РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2024 р. Справа № 120/9990/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши у м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" до Головного управління ДПС у Вінницькій області та Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
29.07.2024 через підсистему "Електронний суд" до суду надійшла позовна заява за підписом представника Танасюка Р.А, подана від імені та в інтересах товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" (далі ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ") до Державної податкової служби України (далі відповідач 1) та Головного управління ДПС у Вінницькій області (далі відповідач 2) про:
- визнання протиправним та скасування рішення відповідача 2 від 15.04.2024 № 10898162/43835680 про відмову у реєстрації податкової накладної ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" від 30.11.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі ЄРПН);
- зобов`язання відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" від 30.11.2023 № 3 в ЄРПН датою її первинного подання платником податків на реєстрацію.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що за результатами господарської операції позивачем було складено зведену податкову накладну (оскільки послуги мали постійний та ритмічний характер) за № 3 від 30.11.2023, яку засобами електронного зв`язку направлено до податкового органу для реєстрації в ЄРПН.
Рішенням відповідача 2 від 15.04.2024 № 10898162/43835680 у реєстрації вказаної податкової накладної відмовлено.
Позивач зі правомірністю наданої відмови не погоджується та вважає її протиправною.
Ухвалою суду від 01.08.2024 відкрито провадження у справі за позовом ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ", а розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
15.08.2024 до суду надійшли відзиви на позовну заяву, в яких відповідачі просять відмовити у задоволенні позову.
Відповідач 1 вказує на те, що позивачем подано на реєстрацію податкову накладну від 30.11.2023 № 3, реєстрація якої була зупинена в ЄРПН.
При цьому платникові податків запропоновано надати пояснення та/або документи, необхідні для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в реєстрі. Позивач надав відповідні пояснення та низку додаткових документів, однак за результатами їх розгляду винесено рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН. Причина відмови документально не підтверджено транспортування сировини (яблук) на виробничі потужності, платником не подано книгу обліку руху давальницької сировини і результатів її переробки, відомості обліку давальницької сировини та продуктів переробки, накладних на внутрішнє переміщення продукції, виготовленої з давальницької сировини.
Таким чином, відповідач 1 вважає, що ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" не надало необхідних документів на підтвердження реальності господарської операції, а тому оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної є правомірним.
Відповідач 2 просить суд відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Відповідач зазначає, що позовна вимога про його зобов`язання зареєструвати податкову накладну в ЄРПН є втручанням у дискреційні повноваження контролюючого органу, які треба вважати сукупністю прав та обов`язків органів державної влади та місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених нормативно-правовим, проектом нормативно-правового акта. Водночас КАС України не містить норм щодо наділенням повноважень про зобов`язання суб`єкта владних повноважень прийняти конкретне рішення. Відтак, на думку відповідача, суд не може підміняти державний орган, рішення якого оскаржується.
До відзивів також додано клопотання про розгляд цієї справи за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 04.09.2024 вказане клопотання залишено без задоволення.
16.08.2024 до суду надійшла відповідь на відзиви, в якій позивач заперечує доводи та аргументи відповідачів, наведені у відзивах, та просить суд задовольнити позовні вимоги з підстав, наведених у позові. Позивач наголошує на тому, що разом з поясненнями на рішення про зупинення реєстрації податкових накладних товариство надало достатні документи, які давали повне уявлення про зміст господарської операції та про її реальний характер. Натомість комісія прийняла неправомірне рішення, яким з надуманих мотивів відмовила у здійсненні реєстрації цих накладних в ЄРПН. Також позивач не погоджується з твердженнями ДПС України щодо втручання у її виключну компетенцію та зауважує, що відповідач помилково розуміє свої повноваження як можливість приймати будь-які рішення без урахування закону.
Інших заяв по суті до суду не надходило.
Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Вивчивши матеріали справи у їх сукупності, оцінивши наведені сторонами доводи, суд встановив, що ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" здійснюючи свою господарську діяльність, уклало з ТОВ "САД АГРО ТРЕЙД" договір надання послуг № 27/09/2023-1 від 27.09.2023 (далі Договір).
Відповідно до п. 1.1. Договору в порядку та на умовах, визначених цим Договором, ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" (виконавець) зобов`язався надавати ТОВ "САД АГРО ТРЕЙД" (замовник) за плату наступні послуги: переробка давальницької сировини, яблуко, виготовлення соку яблучного концентрованого освітленого натурального 70% +- Brix.
За змістом п. 3.1. Договору результатом переробки давальницької сировини є готова продукція, найменування та кількість якої вказується сторонами в актах приймання-передачі продукції переробки давальницької сировини.
На виконання умов вказаного Договору позивачем було надано послуги по переробці давальницької сировини в повному обсязі протягом листопада 2023 року.
За результатами даної господарської операції складено зведену податкову накладну, враховуючи що послуги мали постійний та ритмічний характер, а саме від 30.11.2023 № 3, як засобами електронного зв`язку надіслано для реєстрації в ЄРПН.
Згідно з отриманою квитанцією від 18.12.2023 реєстрацію податкової накладної зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 10.32 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів для прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН.
Після отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної позивач направив до контролюючого органу повідомлення від 25.03.2024 за № 6 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено до податкової накладної від 30.11.2023 № 3, до якого було долучено копії документів, а саме:
- копія пояснення (документ довільного формату № 1 від 25.03.2024);
- копія договору надання послуг № 27/09/2023-1 від 27.09.2023 з додатковою угодою (документ довільного формату № 2 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі давальницької сировини (документ довільного формату № 3 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі давальницької сировини 2 частина (документ довільного формату № 4 від 25.03.2024);
- копія звітів про використання давальницької сировини (документ довільного формату № 5 від 25.03.2024);
- копія звітів про використання давальницької сировини 2 частина (документ довільного формату № 6 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі продукції переробки давальницької сировини (документ довільного формату № 7 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі продукції переробки давальницької сировини 2 частина (документ довільного формату № 8 від 25.03.2024);
копія актів приймання-передачі робіт (надання послуг) (документ довільного формату № 9 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі робіт (надання послуг) 2 частина (документ довільного формату № 10 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі робіт (надання послуг) 3 частина (документ довільного формату № 11 від 25.03.2024);
- копія договору зберігання № 20/08/2023_П від 20.08.2023 (документ довільного формату № 12 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі товару на зберігання до договору зберігання № 20/08/2023_П від 20.08.2023 (документ довільного формату № 13 від 25.03.2024);
- копія актів приймання-передачі товару на зберігання до договору зберігання № 20/08/2023_П від 20.08.2023, частина 2 (документ довільного формату № 14 від 25.03.2024);
- копія картки рахунку 361 (документ довільного формату № 15 від 25.03.2024);
- копія платіжних інструкції № 2574, 555, 2624, 2727, 2812, 2876, 2882, 2947 (документ довільного формату № 16 від 25.03.2024);
- копія платіжних інструкції № 2945, 2944, 2917, 3060, 3064, 1365, 1401, 1420, 1426 (документ довільного формату № 17 від 25.03.2024);
- копія актів взаєморозрахунків з ТОВ "САД АГРО ТРЕЙД" (документ довільного формату № 18 від 25.03.2024);
- копія дозволу на спеціальне водокористування (документ довільного формату № 19 від 25.03.2024);
- копія дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для об`єкта ІІ групи (документ довільного формату № 20 від 25.03.2024);
- копія сертифіката ХАЛЯЛЬ (документ довільного формату № 21 від 25.03.2024).
У відповідь комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Вінницькій області направлено позивачу повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 02.04.2024 № 10823168/43835680, відповідно до якого зазначено про необхідність надання копій документів: первинних документів щодо постачання, придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження і розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладних. Інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Також у полі "Додаткова інформація" зазначено наступне: "Документально не підтверджено транспортування сировини (яблук) на виробничі потужності, платником не подано книгу обліку руху давальницької сировини і результатів її переробки, відомості обліку давальницької сировини та продуктів переробки, накладних на внутрішнє переміщення продукції, виготовленої з давальницької сировини".
06.04.2024 позивачем направлено до Головного управління ДПС у Вінницькій області повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН за № 3 від 30.11.2023, до якого долучено копії наступних документів:
- копія пояснення за вих. № 13 від 06.04.2024 (документ довільного формату № 1 від 06.04.2024);
- копія договору надання послуг № 01/09-01 від 01.09.2023 (документ довільного формату № 2 від 06.04.2024);
- копія акту здачі-приймання робіт (надання-послуг) № 3 від 30.11.2023 (документ довільного формату № 3 від 06.04.2024);
- копія договору оренди № 22/08-2023 від 22.08.2023 (документ довільного формату № 4 від 06.04.2024);
- копія акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 66 від 30.11.2023 (документ довільного формату № 5 від 06.04.2024);
- копія документів про випуск готової продукції (документ довільного формату № 6 від 06.04.2024);
- копія накладних-вимог на відпуск (внутрішнє переміщення матеріалів) (документ довільного формату № 7 від 06.04.2024);
- акт накладних вимог на відпуск (внутрішнє переміщення матеріалів), частина 2 (документ довільного формату № 8 від 06.04.2024);
- копія національного стандарту України ДСТУ 9126:2021 Соки фруктові концентровані. Технічні умови 1 ч. (документ довільного формату № 9 від 08.04.2024);
- копія національного стандарту України ПОСТУ 9126-2021 Соки фруктові концентровані. Технічні умови 2 ч. (документ довільного формату № 10 від 08.04.2024);
- копія інвентаризаційного опису по основних засобах від 01.12.2023 (документ довільного формату № 11 від 08.04.2024).
Водночас у поясненнях № 13 від 06.04.2024 та поясненнях № 06 від 26.03.2024 позивачем надано відповідь стосовно зауважень, зазначених у полі "Додаткова інформація" повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 02.04.2024 № 10823168/43835680, а саме, що виконавцю (TOB "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ") сировина поступає вже навантажена на транспорт і виконавець відповідає за отримання якісної давальницької сировини та переміщення й від прохідної до вигрузки (споруда) для подальшої переробки, тому документів по навантаженню на транспорт і транспортуванню давальницької сировини до заводу виконавець немає.
На думку позивача, ним було надано достатню кількість документів та ґрунтовні пояснення, які повною мірою підтверджували факт здійснення господарської операції, зазначеної у податковій накладній № 3 від 30.11.2023. Проте комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН Головного управління ДПС у Вінницькій області не взяла до уваги подані пояснення і документи та прийняла рішення від 15.04.2024 № 10898162/43835680 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 30.11.2023 з підстав ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.
Не погодившись з прийнятим рішенням, 25.04.2024 позивачем було подано до комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в порядку адміністративного оскарження скаргу щодо оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 15.04.2024.
Однак рішенням від 02.05.2024 № 27951/43835680/2 скаргу ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" залишено без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН без змін.
Позивач вважає протиправним оскаржуване рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної, а тому за захистом своїх прав та інтересів звернувся до суду.
Оцінюючи спірні правовідносини та встановлені обставини справи, суд керується такими мотивами.
Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Відповідно до пп. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування є, зокрема, постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (п. 188.1 ст. 188 ПК України).
Згідно з вимогами п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 201.7 ст. 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165).
Згідно з приписами пункту 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Відповідно до вимог пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку № 1165).
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).
Судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкової накладної позивача від 30.11.2023 № 3 слугувало те, що податкова накладна відповідає вимогам п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Так, пунктом 1 додатку 3 до Порядку № 1165 до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено наступні: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному вебсайті ДПС.
Отже, пункт 1 додатку 3 до Порядку № 1165 Критеріїв ризиковості здійснення операцій містить одну із можливих ознак ризиковості здійснення операцій, якою є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному вебсайті ДПС.
Змістовний аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, що вимагає пункт 11 Порядку № 1165.
Проте відсутність у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку № 1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Судом встановлено, що контролюючим органом не наведено належного обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначеного у спірній податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному вебсайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Відтак квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної № 58 від 09.02.2024 не відповідає вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку № 1165, в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Також суд зазначає, що механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 520).
Згідно з пунктом 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом з тим пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та "Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами", затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Судом встановлено, що з метою реєстрації податкової накладної від 30.11.2023 № 3 у ЄРПН позивач надіслав Головному управлінню ДПС у Вінницькій області пояснення та необхідні документи, що стосуються відповідної господарської операції, оскільки в квитанції про зупинення реєстрації була відсутня інформація, які саме пояснення та/або документи потрібно подати для прийняття рішення про реєстрацію такої податкової накладної. При цьому до своїх письмових пояснень позивач додав усі наявні у нього документи на підтвердження реальності здійснення відповідної господарської операції.
Разом з тим, як видно зі змісту оскаржуваного рішення, підставою для його прийняття стало ненадання/часткове ненадання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в ЄРПН, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, платником податку.
Водночас у графі "Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)" вказаних рішень інформація (документи) не наведена (не зазначено).
В подальшому, 25.04.2024 позивачем в порядку адміністративного оскарження подано до комісії центрального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН скаргу щодо оскаржуваного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 15.04.2024.
Проте контролюючим органом не взято до уваги подані товариством додаткові документи та скаргу, яку залишено без задоволення рішенням від 02.05.2024 № 27951/43835680/2.
З наведеного слідує, що, не дивлячись на активну позицію платника щодо виконання вимоги про надання пояснень та їх документального підтвердження в цілях здійснення реєстрації податкової накладної, відповідачами визначено загальну підставу для прийняття рішення про відмову у її реєстрації, яка не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття, зокрема, у рішенні не зазначено яких саме документів не надано платником для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 30.11.2023 № 3.
У відзиві на позовну заяву відповідач 1 наголошує на тому, що позивачем не підтверджено транспортування сировини (яблук) на виробничі потужності та що платником не подано книгу обліку руху давальницької сировини і результатів її переробки, відомості обліку давальницької сировини та продуктів переробки, накладних на внутрішнє переміщення продукції, виготовленої з давальницької сировини.
Відхиляючи таке обґрунтування суд зазначає, що позивач надав контролюючому органу вичерпні пояснення щодо спірної господарської операції та повний пакет підтверджуючих документів, які були достатніми для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної від 30.11.2023 № 3.
У поясненнях № 13 від 06.04.2024 та поясненнях № 06 від 26.03.2024 позивачем було надано відповідь стосовно зауважень, зазначених у полі "Додаткова інформація" повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 02.04.2024 № 10823168/43835680, а саме, що виконавцю (TOB "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ") сировина поступає вже навантажена на транспорт і виконавець відповідає за отримання якісної давальницької сировини та переміщення й від прохідної до вигрузки (споруда) для подальшої переробки, тому документів по навантаженню на транспорт та транспортуванню давальницької сировини до заводу виконавець немає.
Також комісію було повідомлено, що на виконання пункту 2.4 Договору товариством було додатково укладено Договір надання послуг № 01/09-1 від 01.09.2023 з ФОП ОСОБА_1 (код ДРФО НОМЕР_1 ), в якому у пункті 1 "Предмет договору" замовник ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" доручає виконавцю ФОП ОСОБА_1 надати Замовнику за плату послуги зважування та перевірки якості сировини.
Зважування виконавцем проводилось на орендованих основних засобах. Копія Договору оренди № 22/08-2023 від 22.08.2023 між ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" та ФОП ОСОБА_1 та акту наданих послуг по оренді № 66 від 30.11.23 надавалась. Розвантаження сировини відбувається автоматично, методом змивання яблук потоком води з автомобіля в бункер, а тому, відповідно, документів на розвантаження немає.
Використання води в своєму технологічному процесі ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" відображало в податковій декларації з рентної плати за відповідні періоди.
Технологічний процес переробки сировини передбачає, що після потрапляння сировини з автомобіля в бункер, вона переміщається в цех за допомогою транспортерів та спеціальних шнеків і далі безпосередньо відбувається процес переробки.
Вся безпосередня інформація по відображенню технологічного процесу міститься в документах, копії яких надавались комісії для розгляду. Вимоги щодо форм документів та їх видів, які повинен оформляти та надати виконавець (ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ") замовнику (ТОВ "Сад Агро Трейд") прописано в Договорі надання послуг № 27/09/2023-1 від 27.09.2023 в пункті 1.6 "з метою ведення бухгалтерського обліку господарських операцій за даним Договором, сторони домовились використовувати наступні документи: акти приймання-передачі давальницької сировини, акти приймання-передачі продукції переробки давальницької сировини, звіт про використання давальницької сировини, акти приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг)".
Таким чином, виконавцем виконані умови договору по документальному оформленню господарських операції переробки сировини, відповідні копії яких були надані в повідомленні № 6 від 26.03.24. Додатково надали копії випуску продукції за листопад 2023 року за номерами з № AIB 00000055 від 01.11.2023 по № АIB00000075 за 30.11.2023. Відпуск матеріалів підтверджується копіями накладних вимог про відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів за листопад з № АIB000000054 від 01.11.23 по № АІВ000000076, де розшифровуються використані матеріали на переробку давальницької сировини.
Сировина належить до категорії, що швидко псується, тому вона не зберігається у виконавця в складських приміщеннях. Процес переробки давальницької сировини однієї партії відбувається протягом доби, переробка відбувається безперервно (за винятком технологічних вимог зупинки на миття обладнання). Підприємство належить до об`єктів харчової промисловості, тому ввесь технологічний процес підпорядковується чинними нормативними документами. Одним з таких документів є Національний стандарт України ДСТУ 9126:2021 Соки фруктові концентровані Технічні умови 2022 року, копія якого додавалась разом з повідомленням від 08.04.2024.
Суд погоджується з доводами позивача в тій частині, що ним було надано достатню кількість документів та ґрунтовні пояснення, які підтверджують факт здійснення господарської операції, зазначеної у податковій накладній № 3 від 30.11.2023, і таким чином відповідають вимогам чинного податкового законодавства.
При цьому надані позивачем докази є належними та достатніми для підтвердження господарської операції і спростовують аргументи відповідача 1 про недостатність поданих документів.
Суд акцентує на тому, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних чіткого переліку документів, чого зроблено не було.
Суд вважає, що можливість комісії витребовувати у платника податків пояснення та копії документів щодо інформації, зазначеної в ПН/РК, для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, не означає, що комісія вправі вимагати будь-які документи, в тому числі ті, що безпосередньо не стосуються господарської операції, або які взагалі не є визначальними в цілях реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Суд наголошує, що реальність здійснення господарської операції, на підставі якої позивач склав відповідну податкову накладну, може бути досліджена під час здійснення податкового контролю, зокрема шляхом проведення відповідних перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Натомість, за обставинами цієї справи, відповідач 1 проігнорував численні документи, що були надані позивачем з метою виконання спрямованої до нього, і, на думку суду, з формальних мотивів та за відсутності передбачених законом підстав відмовив у реєстрації податкової накладної від 30.11.2023 № 3.
Крім того, під час розгляду справи відповідач 1 не спростував доводи позивача про надання позивачем разом з поясненням відповідних документів, а також не пояснив суду, чому ці документи не вважаються виконанням вимог контролюючого органу.
Верховний Суд неодноразово висловлювався, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.
Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.
Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку № 520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу.
А у постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.
Відтак, з огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також враховуючи, що такі документи надавалися контролюючому органу, суд доходить висновку, що відповідач з формальних мотивів та за відсутності передбачених законом підстав відмовив позивачу у реєстрації вищезазначених податкових накладних, лише зазначивши про ненадання усіх первинних документів.
Разом з тим суд наголошує, що у цій справі не надається оцінка реальності здійснення господарських операцій, на підставі яких позивач склав відповідні податкові накладні, оскільки це питання має досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
З огляду на викладене суд визнає протиправним і таким, що підлягає скасуванню рішення від 15.04.2024 № 10898162/43835680 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30.11.2023 № 3 в ЄРПН.
Отже, позовні вимоги в цій частині належить задовольнити.
Крім того, є підставними та підлягають задоволенню позовні вимоги щодо зобов`язання відповідача 1 вчинити дії з реєстрації спірних податкових накладних в ЄРПН.
Відповідно до п. 201.1, п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Зазначена норма закону розрахована на відсутність спірних правовідносин, оскільки у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.
Згідно з вимогами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, належить до повноважень ДПС України.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, надані позивачем документи були достатніми для реєстрації спірних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відтак суд доходить висновку про наявність підстав для покладення на відповідача 2 обов`язку з реєстрації податкової накладної ТОВ "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" від 30.11.2023 № 3 в ЄРПН з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Крім того, на переконання суду, задоволення вищезазначеної позовної вимоги є гарантією того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку (ч. 2 ст. 2 КАС України).
Частинами першою та другою статті 6 КАС України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
В силу приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з позицією ЄСПЛ, викладеною, зокрема, у справі "Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції", заява № 36985/97, рішення від 23 липня 2002 року, п. 110, адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.
Перевіривши обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єктів владних повноважень на підтримку правомірності своєї позиції та докази, надані позивачем, суд приходить до переконання, що позов є обґрунтованим та підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, у зв`язку з повним задоволенням позову, судові витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 2422,40 грн належить стягнути на його користь за рахунок бюджетних асигнувань кожного з відповідачів у справі (порівну).
Керуючись ст.ст. 72, 77, 90, 139, 242, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Вінницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі накладних або відмову у такій реєстрації, за № 10898162/43835680 від 15.04.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" від 30.11.2023 № 3 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" від 30.11.2023 № 3 датою її фактичного подання на реєстрацію.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" судовий збір в розмірі 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Вінницькій області.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" судовий збір в розмірі 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Інформація про учасників справи:
1) позивач: товариство з обмеженою відповідальністю "АРСЕНАЛ ІНВЕСТГРУП ВІННИЦЯ" (код ЄДРПОУ 43835680, місцезнаходження: вул. В. Копитка, буд. 62-А, м. Липовець, Вінницький район, Вінницька область, 22500);
2) представник позивача: Танасюк Руслан Анатолійович (РНОКПП НОМЕР_2 , адреса для листування: АДРЕСА_1 );
3) відповідач 1: Головне управління ДПС у Вінницькій області (код ЄДРПОУ ВП 44069150, місцезнаходження: вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028);
4) відповідач 2: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053).
Повне судове рішення складено 11.11.2024.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 20.11.2024 |
Номер документу | 123088790 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні