Ухвала
від 11.11.2024 по справі 420/22011/23
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

11 листопада 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/22011/23

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

судді-доповідача Шевчук О.А.,

суддів Бойка А.В., Федусика А.Г.,

розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Тернопільської митниці на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2024 р. у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Зелена Лінія» до Тернопільської митниці про визнання протиправними та скасування рішення, картки відмови,

ВСТАНОВИЛА:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25.09.2024 року задоволено позов.

На зазначене рішення суду Тернопільська митниця подали апеляційну скаргу.

Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2024 року зазначена апеляційна скарга залишена без руху у зв`язку з несплатою судового збору за подачу апеляційної скарги та було надано апелянту десять днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху для усунення недоліків поданої апеляційної скарги.

Відповідно до довідки про доставку електронного листа, ухвалу про залишення апеляційної скарги без руху доставлено до електронного кабінету Тернопільській митниці 23.10.2024 року 18:21.

31 жовтня 2024 року до суду надійшло клопотання Тернопільської митниці, в якій апелянт просить відстрочити (або розстрочити/зменшити/звільнити) Тернопільській митниці сплату судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2024 року та відкрити провадження за апеляційною скаргою. В обґрунтування клопотання апелянт зазначає, що на даний час у Тернопільській митниці відсутні грошові кошти для сплати судового збору за подання апеляційної скарги. Також, апелянт зазначає, що в умовах воєнного стану в Україні, з метою забезпечення всім необхідним в першу чергу Збройних Сил України, Міністерством фінансів України зменшується фінансування видатків органів державної влади, в тому числі і Державної митної служби України, зокрема, і за КЕКВ 2800 «Інші поточні видатки». Водночас, на даний час головним розпорядником бюджетних коштів, Державною митною службою України, здійснюються вичерпні заходи щодо фактичного виділення Тернопільській митниці грошових коштів для сплати судового збору за кодом економічної класифікації видатків 2800 «Інші поточні видатки» відповідно до затвердженого кошторису та плану асигнувань на 2024 рік. Однак, станом на даний час Тернопільській митниці ще не виділені грошові кошти для сплати судового збору за кодом економічної класифікації видатків 2800 «Інші поточні видатки».

Що стосується клопотання про відстрочення сплати судового збору, суд не приймає до уваги зазначене клопотання апелянта, оскільки відстрочення сплати судового збору є правом, а не обов`язком суду відповідно до ч.1 ст.133 КАС України та ч.1,2 ст.8 ЗУ Про судовий збір, апелянт є державним органом, а тому, посилання на майновий стан та причини на обгрунтування клопотання про відстрочення сплати судового збору, зазначені апелянтом, в даному випадку є недоречним та не являється достатньою підставою для відстрочення сплати судового збору, оскільки обставини, пов`язані з фінансуванням установи чи організації та відсутністю у неї коштів, призначених для сплати судового збору, не звільняють державний орган від обов`язку своєчасної сплати судового збору.

Відповідно до ч. 2 ст. 121, ч.1 ст.133 КАС України, встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.

Суд враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Однак, суд звертає увагу апелянта на те, що, держава має дотримуватися принципу "належного урядування" та не може отримувати вигоду від порушення правил та обов`язків, встановлених нею ж.

Виходячи з принципу "належного урядування", державні органи зобов`язанні діяти вчасно та в належний спосіб, в тому числі при оскарженні судових рішень у судовому порядку. Будь-які зволікання зі сплатою судового збору у строк, встановлений законодавцем для оскарження судового рішення через несплату судового збору вже саме по собі є порушенням принципу "належного урядування", про який наголошує ЄСПЛ у своїх рішеннях.

Для вирішення питання про відстрочення сплати судового збору необхідним є доведення особою, яка звертається із відповідним клопотанням, фінансової неможливості сплатити судовий збір. При цьому, оцінці також підлягають дії, вчинені скаржником задля сплати судового збору та причини, з яких такі дії не призвели до позитивного вирішення питання його сплати.

Суд зазначає, що лише факт введення воєнного стану на території України не може бути визнаний поважною причиною для невиконання вимог ухвали про залишення апеляційної скарги без руху щодо сплати судового збору для органу державної влади, за відсутності відповідних обґрунтувань та доказів того, як саме введення воєнного стану, вплинуло на роботу цього державного органу.

Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Верховного Суду від 30.01.2023 року по справі №380/3793/20.

В даному випадку апелянтом не надано жодних доказів які б свідчили про вжиття всіх залежних від апелянта заходів для сплати судового збору у визначеному розмірі.

Таким чином, враховуючи, що апелянт не надає жодних доказів про вжиття всіх залежних від них заходів для усунення недоліків та не обгрунтовує, як саме введення воєнного стану, вплинуло на роботу цього державного органу, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення вищезазначеної заяви.

Відповідно до ч. 2 ст. 298 КАС України до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, а також подана особою, яка відповідно до частини шостої статті 18 цього Кодексу зобов`язана зареєструвати електронний кабінет, але не зареєструвала його, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.

Згідно з ч. 5 ст. 298 КАС України питання про повернення апеляційної скарги суд апеляційної інстанції вирішує протягом п`яти днів з дня надходження апеляційної скарги або з дня закінчення строку на усунення недоліків.

Як зазначено вище, строк на усунення недоліків апеляційної скарги було надано апелянту десять днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху, тобто останнім днем усунення недоліків є 04.11.2024 р. (з урахуванням вихідних днів).

Станом на 11 листопада 2024 року Тернопільська митниця не виконали вимоги ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду від 23 жовтня 2024 р., а тому є підстави для повернення апеляційної скарги.

Додатково суд зазначає, що повернення апеляційної скарги не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом.

Керуючись ст..ст. 121, 133, 169, 296 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні клопотання Тернопільської митниці про відстрочення сплати судового збору відмовити.

Апеляційну скаргу Тернопільської митниці на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25 вересня 2024 року повернути скаржнику.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя-доповідач О.А. ШевчукСудді А.В. Бойко А.Г. Федусик

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123104484
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —420/22011/23

Ухвала від 11.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шевчук О.А.

Рішення від 25.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

Ухвала від 25.08.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Хом'якова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні