РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 листопада 2024 р. Справа № 120/7016/24
Вінницький окружний адміністративний суд у складі судді Сала Павла Ігоровича, розглянувши у м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом виконувача обов`язків керівника Тульчинської окружної прокуратури Вінницької області в інтересах держави до Томашпільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
УСТАНОВИВ:
29.05.2024 поштою до суду надійшла позовна заява в.о. керівника Тульчинської окружної прокуратури в інтересах держави до Томашпільської селищної ради про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо невжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Кислицької гімназії Томашпільської селищної ради Вінницької області і розміщену у ньому захисну споруду цивільного захисту № 02049, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 90 с. Кислицьке, Тульчинський район, Вінницька область, а також здійснення державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що у власності Томашпільської селищної об`єднаної територіальної громади перебуває нерухоме майно, речові права на яке в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та в Реєстрі прав власності на нерухоме майно, Державному реєстрі Іпотек, Єдиному реєстрі заборон відчуження об`єктів нерухомого майна (далі - Реєстр) не зареєстровані.
Прокурор зазначає, що згідно з актом приймання-передачі від 24.12.2019, затвердженим Томашпільським селищним головою та головою Томашпільської районної ради на підставі рішення № 558 від 20.06.2019 та рішення № 1516 від 24.10.2019, передано до комунальної власності Томашпільської об`єднаної територіальної громади цілісний майновий комплекс - Кислицьку загальноосвітню школу І-ІІІ ступенів, що знаходиться за адресою: с. Кислицьке, вул. Центральна, 90. Водночас до складу цілісного майнового комплексу школи входять в тому числі приміщення школи і розміщена у ньому захисна споруда цивільного захисту з обліковим № 02049.
Надалі рішенням 28 сесії 8 скликання Томашпільської селищної ради № 2586 від 07.06.2022 змінено тип та найменування "Кислицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів" на "Кислицька гімназія Томашпільської селищної ради Вінницької області" та затверджено її Статут. При цьому документи на право власності на зазначену захисну споруду цивільного захисту не виготовлялись, право не реєструвалось.
Також прокурор звертає увагу на те, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно дані щодо зареєстрованого права власності на вищевказаний об`єкт відсутні. Отже, використання цих об`єктів здійснюється з порушенням вимог чинного законодавства через користування будівлями без державної реєстрації прав власності та правовстановлюючих документів.
Ухвалою суду від 03.06.2024 позовну заяву в.о. керівника Тульчинської окружної прокуратури залишено без руху з підстав її невідповідності вимогам статті 161 КАС України. Судом встановлено, що до позовної заяви не доданий документ про сплату судового збору у розмірі 3028,00 грн. Для усунення виявлених недоліків позовної заяви прокурору надано строк протягом 10 днів з дня отримання копії ухвали.
20.06.2024 до суду надійшла заява прокурора про усунення недоліків позовної заяви, до якої додано платіжну інструкцію № 976 від 29.05.2024 про сплату судового збору у вищезазначеному розмірі за подання відповідного адміністративного позову.
Ухвалою суду від 25.06.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом прокурора та вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні). Крім того, цією ж ухвалою залучено до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Кислицьку гімназію Томашпільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області.
Згідно з ч. 1 ст. 18 КАС України у судах функціонує Єдина судова інформаційно-телекомунікаційна система.
Відповідно до ч. 7 ст. 18 КАС України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
З матеріалів справи видно, що копію ухвали від 25.06.2024 доставлено відповідачу до його електронного кабінету 26.06.2024 о 17:07 год, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа, яка міститься в матеріалах справи.
Втім, як у встановлений судом строк, який завершився 11.07.2023, так і станом на дату ухвалення рішення відповідач не скористалась своїм правом на подання відзиву на позовну заяву.
Водночас суд враховує, що у постанові від 23.11.2022 у справі № 500/8027/21 Верховний Суд дійшов висновку про те, що довідка про доставку в електронному вигляді рішення суду є належним доказом отримання стороною такого рішення.
Крім того, з матеріалів справи видно, що копію ухвали від 25.06.2024 доставлено третій особі на її електронну адресу: kislickezosh@meta.ua.
Отже, в силу положень ст.ст. 124, 162, 165 КАС України третя особа вважається такою, що належним чином повідомлена про розгляд цієї справи, однак своїм правом на подання пояснень не скористалась.
Враховуючи вищенаведене та керуючись ч. 6 ст. 162 КАС України суд вирішує справу за наявними у справі матеріалами
Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Вивчивши матеріали справи, оцінивши наведені прокурором доводи на підтримку своїх вимог, суд встановив такі обставини справи.
Відповідно до рішення № 558 від 20.06.2019 36 сесії 7 скликання Томашпільської районної ради "Про передачу об`єктів спільної власності територіальних громад району до комунальної власності Томашпільської об`єднаної територіальної громади" вирішено передати, зокрема, цілісний майновий комплекс "Кислицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів", що знаходиться за адресою: с. Кислицьке, вул. Центральна, 90.
Рішенням Томашпільської селищної ради № 1516 від 24.10.2019 "Про надання згоди на прийняття до комунальної власності Томашпільської селищної об`єднаної територіальних громади об`єктів спільної власності територіальних громад району" надано згоду на прийняття безоплатно до комунальної власності Томашпільської селищної об`єднаної територіальної громади із спільної власності територіальних громад Томашпільського району, зокрема, цілісного майнового комплексу Кислицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів, що знаходиться за адресою с. Кислицьке, вул. Центральна, 90.
В подальшому відповідно до акту приймання-передачі майна від 24.12.2019, затвердженого Томашпільським селищним головою ОСОБА_1 та головою Томашпільської районної ради ОСОБА_2 на підставі рішення № 558 від 20.06.2019 та рішення № 1516 від 24.10.2019, передано до комунальної власності Томашпільської об`єднаної територіальних громади цілісний майновий комплекс Кислицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, що знаходиться за адресою с. Кислицьке, вул. Центральна, 90.
До складу цілісного майнового комплексу зазначеного освітнього закладу, переданого у комунальну власність, входить тому числі приміщення школи та розміщена у ньому захисна споруда цивільного захисту з обліковим номером 02049.
Відповідно рішення № 2586 від 07.06.2022 28 чергової сесії 8 скликання Томашпільської селищної ради змінено тип та найменування Кислицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів на "Кислицька гімназія Томашпільської селищної ради Вінницької області" та затверджено її Статут.
Згідно з обліковою карткою захисної споруди цивільного захисту № 02049 в приміщенні Кислицької гімназії Томашпільської селищної ради Вінницької області, що розташована по вул. Центральній, 90 в с. Кислицьке, розміщується вбудована в будівлю захисна споруда цивільного захисту (протирадіаційне укриття), загальною площею 180 кв.м, місткістю у 150 осіб.
Аналогічна інформація міститься й у паспорті захисної споруди № 02049. Згідно з відомостями з технічного паспорту Кислицької гімназії та паспорту захисної споруди з обліковим номером 02049 (протирадіаційне укриття), яка розташована по вул. Центральній, 90 в с. Кислицьке, розташована в підвалі зазначеного приміщення та позначена на плані літерою "п/А", має загальну площу 180 кв.м, об`єм захисної споруди 1540 куб.м, місткість осіб 150.
Відповідно до витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна, право власності чи будь-яке інше речове право на вказане нерухоме майно Томашпільською селищною радою не реєструвалися.
З метою спонукання відповідача вчинити дії, спрямовані на реєстрацію права власності на приміщення із захисну споруди цивільного захисту, прокурор в інтересах держави звернувся з цим позовом до суду.
Щодо наявності підстав для представництва прокурором державних інтересів, то суд зазначає таке.
Прокурор виконує субсидіарну роль, замінює в судовому провадженні відповідного суб`єкта владних повноважень, який всупереч вимогам закону не здійснює захисту або робить це неналежно. Аналогічну правову позицію викладено у постановах Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 806/1000/17 та від 23.10.2018 у справі № 906/240/18.
З огляду на позицію Великої Палати Верховного Суду, викладену у постанові від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18, звертаючись до суду з позовом, прокурор має обґрунтувати та довести підстави для представництва, однією з яких є бездіяльність компетентного органу.
Бездіяльність компетентного органу означає, що він знав або повинен був знати про порушення інтересів держави, але не звертався до суду з відповідним позовом у розумний строк. Звертаючись до відповідного компетентного органу до подання позову в порядку, передбаченому статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", прокурор фактично надає йому можливість відреагувати на стверджуване порушення інтересів держави, зокрема, шляхом призначення перевірки фактів порушення законодавства, виявлених прокурором, вчинення дій для виправлення ситуації, а саме подання позову або аргументованого повідомлення прокурора про відсутність такого порушення.
Невжиття компетентним органом жодних заходів протягом розумного строку після того, як цьому органу стало відомо або повинно було стати відомо про можливе порушення інтересів держави, має кваліфікуватися як бездіяльність відповідного органу.
Таким чином, при зверненні з позовом прокурору достатньо дотриматися порядку, передбаченого статтею 23 Закону України "Про прокуратуру", і якщо компетентний орган протягом розумного строку після отримання повідомлення самостійно не звернувся до суду з позовом в інтересах держави, то це є достатнім аргументом для підтвердження його бездіяльності. Якщо прокурору відомо причини такого не звернення, він обов`язково повинен зазначити їх в обґрунтуванні підстав для представництва, яке міститься в позові, але якщо з відповіді компетентного органу на звернення прокурора такі причини з`ясувати неможливо чи такої відповіді взагалі не отримано, то це не є підставою вважати звернення прокурора необґрунтованим.
Суд також враховує, що бездіяльність компетентного органу не обов`язково повинна носити умисний характер достатньо самого факту наявності бездіяльності, яка може також виявлятися у пасивній поведінці, неможливості реалізувати відповідні повноваження з незалежних від органу причин, тощо.
Як зазначає прокурор у позовній заяві, що у даному випадку відсутній державний орган, який уповноважений здійснювати представництво інтересів держави у спірних правовідносинах. Відтак звернення прокурора до суду з цим позовом здійснюється з метою захисту інтересів держави в сфері освіти, забезпечення збереження базової мережі закладів освіти, спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні питання про оформлення права власності на будівлю навчального закладу та споруду цивільного захисту.
Оцінивши наведені у позовній заяві доводи прокурора на підтримку підстав звернення до адміністративного суду, суд доходить висновку, що в.о. керівник Тульчинської окружної прокуратури Вінницької області, реалізуючи свої представницькі повноваження, в достатньому обсязі обґрунтував в чому саме полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту та передбачені законом підстави для звернення до суду з цією позовною заявою.
Отже, прокурор правомірно та за наявності відповідних підстав звернувся до адміністративного суду з позовом задля забезпечення представництва в суді законних інтересів держави.
Визначаючись щодо заявлених позовних вимог, суд керується такими мотивами.
Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 2.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Відповідно до ч. 3 ст. 16 Закону № 280/97-ВР матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об`єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад.
За змістом ст. 26 Закону № 280/97-ВР виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад, до яких віднесено розпорядження комунальним майном територіальних громад та інше.
У відповідності до положень ст. 29 Закону № 280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Згідно з ч. 1 ст. 60 Закону № 280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження. Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у власність територіальної громади за місцем відкриття спадщини.
Частиною другою статті 60 Закону № 280/97-ВР визначено, що підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.
Відповідно до ч. 5 ст. 60 Закону № 280/97-ВР органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, укладати договори в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійні договори, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом (ч. 8 ст. 60 Закону № 280/97-ВР).
Враховуючи наведене, органом, уповноваженим управляти комунальним майном, яке знаходиться на території Томашпільської селищної об`єднаної територіальної громади, на час виникнення спірних правовідносин та розгляду справи в суді є Томашпільська селищна рада.
Як видно з матеріалів справи, рішенням Томашпільської селищної ради № 1516 від 24.10.2019 "Про надання згоди на прийняття до комунальної власності Томашпільської селищної об`єднаної територіальних громади об`єктів спільної власності територіальних громад району" надано згоду на прийняття безоплатно до комунальної власності Томашпільської селищної об`єднаної територіальної громади із спільної власності територіальних громад Томашпільського району, зокрема, цілісного майнового комплексу Кислицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів, що знаходиться за адресою с. Кислицьке, вул. Центральна, 90.
Актом приймання-передачі майна від 24.12.2019 до комунальної власності Томашпільської об`єднаної територіальних громади переданий цілісний майновий комплекс Кислицька загальноосвітня школа І-ІІ ступенів за вказаною адресою. Водночас до його складу входить приміщення школи та розміщена у ньому захисна споруда цивільного захисту з обліковим номером 02049.
Згідно з обліковою карткою захисної споруди цивільного захисту № 02049 в приміщенні Кислицької гімназії Томашпільської селищної ради Вінницької області розміщується вбудована в будівлю захисна споруда цивільного захисту (протирадіаційне укриття), загальною площею 180 кв.м, місткістю у 150 осіб.
Відповідно до ст. 22 Закону України "Про освіту" від 5.09.2017 № 2145-VIII (далі - Закону № 2145-VIII ) юридична особа має статус закладу освіти, якщо основним видом її діяльності є освітня діяльність.
Заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Згідно зі ст. 66 Закону № 2145-VIII сільські ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти, забезпечення доступності дошкільної та повної загальної середньої освіти, засновують заклади освіти, а також реорганізовують, перепрофільовують (змінюють тип) та ліквідовують їх з урахуванням спеціальних законів.
В силу положень ст. 80 Закону № 2145-VIII до майна закладів освіти та установ, організацій, підприємств системи освіти, належать: нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно державних і комунальних закладів освіти не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до пункту І розділу II Інструкції про порядок проведення технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна, що затверджена наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.05.2001 № 127, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.07.2001 № 582/5773 та Методичних рекомендацій щодо проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільної оборони (цивільного захисту), затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 10.06.2009 № 390, захисні споруди цивільного захисту підлягають технічній інвентаризації, на які складаються окремі інвентаризаційні справи і технічні паспорти.
Пунктом 8 Вимог щодо забезпечення нумерації та здійснення обліку фонду захисних споруд цивільного захисту, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України № 579 від 09.07.2018, передбачено, що захисні споруди ставляться на облік після їх уведення в установленому порядку в експлуатацію на підставі документів, передбачених Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461, та технічного паспорта, складеного за результатами проведення їх технічної інвентаризації, як об`єктів нерухомого майна.
Разом з тим згідно з ч. 1 ст. 328 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів.
За приписами частини четвертої статті 334 ЦК України права на нерухоме майно, які підлягають державній реєстрації, виникають з дня такої реєстрації відповідно до закону.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 № 1952-IV (далі - Закон № 1952-IV) у цьому Законі терміни вживаються в такому значенні: державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Пунктом 2 частини 1 статті 3 Закону № 1952-IV передбачено, що загальними засадами державної реєстрації прав є: обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав.
Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону № 1952-IV у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження на земельні ділянки, а також на об`єкти нерухомого майна, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких неможливе без їх знецінення та зміни призначення, а саме: житлові будинки, будівлі, споруди, а також їх окремі частини, квартири, житлові та нежитлові приміщення, меліоративні мережі, складові частини меліоративної мережі.
За приписами пунктів 6, 7, 44 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127, державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.
Для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", іншими законами України та цим Порядком.
Для державної реєстрації права власності на закінчений будівництвом об`єкт державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності документа, що посвідчує набуття права державної або комунальної власності на такий об`єкт, подаються: документ, що підтверджує факт перебування закінченого будівництвом об`єкта у комунальній власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування (у разі державної реєстрації права комунальної власності); документ, що підтверджує факт відсутності перебування закінченого будівництвом об`єкта у державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним відділенням (у разі державної реєстрації права комунальної власності).
Враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства та беручи до уваги, що Томашпільська селищна рада є органом, уповноваженим здійснювати управління комунальним майном, суд погоджується з доводами прокурора, що саме на відповідача покладено обов`язок щодо вжиття заходів, спрямованих на оформлення та державну реєстрацію права власності приміщення Кислицької гімназії Томашпільської селищної ради Вінницької області, де розміщується вбудована в будівлю захисна споруда цивільного захисту (протирадіаційне укриття) № 02049.
Однак, як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, Томашпільська селищна рада як суб`єкт права комунальної власності, що здійснює від імені та в інтересах територіальної громади відповідні права щодо володіння та розпорядження комунальним майном, не зареєструвала право власності на приміщення Кислицької гімназії Томашпільської селищної ради Вінницької області та розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту № 02049, що свідчить про протиправну бездіяльність відповідача.
Вказаного висновку відповідач під час розгляду справи не спростував, відзиву на позовну заяву не подав, позовних вимог прокурора не заперечив.
Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши обґрунтованість вимог прокурора, оцінивши надані ним докази та враховуючи неподання відповідачем відзиву на позовну заяву, суд приходить до переконання про наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки під час розгляду справи не залучались свідки та не проводились експертизи, питання про розподіл судових витрат не вирішується.
Керуючись ст.ст. 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною бездіяльність Томашпільської селищної ради щодо вжиття заходів до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Кислицької гімназії Томашпільської селищної ради Вінницької області і розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту № 02049, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 90, с. Кислицьке, Тульчинського району Вінницької області, та щодо державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Зобов`язати Томашпільську селищну раду вжити заходи до оформлення правовстановлюючих документів на приміщення Кислицької гімназії Томашпільської селищної ради Вінницької області і розміщену в ньому захисну споруду цивільного захисту № 02049, що знаходиться за адресою: вул. Центральна, 90, с. Кислицьке, Тульчинського району Вінницької області, та щодо державної реєстрації права комунальної власності на зазначену будівлю.
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Інформація про учасників справи:
1) позивач: в.о. керівник Тульчинської окружної прокуратури Вінницької області (код ЄДРПОУ 02909909, службова адреса: вул. Ростислава Покиньчереди, 14, м. Тульчин, Вінницька область, 23600) в інтересах держави;
2) відповідач: Томашпільська селищна рада (код ЄДРПОУ 04326218, місцезнаходження: пл. Тараса Шевченка, 1, смт. Томашпіль, Тульчинський район, Вінницька область, 24200);
3) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Кислицька гімназія Томашпільської селищної ради Тульчинського району Вінницької області (код ЄДРПОУ 26223200, місцезнаходження: вул. Центральна, 90, с. Кислицьке, Тульчинський район, Вінницька область, 24226).
Повне рішення суду складено 11.11.2024.
Суддя Сало Павло Ігорович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.11.2024 |
Оприлюднено | 20.11.2024 |
Номер документу | 123088999 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Сало Павло Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні