Постанова
від 04.11.2024 по справі 569/20064/24
РІВНЕНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 569/20064/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 листопада 2024 року м. Рівне

Суддя Рівненського міського суду Рівненської області Рогозін С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Департаменту формування доброчесності політичних фінансів про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , керівника політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Громадський контроль», за ст. 212-21 КУпАП,

в с т а н о в и в:

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/280 від 19 вересня 2024 року, складеного головним спеціалістом відділу реалізації матеріалів перевірок Департаменту формування доброчесності політичних фінансів як уповноваженої особи Національного агентства з питань запобігання корупції ОСОБА_2 , 26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ, що відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти. Звіти, передбачені ст. 17 Закону, не подані політичними партіями за попередні звітні періоди у зв`язку із здійсненням заходів щодо запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), передбачених карантином, встановленим Кабінетом Міністрів України, а також у зв`язку із введенням в Україні воєнного стану, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в України» від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ, подаються до Національного агентства протягом 120 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ якщо політична партія не має права на державне фінансування своєї статутної діяльності.

Частиною 20 статті 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному веб-сайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Список політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі Список), розміщений на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/mayzhe-200-politychnyh-partiy-ne-vykonaly-vymogu-zakonu-schodo-zvituvannya-do-nazk/.

Отже, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 як керівником політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Громадський контроль», ідентифікаційний код 39594378 не подано до Національного агентства Звіти за 2020 рік (квартальні або річний), про що свідчить Список, оприлюднений на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Крім того, як вбачаєтьсяз протоколупро адміністративнеправопорушення №50-33/281від 19вересня 2024року,складеного головнимспеціалістом відділуреалізації матеріалівперевірок Департаментуформування доброчесностіполітичних фінансівяк уповноваженоїособи Національногоагентства зпитань запобіганнякорупції ОСОБА_2 , 26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ (далі Закон № 3337-ХІ), який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

Політичні партії мали подати Звіти за 2021 рік та за 2022 рік (квартальні або річні) протягом 120 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-ІХ. Граничний термін подання політичними партіями Звітів за 2021 рік та за 2022 рік 26 квітня 2024 року.

Крім того, політичні партії мали подати Звіт за 2023 рік (квартальні або річний) протягом 90 днів з дня набрання чинності вказаним Законом № 3337-ІХ. Граничний термін подання політичними партіями Звітів за 2023 рік (квартальні або річний) 26 березня 2024 року.

При цьому, це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).

Частиною 20 статті 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі Списки), розміщені на офіційному веб-сайті Національного агентства за посиланнями: https://nazk.gov.ua/uk/82651/, https://nazk.gov.ua/uk/82563/.

Отже, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 як керівником політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Громадський контроль», ідентифікаційний код 39594378 не подано до Національного агентства Звіти за 2021 рік та за 2022 рік до 26 квітня 2024 року, за 2023 рік до 26 березня 2024 року через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюднені на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Крім того, як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/282 від 19 вересня 2024 року, 26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ, який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти Звіти.

Частиною 9 статті 17 Закону, передбачено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

Відповідно до п. 3 розділу III Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 політична партія подає до Національного агентства Звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до 10 травня, а за II квартал до 09 серпня наступного за звітним періодом року.

Частиною 20 статті 17 Закону передбачено, що протягом 10 календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному веб-сайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.

Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк (далі Списки), розміщені на офіційному веб-сайті Національного агентства за посиланнями: https://nazk.gov.ua/uk/82675/, https://nazk. gov. иа/ик/82938/.

Отже, станом на дату складання протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 як керівником політичної партії «Всеукраїнське об`єднання «Громадський контроль», ідентифікаційний код НОМЕР_2 не подано Звіти за І квартал 2024 року та II квартал 2024 року до Національного агентства через Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, про що свідчать Списки, оприлюдненні на офіційному веб-сайті Національного агентства.

Своїми діями ОСОБА_1 скоїв адміністративні правопорушення, передбачені ст. 212-21 КУпАП.

В судовому засіданні захисник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокат Василюк В.В. просила суд об`єднати справи в одне провадження, з підстав, викладених у її письмовому клопотанні. Також вказала, що вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП визнає та просить суд закрити провадження в справі та звiльнити ОСОБА_1 вiд адмiнiстративної відповідальності по малозначності.

У відповідності до ч. 2 ст. 36 КУпАП якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

За таких обставин є можливим об`єднати адміністративні матеріали № 569/20064/24, № 569/20066/24 та № 569/20067/24 в одне провадження, присвоївши їм № 569/20064/24 та розглядати одночасно.

Заслухавши пояснення захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів в їх сукупності, дослідивши матеріали справи, суддя приходить до наступного висновку.

Вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ст. 212-21 КУпАП, встановлена матеріалами справи, зокрема протоколом про адміністративне правопорушення № 50-33/280 від 19 вересня 2024 року, протоколом про адміністративне правопорушення № 50-33/281 від 19 вересня 2024 року, протоколом про адміністративне правопорушення № 50-33/282 від 19 вересня 2024 року, роздруківкою з веб-сайту Національного агентства щодо оприлюднення Списків політичних партій, які не подали свої Звіти у визначний Законом строк, іншими матеріалами.

Статтею 23КУпАП передбачено, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідно вимог ч. 2 ст. 33 КУпАП, при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

При вирішенні питання про відповідальність ОСОБА_1 , суддя враховує характер вчинених правопорушень, а саме те, що своїми діями не завдав збитків державним або суспільним інтересам, правам і свободам громадян, шкідливих наслідків внаслідок їх вчинення не настало; дані про особу правопорушника, який до адміністративної відповідальності не притягувався.

Статтею 22 КУпАП встановлено, що при малозначностi вчиненого адмiнiстративного правопорушення суд може звiльнити порушника вiд адмiнiстративної вiдповiдальностi та обмежитися усним зауваженням.

Враховуючи вищевикладене, дії ОСОБА_1 належить розцінювати як малозначні, тобто, відповідно до ст. 22 КУпАП, такі, що дають достатньо підстав звільнити його від відповідальності за вчинення адміністративних правопорушень, з проголошенням йому усного зауваження та закрити провадження у справі, на підставі ч. 2 ст. 284 КУпАП.

Керуючись ст.ст. 22, 23, 33, 36, 212-21,283, 284 КУпАП, суд, -

п о с т а н о в и в:

Звільнити ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП і обмежитись усним зауваженням.

Провадження у справі закрити.

Постанова може бути оскаржена до Рівненського апеляційного суду через Рівненський міський суд Рівненської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя Рівненського міського суду

Рівненської області Святослав РОГОЗІН

СудРівненський міський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення04.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123097740
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру

Судовий реєстр по справі —569/20064/24

Постанова від 04.11.2024

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Рогозін С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні