ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 листопада 2024 року Справа № 160/29781/24
Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Кальник В.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
08 листопада 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати постанову Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради №617 від 16.10.2024 р. (код ЄДРПОУ 25180090, 61099, Харківська обл., м Харків, вул. Бригади Хартія, буд. 12; Електронна пошта: 3poliklinika3@ukr.net), щодо встановленого рівня придатності до військової служби ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 військовослужбовця НОМЕР_1 як «придатний до в/с»;
- зобов`язати Військово-лікарську комісію Міської поліклініки №3 Харківської міської ради провести переогляд і провести військово-лікарську експертизу стану здоров`я ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , військовослужбовця НОМЕР_1 з метою визначення ступеня його придатності до військової служби з урахуванням результатів проведеної судової експертизи.
Одночасно позивачем при подачі адміністративного позову заявлено клопотання про витребування доказів від Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради, а саме:
- копій документів Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради щодо огляду стану здоров`я ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , військовослужбовця Військової частини НОМЕР_2 - у жовтні 2024 року;
- копій документів щодо стану здоров`я (медична книжка, медична характеристика, характер захворювання тощо) ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , військовослужбовця Військової частини НОМЕР_2 , які зберігаються в медичному підрозділі Військової частини НОМЕР_2 ;
- копії правовстановлюючих документів Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради, а саме наказ начальника Військово-медичного клінічного центру про особовий склад, порядок діяльності та повноваження Відповідача.
Відповідно до ч.1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно до ч.1, ч.2 ст.73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Приписами ч.1 ст.80 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що учасник справи, у разі неможливості самостійно надати докази, вправі подати клопотання про витребування доказів судом.
Враховуючи вищевикладене, а також з метою забезпечення повного, всебічного та об`єктивного вирішення справи, суд приходить до висновку про необхідність задоволення клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів.
Крім того, позивачем заявлено клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, а саме: Військову частину НОМЕР_2 .
Розглянувши вищезазначене клопотання, суд дійшов наступного висновку.
Стаття 42 КАС України визначає склад учасників справи, як сторони та треті особи.
Відповідно до ч.2 ст.49 КАС України, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
За приписами ч.5 ст.49 КАС України, про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі.
Отже, з метою повного, всебічного та об`єктивного розгляду справи, зважаючи на той факт, що ОСОБА_1 на момент оскарження постанови Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради №617 від 16.10.2024 р. зарахований у списки та призначений до штату Військової частини НОМЕР_2 , суд вважає за необхідне залучити до участі у справі у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору Військову частину НОМЕР_2 (ЄДРПОУ: НОМЕР_3 ), оскільки рішення у справі може вплинути на її права, обов`язки та законні інтереси.
Разом з позовною заявою позивачем також заявлено клопотання про призначення і проведення судово-медичної експертизи, з приводу якого суд зазначає наступне.
Згідно статті 101 КАС України висновком експерта є докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені в результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством. Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права. Висновок експерта може бути наданий на замовлення учасника справи або на підставі ухвали суду про призначення експертизи.
Відповідно до частини 1 статті 102 КАС України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Отже, експертиза призначається у разі необхідності з`ясування судом обставин, які стосуються предмету доказування, у спірному випадку обставин, які підтверджують заявлені позовні вимоги.
Обов`язковою передумовою призначення в адміністративному процесі судової експертизи є необхідність з`ясування судом тих обставин, які потребують спеціальних знань, та в силу їх специфічного характеру не можуть бути з`ясовані судом на основі положень чинного законодавства, що може вплинути на правильне вирішення спору по суті.
Суд зазначає, що предметом спору є правомірність постанови Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради №617 від 16.10.2024 р., щодо встановленого рівня придатності до військової служби ОСОБА_1 , військовослужбовця Військової частини НОМЕР_2 .
Так, з метою якісного проведення призову громадян на строкову військову службу за станом здоров`я, прийняття громадян на військову службу за контрактом, проведення медичного огляду військовослужбовців, військовозобов`язаних, резервістів для визначення ступеня придатності до військової служби та визначення ступеня придатності льотного складу до льотної роботи наказом Міністра оборони України 14.08.2008 року №402 затверджено Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України, яке зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2008 року за №1109/15800.
Згідно п. 1.2 глави 1 розділу І Положення №402 військово-лікарська експертиза визначає придатність за станом здоров`я до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних, установлює причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтв) та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.
Згідно п. 1.3 глави 2 розділу І Положення №402 для проведення військово-лікарської експертизи створюються військово-лікарські комісії (далі - ВЛК), штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі). Штатні та позаштатні (постійно і тимчасово діючі) ВЛК (лікарсько-льотні комісії (далі - ЛЛК) приймають постанови. Постанови ВЛК (ЛЛК) оформлюються свідоцтвом про хворобу, довідкою військово-лікарської комісії, протоколом засідання військово-лікарської комісії. Постанови штатних та позаштатних ВЛК обов`язкові до виконання.
Пунктом 2.2 глави 2 розділу І Положення №402 визначено, що штатні ВЛК є військово-медичними установами. До штатних ВЛК належать: Центральна військово-лікарська комісія (далі - ЦВЛК); ВЛК регіону.
При цьому, зміст Положення №402 вказує на те, що у спірних та складних випадках, при наявності скарг право проведення повторного медичного огляду надається ВЛК вищого рівня, а винесення остаточного рішення залишається за ЦВЛК.
Таким чином, вирішення питань, які просить поставити експертній установі позивач, належить до виключної компетенції військово-лікарської комісії. Відповідне рішення ВЛК приймається на підставі медичних документів та за результатами об`єктивного обстеження особи членами комісії.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що клопотання позивача про призначення експертизи є передчасним та задоволенню не підлягає.
Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, підсудна Дніпропетровському окружному адміністративному суду, підстави для залишення її без руху, повернення чи відмови у відкритті відсутні.
Враховуючи зміст позовних вимог і обставини, якими їх обґрунтовує позивач, значення справи для сторін, обраний позивачем спосіб захисту, категорію та складність справи, суд приходить до висновку, що справу за позовом ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії необхідно віднести до справ незначної складності, та призначити до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження відповідно до статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 30, 257, 258, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд,-
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні клопотання ОСОБА_1 про призначення і проведення судово-медичної експертизи - відмовити
Клопотання ОСОБА_1 про залучення до справи третьої особи - задовольнити.
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Військову частину НОМЕР_2 (ЄДРПОУ: НОМЕР_3 ).
Відкрити спрощене позовне провадження в адміністративній справі №160/29781/24 за позовом ОСОБА_1 до Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити певні дії.
Здійснювати розгляд адміністративної справи одноособово суддею Кальником В.В., в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
Розгляд справи по суті розпочати з 13 грудня 2024 року.
Клопотання ОСОБА_1 про витребування доказів - задовольнити.
Витребувати у Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради у вигляді належним чином засвідчених копій:
- документів Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради щодо огляду стану здоров`я ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , військовослужбовця Військової частини НОМЕР_2 - у жовтні 2024 року;
- документів щодо стану здоров`я (медична книжка, медична характеристика, характер захворювання тощо) ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , військовослужбовця Військової частини НОМЕР_2 , які зберігаються в медичному підрозділі Військової частини НОМЕР_2 ;
- правовстановлюючих документів Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради, а саме наказ начальника Військово-медичного клінічного центру про особовий склад, порядок діяльності та повноваження Відповідача.
- оскаржуваної постанови Військово-лікарської комісії Міської поліклініки №3 Харківської міської ради №617 від 16.10.2024 р., щодо встановленого рівня придатності до військової служби ОСОБА_1 , а також копії всіх документів, що стали підставою або були прийняті до уваги під час прийняття постанови, що оскаржується.
Запропонувати відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, надати до суду відзив на позов, а також всі письмові та електронні докази, роз`яснивши, при цьому про необхідність дотримання вимог ст.162 КАС України в частині одночасного направлення копії відзиву та доданих до нього документів іншим учасникам справи, та можливість пред`явлення зустрічного позову відповідно до п.4 ст.177 КАС України у строк для подання відзиву.
Запропонувати позивачу у п`ятиденний строк з дня отримання відзиву на позов, у разі його подання відповідачем - подати відповідь на відзив, дотримуючись, при цьому, приписів ст.163 КАС України.
Запропонувати відповідачу у п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив на позов, у разі його подання позивачем - подати заперечення на позов, дотримуючись, при цьому, приписів ст.164 КАС України.
Запропонувати третій особі надати пояснення до позову протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання позовних матеріалів разом з ухвалою.
Копії даної ухвали направити особам, які беруть участь у справі, відповідачу та третій особі разом з ухвалою надіслати копії позовної заяви.
Роз`яснити учасникам справи про наявність у них процесуальних прав і обов`язків, що передбачені ст.ст.44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб-адресою: https://adm.dp.court.gov.ua/sud0470/на Офіційному веб-порталі судової влади України.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя В.В. Кальник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2024 |
Оприлюднено | 20.11.2024 |
Номер документу | 123092902 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кальник Віталій Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні