Рішення
від 18.11.2024 по справі 703/5272/24
СМІЛЯНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 703/5272/24

2/703/1667/24

ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2024 року Смілянський міськрайонний суд Черкаської області в складі:

головуючого судді Ігнатенко Т.В.

розглянувши упорядку спрощеногопозовного провадженнябез повідомлення(виклику)сторін цивільну справу за позовом Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення виплачених коштів тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, отриману без достатньої правової підстави,

встановив:

30 вересня 2024 року Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради звернулося до Смілянського міськрайонного суду Черкаської області із вказаною позовною заявою, в якій просить стягнути з ОСОБА_1 на його користь суми отриманої без достатньої правової підстави тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, у розмірі 33211 гривень 64 копійки, а також витрат по сплаті судового збору у сумі 3028 гривень 00 копійок.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що ОСОБА_1 звертався до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради із заявами з приводу призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату з 2019 року. За результатами розгляду заяв та доданих до заяв декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, відповідачу було призначено до виплати тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсію на період: з 04 жовтня 2019 року по 31 грудня 2020 року в розмірі 1564 гривні 00 копійок; по перерахунку з 01 грудня 2019 року по 31 грудня 2020 року в розмірі 1638 гривень 00 копійок, по перерахунку з 01 грудня 2020 року по 31 грудня 2020 року в розмірі 1769 гривень 00 копійок.

На підставі поданих документів від 14 січня 2021 року, відповідачу, рішенням управління від 20 січня 2021 року, було призначено тимчасову державну соціальну допомогу на період з 01 січня 2021 року по 03 жовтня 2024 року в розмірі 1769 гривень 00 копійок.

В поданих заявах відповідач своїм підписом підтвердив факт, що він повідомлений про те, що в разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання соціальної допомоги, він зобов`язаний повідомити про це управління, а наведені ним відомості про доходи та майно, що вплинуло або могли вплинути на прийняття рішення щодо надання соціальної допомоги, будуть перевірені згідно з чинним законодавством України.

Відповідно до отриманої інформації про відповідність повідомленої реципієнтом інформації, даних, що обробляються стосовно цього в інформаційно-аналітичній платформі електронної верифікації та моніторингу, відповідно до ст.10 Закону України «Про верифікацію та моніторинг державних виплат», відносно відповідача від 19 серпня 2021 року, наданого Міністерством фінансів України, було встановлено, що на момент перевірки ОСОБА_1 є власником двох автомобілів (за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС).

Про вказаний факт позивачу відповідачем повідомлено не було.

Для перевірки та підтвердження інформації, позивач 02 листопада 2021 року направив запит до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Черкаській області щодо наявності у відповідача транспортних засобів. 19 листопада 2021 року отримано відповідь, відповідно до якої ОСОБА_1 , станом на 08 листопада 2021 року, є власником двох автомобілів, які куплені та зареєстровані ним 20 січня 2015 року та 07 липня 2020 року.

22 листопада 2021 року відповідачем була надана заява пояснення: 07 липня 2020 року було куплено та зареєстровано автомобіль «Volkswagen Caddy», 2007 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 , загальною вартістю транспортного засобу 12402 гривні. А автомобіль «Volkswagen Caddy», 2008 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_2 , ним був проданий у 2020 році по довіреності.

Довіреність не є документом, який посвідчує право власності на автомобіль, це лише надання власником права розпоряджатись транспортним засобом від його імені.

Вказані обставини впливають на право відповідача на призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, з 01 серпня 2020 року, оскільки ОСОБА_1 07 липня 2020 року набув право власності на транспортний засіб, сума якого на дату купівлі перевищує 50000 гривень та відповідно інформації Регіонального сервісного центрі ГСЦ МВС в Черкаській області відповідач має у власності більш як один автомобіль.

24 січня 2022 року відповідачем було подано заяву на ім`я начальника управління про те, що він повідомлений про виниклу переплату, визнає заборгованість та просить надати дозвіл погасити борг до кінця 2022 року.

Згідно розпорядження начальника управління від 28 січня 2022 року, ОСОБА_1 припинено нарахування і здійснення державної виплати з 01 лютого 2022 року та виставлено переплату за період її отримання з 01 серпня 2020 року по 28 лютого 2022 року в сумі 34303 гривні 00 копійок.

07 квітня 2022 року відповідачем було подано заяву та декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги на отримання державної соціальної допомоги як малозабезпечена сім`я. За результатом розгляду звернення ОСОБА_1 була призначена допомога на період з 01 квітня 2022 року по 30 вересня 2022 року. Відповідач клопотав, щоб новопризначену допомогу у 100% розмірі вираховували на погашення боргу.

В результаті була частково погашена сума боргу, повернуто кошти в розмірі 1091 гривня 36 копійок.

27 березня 2023 року під час перевірки виплатних документів, позивачем встановлено, що у відповідача залишок переплати складає 33211 гривень 64 копійки та дій зі сторони відповідача щодо погашення переплаченої суми соціальної допомоги не проводиться.

З метою повернення надміру виплачених державних коштів на адресу відповідача 03 жовтня 2023 року та 10 травня 2024 року направлено повідомлення про відшкодування коштів по переплаченій допомозі. Станом на теперішній час відповідач не повернув навіть частини вищевказаної суми переплати державної соціальної допомоги, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою судді від 03 жовтня 2024 року відкрито провадження у цивільній справі за вказаним позовом, вирішено розгляд справи проводити за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін та відповідачу встановлено строк для поданні відзиву на позовну заяву.

Згідно ч.13 ст.7 ЦПК України, розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.

Клопотань від учасників справи про проведення судового засідання з повідомленням (викликом) сторін відповідно до частини 5 статті 279 ЦПК України не надходило.

Відповідач ОСОБА_1 у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради до суду не подав, будь-яких клопотань чи заяв про неможливість подання відзиву у встановлений судом строк від відповідача не надходило.

Частиною 8 статті 178 ЦПК України передбачено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

За відсутності доказів поважності причин неподання учасниками розгляду заяв по суті справи, суд вирішив розглянути справу за наявними матеріалами справи. Водночас, суд враховує, що з моменту відкриття провадження у справі сплив достатній строк, для подання всіма учасниками справи своїх доводів, заперечень, відзивів, доказів тощо.

У зв`язку з ненаданням відповідачем відзиву, зважаючи на те, що позивач не висловив своїх заперечень проти заочного розгляду справи, розгляд справи проведено в порядку заочного розгляду, передбаченого глави 11 ЦПК України, про що судом постановлено ухвалу.

Суд, дослідивши та оцінивши наявні у справі докази, приходить до наступного.

Відповідно до ч.1 ст.2 ЦПК України, завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, інтересів держави.

Згідно ч.1-4 ст.12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ст.76 ЦПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч.1 ст.95 ЦПК України, письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до ч.1 ст.81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що 30 жовтня 2019 року відповідач ОСОБА_1 звернувся до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради з заявою про признання усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, в якій просив призначити йому тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату (а.с.35-36).

У вказаній заяві ОСОБА_1 підтвердив, що йому повідомлено, що в разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання ним соціальної допомоги, компенсації та пільг, він зобов`язується повідомити органи праці та соціального захисту населення.

Одночасно зі звернення з вищевказаною заявою, ОСОБА_1 30 жовтня 2019 року подав до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (а.с.33-34).

У вказаній декларації, а саме у розділі ІV «Відомості про транспортні засоби, які зареєстровані в установленому порядку та перебувають у власності або володінні членів сім`ї або зареєстрований у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», ОСОБА_2 зазначив, що є власником автомобіля «Volkswagen», 2008 року випуску, д.н.з. НОМЕР_2 (а.с.33-34).

Постановою Кабінету Міністрів України №1098 від 27 грудня 2017 року затверджений Порядок призначення тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплат у (надалі - Порядок), який визначав механізм призначення у період з 1 січня 2018 року по 31 грудня 2020 року тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла віку, визначеного частиною першою статті 26 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», але не набула права на пенсійну виплату у зв`язку з відсутністю страхового стажу, передбаченого нормами зазначеної статті (далі - тимчасова допомога), за наявності в неї не менш як 15 років страхового стажу, та її виплати.

Відповідно до п.2 Порядку, призначення тимчасової допомоги особі проводиться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) (крім мм. Києва та Севастополя) рад, органами виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціального захисту населення, виконавчими органами рад об`єднаних територіальних громад (далі - органи соціального захисту населення) з урахуванням її майнового стану та середньомісячного сукупного доходу.

Тимчасова допомога перераховується особі кожні шість місяців з урахуванням змін її майнового стану та середньомісячного сукупного доходу і виплачується до досягнення такою особою віку, з якого вона набуває право на пенсійну виплату.

Згідно п.9 Порядку, рішення про призначення тимчасової допомоги або про відмову у призначенні тимчасової допомоги приймається органом соціального захисту населення протягом десяти календарних днів з дня звернення за призначенням такої допомоги.

Рішенням Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради про призначення допомоги від 06 листопада 2019 року, ОСОБА_1 призначено тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, на період з 04 жовтня 2019 року по 31 грудня 2020 року у сумі 1564 гривні 00 копійок (а.с.22).

Розпорядженням на перерахунок тимчасової державної допомоги особам, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію з 01 грудня 2019 року, ОСОБА_1 на період з 01 грудня 2019 року по 31 грудня 2020 року встановлено розмірі допомоги у сумі 1638 гривень 00 копійок (а.с.23).

Також, розпорядженням на перерахунок тимчасової державної допомоги особам, які досягли пенсійного віку, але не набули права на пенсію з 01 грудня 2020 року, ОСОБА_1 на період з 01 грудня 2020 року по 31 грудня 2020 року встановлено розмірі допомоги у сумі 1769 гривень 00 копійок (а.с.23).

14 січня 2021 року відповідач ОСОБА_1 знову звернувся до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради з заявою про признання усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, в якій просив призначити йому тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату (а.с.31-32).

У вказаній заяві ОСОБА_1 підтвердив, що йому повідомлено, що в разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання ним соціальної допомоги, компенсації та пільг, він зобов`язується повідомити органи праці та соціального захисту населення.

Одночасно зі звернення з вищевказаною заявою, ОСОБА_1 14 січня 2021 року подав до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради декларацію про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги (а.с.29-30).

У вказаній декларації, а саме у розділі ІV «Відомості про транспортні засоби, які зареєстровані в установленому порядку та перебувають у власності або володінні членів сім`ї або зареєстрований у житловому приміщенні/будинку осіб, членів сім`ї, що проживають окремо (дружини, чоловіка, неповнолітніх дітей)», ОСОБА_2 зазначив, що транспортних засобів не має (а.с.29-30).

Рішенням Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради про призначення допомоги від 20 січня 2021 року, ОСОБА_1 призначено тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, на період з 01 січня 2021 року по 03 жовтня 2024 року у сумі 1769 гривень 00 копійок (а.с.24).

Згідно п.15 Порядку, тимчасова допомога виплачується у грошовій формі щомісяця за поточний місяць за зареєстрованим місцем проживання (місцем фактичного проживання) особи відповідно до Порядку виплати пенсій та грошової допомоги через поточні рахунки у банках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 серпня 1999 р. № 1596 (Офіційний вісник України, 1999 р., № 35, ст. 1803; 2016 р., № 79, ст. 2636), та Інструкції про виплату та доставку пенсій, соціальних допомог національним оператором поштового зв`язку, затвердженої наказом Мінтрансзв`язку, Мінпраці від 28 квітня 2009 р. № 464/156 та постановою правління Пенсійного фонду України від 28 квітня 2009 р. № 14-1.

Відповідно до п.8 Порядку, у разі зміни обставин, які можуть вплинути на розмір або порядок отримання тимчасової допомоги, особа зобов`язана не пізніше ніж через десять днів повідомити про це органу соціального захисту населення, який призначив таку тимчасову допомогу.

Згідно п.23 Порядку, контроль за правильністю призначення і виплати тимчасової допомоги здійснює орган соціального захисту населення, у тому числі через соціальних інспекторів.

Органи соціального захисту населення мають право робити запити і в строк до 15 календарних днів з дати надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від територіальних органів ДФС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від особи, яка звертається за призначенням тимчасової допомоги.

19 серпня 2021 року Управлінням праці та соціального захисту населення отримано інформацію про те, що у власності ОСОБА_1 , який досяг пенсійного віку, але не набув права на пенсійну виплату, є більш як один автомобіль, інший транспортний засіб (механізм) (за даними Єдиного державного реєстру транспортних засобів МВС), а саме: автомобіль «Volkswagen Caddy», 2007 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 , дата реєстрації транспортного засобу 20 січня 2015 року, та автомобіль «Volkswagen Caddy», 2008 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_2 , дата реєстрації транспортного засобу 07 липня 2020 року (а.с.25).

Листом №31/23-1943 від 11 листопада 2021 року Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Черкаській області надіслав на адресу Управління праці та соціального захисту населення інформацію щодо реєстрації автомобілів та їх вартості, зокрема ОСОБА_1 , станом на 08 листопада 2021 року, а також проінформовано, що вартість деяких транспортних засобів, вказаних у додатках відсутня, в зв`язку з закінченням термінів зберігання справ та знищення в установленому законом порядку (а.с.27).

Згідно результатів аналітичного пошуку ТЗ по «НАІС ДДАІ» МВС України, станом на 08 листопада 2021 року, ОСОБА_1 є власником автомобіля «Volkswagen Caddy», 2007 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_1 , дата реєстрації транспортного засобу 20 січня 2015 року, та автомобіля «Volkswagen Caddy», 2008 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_2 , дата реєстрації транспортного засобу 07 липня 2020 року, вартість якого складає 124052 гривні 00 копійок (а.с.28).

Відповідно до п.12 Порядку, тимчасова допомога не призначається у разі, коли у власності особи або членів її сім`ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 кв. метр на одного члена сім`ї та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю, чи більш як один автомобіль, інший транспортний засіб (механізм).

Таким чином, з часу набуття відповідачем ОСОБА_1 у власність автомобіля «Volkswagen Caddy», 2008 року випуску, реєстраційний номер НОМЕР_2 , тобто з 07 липня 2020 року, яким є другим автомобілем, що перебуває у його власності, підстави для отримання ним тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, у нього були відсутні.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 , незважаючи на відповідний обов`язок, не повідомив Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради про набуття у власність другого автомобіля, що є зміною обставин, які можуть вплинути на отримання ним соціальної допомоги.

Заявою від 22 листопада 2021 року ОСОБА_1 повідомив Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради про те, що він має у власності один транспортний засобів «Фольксваген Кадді», 2007 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , який придбав у 2020 році. Транспортний засіб «Фольксваген Кадді», 2008 року випуску, д.н.з. НОМЕР_2 , був проданий у 2020 році. Транспортний засіб був придбаний за кошти від проданого автомобіля 2008 року випуску НОМЕР_2 (а.с.20-зворот).

Однак, відомості, які викладені у вищевказаній заяві ОСОБА_1 суперечать відомостям, які наявні в Регіональному сервісному центрі ГСЦ МВС в Черкаській області, та були отримані від останнього Управлінням праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради.

29 листопада 2021 року державним соціальним інспектором Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради складено акт перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, відповідно до якого зареєстроване право власності за ОСОБА_1 на два автомобіля виплинуло на право його сім`ї на призначення державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату з 01 серпня 2020 року (а.с.16).

Відповідно до п.24 Порядку, якщо особою приховано відомості або навмисно подано недостовірні дані про її дохід та майновий стан, що вплинуло на призначення тимчасової допомоги і визначення її розміру та внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи соціального захисту населення:

визначають обсяг надміру виплачених коштів і встановлюють строк їх повернення залежно від матеріального стану особи;

повідомляють особі про обсяг надміру виплачених коштів і строк їх повернення;

у разі врахування надміру виплачених коштів під час виплати тимчасової допомоги в наступні періоди на підставі своїх рішень проводять щомісячні відрахування у розмірі, який не перевищує 20 відсотків суми, що підлягає виплаті;

у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлений строк вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Рішенням за даними верифікації, Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради припинило з 01 лютого 2022 року нарахування і здійснення державної виплати ОСОБА_1 . Сума коштів, яка підлягає поверненню 34303 гривні 00 копійок, за період з 01 серпня 2020 року по 28 лютого 2022 року (а.с.18).

Повідомленням про припинення виплати за даними верифікації від 28 січня 2022 року, Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради повідомило ОСОБА_1 про припинення з 01 лютого 2022 року здійснення йому виплат, а також про те, що сума коштів, яка підлягає поверненню 34303 гривні 00 копійок, за період з 01 серпня 2020 року по 28 лютого 2022 року (а.с.18).

Заявою від 24 січня 2022 року ОСОБА_1 повідомив Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради про те, що він повідомлений про виниклу переплату. Оскільки повернути заборгованість однією сумою не має можливості, просив дозволити повертати переплату частинами. Зобов`язався до кінця 2022 року сплатити борг (а.с.17).

07 квітня 2022 року відповідач ОСОБА_1 звернувся до Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради з заявою про признання усіх видів соціальної допомоги, компенсацій та пільг, в якій просив призначити йому державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям (а.с.7).

У вказаній заяві ОСОБА_1 просив виниклу переплату утримувати в розмірі 500 гривень.

Рішенням Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї від 20 квітня 2022 року, ОСОБА_1 призначено допомогу на період з 01 квітня 2022 року по 30 вересня 2022 року (а.с.11).

Згідно розрахунку державної соціальної допомоги, розмір державної допомоги ОСОБА_1 у період з 01 квітня 2022 року по 30 вересня 2022 року становить 66 гривень 67 копійок (а.с.11).

Відповідно до розпорядження Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради від 20 квітня 2022 року, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям, яка призначена ОСОБА_1 , на підставі заяви останнього, у 100% перераховувати на виниклу переплату (а.с.11-зворот).

Станом на 27 березня 2023 року залишок переплати ОСОБА_1 тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, становив 33211 гривень 64 копійки (а.с.12-13).

03 жовтня 2023 рок та 10 травня 2024 року Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради направило на адресу ОСОБА_1 листи, в яких просило повернути надмірно виплачені кошти державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, у сумі 33211 гривень 64 копійки (а.с.14,15).

Доказів повернення відповідачем ОСОБА_1 позивачу Управлінню праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради вищевказаних надмірно виплачених коштів, матеріали справи не містять.

Відповідно до ст.1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберігала його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цієї глави застосовується незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Згідно ст.1213 ЦК України, набувач зобов`язаний повернути потерпілому безпідставно набуте майно в натурі. У разі неможливості повернути в натурі потерпілому безпідставно набуте майно відшкодовується його вартість, яка визначається на момент розгляду судом справи про повернення майна.

Відповідно до ч.1-3 ст.89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно ч.1 ст.141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Згідно платіжної інструкції №219 від 24 вересня 2024 року, позивачем при поданні даної позовної заяви до суду сплачений судовий збір у сумі 3028 гривень 00 копійок.

Приймаючи до уваги, що позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі, з відповідача на користь позивача необхідно стягнути сплачений при подачі позову судовий збір у сумі 3028 гривень 00 копійок.

На підставі викладеного, керуючись ст.4, 12, 13, 28, 76-82, 247, 258-259, 263-265, 268, 272-273, 352, 354-355 ЦПК України, суд, -

вирішив:

Позов Управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Смілянської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення виплачених коштів тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, отриману без достатньої правової підстави задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 , на користь Управління праці та соціального захисту населення, адреса: Черкаська область, Черкаський район, м. Сміла, вул. М.Дорошенка, буд.4, код ЄДРПОУ 03195791, суму отриманої без достатньої правової підстави тимчасової державної соціальної допомоги непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, у розмірі 33211 (тридцять три тисячі двісті одинадцять) гривень 64 (шістдесят чотири) копійки, а також витрати по сплаті судового збору у сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок, а всього 36239 (тридцять шість тисяч двісті тридцять дев`ять) гривень 64 (шістдесят чотири) копійки.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, який його ухвалив, за письмовою заявою відповідача, поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд, якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду. Строк на подання заяви про перегляд заочного рішення може бути також поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин.

Рішення може бути оскаржене до Черкаського апеляційного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а якщо рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, учасник справи має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому відповідного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Сторони у справі:

Позивач Управління праці та соціального захисту населення, адреса: 20701, Черкаська область, Черкаський район, м. Сміла, вул. М.Дорошенка, буд.4, код ЄДРПОУ 03195791.

Відповідач ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 .

Головуючий Т.В. Ігнатенко

СудСмілянський міськрайонний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123077455
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про повернення безпідставно набутого майна (коштів)

Судовий реєстр по справі —703/5272/24

Рішення від 18.11.2024

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Ігнатенко Т. В.

Ухвала від 18.11.2024

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Ігнатенко Т. В.

Ухвала від 03.10.2024

Цивільне

Смілянський міськрайонний суд Черкаської області

Ігнатенко Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні