Ухвала
від 11.11.2024 по справі 758/14376/24
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Подільський районний суд міста Києва

Справа № 758/14376/24

У Х В А Л А

про відсторонення підозрюваного від посади

11 листопада 2024 року м. Київ

Подільський районний суд м. Києва у складі слідчого судді ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 , підозрюваного ОСОБА_4 та його захисника ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчої СВ Подільського УП ГУНП у місті Києві ОСОБА_6 в рамках кримінального провадження № 42023102070000345 від 05.12.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушення, передбаченого и ч. 1 ст. 367 КК України, про відсторонення підозрюваного від посади,

В С Т А Н О В И В :

Слідча СВ Подільського УП ГУНП у місті Києві ОСОБА_6 за погодженням з прокурором Подільської окружної прокуратури міста Києва ОСОБА_3 звернулася до суду з клопотанням про відсторонення від посади ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 367 КК України.

В обґрунтуванням клопотання зазначено, що слідчим відділом Подільського УП ГУНП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023102070000345 від 05.12.2023, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 367, ч. 4 ст. 191 КК України. Процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у даному кримінальному провадженні здійснюється прокурорами Подільської окружної прокуратури міста Києва.

В ході досудового розслідування кримінального провадження, 08.11.2024: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю міста Києва, громадянину України, працюючому на посаді начальника управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, проживаючому за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , раніше не судимому, повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, а саме у службовій недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом громадським інтересам.

Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до розпорядження Голови Подільської районної в місті Києві державної адміністрації № 34-к від 15.05.2019 ОСОБА_4 призначено на посаду начальника управління житлово-комунального господарства з 16 травня 2019 року.

Відповідно до пункту 1 положення про управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Положення) Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - Управління) є відокремленим структурним підрозділом Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, утворюється головою Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, підпорядковане заступнику голови Подільської районної в місті Києві державної адміністрації відповідно до тимчасового розподілу обов`язків, а також підзвітне і підконтрольне Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно з п. 5 Положення - управління утримується за рахунок коштів бюджету міста Києва. Усі надходження використовуються виключно для фінансування видатків на утримання Управління, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності визначених Положенням.

Відповідно до пункту 6 Положення основними завданнями управління, зокрема є: забезпечення на території Подільського району міста Києва реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства; аналіз стану житлово-комунального господарства Подільського району міста Києва та підготовка інформації до проєкту місцевого бюджету щодо фінансування районних програм розвитку житлово-комунального господарства; організація виконання державних програм на території Подільського району, розроблення і реалізація місцевих програм розвитку житлово-комунального господарства, участь у розробці проєктів місцевих програм соціально-економічного розвитку щодо поліпшення житлово-комунального обслуговування населення на території району, вирішення інших питань в сфері житлово-комунального господарства відповідно до законодавства України.

Пунктом 7 Положення передбачено, що управління відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого: бере участь у реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства; є розпорядником бюджетних коштів Подільського району міста Києва по видаткам на житлово-комунальне господарство; забезпечує в межах своїх повноважень додержання вимог нормативно-правових актів з питань житлово-комунального господарства; готує і подає в установленому порядку пропозиції голові Подільської районної в місті Києві державної адміністрації щодо фінансування капітального ремонту та реконструкції житлових будинків; здійснює в межах повноважень контроль за додержанням вимог нормативно-правових актів з питань житлово-комунального господарства, правил комунального обслуговування та станом експлуатації і утримання житлового фонду об`єктів комунального господарства; забезпечує проведення закупівель товарів, робіт і послуг, необхідних для виконання своїх завдань, у порядку, встановленому законодавством; забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції в межах наданих повноважень; виконує інші функції, передбачені законодавством.

Згідно з пунктами 10-11 Положення - управління очолює начальник, який в межах своїх повноважень: здійснює керівництво роботою Управління, несе персональну відповідальність перед головою Подільської районної в місті Києві державної адміністрації за виконання покладених на Управління завдань, сприяє створенню належних умов праці в Управлінні; здійснює керівництво діяльністю Управління, розподіляє обов`язки між працівниками Управління, очолює та контролює їх роботу; планує роботу Управління, вносить пропозиції щодо формування планів роботи Подільської районної в місті Києві державної адміністрації; видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання; розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису Управління, несе персональну відповідальність за їх цільове використання; відповідає за використання майна, устаткування та документів, що знаходяться на обліку в Управлінні; здійснює інші повноваження, визначені законодавством.

Відповідно до посадової інструкції начальника управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації від 09.10.2023 метою посади є забезпечення реалізації державної політики з питань житлово-комунального господарства у Подільській районній в місті Києві державній адміністрації.

Основні посадові обов`язки начальника управління:

- забезпечення ефективного виконання покладених на управління завдань щодо реалізації державної політики у сфері житлово-комунального господарства;

- забезпечення здійснення керівництва діяльністю управління, розподіляє обов?язки між працівниками, очолює та контролює їх роботу;

- здійснення аналізу стану і тенденції розвитку сфери житлово-комунального господарства Подільського району та підготовка пропозицій до проекту місцевого бюджету щодо фінансування районних програм розвитку житлово-комунального господарства і благоустрою району.

- забезпечення дотримання працівниками управління законодавства України з питань державної служби та запобігання і протидії корупції.

- здійснення інших функцій, передбачених законодавством.

Таким чином, ОСОБА_4 з 16.05.2019, обіймає посаду пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, які полягають у розпорядженні майном і коштами Управління та керуванні роботою працівників Управління, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, має статус службової особи.

Разом з цим, ОСОБА_4 , перебуваючи на посаді начальника управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та, будучи службовою особою, наділеною повноваженнями на укладення договорів від імені Управління, вчинив службову недбалість, а саме неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом громадським інтересам за наступних обставин.

У ході розслідування встановлено, що 18.10.2023 на веб-сайті електронної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (режим доступу: ІНФОРМАЦІЯ_2 про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт - Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку за адресою: АДРЕСА_2 з очікуваною вартістю закупівлі 2 004 373,20 гривень.

За результатами проведеної процедури закупівлі переможцем визнано Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП-КЕПІТАЛ.» (код ЄДРПОУ 44668048) з ціновою пропозицією 1 947 435,00 гривень.

Після того, 17.11.2023 між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації в особі начальника управління ОСОБА_4 («Замовник») та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» в особі директора ОСОБА_7 («Підрядник») укладено договір підряду №135 (далі - Договір).

Згідно з пунктами 1.1.-1.2 Договору - Замовник доручає, а Підрядник забезпечує в межах кошторисної документації та умов Договору на виконання робіт з капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва за адресою: вулиця Виговського, 20А, ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.

Пунктом 3.1. Договору передбачено, що ціна цього Договору є твердою та відповідно до Договірної ціни та Протоколу узгодження цін на матеріальні ресурси складає 1 947 435,00 гривень (один мільйон дев`ятсот сорок сім тисяч чотириста тридцять п`ять грн.00 коп.), в тому числі ПДВ 20% 324 572,50 гривень.

Відповідно до положень пунктів 8.9, 8.12, 8.14, 8.16 Договору встановлено, що роботи і матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, повинні відповідати державним стандартам, будівельним нормам, іншим нормативним документам, згідно чинного законодавства. З метою забезпечення контролю за відповідністю робіт, матеріальних ресурсів установленим вимогам Замовник здійснює технічний нагляд та контроль якості за виконанням робіт. У разі виявлення невідповідності виконаних робіт встановленим вимогам Замовник приймає рішення про усунення Підрядником допущених недоліків за рахунок та силами Підрядника або про зупинення виконання робіт. При наявності суттєвих недоліків на одному з етапів робіт, які ведуть до неможливості виконання робіт, визначених Договором згідно з вимогами діючого законодавства, будівельних норм, стандартів, інших нормативно-правових актів в галузі будівництва, проектно-кошторисної, технічної та іншої документації, Замовник має право відмовитись від Договору в односторонньому порядку без оплати виконаних Підрядником робіт. Не допускається кількісне чи якісне погіршення умов предмету договору за винятком зменшення обсягів закупівлі та суми договору в залежності від реального фінансування видатків Замовника.

Пунктами 9.1-9.2 Договору визначено, що фінансування будівельних робіт здійснюється за рахунок бюджетних коштів. Розрахунки за отримані товари, роботи і послуги здійснюються відповідно до статті 48 Бюджетного кодексу України.

Згідно з пунктом 10.1 Договору - розрахунки за виконані роботи здійснюються на підставі актів приймання виконаних будівельних робіт і довідок про вартість виконаних будівельних робіт.

Відповідно до пункту 13.2. Договору Замовник, серед іншого, має право:

- відмовитися від прийняття закінчених будівельних робіт у разі виявлення дефектів (недоліків), які виключають можливість їх використання відповідно до мети, зазначеної у проектно-кошторисній документації та Договорі, і не усунені або не можуть бути усунені;

- здійснювати у будь-який час, не втручаючись у господарську діяльність Підрядника, технічний нагляд і контроль за відповідністю виконуваних будівельних робіт проектно-кошторисній документації та обсягів виконаних будівельних робіт;

- делегувати в установленому законодавством порядку повноваження щодо здійснення технічного нагляду і контролю третім особам. Делегування Замовником своїх повноважень не звільняє його від відповідальності перед Підрядником за невиконання або неналежне виконання договірних зобов`язань, а також не позбавляє права здійснювати контроль за ходом, якістю, вартістю та обсягами виконаних будівельних робіт згідно з актами приймання виконаних будівельних робіт;

- вимагати безплатного виправлення дефектів (недоліків), що виникли внаслідок допущених Підрядником порушень, або виправити їх своїми силами, якщо інше не передбачено Договором. У такому разі збитки, завдані Замовнику, відшкодовуються Підрядником, у тому числі за рахунок відповідного зниження Договірної ціни;

- у разі порушення Календарного графіку робіт та/або виконання робіт неналежної якості, або з відхиленнями від проектно-кошторисної документації чи умов Договору, Замовник не сплачує Підряднику виконану частину робіт та в односторонньому порядку розриває Договір;

- ініціювати внесення змін у Договір, вимагати розірвання Договору та відшкодування збитків за наявності істотних порушень Підрядником умов Договору;

- вимагати відшкодування завданих Замовнику збитків, зумовлених порушенням Договору, якщо Договором або законодавством України не передбачено інше;

- контролювати виконання будівельних робіт у строки, встановлені Календарним графіком цим Договором;

Пунктами 18.1-18.2 Договору передбачено, що Уповноваженим представником Замовника на час виконання Договору є особа, яка здійснює технічний нагляд за виконанням будівельних робіт відповідно до цього Договору. Уповноважений представник від імені Замовника має право виконувати такі дії: проводити контрольні заміри обсягів виконаних будівельних робіт; перевіряти відповідність виконаних будівельних робіт проектній документації; перевіряти відповідність норм і розцінок, які будуть визначені у виконавчій документації, на предмет відповідності проектно-кошторисній документації і будівельним нормам та розцінкам.

Після того, 27.11.2023 між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації в особі начальника управління ОСОБА_4 та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» в особі директора ОСОБА_7 укладено додаткову угоду № 1 до договору підряду № 135, якою зменшено суму Договору на 322,74 гривень з ПДВ та встановлено, що ціна Договору складає 1 947 112,26 (один мільйон дев`ятсот сорок сім тисяч сто дванадцять гривень 26 копійок), в тому числі ПДВ 20% - 324 518,71 гривень.

На виконання умов вказаного Договору 25.12.2023 між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації в особі начальника ОСОБА_4 та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ.» підписано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат, а також акт № 01 приймання виконаних будівельних робіт, відповідно до яких загальна вартість виконаних робіт по об`єкту будівництва становить 1 614 594,04 гривень без ПДВ та 1 937 512,85 гривень з ПДВ.

У подальшому на підставі платіжного доручення від 25.12.2023 № 377 Управлінням житлово- комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації 27.12.2023 з рахунку № НОМЕР_2 , відкритому в ДКСУ проведена оплата на рахунок ТОВ «ТЕП-Кепітал.» № НОМЕР_3 , відкритий в АТ КБ «Приватбанк», по Договору підряду від 17.11.2023 № 135 за виконання робіт з «Капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва» в загальній сумі 1 937 512,85 гривень.

Однак ОСОБА_4 , в силу покладених на нього організаційно-розпорядчих і адміністративно-господарських функції, будучи службовою особою, допустив службову недбалість, тобто неналежно виконував свої службові обов`язки начальника управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації через несумлінне ставлення до них, що спричинило істотну шкоду територіальній громаді міста Києва, які виразились у завищенні обсягу виконаних робіт та невикористаних матеріалів під час виконання будівельних робіт з «Капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва, за адресою: АДРЕСА_2 ».

Згідно з висновком судової будівельно-технічної експертизи обсяги та вартість фактично виконаних робіт у межах виконання договору підряду № 135 від 17.11.2023 «Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва за адресою: вул. Виговського, 20А», укладеного між Управлінням житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «ТЕП-КЕПІТАЛ», не відповідають обсягам та вартості визначеними проектно-кошторисною або первинною звітною документацією з будівництва за вказаним об`єктом в частині демонтажу штукатурки, нових штукатурних робіт та поліпшеного фарбування (в частині другого шару).

Вартість невідповідностей становить: 195 851,39 гривень без ПДВ-20% (сто дев`яносто п`ять тисяч шістсот п`ятдесят одна гривня тридцять дев`ять копійок) та 234 781,67 гривень з ПДВ-20% (двісті тридцять чотири тисячі сімсот вісімдесят одна гривня шістдесят сім копійок) відповідно.

З урахуванням висновку експерта за результатами проведення судової будівельно-технічної експертизи територіальній громаді міста Києва в особі Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, внаслідок завищення обсягу виконаних робіт та невикористані матеріали під час виконання будівельних робіт з «Капітального ремонту підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття у житловому будинку у Подільському районі міста Києва, за адресою: м. Київ, вул. Виговського, 20-А», виконаних внаслідок укладення та виконання умов договору підряду № 135 від 17.11.2023, укладеного між Управлінням житлово- комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ «ТЕП-Кепітал.» завдано збитку у розмірі 234 781,07 гривень (двісті тридцять чотири тисячі сімсот вісімдесят одна гривня шістдесят сім копійок).

Враховуючи викладене, орган досудового розслідування вважає, що унаслідок неналежного виконання своїх службових обов`язків під час здійснення керівництва діяльністю Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, наданих відповідно до законодавства та Положення про Управління, ОСОБА_4 , який перебуваючи за місцем розташування Управління, за адресою: АДРЕСА_3 , в порушення вимог Договору підряду № 135 та посадової інструкції начальника управління, підписано довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрат від 25.12.2023, акт № 01 приймання виконаних будівельних робіт від 25.12.2023 та платіжну інструкцію № 377 від 25.12.2023, при цьому належним чином не забезпечено перевірку обсягів та вартості проведених будівельних робіт, допущено завищення обсягу виконаних робіт та невикористаних матеріалів під час виконання будівельних робіт, що призвело до надмірно сплачених грошових коштів на користь ТОВ «ТЕП-Кепітал.», у зв`язку з чим інтересам територіальної громади в особі Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації завдано матеріальної шкоди у розмірі 234 781,07 гривень (двісті тридцять чотири тисячі сімсот вісімдесят одна гривня шістдесят сім копійок), яка в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян на час вчинення кримінального правопорушення та згідно з приміткою до ст. 364 КК України, вважається істотною шкодою.

Таким чином, ОСОБА_4 , підозрюється у службовій недбалості, тобто у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом громадським інтересам, тобто вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Орган досудового розслідування вказує, що перебування підозрюваного ОСОБА_4 на посаді начальника Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації сприяло вчиненню ним кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, оскільки надавало йому можливість підписувати від імені Управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації документи.

Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 131 КПК України відсторонення від посади є одним із заходів забезпечення кримінального провадження.

Підставою для застосування заходу забезпечення кримінального провадження є наявність обґрунтованої підозри щодо вчинення кримінального правопорушення та потреби досудового розслідування.

Відповідно до ч. 1 ст. 154 КПК України, відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину.

Також у відповідності до ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» - особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні ним злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

У ході досудового розслідування ще не допитано всіх можливих свідків, зокрема, серед працівників управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації, щодо обставин вчинення ОСОБА_4 , кримінального правопорушення.

Таким чином, користуючись своїм впливом та зв`язками, будучи службовою особою та, зокрема, начальником вказаного управління підозрюваний ОСОБА_4 , ймовірно може впливати на своїх колег та підлеглих по роботі, які є свідками, схиляючи їх до певної поведінки та надання вигідних для нього показань. Крім того, перебуваючи на посаді начальника управління житлово-комунального господарства Подільської районної в місті Києві державної адміністрації ОСОБА_4 може знищити чи підробити документи підприємства, які мають суттєве значення для досудового розслідування, а також іншим чином протиправно перешкоджати кримінальному провадженню. А у випадку не здійснення відсторонення від займаної посади буде і в подальшому наділений передбаченими законом для службової особи повним обсягом таких повноважень.

З метою запобігання перешкоджанню підозрюваним ОСОБА_4 , розслідуванню кримінального провадження та вчинення ним інших правопорушень, виникла необхідність у застосуванні заходу забезпечення кримінального провадження, а саме відсторонення останнього від займаної посади, а тому потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного.

Також за допомогою застосування заходу забезпечення кримінального провадження - відсторонення підозрюваного ОСОБА_4 , від займаної посади, може бути виконане завдання досудового розслідування щодо встановлення та з`ясування всіх обставин вчиненого ним кримінального правопорушення. Негативні наслідки відсторонення від посади не перевищують необхідність та можливість досягнення завдань у цьому кримінальному провадженні.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав з мотивів, викладених у ньому.

Підозрюваний та його захисник проти задоволення клопотання заперечили з мотивів його необґрунтованості, відсутності об`єктивної необхідності у відстороненні його від посади, а також ризиків з якими законодавство пов`язує можливість задоволення клопотання.

Перевіривши доводи та матеріали клопотання слідчий суддя дійшов до такого.

Відсторонення від посади є одним заходів забезпечення кримінального провадження, який застосовується на підставі ухвали слідчого судді або суду (ч. 2 ст. 131, ч. 1 ст. 132 Кримінального процесуального кодексу України (далі - КПК).

За приписами ч. 3 ст. 132 КПК застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.

Відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину (ч. 1 ст. 154 КПК).

Підстави для відсторонення від посади наведені в ч. 1 ст. 157 КПК, згідно яких слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для: 1) припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може 2) знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, 3) незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або 4) протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

З`ясовано, що слідчими СВ Подільського УП ГУНП у м. Києві проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 42023102070000345 від 05.12.2023 в межах якого ОСОБА_4 повідомлено про підозру за ч. 1 ст. 367 КК України.

Розглянувши доводи, сторони обвинувачення щодо наявності ризиків, передбачених ч.1 ст.157 КПК слідчий суддя зауважує наступне.

Як вбачається з клопотання, основною правовою підставою для відсторонення ОСОБА_4 від займаної посади начальника Управління житлово-комунального господарства Подільської районної у місті Києві державної адміністрації, на думку прокурора, є наявність достатніх підстав вважати, що підозрюваний, перебуваючи на займаній посаді, матиме реальну можливість незаконно впливати на свідків у цьому ж кримінальному провадженні з метою надання ними показань в інтересах підозрюваного, а також знищити документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, оскільки матиме до них безпосередній доступ.

У цьому аспекті слід зазначити, що із самої суті такого заходу забезпечення кримінального провадження, як відсторонення від посади, випливає те, що між свідками, підозрюваним та займаною ним посадою повинен бути логічний взаємозв`язок, зокрема, наявний факт підзвітності, підконтрольності чи інших відносин, пов`язаних з підозрюваним і займаною ним посадою і ці обставини мають бути належно обґрунтованими.

Доказів того, що саме подальше перебування ОСОБА_4 на займаній посаді надасть змогу останньому незаконно впливати на свідків у кримінальному провадженні, слідчому судді прокурором не надано.

Крім того, слідчим суддею встановлено, що ні в самому клопотанні прокурора, ні під час судового розгляду прокурором не наведено конкретних фактів, які б вказували на ті обставини, що перебування останнього на посаді надасть йому можливість знищити документи, які мають істотне значення для досудового розслідування.

Отже, такі аргументи прокурора є лише непідтвердженими припущеннями сторони обвинувачення.

Таким чином, органом досудового розслідування не доведено, що перебуваючи на посаді ОСОБА_4 може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, та незаконними засобами впливати на свідків кримінального провадження.

На думку слідчого судді потреби досудового розслідування у даному кримінальному провадженні не виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи ОСОБА_4 , про який ідеться в клопотанні прокурора.

Щодо покликань прокурора на приписи абз. 1 ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції», якою передбачено, що особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом, слідчий суддя зазначає наступне.

Так, за приписами абз. 1 ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» підозрюваний відсторонюється від посади в порядку, визначеному законом, а відтак застосування цього засобу забезпечення кримінального провадження без врахування положень глави 14 КПК не допускається.

Автоматичне відсторонення підозрюваного від посади на підставі абз. 1 ч. 5 ст. 65-1 Закону України «Про запобігання корупції» на підставі тільки наявності факту повідомлення особі про підозру порушує принцип рівності усіх учасників судового процесу, принцип незалежності та безсторонності суду, оскільки за таких обставин суд стає на сторону обвинувачення, звільняючи її від необхідності доводити існування обставин передбачених ч. 3 ст. 132, ст. 157, 158 КПК, а також принцип законності, відповідно до якого при здійсненні кримінального провадження не може застосовуватися закон, який суперечить Кримінальному процесуальному кодексу.

Органом досудового розслідування не доведено, що без відсторонення підозрюваного від займаної посади неможливо забезпечити швидке, повне та неупереджене досудове розслідування, і такі потреби досудового розслідування виправдовують обмеження гарантованого ст. 43 Конституції України права на працю підозрюваного, а тому в задоволенні клопотання слід відмовити.

З урахуванням викладеного, керуючись ст. 132, 156, 157 КПК, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчої СВ Подільського УП ГУНП у місті Києві ОСОБА_6 в рамках кримінального провадження № 42023102070000345 від 05.12.2023, за підозрою ОСОБА_4 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 1 ст. 367 КК України, про відсторонення підозрюваного від посади - залишити без задоволення.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_8

СудПодільський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123082619
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —758/14376/24

Ухвала від 11.11.2024

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Петров Д. В.

Ухвала від 11.11.2024

Кримінальне

Подільський районний суд міста Києва

Петров Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні