Ухвала
від 14.11.2024 по справі 160/14189/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

14 листопада 2024 року м. Дніпросправа № 160/14189/24

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,

розглянувши у письмовому провадженні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпульс-Компані» на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.08.2024 року (суддя Бондар М.В., м. Дніпро, повний текст рішення виготовлено 06.08.2024 року) у адміністративній справі №160/14189/24 за позовом Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю «Імпульс-Компані» про стягнення адміністративно-господарських санкцій, суд

в с т а н о в и в:

У травні 2024 року Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі по тексту позивач) звернулося до суду з позовом до ТОВ «Імпульс-Компані» (далі по тексту відповідач), в якому просило стягнути з відповідача на користь держави в особі Дніпропетровського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю суму адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік у розмірі 288544,51 грн.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06.08.2024 року позовні вимоги задоволено.

З рішенням суду першої інстанції не погодилося ТОВ «Імпульс-Компані» та подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення суду та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 23.09.2024 року відкрито апеляційне провадження у справі.

Матеріалами справи встановлено, що Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю надіслало ТОВ «Імпульс-Компані» розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік у формі електронного документа: середньооблікова чисельність штатних працівників особового складу за рік 121 особа; середньооблікова численність штатних працівників, яким встановлена інвалідність 1 особа; норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю 5 осіб; фонд оплати праці штатних працівників 8728 471,34 грн; середня річна заробітна плата штатного працівника 72136,13 грн; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю 4 особи; сума адміністративно-господарських санкцій 288544,51 грн.

Встановлено, що 11.06.024 року ТОВ «Імпульс-Компані» надіслало до суду першої інстанції відзив на позовну заяву, в якому просило у задоволенні позовних вимог відмовити.

Відповідно до Положення про Фонд соціального захисту осіб з інвалідністю, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 14.04.2011 року №129, Фонд, зокрема, виявляє в автоматизованому режимі з використанням даних Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування та банку даних підприємства, організації громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які не забезпечили виконання у попередньому році нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю та надсилає їм розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за попередній рік.

Відповідно до ч.3 ст.18, ч.2 ст.19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, і звітувати Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю про зайнятість та працевлаштування осіб з інвалідністю у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій осіб з інвалідністю, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування осіб з інвалідністю.

Відповідно до п.4 ч.3 ст.50 Закону України «Про зайнятість населення» роботодавці зобов`язані: своєчасно та в повному обсязі у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, за погодженням з центральним органом виконавчої влади із забезпечення реалізації державної політики у галузі статистики, подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про: попит на робочу силу (вакансії); заплановане масове вивільнення працівників у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання за два місяці до вивільнення.

Відповідно до пунктів 1.4, 1.5 Порядку подання форми звітності № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)», затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 12.04.2022 року №827 форма № 3-ПН подається юридичними особами, фізичними особами - підприємцями, які в межах трудових відносин використовують працю фізичних осіб, за наявності попиту на робочу силу (вакансії).

Відповідно до ч.4 ст.9, частин 3, 5 ст.77 КАС України суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо вияснення та витребування доказів з власної ініціативи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справ на підставі наявних доказів.

Враховуючи вище викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зобов`язати Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю надати інформацію, на підставі якої було складено розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік у формі електронного документа: середньооблікова чисельність штатних працівників особового складу за рік 121 особа; середньооблікова численність штатних працівників, яким встановлена інвалідність 1 особа; норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю 5 осіб; фонд оплати праці штатних працівників 8728 471,34 грн; середня річна заробітна плата штатного працівника 72136,13 грн; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю 4 особи; сума адміністративно-господарських санкцій 288544,51 грн., а, також, надати інформацію, чи проводилася перевірки органами Держпраці ТОВ «Імпульс-Компані» про виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю; запропонувати надати ТОВ «Імпульс-Компані» копію штатного розпису товариства за 2023 року (у разі зміні) зі всіма змінами; копії наказу (наказів) про створення робочих місць для осіб з інвалідністю у 2023 році; докази працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році; докази направлення до служби зайнятості форми № 3-ПН за наявності попиту на робочу силу (вакансії); докази здійснення заходів по працевлаштуванню осіб з інвалідністю у 2023 році.

Керуючись статтями 9, 77 КАС України, суд

у х в а л и в:

Зобов`язати Дніпропетровське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю надати до Третього апеляційного адміністративного суду до 19 грудня 2024 року:

- інформацію, на підставі якої було складено розрахунок сум адміністративно-господарських санкцій, що підлягають сплаті у зв`язку з невиконанням нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю за 2023 рік у формі електронного документа: середньооблікова чисельність штатних працівників особового складу за рік 121 особа; середньооблікова численність штатних працівників, яким встановлена інвалідність 1 особа; норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю 5 осіб; фонд оплати праці штатних працівників 8728471,34 грн; середня річна заробітна плата штатного працівника 72136,13 грн; кількість робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю і не зайнятих особами з інвалідністю 4 особи; сума адміністративно-господарських санкцій 288544,51 грн.;

- інформацію, чи проводилася перевірки органами Держпраці ТОВ «Імпульс-Компані» про виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю;

- надати пояснення у разі необхідності.

Запропонувати ТОВ «Імпульс-Компані» надати до Третього апеляційного адміністративного суду до 19 грудня 2024 року:

- копію штатного розпису товариства за 2023 року (у разі зміни) зі всіма змінами;

- копії наказу (наказів) про створення робочих місць для осіб з інвалідністю у 2023 році; - докази працевлаштування осіб з інвалідністю у 2023 році;

- докази про здійснення заходів по пошуку осіб з інвалідністю;

- докази направлення до служби зайнятості форми № 3-ПН за наявності попиту на робочу силу (вакансії); докази здійснення заходів по працевлаштуванню осіб з інвалідністю у 2023 році;

У разі необхідності надати пояснення.

У зв`язку з витребуванням доказів у справі, розгляд справи продовжити у письмовому провадженні та відкласти на 19 грудня 2024 року.

Ухвала Третього апеляційного адміністративного суду оскарженню не підлягає.

Головуючий - суддяО.М. Лукманова

суддяЛ.А. Божко

суддяЮ. В. Дурасова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123103472
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо праці, зайнятості населення, у тому числі зайнятості населення, з них зайнятості осіб з інвалідністю

Судовий реєстр по справі —160/14189/24

Постанова від 09.01.2025

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 06.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Рішення від 06.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні