ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
14 листопада 2024 року м. Дніпросправа № 160/4120/24
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Семененка Я.В. (доповідач),
суддів: Бишевської Н.А., Добродняк І.Ю.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м.Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 року (суддя Олійник В.М.) у справі №160/4120/24 за позовом Приватного підприємства «Фірма «Агропромсервіс» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
в с т а н о в и В:
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2024 року адміністративний позов приватного підприємства «Фірма «Агропромсервіс» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задоволено повністю та вирішено:
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області №1686/6/04-36-04-04-12 від 12 січня 2024 року, яке прийнято за результатами повторного розгляду заяви приватного підприємства «Фірма «Агропромсервіс» від 28.09.2022 №18.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) прийняти рішення, яким визнати неможливість своєчасного виконання платником податків приватним підприємством «Фірма «Агропромсервіс» (код ЄДРПОУ 20206459) податкового обов`язку до закінчення періоду дії воєнного стану чи до відновлення фактичної можливості його виконання.
Стягнути на користь приватного підприємства «Фірма «Агропромсервіс» (код ЄДРПОУ 20206459) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 44118658) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6056,00 грн. (шість тисяч п`ятдесят шість гривень нуль копійок).
Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 20.08.2024 року по справі №160/4120/24 було відмовлено у задоволені апеляційної скарги ГУ ДПС у Дніпропетровській області, а рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24.04.2024 року по справі №160/4120/24 залишено без змін.
03 вересня 2024 року відповідач звернувся із заявою до Дніпропетровського окружного адміністративного суду про роз`яснення рішення суду, в якій просив:
- роз`яснити резолютивну частину рішення по справі №160/4120/24 з урахуванням її протиріччя вказівкам Рекомендації №R(80)2 та постанову Верховного Суду від 15.12.2021 року по справі №1840/2970/18.
- роз`яснити резолютивну частину рішення з урахуванням відсутності порушення норми законодавства щодо неможливості своєчасного виконання ПП «Фірма
«Агропромсервіс» своїх податкових обов`язків, граничні строки виконання яких припадають на період з 24.02.2022 року до закінчення періоду дії воєнного стану (чи до відновлення фактичної можливості їх виконання).
Заява обгрунтована тим, що пунктом 3 прохальної частини позовної заяви позивач просив зобов`язати ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняти вмотивоване рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану. Відповідач вважав, що зобов`язання вчинити конкретну дію - зобов`язати ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняти вмотивоване рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку є прямим втручанням у дискреційні повноваження контролюючого органу.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 року в задоволенні заяви про роз`яснення судового рішення відмовлено.
Відмовляючи в задоволенні заяви, суд першої інстанції виходив з того, що рішення суду, яке просить роз`яснити позивач, є зрозумілим та окремого роз`яснення не потребує. При цьому суд зазначив те, що порушене заявником питання фактично стосується його незгоди з прийнятим судом рішенням, у зв`язку з чим вказані обставини можуть бути підставою для оскарження рішення суду, а не підставою для роз`яснення його змісту.
Не погоджуючись із ухвалою суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм процесуального права, просить ухвалу суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким зобов`язати суд першої інстанції роз`яснити рішення суду. Обгрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, відповідач фактично посилається на ті обставини, які викладені в заяві про роз`ясненні судового рішення та які стосуються дискреційних повноважень контролюючого органу щодо яких у спірному випадку, за позицією відповідача, безпідставно втрутився суд.
У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить ухвалу суду першої інстанції залишити без змін з огляду на її законність та обгрунтованість.
Перевіривши законність та обґрунтованість оскаржуваної ухвали суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
Підстави та порядок роз`яснення судового рішення визначені у статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Виходячи зі змісту вказаної норми, як правильно зазначив суд першої інстанції, підстави для роз`яснення судового рішення існують лише тоді, коли судове рішення є незрозумілим, та без такого роз`яснення його складно виконати, оскільки, високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Тобто, метою роз`яснення судом ухваленого ним рішення є усунення такого недоліку, як незрозумілість судового рішення щодо неоднакового тлумачення висновків суду, що перешкоджає його належному виконанню.
В ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому, суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Конкретного і вичерпного переліку критеріїв для визначення рішення таким, що підлягає роз`ясненню стаття 254 КАС України не містить, а з її змісту вбачається, що їх має навести особа, яка звертається із заявою про роз`яснення судового рішення.
Із поданої заяви про роз`яснення судового рішення вбачається, що фактично підставою для її подання стала незгода відповідачем із рішенням суду, в частині зобов`язання відповідача прийняти рішення про визнання неможливості своєчасного виконання позивачем податкових обов`язків. З цього приводу відповідач вказував на те, що повноваження стосовно прийняття чи неприйняття таких рішень є дискреційними повноваженнями контролюючого органу, а тому суд не міг покласти таких обов`язків на відповідача.
Отже, з поданої заяви про роз`яснення судового рішення вбачається, що її подання обумовлено саме незгодою із прийнятим судом рішення, а не з підстав незрозумілості судового рішення.
Правильно встановивши підстави звернення із заявою про роз`яснення судового рішення, суд першої інстанції обгрунтовано зазначив, що вказані обставини можуть бути підставою для оскарження рішення суду в установленому порядку, а не підставами для його роз`яснення.
Таким чином, враховуючи зміст заяви, суд першої інстанції правильно виходив з того, що порушене позивачем питання виходить за межі процесуального питання, яке може бути вирішено в порядку ст.254 КАС України.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що оскаржувана ухвала суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, як того вимагає ст..242 КАС України, у зв`язку з чим підстав для її скасування не існує.
На підставі викладеного, керуючись п.1 ч.1 ст.315, ст..ст.316, 321, 322, 325 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області залишити без задоволення, а ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 09 вересня 2024 року у справі №160/4120/24 без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, може бути оскаржена в касаційному порядку у випадках та строки, передбачені ст..ст.328. 329 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 14.11.2024
Головуючий - суддяЯ.В. Семененко
суддяН.А. Бишевська
суддяІ.Ю. Добродняк
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2024 |
Оприлюднено | 20.11.2024 |
Номер документу | 123103578 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Олійник Віктор Миколайович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні