве значення, оскільки вид цільового призначення земельної ділянки враховується для обчислення, нарахування та сплати земельного податку.

Суд звертає увагу на той факт, що відповідачем не було використано даних нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в той час як її нормативну грошову оцінку було проведено та визначено.

В свою чергу, податкові зобов`язання з земельного податку визначаються враховуючи нормативну грошову оцінку земельної ділянки у випадку проведення такої нормативної грошової оцінки, що в даному випадку мало місце. Використання інших даних при визначенні податкового зобов`язання з земельного податку за земельну ділянку нормативну грошову оцінку якої проведено, не допускається.

Так, відповідачем дані нормативної грошової оцінки не були використані під час здійснення розрахунку земельного податку за 2023 року, визначеного податковими повідомленнями-рішеннями ГУ ДПС у Дніпропетровській області №677321-2415-0410-UА12140250000015858 від 18.07.2023 року та №7222532-2415-0410-UА12140250000015858 від 27.07.2023 року.

Разом з цим, відповідач при розрахунку суми земельного податку за 2023 рік повинен був отримати відповідні дані щодо нормативної грошової оцінки вказаної земельної ділянки за спірний період від Державного земельного кадастру, що в даному випадку зроблено не було, оскільки саме до компетенції відповідача належить обов`язок здійснювати відповідний розрахунок грошових зобов`язань, що в свою чергу передує отримання необхідної інформації для здійснення такого розрахунку.

Вказана позиція узгоджується з висновками Верховного Суду в постанові 18.10.2019 року у справі №826/8361/18.

З огляду на викладене, відповідачем помилково здійснено розрахунок земельного податку стосовно земельної ділянки, розташованої за межами населеного пункту на території Покровської селищної ради Синельниківскього району Дніпропетровської області, оскільки не було отримано у встановленому законом порядку інформації щодо нормативної грошової оцінки земельної ділянки та інформації щодо цільового призначення земельної ділянки.

Отже, податковим органом при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень рішень було допущено подвійне нарахування земельного податку по одній і тій самій земельній ділянці, нарахування податку за 12 місяців, замість належних 7 місяців, помилкове зазначення цільового використання земельної ділянки та не врахування нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а також не надано оцінку тій обставині, що земельна ділянка знаходилась у постійному користуванні СФГ «Покровчанка» та відображалась останнім у податкових деклараціях.

З огляду на викладене та враховуючи встановлені судом обставини справи суд першої інстанції дійшов правильного висновку про необґрунтованість та протиправність податкових повідомлень-рішень ГУ ДПС у Дніпропетровській області №677321-2415-0410-UА12140250000015858 від 18.07.2023 року та №7222532-2415-0410-UА12140250000015858 від 27.07.2023 року та їх скасування.

Щодо інших доводів відповідача, які викладені в апеляційній скарзі та зводяться до незгоди з судовим рішенням слід зазначити, що судовим рішенням у цій справі надано необхідне та достатнє обґрунтування доводів сторін, при цьому суд дослідив усі основні питання віднесені на його розгляд, а всі інші аргументи апеляційної скарги не є доречними і важливими аргументами, оскільки не спростовують висновок суду щодо протиправності оскаржених рішень відповідача.

Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Між тим відповідач зазначеного обов`язку не виконав.

На підставі зазначеного, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції під час розгляду цієї справи об`єктивно, повно та всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, дав їм правильну юридичну оцінку і ухвалив законне, обґрунтоване рішення без порушень норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому рішення суду першої інстанції у цій справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Керуючись ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року в адміністративній справі № 160/22871/23 - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 року в адміністративній справі № 160/22871/23 - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий - суддяС.В. Білак

суддяІ.В. Юрко

суддяС.В. Чабаненко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено19.11.2024
Номер документу123054076
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —160/22871/23

Постанова від 12.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 06.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Рішення від 13.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Озерянська Світлана Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні