Справа № 711/8213/24
Номер провадження 3/711/2631/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 листопада 2024 року м.Черкаси
Придніпровський районний суд м. Черкаси в складі:
головуючого судді Комплєктової Т.О.,
за участю секретаря Тищенко А.А.,
захисника Чорноіваненка Д.О.,
особи, стосовно якої складено
протокол ОСОБА_1
розглянувши об`єднані матеріали, які надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції (протокол № 50-33/296, протокол № 50-33/297), про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , та мешканки АДРЕСА_2 , працюючої головою ліквідаційної комісії політичної партії «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ», ІПН НОМЕР_1 ,
за вчинення адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» не подала до НАЗК звіти політичної партії «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за 2021, 2022 та 2023 роки (квартальні або річні), чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.
Вона ж, всупереч вимогам статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» не подала до НАЗК звіти політичної партії «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за I та II квартали 2024 року, чим порушила порядок подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.
В судовому засіданні ОСОБА_1 пояснила, що вину в інкримінованих їй адміністративних правопорушенням, передбачених ст. 212-21 КУпАП не визнає з огляду на те, що на даний час політична партія перебуває в стані припинення. Нею, як ліквідатором, виконано майже всі дії щодо ліквідації політичної партії, а саме знято партію з обліку в ДПС, ПФУ, передано всі документи до архіву та подано документи до Міністерства Юстиції України задля винесення рішення щодо ліквідації політичної партії «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» та внесення його до відповідного державного реєстру. З огляду на зазначене, політична партія фактично ліквідована, а відтак не здійснює будь-якої фінансової чи господарської діяльності. Вважає, що зняття з податкового обліку припиняє її обов`язок подання фінансової звітності.
Представник ОСОБА_1 адвокат Чорноіваненко Д.О. в судовому засіданні пояснив, що адміністративні провадження щодо притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, передбаченої ст. 212-21 КУпАП підлягають закриттю з підстав відсутності події та складу адміністративного правопорушення, порушення порядку складення протоколів про адміністративні правопорушення, спливу термінів давності притягнення до адміністративного правопорушення. Щодо порушення порядку складання протоколів про адміністративні правопорушення пояснив наступне, що Протоколи складено 24.09.2024. В протоколах відсутня вказівка на час їх складення. Натомість з матеріалів доданих до протоколів вбачається, що адміністративні правопорушення були виявленими 04.04.2024 та 10.05.2024. Отже, протокол №50-33/296 від 24.09.2024 складено із порушенням приписів ч.2. ст. 254 КУпАП, як і протокол №50-33/297 від 24.09.2024 У відповідності до пунктів 2, 4 ст. 278 КУпАП закріплено обов`язок органу (посадової особи) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішити питання, чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення, чи витребувано необхідні додаткові матеріали. Таким чином, у випадку неповернення судом протоколу особі, яка його склала у зв`язку із недоліками, суд зобов`язаний своєю постановою закрити справу в зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення. Вказує, що після початку ліквідаційної процедури і припинення політичного статусу політичної партії, після подання до податкового органу ліквідаційного звіту (балансу), скасування статусу неприбуткової організації, у юридичної особи відсутні зобов`язання щодо подальшої звітності. 11.08.2021 на позачерговому з`їзді політичної партії «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» було прийнято рішення про припинення діяльності (ліквідацію) партії шляхом її саморозпуску та обрання ліквідаційної комісії для здійснення всіх необхідних дій в процесі ліквідації. 03.09.2021 МЮУ здійснив державну реєстрацію рішення про припинення політичної партії. У відповідності до рішення ГУДПС у Черкаській області від 13.12.2021 року політичну партію «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» виключено із реєстру неприбуткових організацій, що унеможливлює її подальшу діяльність як неприбуткової установи. Таким чином, процес саморозпуску політичної партії є безповоротним та з 03.09.2021 року юридична особа «політична партія «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» не є політичною партією в розумінні статті 2 Закону України «Про політичні партії», оскільки не виконує мету, з якою її було створено, а саме сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, участі у виборах та інших політичних заходах. Водночас, ОСОБА_1 обвинувачується в неподанні фінансової звітності, яку повинна подавати діюча політична партія з огляду на приписи ст. 17 Закону України «Про політичні партії», а не політична партія в стані ліквідації (припинення) діяльності. Очевидно, що повне припинення діяльності політичної партії із завершенням бухгалтерського обліку та податкової звітності, відсутність фактичних доходів та витрат політичної партії, унеможливлює підготовку до подання такого роду звітності (в тому числі через відсутність інформації щодо стану справ в осередках політичної партії, даних для проведення внутрішньопартійного аудиту та незалежного фінансового аудиту). До затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає податковим органам, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період (абзац другий ч. 7 ст. 111 ЦКУ). Згідно з ч. 1 ст. 8 розділу III Закону України від 16.07.1999 №996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Звітним періодом підприємства, що ліквідується, є період з початку звітного року до дати прийняття рішення про його ліквідацію (ч. 3 ст. 13 розділу IV Закону №996). Тобто, звіт до НАЗК можливий лише за період з 01.01.2021 по 11.08.2021 року. Закон, яким поновлювався обов`язок звітування політичних партій від 23.08.2023 року набрав чинності 26.12.2023, а на цей момент вже було прийнято рішення про ліквідацію політичної партії (11.08.2021) та ОСОБА_1 вже подано ліквідаційний звіт та ГУ ДПС у Черкаській області та 13.12.2021 року прийнято рішення про виключення політичної партії з реєстру неприбуткових організацій, передано до архіву на зберігання документацію партії. Тому вважає, що оскільки Закон в силу приписів статті 58 Конституції України зворотної сили не має, то він повинен застосовуватися в даний момент до ОСОБА_1 як голови ліквідаційної комісії, якою вже подані всі звіти, про що свідчить затвердження ліквідаційного балансу, як підстава для зняття з обліку політичної партії в податковій. Відтак, не подання головою ліквідаційної комісії звіту політичної партії не утворює події (складу) адміністративного правопорушення, а голова ліквідаційної комісії не є суб`єктом правопорушення за ст. 212-21 КУпАП, оскільки не має обов`язку подавати звітність за діяльність політичної партії з дати прийняття рішення про припинення діяльності (ліквідації) політичної партії та фактичного зняття політичної партії з податкового обліку. З урахуванням наведеного, просив закрити адміністративне провадження у справі у зв`язку із відсутністю події адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП.
Дослідивши письмові матеріали справи, вислухавши пояснення ОСОБА_1 та її адвоката Чорноіваненка Д.О. суддя, вивчивши надані докази, приходить до наступного.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Статтею 280 КУпАП, передбачено що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог статті 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.
Відповідно до статей 251, 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю. Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно із ч. 1 ст. 68 Конституції України, кожен зобов`язаний неухильно додержуватись Конституції України та Законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
У відповідності до диспозиціїст. 212-21 КУпАП, встановлена адміністративна відповідальність запорушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог
Стаття 212-21 КУпАП є бланкетною, тобто такою, що не називаючи конкретних ознак правопорушення або називаючи лише їх частину, відсилає для встановлення змісту ознак правопорушення до інших нормативних актів
Згідно з ч. 9 ст. 17 Законуполітична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК.
Згідно із ст. 3 ЗУ «Про політичні партії в Україні», політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
26.12.2023набув чинностіЗакон України«Про внесеннязмін додеяких законодавчихактів Українищодо удосконаленнядержавного фінансуваннята контролюзадіяльністю політичних партій» від 23.08.2023 № 3337-1X (далі - Закон № 3337-XI), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.
Політичні партії мали подати Звіт за 2021 рік та 2022 рік (квартальні або річний) протягом 120 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-IX. Граничний термін подання політичними партіями Звітів за 2021, 2022 роки - 26.04.2024.
Крім того, політичні партії мали подати Звіт за 2023 рік (квартальні або річний) протягом 90 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-IX. Граничний термін подання політичними партіями Звітів за 2023 рік (квартальні або річний) - 26.03.2024.
При цьому це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).
Крім того, відповідно до ч. 3 розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 - політична партія подає до Національного агентства Звіт за І квартал 2024 року до 10 травня, а за ІІ квартал до 09 серпня наступного за звітним періодом року.
Частиною 20 ст. 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.
Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі - Списки), розміщені на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланнями: https://nazk.gov.ua/uk/82651/, ІНФОРМАЦІЯ_2 ІНФОРМАЦІЯ_3 ІНФОРМАЦІЯ_4
Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про політичні партії в Україні», політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстрації в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з`їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії. Одночасно з прийняттям такого рішення з`їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі. Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) політичної партії з дня внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не може бути скасовано політичною партією.
Адміністративна відповідальність за ст. 212-21 КУпАП передбачена за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Суб`єкт правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, є спеціальним. Це особа, на яку законодавством покладено обов`язок передавати відповідні відомості, зафіксовані в звіті партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, в цьому.
Положеннями глави 2 КУпАП не визначено відповідальність юридичних осіб за будь-які адміністративні правопорушення, окрім адміністративної відповідальності за порушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані в автоматичному режимі це встановлено ст. 14-2 КУпАП; диспозицією та санкцією ст.212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення не визначено, що суб`єктом відповідальності за цією нормою є юридична особа, в даному випадку політична партія; згідно зі ст.19 Закону якою передбачені заходи, які можуть вживатися до політичних партій, і серед них відсутні штрафні санкції, в тому числі штраф, як грошове стягнення, а можуть бути вжиті лише такі заходи, як попередження про недопущення незаконної діяльності та заборона політичної партії.
Частиною першою статті 27 КУпАП встановлено, що штраф є грошовим стягненням, що накладається на громадян, посадових та юридичних осіб за адміністративні правопорушення у випадках і розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Отже, враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП є керівник (уповноважена особа) політичної партії.
Суд зазначає, що уповноважена особа політичної партії представляє її у відносинах з органами державної влади та місцевого самоврядування, в тому числі шляхом підписання документів від імені партії.
Відповідно до п. 1.8 роз`яснення НАЗК щодо застосування та дотримання окремих положень Закону України «Про політичні партії в Україні» стосовно фінансування та подання звітності політичних партій - звіт подається до Національного агентства за підписом керівника політичної партії (уповноваженої особи політичної партії).
Відповідно до ЗУ «Про політичні партії в Україні» подання звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру до НАЗК є обов`язком уповноваженої особи політичної партії.
Листом від 25.04.2022 Партія повідомила Національне агентство про призначення ОСОБА_1 головою Ліквідаційної комісії, яка є уповноваженою особою на підписання усіх документів, у зв`язку із саморозпуском Партії. Повноваження ОСОБА_1 як голови Комісії з припинення Партії також підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до частини 4 статті 105 Цивільного кодексу України до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.
Відповідно до ч. 5 ст. 104 Цивільного кодексу України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Таким чином, враховуючи викладене вище Звіти Партій, що перебувають у стані ліквідації/припинення, необхідно подавати за відповідні періоди до дати ліквідації/припинення, шляхом внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 12.09.2024, політична партія «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» (код ЄДРПОУ 21708217) перебуває в стані припинення з 03.09.2021, а її ліквідатором є ОСОБА_1 .
Таким чином, ОСОБА_1 , як посадова особа - голова Комісії з припинення Партії порушила порядок подання Звітів.
З огляду на викладене суд відхиляє доводи захисника щодо відсутності у ОСОБА_1 , як ліквідатора, обов`язку подання Звітів через припинення діяльності партії, а відтак і відсутності складу та події адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, оскільки положення ч. 3 ст. 23 Закону не звільняють політичну партію після внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) такої політичної партії від обов`язку, визначеного ч. 9 ст. 17 цього Закону.
Крім того, зазначене також вбачається із аналізу положення ч.1 ст. 8 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІV, якою визначено, що бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Тобто, в даному випадку, до дня внесення до Єдиного державного реєстру відповідного запису про припинення/ліквідації Партії.
Що стосується тверджень захисника ОСОБА_2 , що протокол № 50-33/296 від 24.09.2024 та протокол № 50-33/297 від 24.09.2024 складено із порушенням приписів ч.2 ст. 254 КУпАП, які передбачають складання протоколу про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, то суд критично сприймає зазначене, з огляду на те, що серед іншого в протоколах зазначена суть адміністративного правопорушення, нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення, наявні матеріали щодо перевірки обставин вчинення адміністративного правопорушення та виклику особи до НАЗК для дачі пояснень, і зазначене захисником не може бути безумовною підставою для закриття справи.
У цій справі момент виявлення особи, яка вчинила правопорушення, не збігається з датою вчинення правопорушення, оскільки уповноваженою особою здійснювались певні дії з метою встановлення обставин вчиненого адміністративного правопорушення.
У відповідності до національного законодавства, протокол про адміністративне правопорушення, в силу положень статті 251 КУпАП, є предметом оцінки суду в якості доказу вчинення такого правопорушення при розгляді судом справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності.
З урахуванням правової позиції, викладеній в рішенні ЄСПЛ по справі «Карелін проти російської федерації» протокол про адміністративне правопорушення не може визнаватись автоматично недопустимим доказом, а підлягає оцінці із сукупністю з іншими доказами.
Зазначені обставини в цьому протоколі підтверджуються іншими такими доказами, які долучені до матеріалів справи.
Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, підтверджується матеріалами адміністративної справи, а саме: копією протоколу (рішення) № 1 позачергового XVIII З`їзду політичної партії «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ» від 11.08.2021 з додатком до нього у вигляді Реєстру осіб, які брали участь в засіданні позачергового XVIII З`їзду політичної партії «ПАРТІЯ ВІЛЬНИХ ДЕМОКРАТІВ»; витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; наказом № 151/24 від 13.06.2024 про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 24/24 від 16.01.2024; листом про надання пояснень та складання протоколу № 50-20/25038-24 від 12.04.2024; листом про надання пояснень та складання протоколу № 50-20/67261-24 від 13.09.2024; скріншотом з програми про виклик уповноважених осіб політичних партій; скріншотами з сайту НАЗК щодо розміщення інформації про політичні партії, які не подали Звіти до НАЗК; листом щодо ознайомлення з протоколом про адміністративне правопорушення № 50-20/71001-24 від 25.05.2024 та списком № 5458 від 26.09.2024 згрупованих поштових відправлень по Україні.
На підставі викладеного, суд дійшов висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, які не викликають у суду сумнівів, оскільки вони є логічними, послідовними та узгоджуються з матеріалами справи.
Відповідно до ч. 4 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, пов`язаного з корупцією, а також правопорушень, передбачених статтями 212-15, 212-21 цього Кодексу, може бути накладено протягом шести місяців з дня його виявлення, але не пізніше двох років з дня його вчинення.
Протокол № 50-33/296 від 24.09.2024 про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП надійшов на адресу суду 21.10.2024, тобто на межі закінчення строку притягнення особи до адміністративної відповідальності.
Провадження у справі про адміністративне правопорушення, згідно з п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
Відповідно до листа Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №223-943/0/4-17 від 22.05.2017 року «Щодо притягнення до адміністративної відповідальності за окремі правопорушення, пов`язані з корупцією», судам слід мати на увазі, що адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення може бути накладено протягом трьох місяців (на даний час протягом шести місяців, відповідно до змін, внесених Законом України Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19 вересня 2019 року № 114-IX) із дня виявлення, але не пізніше двох років із дня його вчинення. Продовження перебігу строків накладення адміністративних стягнень законом не передбачено, тому в разі їх закінчення провадження у справі закривається. Вказівка законодавця у п. 7 ст. 247 КУпАП «на момент розгляду справи» означає, що провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю, якщо на початок розгляду справи закінчилися строки, встановлені ст. 38 КУпАП. А сам розгляд справи про адміністративне правопорушення та його закінчення не обтяжений строками, визначеними ст. 38 КУпАП, а передбачений ст. 277 КУпАП, що є гарантією всебічного, об`єктивного і повного з`ясування всіх обставин, які мають значення для вирішення справи. При цьому, якщо на момент розгляду справи в суді закінчились строки притягнення особи до адміністративної відповідальності, то суд в разі заперечення особою своєї вини чи наявності у її діях складу адміністративного правопорушення повинен дослідити всі обставини справи, встановити, чи містить діяння ознаки та склад адміністративного корупційного правопорушення, чи належить особа до суб`єктів цього корупційного правопорушення, чи винна вона в його вчиненні, і лише після цього закрити провадження у справі.
Датою виявлення правопорушення по протоколу № 50-33/296 є: дата опублікування на офіційному веб-сайті Списків політичних партій, які не подали свої Звіти за 2023 рік 04.04.2024, дата опублікування на офіційному веб-сайті Списків політичних партій, які не подали свої Звіти за 2021 та 2022 роки 10.05.2024; дата складання протоколів про адміністративне правопорушення 24.09.2024, оскільки саме в цей момент спеціально уповноважений суб`єкт, зібравши всі необхідні докази, встановлює наявність в діях особи складу правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП і для особи, щодо якої цей протокол складений, починають відбуватись правові наслідки; дата вчинення 27.03.2024 та 27.04.2024.
Датою виявлення правопорушення по протоколу № 50-33/297 є: дата опублікування на офіційному веб-сайті Списків політичних партій, які не подали свої Звіти за І квартал 2024 року 20.05.2024, дата опублікування на офіційному веб-сайті Списків політичних партій, які не подали свої Звіти за ІІ квартал 2024 року 19.08.2024; дата складання протоколів про адміністративне правопорушення 24.09.2024, оскільки саме в цей момент спеціально уповноважений суб`єкт, зібравши всі необхідні докази, встановлює наявність в діях особи складу правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП і для особи, щодо якої цей протокол складений, починають відбуватись правові наслідки; дата вчинення 11.05.2024 та 10.08.2024.
Зі змісту ч. 1 ст. 38 КУпАП вбачається, що закриття провадження на зазначеній підставі можливе за одночасної наявності таких умов: вчинення (виявлення) адміністративного правопорушення та сплив встановленого законом строку. Тобто, для обчислення встановленого законом строку для накладення адміністративного стягнення та закриття провадження у справі у зв`язку з його спливом необхідним є, з-поміж іншого, встановлення факту вчинення адміністративного правопорушення - протиправної, винної дії чи бездіяльності.
Варто зауважити, що нормами КУпАП не встановлено будь-яких обмежень при розгляді справи судом відносно встановлення обставин вчинення адміністративного правопорушення, підтвердження чи спростування вини особи у його вчиненні у разі закриття провадження на підставі п. 7 ч. 1 ст. 247 КУпАП.
За таких обставин, суд при прийнятті рішення про закриття провадження на підставі ст. 38 КУпАП, у зв`язку з закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків притягнення особи до адміністративної відповідальності, зобов`язаний встановити наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність особи в його вчиненні.
Законодавство про адміністративне правопорушення, що ставить вимоги до постанови у справі про адміністративне правопорушення, в тому числі при накладені адміністративного стягнення, не вимагає зазначення у резолютивній частині такої постанови висновок про визнання винуватості особи у вчиненні інкримінованого їй правопорушення.
На підставі викладеного, суд визнає ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП (протокол № 50-33/296) та закриває відносно неї провадження по справі на підставі ч. 4 ст. 38 КУпАП, у зв`язку з закінченням на момент розгляду судом шести місяців з дня виявлення адміністративного правопорушення, протягом яких можливо накласти стягнення.
Разом з тим, суд також визнає ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП (протокол № 50-33/297) та зазначає, що строк накладення стягнення на час розгляду справи в суді не сплив.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суддя не вбачає.
Відповідно до положень ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчинення нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
З урахуванням характеру вчиненого правопорушення, особи порушниці, ступеня її вини, відсутності обставин, які пом`якшують та обтяжуючих відповідальність ОСОБА_1 , суддя вважає за необхідне накласти на останню адміністративне стягнення у вигляді штрафу в мінімальному розмірі, передбаченому санкцією ст. 212-21 КУпАП, яке буде достатнім для її виховання в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як нею самою, так і іншими особами.
На підставі ст. 40-1 КУпАП із ОСОБА_1 на користь держави підлягає стягненню судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 38, 40-1, 212-21, п. 7 ч. 1 ст. 247, 280, 283-285 КУпАП, Законом України «Про запобігання корупції», ст. 4, 9 Закону України «Про судовий збір»,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за 212-21 КУпАП (протокол № 50-33/296) - закрити на підставі п.7 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП (протокол № 50-33/297), та накласти на неї адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що дорівнює 5100 (п`ять тисяч сто) грн.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605,60 грн.
Відповідно доположень ч.1 ст.307 КУпАП штраф має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Положення ч. 2 ст. 308 КУпАП передбачають, що у порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті КУпАП та зазначеного у постанові про стягнення штрафу.
Строк пред`явлення постанови до виконання - протягом трьох місяців з моменту її винесення.
Постанова набирає законної сили після закінчення десятиденного строку її оскарження.
Постанова може бути оскаржена до Черкаського апеляційного суду через Придніпровський районний суд м. Черкаси протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: Т. О. Комплєктова
Суд | Придніпровський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 15.11.2024 |
Оприлюднено | 19.11.2024 |
Номер документу | 123066931 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Придніпровський районний суд м.Черкас
Комплєктова Т. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні