Справа № 461/8024/24
Провадження № 1-кп/461/687/24
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18.11.2024 року місто Львів
Галицький районний суд м. Львова у складі:
головуючого - судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні кримінальне провадження № 12019140000000855, внесеного до ЄРДР 06.12.2019 року відносно
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , реєстраційний номер платника податків - НОМЕР_1 , уродженця с. Клебанівка Тернопільського району Тернопільської області, громадянина України, українця, маючого вищу освіту, пенсіонера, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 та фактично проживаючого за адресою: АДРЕСА_2 , згідно ч. 3 ст. 88 КК України такий, що не має судимості,
обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 367 КК України,
де сторонами кримінального провадження є
зі сторони обвинувачення - прокурор ОСОБА_4 ,
зі сторони захисту
обвинувачений ОСОБА_3 ,
учасник провадження - потерпіла особа - Департамент паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської обласної державної адміністрації, в особі представника - ОСОБА_5
за участю прокурора, представника потерпілої особи та обвинуваченого, -
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_3 , будучи службовою особою наділеною організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, неналежно виконав покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам за наступних обставин.
Відповідно до наказу начальника Управління майном спільної власності Львівської обласної ради № 29-П від 25.11.2013 ОСОБА_3 призначено виконуючим обов`язків директора комунального підприємства Львівської обласної ради «Управління капітального будівництва» (далі - КП ЛОР «УКБ»).
Правові та економічні основи організації та діяльності КП ЛОР «УКБ» визначає Статут підприємства. Відповідно до п. 2.1 Розділу 2 «Мета та предмет діяльності підприємства» Статуту, метою створення вказаного підприємства є виконання функцій замовника-забудовника у сфері капітального будівництва та капітального ремонту для забезпечення суспільних потреб територіальних громад області. Водночас, згідно з п. 2.2.11 Статуту, до основних видів статутної діяльності підприємства належить технічний нагляд за будівництвом.
Пунктом 6.6 Розділу 6 «Органи управління підприємством та їх компетенція» Статуту КП ЛОР «УКБ» визначено, що до компетенції директора підприємства відноситься:
- забезпечення статутної діяльності підприємства (п. 6.6.1);
- вирішення поточних питань роботи підприємства (п. 6.6.2);
- вирішення кадрових питань (п. 6.6.3);
- вирішення питань матеріально-технічного забезпечення (п. 6.6.4);
- організація ведення обліку, звітності, внутрішнього контролю (п. 6.6.5);
- визначення порядку оплати праці працівників підприємства (п. 6.6.6).
Також встановлено, що 18.12.2013 ОСОБА_3 внесено до реєстру атестованих осіб інженерів технічного нагляду та видано йому кваліфікаційний сертифікат серії АТ № 002400 інженера технічного нагляду за спеціальністю: «Технічний нагляд за будівництвом будівель і споруд» безстроково.
09.12.2014 Департаментом житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації як Замовником з однієї сторони та комунальним підприємством Львівської обласної ради «Управління капітального будівництва» в особі в.о. директора ОСОБА_3 укладено договорів № 19ТН про виконання технічного нагляду та додаткову угоду №1 до вказаного договору від 28.12.2015 за об`єктом будівництва «Реконструкція котельні із встановлення котлів на твердому паливі по вул. Героїв ОУН-УПА у м. Бориславі Львівської області», яке здійснювало ТОВ «Ві.Ай.Пі Будівельна компанія» (ЄДРПОУ 38127429) на підставі укладеного між Департаментом житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації як замовником та ТОВ «Ві.Ай.Пі Будівельна компанія» як виконавцем договору № 21 від 28.12.2015 на закупівлю «Реконструкція котельні із встановлення котлів на твердому паливі по вул. Героїв ОУН-УПА у м. Бориславі Львівської області ».
Відповідно до договору на здійснення технічного нагляду, виконавець зобов`язується:
- здійснювати технічний нагляд за своєчасним і якісним виконанням всіх будівельно-монтажних робіт дотриманням будівельних норм, правил і технічних умов виконання та приймання загально-будівельних, монтажних, оздоблювальних робіт протягом усього періоду будівництва об`єкта в порядку, встановленому законодавством;
- контролювати розбивку і закріплення на ділянці основних осей будівлі споруд, а також опорних реперів виконаних спеціалізованою організацією. Брати участь у перевірці і прийманні детальної розбивки осей будівлі і споруд, а також вертикальних відміток основи, фундаментів і перекриттів з оформленням відповідних актів;
- одержувати паспорти, сертифікати від підряної організації на відповідність матерілів, виробів та конструкцій, що використовуються для втконання будівельно-монтажних робіт до вимог нормативно-правових актів і нормативних документів у галузі будівництва та договору підряду;
- підписувати акти прихованих і спеціальних робіт та не допускати виконання наступного виду робіт до моменту підписання вищезазначених актів;
- визначати обсяги якісно виконаних робіт і приймати їх від Генпідрядника не пізніше 20-го числа звітного місяця: акт (форма КБ-2в) з розрахунком одиничної вартості в друкованому вигляді; документи, що підтверджують вартість придбання матеріалів, виробів, конструкцій (копії накладних, калькуляції, складені з урахування ДБН Д.1.1-1-2000); розрахунки загально-виробничих витрат, прибутку, коштів на покриття адміністративних витрат; відомість ресурсів; акт на виконання прихованих робіт. Форма КБ-2в візується відповідальними працівниками Виконавця та завіряється печаткою. У разі виявлення невідповідності виконаних робіт установленим вимогам Виконавець приймає рішення про усунення підрядником допущених недоліків або про зупинення виконання робіт (будівництва об`єкта), із негайним повідомленням про це Замовника;
- не приймати до оплати роботи, виконані з порушенням правил провадження робіт і робіт, виконаних із застосуванням неякісних матеріалів, деталей, конструкцій. Вимагати негайного усунення виявлених недоліків за рахунок організацій, які їх допустили;
- призупиняти будівництво у разі виникнення ознак деформації чи загрози руйнування конструкції будівлі чи споруд та вимагати від будівельної і проектної організацій вживання необхідних заходів для запобігання аварії, терміново попередити Замовника, інспекцію архітектурно-будівельного контролю та підрядну організацію;
- постійно перевіряти в генпідрядника загальний журнал ведення робіт та форму КБ-6, реєструвати в ньому всі види робіт, а також складати акти, в яких необхідно вказувати дефекти і порушення технічних умов під час будівельно-монтажних робіт з виявлення винної сторони, та вимоги щодо усунення недоліків із зазначення термінів їх ліквідації;
- слідкувати за виконанням всіх вимог і вказівок, записаних в журналі робіт працівниками Державного архітектурно-будівельного контролю, іншими представниками контролюючих органів;
- у разі виявлення неякісних робіт, скласти детальний перелік недоробок та дефектів, встановити терміни їх усунення з проведення повторного приймання об`єкту;
- брати участь разом з генпідрядником у підготовці технічної документації для здачі в експлуатацію завершеного будівництва об`єкту для передачі експлуатуючій організації;
- брати участь в підготовці акту готовності до експлуатації.
Водночас, ОСОБА_3 , будучи зобов`язаним згідно покладених на нього службових обов`язків передбачених Статутом, та укладеним договором на здійснення технічного нагляду за об`єктам будівництва, відповідно до постанови Кабінету міністрів України № 903 від 11.07.2007 «Про авторський та технічний нагляд під час будівництва об`єкта архітектури» - проводити перевірку: наявності документів, які підтверджують якісні характеристики конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання, що використовуються під час будівництва об`єкта, - технічного паспорта, сертифіката, документів, що відображають результати лабораторних випробувань тощо; відповідності виконаних будівельно-монтажних робіт, конструкцій, виробів, матеріалів та обладнання проектним рішенням, вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов та інших нормативних документів; відповідності обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації; візувати акти приймання виконаних будівельних робіт (типова форма № КБ-2в) в підтвердження відповідності виконаних фізичних обсягів робіт та вартості матеріалів; проводити разом з підрядником огляд та оцінку результатів виконаних робіт, у тому числі прихованих, і конструктивних елементів; повідомляти підрядника про невідповідність виробів, матеріалів та обладнання вимогам нормативних документів; брати участь в контрольних обмірах, що проводяться, в перевірках органами державного нагляду, відомчими інспекціями, представляти для цього необхідні документи, а також самостійно проводити контрольні обміри виконаних робіт; здійснювати контроль за веденням загального журналу виконання робіт на будівництві встановленого зразка, проводити вибіркову фотофіксацію процесу будівництва, в т.ч. прихованих робіт; брати участь спільно з Замовником та проектною організацією в розгляді пропозицій підрядників та/або Замовника по підвищенню якості, зниженню вартості і скороченню термінів виконуваних робіт; бути присутнім на виробничих нарадах що проводяться Замовником, маючи реальну можливість виконати належним чином свої службові обов`язки, виконав неналежно покладені на нього службові обов`язки через несумлінне ставлення до них, внаслідок чого державі в особі Департаменту житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації було спричинено тяжкі наслідки.
Так, 28 грудня 2015 року, після виконання працівниками ТОВ «Ві.Ай.Пі Будівельна компанія» робіт по договору № 21 від 28.12.2015 на закупівлю «Реконструкція котельні із встановлення котлів на твердому паливі по вул.Героїв ОУН-УПА у м. Бориславі Львівської області», укладеного між Департаментом житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації в особі в.о. директора ОСОБА_6 як Замовником з однієї сторони та ТОВ «Ві.Ай.Пі Будівельна компанія» як Виконавцем з другої сторони, ОСОБА_3 , перебуваючи в приміщенні комунального підприємства Львівської обласної ради «Управління капітального будівництва», що за адресою: м.Львів, вул. Чайковського, 17, будучи службовою особою, неналежно поставившись до своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, хоча мав реальну можливість виконати належним чином свої службові обов`язки, не здійснивши перевірки на відповідність обсягів та якості виконаних будівельно-монтажних робіт проектно-кошторисній документації, підписав (завізував) та завірив своєю печаткою інженера технічного нагляду акти приймання виконаних будівельних робіт форми № КБ-2в, які були складені та підписані виконавцем робіт ТОВ «Ві.Ай.Пі Будівельна компанія», а саме акти №1, №2, №3 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2015 року від 29.12.2015, на підставі яких Департаментом житлово-комунального господарства Львівської облдержадміністрації на банківський рахунок ТОВ «Ві.Ай.Пі Будівельна компанія» перераховано грошові кошти в сумі 697 992, 00 гривень, з яких, у відповідності до висновку судової будівельно-технічної експертизи, загальна вартість фактично не виконаних будівельних робіт та не використаних при цьому матеріалів, що були зайво внесені ТОВ «Ві.Ай.Пі Будівельна компанія» в Акти приймання виконаних будівельних робіт за 2015 рік по Договору на закупівлю № 21 від 28.12.2015 з врахуванням даних фактично проведених оглядів та контрольних промірів становить 226 656 грн., що спричинило державі в особі Департаменту житлово-комунального господарства Львівської обласної державної (військової) адміністрації тяжкі наслідки у вигляді матеріальних збитків на загальну суму 226 656 гривень.
Таким чином, своїми діями, які виразились у неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що спричинило тяжкі наслідки державним інтересам, ОСОБА_3 , вчинив службову недбалість, тобто кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 367 КК України.
В ході розгляду кримінального провадження, встановлено, що з моменту вчинення ОСОБА_3 кримінального правопорушення пройшло понад п`ять років.
У судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_3 заявив клопотання про звільнення його від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строків давності.
Прокурор та представник потерпілої особи не заперечували щодо задоволення клопотання обвинуваченого.
Розглянувши клопотання обвинуваченого, заслухавши думку прокурора та представника потерпілої особи, суд приходить до висновку, що клопотання підлягає задоволенню, а кримінальне провадження закриттю, виходячи з наступного.
Згідно ч. 4 ст. 286 КПК України якщо під час здійснення судового провадження щодо провадження, яке надійшло до суду з обвинувальним актом, сторона кримінального провадження звернеться до суду з клопотанням про звільнення від кримінальної відповідальності обвинуваченого, суд має невідкладно розглянути таке клопотання.
Відповідно до ст. 288 КПК України, суд своєю ухвалою закриває кримінальне провадження та звільняє підозрюваного, обвинуваченого від кримінальної відповідальності у випадку встановлення підстав, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Стаття 49 КК України (у редакції чинній станом на час вчинення інкримінованих діянь) передбачає, що особа, звільняється від кримінальної відповідальності, за строками давності якщо з дня вчинення нею злочину і до набрання вироком законної сили минуло п`ять років - у разі вчинення злочину середньої тяжкості.
Відповідно до ч. 3 ст. 5 КК України закон про кримінальну відповідальність, що частково пом`якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище особи, а частково посилює кримінальну відповідальність або іншим чином погіршує становище особи, має зворотню дію у часі лише в тій частині, що пом`якшує кримінальну відповідальність або іншим чином поліпшує становище особи.
Згідно ст. 12 КК України (у редакції чинній станом на час вчинення інкримінованих діянь), кримінальне правопорушення передбачене ч. 2 ст. 367 КК України кваліфікувалось як злочин середньої тяжкості, а за чинним КК України як нетяжкий злочин.
Стаття 49 КК України передбачає, що особа, звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минув строк п`ять років - у разі вчинення нетяжкого злочину, крім випадку, передбаченого у п. 2 ч.1 ст.49 КК України.
Згідно ст.12 КК України - нетяжким злочином є передбачене цим Кодексом діяння (дія чи бездіяльність), за вчинення якого передбачене основне покарання у виді штрафу в розмірі не більше десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавлення волі на строк не більше п`яти років.
Таким чином, з 28.12.2015 року - моменту вчинення ОСОБА_3 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, минув строк понад п`ять років.
При цьому, ОСОБА_3 від слідства не ухилявся та до закінчення строків давності нових злочинів не вчиняв, тобто перебіг давності, відповідно до вимог ч.ч. 2, 3 ст. 49 КК України, не зупинявся та не переривався.
Пункт 1 ч. 2 ст. 284 КПК України передбачає, що кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Згідно вимог ч. 8 ст. 284 КПК України закриття кримінального провадження з підстав передбачених пунктом 1 частини другої цієї статті не допускається, якщо підозрюваний, обвинувачений проти цього заперечує. В цьому разі кримінальне провадження продовжується в загальному порядку, передбаченому цим Кодексом.
ОСОБА_3 в судовому засіданні заявив, що його позиція є добровільною і істинною, йому зрозумілі суть і правові наслідки звільнення від кримінальної відповідальності з нереабілітуючих підстав, просив звільнити його від кримінальної відповідальності та закрити кримінальне провадження.
За таких обставин кримінальне провадження підлягає закриттю.
На підставі викладеного, керуючись ст.49 КК України, ст.ст. 284, 285, 288 КПК України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання обвинуваченого ОСОБА_3 про звільнення його від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності - задовольнити.
Звільнити ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від кримінальної відповідальності у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження №12019140000000855, внесеного до ЄРДР 06.12.2019 року відносно ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, закрити у зв`язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.
Цивільний позов прокурора Пустомитівської окружної прокуратури Львівської області в інтересах Департаменту паливно-енергетичного комплексу, енергоефективності та житлово-комунального господарства Львівської обласної державної адміністрації до ОСОБА_3 про відшкодування шкоди, заподіяної внаслідок злочину - залишити без розгляду.
Запобіжний захід відсутній.
Витрати в розмірі 15891 грн. 88 коп. на залучення експертів - відшкодувати за рахунок державного бюджету.
Ухвала може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд міста Львова протягом семи днів з моменту її проголошення.
Повний текст ухвали складено та підписано 18 листопада 2024 року.
Суддя ОСОБА_7
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123084331 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службова недбалість |
Кримінальне
Галицький районний суд м.Львова
Кітов О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні