Ухвала
від 18.11.2024 по справі 300/1980/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відстрочення виконання судового рішення

"18" листопада 2024 р. Справа № 300/1980/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Главача І.А., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду заяву про відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.06.2024 у справі за позовом керівника Коломийської окружної прокуратури Івано-Франківської області, який діє в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Карпатського округу до Снятинської міської ради, комунального підприємства "Покуття-Комунальник" про зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.06.2024 у справі №3001980/24 позов керівника Коломийської окружної прокуратури Івано-Франківської області, який діє в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Карпатського округу до Снятинської міської ради, комунального підприємства "Покуття-Комунальник" про зобов`язання вчинити певні дії задоволено повністю. Зобов`язано Снятинську міську раду та комунальне підприємство "Покуття-Комунальник" вжити заходи щодо приведення у відповідність до вимог чинного законодавства та Правил експлуатації полігонів побутових відходів, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 01.12.2010 №435, полігону по захороненню твердих побутових відходів та сільськогосподарських відходів в м. Снятин, який знаходиться в урочищі "Сміттєзвалище" на території Снятинської територіальної громади Коломийського району Івано-Франківської області та розташований на земельній ділянці (кадастровий номер 2625210100:07:016:0024) площею 7 га, яка перебуває у постійному користуванні комунального підприємства "Покуття-Комунальник", шляхом встановлення реперів для контролю за товщиною шару відходів та інертних матеріалів, а також будівництва контрольно-дезинфікуючої зони (дезбар`єру) для дезінфікації коліс транспортних засобів, згідно вимог встановлених зазначеними правилами.

07.11.2024 до суду надійшла заява Снятинської міської ради про відстрочення виконання рішення суду у справі №300/1980/24. Така заява вмотивована тим, що на підставі вказаного рішення, яке набрало законної сили 09.07.2024, судом був виданий виконавчий лист, який направлений до виконання у відділ примусового виконання рішень управління забезпечення примусового виконання рішень в Івано-Франківській та Тернопільській областях Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції. Відтак, на підставі виконавчого листа №300/1980/24 від 23.07.2024 постановою головного державного виконавця від 29.08.2024 відкрито виконавче провадження №75927985. При цьому, представник Снятинської міської ради вказав, що існують обставини, внаслідок яких боржник не може виконати рішення суду №300/1980/24 від 06.06.2024 і його виконання потрібно відстрочити на один рік до 06.06.2025.

Судом на виконання частини 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України призначено судове засідання з розгляду заяви про відстрочення виконання судового рішення на 18.11.2024 о 10:30 год.

Учасники справи у судове засідання не забезпечили явки представників, належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду заяви.

У відповідності до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного України (далі КАС України) неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

При вирішенні заяви про відстрочення виконання рішення суду, виходив з такого.

Відповідно до частин першої, третьої четвертої статті 378 КАС України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Отже, нормами КАС України не встановлено вичерпного переліку обставин, за наявності яких суд може за заявою сторони відстрочити або розстрочити виконання судового рішення.

Водночас обов`язковою умовою для відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є доведення заявником факту існування обставин, які істотно ускладнюють виконання рішення та/або роблять його неможливим.

Судом встановлено, що Снятинська міська рада Коломийського району Івано-Франківської області як орган місцевого самоврядування є неприбутковою організацією бюджетною установою, відповідно до положень підпункту 133.4.6 пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу України та Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2024 року №440.

Закупівля реперів для контролю за товщиною шару відходів та інертних матеріалів, будівництво контрольно-дезинфікуючої зони (дезбар`єру) для дезінфікації коліс транспортних засобів здійснюється за рахунок бюджету Снятинської міської ради. Відповідно до Рішення Снятинської міської ради від 03 грудня 2020 року №7-1/І-п/2020 "Про обрання постійних комісій, їх персонального складу та обрання голів постійних комісій". Рішення Снятинської міської ради від 03 грудня 2020 року №8-1/І-п/2020 "Про затвердження Положення про постійні комісії Снятинської міської ради", безпосередню участь у організації та проведенні конкурсів, тендерів по закупівлях товарів, робіт та послуг серед суб`єктів господарювання здійснює постійна комісія з питань планування бюджету, інвестицій, проектів місцевого самоврядування, міжнародного співробітництва, соціально-економічного та стратегічного розвитку (далі - бюджетна комісія).

Відповідно до пункту 8 Положення про постійні комісії Снятинської міської ради, затвердженого Рішенням Снятинської міської ради від 03 грудня 2020 року №8-1 /І-п/2020, на своїх засіданнях комісії готують та вивчають проекти рішень, проекти програм, бюджету, звітів, вивчають і готують питання місцевого значення, які вносяться на розгляд ради, готують висновки та рекомендації, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями за підсумками вивченого та з`ясованого. Компетенції, повноваження та предмет діяльності постійних депутатських комісій, окрім законодавства, регламенту та рішень ради, також визначається відповідно до даного положення. Таким чином, для виконання вимог рішення суду №300/1980/24 від 06 червня 2024 року, бюджетна комісія мас підготувати на розгляд сесії Снятинської міської ради проект рішення щодо закупівлі товарів, робіт та послуг, необхідних для встановлення реперів для контролю за товщиною шару відходів та інертних матеріалів та будівництва контрольно-дезинфікуючої зони (дезбар`єру) для дезінфікації коліс транспортних засобів.

Відповідно до ч. 1 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесія ради, як це передбачено ч. 5 статті 46 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць. Аналогічні положення містяться в п. 14.1 та п. 14.3 статті 14 Регламенту Снятинської міської ради VIII демократичного скликання, затвердженого рішенням сесії Снятинської міської ради від 15.12.2020 року № 17-1/1 І-п/2020.

Отже, установлений Законом України та локальним нормативним актом міської ради режим роботи сесії Снятинської міської ради унеможливлює вчасне виконання рішення суду №300/1980/24 від 06 червня 2024 року.

В свою чергу, після прийняття сесією Снятинської міської ради рішення щодо закупівлі товарів, робіт та послуг, необхідних для встановлення реперів для контролю за товщиною шару відходів та Інертних матеріалів та будівництва контрольно-дезинфікуючої зони (дезбар`єру) для дезінфікації коліс транспортних засобів, проводиться публічна закупівля у порядку, визначеному Законом України "Про публічні закупівлі" №922-VІІІ від 25.12.2015 року (далі - Закон №922-VIII). До замовників, які здійснюють закупівлі відповідно до Закону №922-VІІІ, зокрема, відносяться органи місцевого самоврядування. Розділом третім Закону №922-VІІІ, який регламентує загальні умови здійснення закупівлі, передбачає: оприлюднення інформації про закупівлю, організацію закупівельної діяльності замовника, процедури закупівлі та інші умови здійснення публічних закупівель. Зокрема, ч. 1 статті 10 Закону №922-УІІІ передбачено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме:

оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю: оголошення про проведення відкритих торгів - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення конкурентного діалогу - не пізніше ніж за 15 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, якщо вартість закупівлі не перевищує межі, встановлені у частині третій цієї статті, та не пізніше 30 днів у разі перевищення таких меж; оголошення про проведення торгів з обмеженою участю - не пізніше ніж за 30 днів до кінцевої дати отримання документів, поданих на кваліфікаційний відбір;

оголошення про проведення спрощеної закупівлі та проект договору про закупівлю - не пізніше ніж за шість робочих днів до кінцевого строку подання пропозицій;

зміни до тендерної документації та роз`яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз`яснень.

Відтак, у хронологічному порядку відображаються зміни до тендерної документації та кінцевий строк подання тендерних пропозицій, який був визначений відповідно до кожної із змін до тендерної документації;

зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі - протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення;

оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами) - не пізніше ніж через сім днів з дня укладення рамкової угоди;

протокол кваліфікаційного відбору - протягом одного дня з дня його затвердження;

протокол розгляду тендерних пропозицій - протягом одного дня з дня його затвердження;

повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

інформацію про відхилення тендерної пропозиції/пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення;

договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення;

повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін;

звіт про виконання договору про закупівлю - протягом 20 робочих днів з дня виконання сторонами договору про закупівлю або закінчення строку дії договору про закупівлю, за умови його виконання сторонами, або йог о розірвання;

звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель - протягом трьох робочих днів з дня укладення договору про закупівлю.

Отже, аналізуючи наведені вище норми, суд погоджується, що передбачена Законом №922-VІІІ процедура публічних закупівель є довготривалою, що суттєво впливає на терміни виконання рішення суду №300/1980/24 від 06 червня 2024 року.

При цьому, дотримання процедури публічних закупівель є обов`язковим, а порушення вимог, установлених Законом №922-VПІ та нормативно-правовими актами, прийнятими на виконання цього Закону, тягне за собою відповідальність згідно із законами України.

Крім того, у зв`язку із введенням на території України правового режиму воєнного стану згідно Указу Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні", №2102-1X від 24.02.2022 року, Указу Президента України №469/2024 від 23.07.2024 року "Про продовження строку дії воєнного стану", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану" №3891-IX від 23.07.2024 року, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" № 389-VІІІ від 12.05.2015 року (зі змінами), Снятинська міська рада Коломийського району Івано-Франківської області сприяє обороні держави та відсічі збройної агресії російської федерації проти України, акцентує свою діяльність на збереженні суверенітету та територіальної цілісності держави.

Зважаючи на викладене, встановлені вище обставини істотно ускладнюють виконання рішення на даний час, беручи до уваги пояснення боржника Снятинської міської ради, суд з метою надання відповідачу можливості виконати рішення суду від 06.06.2024 у справі №300/1980/24 вважає за необхідне та доцільне відстрочити виконання рішення суду.

Відповідно до частини п`ятої статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.06.2024 у справі №300/1980/24 строком на 12 місяців. Таким чином заява Снятинскьої міської ради підлягає до задоволення.

Керуючись статтями 378, 241, 248, 250, 256, 293, 294, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

заяву Снятинської міської ради про відстрочення виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.06.2024 по справі №300/1980/24 задовольнити.

Відстрочити виконання рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 06.06.2024 по справі №300/1980/24 строком на 1 (один) рік з дня його ухвалення до 06.06.2025.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасникам справи копію цієї ухвали надіслати через підсистему "Електронний суд".

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 256 Кодексу адміністративного судочинства.

Суддя Главач І.А.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123100891
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —300/1980/24

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Рішення від 06.06.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Главач І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні