Постанова
від 12.11.2024 по справі 420/17340/24
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 листопада 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/17340/24

Перша інстанція: суддя Самойлюк Г.П.,

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Домусчі С.Д.

суддів: Семенюка Г.В., Шляхтицького О.І.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права) на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ до Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права), Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішень про відмову в реєстрації податкових накладних, зобов`язання зареєструвати сімнадцять податкових накладних датою їх фактичного отримання,

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ звернулось з позовом до Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права), Державної податкової служби України, в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985514/38436769 від ЗО квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 29 від 28.08.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 29 від 28.08.2023 року на суму 292 500, 00 грн., в тому числі ПДВ 48 750,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3 від 12.07.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 3 від 12.07.2023 року на суму 292 500, 00 грн., в тому числі ПДВ 48 750,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985521/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 29.06.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 19 від 29.06.2023 на суму 43 800,00 грн., в тому числі ПДВ 7 300,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985522/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 20.06.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 13 від 20.06.2023 на суму 93 600, 00 грн., в тому числі ПДВ 15 600, 00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985515/38436769 від 30квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 28 від 28.08.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 28 від 28.08.2023 на суму 165 600, 00 грн., в тому числі ПДВ 27 600,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985516/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 27 від 28.08.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 27 від 28.08.2023 на суму 19 500, 00 грн., в тому числі ПДВ 3 250,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985517/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 26 від 28.08.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 26 від 28.08.2023 на суму 21 900, 00 грн., в тому числі ПДВ 3 650, 00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985518/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 15.08.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 10 від 15.08.2023 на суму 19 500,00 грн., в тому числі ПДВ 3 250,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985519/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 12 від 15.08.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 12 від 15.08.2023 на суму 165 600,00 грн., в тому числі ПДВ 27 600, 00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000580/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 21 від 20.12.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 21 від 20.12.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000581/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 20.12.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 22 від 20.12.2023 на суму 98 250,00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000582/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 19.12.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 16 від 19.12.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000583/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 19.12.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 17 від 19.12.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000584/38436769 від 02 травня 2024р, про відмову у реєстрації податкової накладної № 18 від 12.09.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) №18 від 12.09.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000585/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 12.09.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 17 від 12.09.2023 на суму 98 250,00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000586/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 12.09.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 19 від 12.09.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання;

- визнати протиправним та скасувати Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000587/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 12.09.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 16 від 12.09.2023 на 98 250,00 грн., в тому числі ПДВ 16375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного отримання.

В обґрунтування позову вказував, що позивачем складено і направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №19 від 29.06.2023 року, №13 від 20.06.2023 року, №3 від 12.07.2023 року, № 29 від 28.08.2023 року, №10 від 15.08.2023 року, №12 від 15.08.2023 року, № 27 від 28.08.2023 року, №26від 28.08.2023 року, № 28 від 28.08.2023 року, №16 від 12.09.2023 року, №17 від 12.09.2023 року, № 18 від 12.09.2023 року, № 19 від 12.09.2023 року, № 16 від 19.12.2023 року, №17 від 19.12.2023 року, № 21 від 20.12.2023 року, № 22 від 20.12.2023 року.

Стосовно зазначених податкових накладних позивачем отримано квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, згідно яких вищевказані податкові накладні прийнято; реєстрація зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На виконання зазначених пропозицій в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних щодо надання пояснень та документів, позивачем направлено та подано у електронному вигляді на адресу податкового органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо зупинених податкових накладних на підтвердження реальності здійснення операцій, реєстрацію яких зупинено.

Рішеннями про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985514/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985520/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985521/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985522/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985515/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985516/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985517/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985518/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985519/ 38436769 від 30.04.2024, № 11000580/38436769 від 02.05.2024, № 11000581/38436769 від 02.05.2024, № 11000582/38436769 від 02.05.2024, № 11000583/38436769 від 02.05.2024, № 11000584/38436769 від 02.05.2024, № 11000585/38436769 від 02.05.2024, № 11000586/38436769 від 02.05.2024, № 11000587/38436769 від 02.05.2024 року позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2024 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії задоволений.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985514/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 29 від 28.08.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 29 від 28.08.2023 року на суму 292 500, 00 грн., в тому числі ПДВ 48 750,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 3 від 12.07.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 3 від 12.07.2023 року на суму 292 500, 00 грн., в тому числі ПДВ 48 750,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985521/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 29.06.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 19 від 29.06.2023 на суму 43 800,00 грн., в тому числі ПДВ 7 300,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985522/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної №13 від 20.06.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 13 від 20.06.2023 на суму 93 600, 00 грн., в тому числі ПДВ 15 600, 00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985515/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 28 від 28.08.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 28 від 28.08.2023 на суму 165 600, 00 грн., в тому числі ПДВ 27 600,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985516/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 27 від 28.08.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 27 від 28.08.2023 на суму 19 500, 00 грн., в тому числі ПДВ 3 250,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985517/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 26 від 28.08.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 26 від 28.08.2023 на суму 21 900, 00 грн., в тому числі ПДВ 3 650, 00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985518/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 10 від 15.08.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 10 від 15.08.2023 на суму 19 500,00 грн., в тому числі ПДВ 3 250,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 10985519/38436769 від 30 квітня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 12 від 15.08.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 12 від 15.08.2023 на суму 165 600,00 грн., в тому числі ПДВ 27 600, 00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000580/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 21 від 20.12.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 21 від 20.12.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000581/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 22 від 20.12.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 22 від 20.12.2023 на суму 98 250,00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000582/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 19.12.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 16 від 19.12.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000583/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 19.12.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 17 від 19.12.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000584/38436769 від 02 травня 2024р, про відмову у реєстрації податкової накладної № 18 від 12.09.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) №18 від 12.09.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000585/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 12.09.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 17 від 12.09.2023 на суму 98 250,00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000586/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 19 від 12.09.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 19 від 12.09.2023 на суму 98 250, 00 грн., в тому числі ПДВ 16 375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Визнане протиправним та скасоване Рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 11000587/38436769 від 02 травня 2024р. про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 12.09.2023 року.

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (код ЄДРПОУ 38436769) № 16 від 12.09.2023 на 98 250,00 грн., в тому числі ПДВ 16375,00 грн., в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її фактичного надходження на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ (вул. Литовська, 46, кв. 46, м. Одеса, 65033, Код ЄДРПОУ 38436769) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП44069166) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 51476,00 грн. (п`ятдесят одна тисяча чотириста сімдесят шість гривень, 00 коп.)

Не погоджуючись із зазначеним судовим рішенням, Головне управління ДПС в Одеській області (відокремлений підрозділ ДПС України без статусу юридичної особи публічного права) подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт зазначає про неврахування судом першої інстанції того факту, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою. При цьому, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної повинна фіксувати: 1) порядковий номер та дату складення податкової накладної; 2) конкретний критерій або ж критерії, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної; 3) пропозицію про надання платником податків пояснень та/або перелік конкретних документів, що є достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Апелянт вказує, що відповідно до пунктів 41 та 42 Постанови Правління Національного банку України від 04.07.2018 № 75 «Про затвердження Положення про організацію бухгалтерського обліку в банках України» (далі Постанова) встановлено, що операції, які здійснює банк, мають бути належним чином задокументовані. Підставою для бухгалтерського обліку операцій банку є первинні документи.

Апелянт звертає увагу, що на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в ЄРПН, Позивач не виконав вимоги ПК України та Порядку № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (надалі - Порядок № 520) щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкових накладних.

У відзиві на апеляційну скаргу, позивач послався на правомірність оскаржуваного рішення та просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

В обґрунтування доводів, викладених у відзиві на апеляційну скаргу, позивач зазначає, що законодавець встановлює перелік обов`язкової для фіксації в рамках квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної інформації. Без деталізації такого роду інформації відповідна квитанція не може вважатися належним чином оформленою.

Позивач звертає увагу, що у квитанціях про зупинення реєстрації спірних податкових накладних Позивача, Відповідач не зазначив конкретного переліку документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію цих податкових накладних.

Апеляційний суд, заслухавши суддю-доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ є юридичною особою приватного права, створено 19.10.2012 року.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основний вид економічної діяльності позивача КВЕД 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами.

В межах здійснення господарської діяльності 15.08.2022 року між ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ та ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ укладено договір поставки №15/08-2022, відповідно до умов якого Постачальник (Позивач) приймає на себе зобов`язання у встановленому Договором порядку виготовити і передати у власність Покупця (ТОВ Екофактор Чардж), а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити металоконструкції, виготовлені згідно конструктивної документації Покупця, відповідно до умов Договору та Специфікацій, що є невід`ємною частиною Договору.

Відповідно до п. 1.2 укладеного Договору номенклатура, кількість і терміни поставки Продукції вказуються в Специфікаціях (додатках до Договору).

Згідно п. 2.1 Загальна сума Договору дорівнює сумі всіх Специфікацій, що були підписані сторонами Договору.

Між Позивачем та ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ, відповідно до умов Договору поставки №15/08-2022 від 15.08.2022 року, складено Специфікацію № 11 від 12.06.2023 на поставку товару: Стійка у загальній кількості 10 одиниць, на загальну суму 43 800,00 грн, у т. ч. ПДВ - 7 300, грн.

Відповідно до Специфікації № 11 від 12.06.2023 року виписано та виставлено контрагенту рахунок № 109 від 12.06.2023 та складено і підписано видаткову накладну № 132 від 14.08.2023 року

ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ сплачено грошові кошти у розмірі 43 800, 00 грн згідно рахунку № 109 від 12.06.2023, що підтверджується Платіжною інструкцією № 71 від 29.06.2023 року.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України позивачем складено податкову накладну №19 від 29.06.2023 та подано до ГУ ДПС в Одеській області на реєстрацію.

Між Позивачем та ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ, відповідно до умов Договору поставки №15/08-2022 від 15.08.2022 року, складено Специфікацію № 2 від 19.06.2023 на поставку товару: Стійка AC32S у загальній кількості 30 одиниць, на загальну суму 187 200, 00 грн, у т. ч. ПДВ - 31 200, 00 грн.

Відповідно до вказаної Специфікації № 2 від 19.06.2023 було виписано та виставлено контрагенту рахунок № 115 від 19.06.2023, складено і підписано Видаткову накладну № 150 від 14.08.2023.

ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ частково (50%) сплачено грошові кошти у розмірі 93 600, 00 грн згідно рахунку № 115 від 19.06.2023, що підтверджується Платіжною інструкцією № 60 від 13.06.2023 року.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України Позивачем було складено податкову накладну №13 від 20.06.2023 та подано до ТУ ДПС в Одеській області на реєстрацію.

Між Позивачем та ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ, відповідно до умов Договору поставки №15/08-2022 від 15.08.2022, складено Специфікацію № 3 від 28.06.2023 на поставку товару: Корпус EVC80V40(80) у загальній кількості 15 одиниць, на загальну суму 585 000, 00 грн, у т. ч. ПДВ - 97 500, 00 грн.

Відповідно до вказаної Специфікації № 3 від 28.06.2023 року виписано та виставлено контрагенту рахунок № 124 від 28.06.2023 року та складено і підписано Видаткову накладну № 233 від 15.12.2023.

ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ сплачено грошові кошти у розмірі 585 000,00 грн згідно рахунку № 124 від 28.06.2023 року, двома рівними частинами, що підтверджується Платіжними інструкціями № 95 від 12.07.2023 та №214 від 28.08.2023 року.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України Позивачем складені податкові накладні №3 від 12.07.2023, № 29 від 28.08.2023 року та подано до ГУ ДПС в Одеській області на реєстрацію.

Між Позивачем та ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ, відповідно до умов Договору поставки №15/08-2022 від 15.08.2022, укладено Специфікацію № 4 від 28.06.2023 на поставку товару: Корпус станції EVC240V6 у загальній кількості 4 одиниці, на загальну суму 331 200, 00 грн, у т. ч. ПДВ - 55 200,00 грн.

Відповідно до вказаної Специфікації № 4 від 28.06.2023 було виписано та виставлено контрагенту рахунок № 121 від 28.06.2023, складено і підписано Видаткову накладну № 144 від 30.08.2023 року.

ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ сплачено грошові кошти у розмірі 331 200,00 грн згідно пакунку № 121 від 28.06.2023, двома платежами, що підтверджується Платіжною інструкцією № 182 від 15.08.2023 та №213 від 28.08.2023.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України Позивачем було складено податкові накладні №12 від 15.08.2023, №28 від 28.08.2023, та подано до ГУ ДПС в Одеській області на реєстрацію.

Між Позивачем та ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ, відповідно до умов Договору поставки №15/08-2022 від 15.08.2022, укладено Специфікацію № 6 від 17.07.2023 на поставку товару: Корпус EVC80V40(80) у загальній кількості 1 одиниця, на загальну суму 39 000,00 грн, у т. ч. ПДВ - 6 500,00 грн.

Відповідно до вказаної Специфікації № 6 від 17.07.2023 виписано та виставлено контрагенту рахунок № 135 від 17.07.2023 та складено і підписано Видаткову накладну № 154 від 12.09.2023.

ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ сплачено грошові кошти у розмірі 39 000, 00 грн згідно рахунку № 135 від 17.07.2023, двома платежами, що підтверджується Платіжною інструкцією № 210 від 28.08.2023 та№ 178 від 15.08.2023 року.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України Позивачем гуло складено податкові накладні №10 від 15.08.2023, №27 від 28.08.2023 року та подано до ГУ ДПС в Одеській області на реєстрацію.

Між Позивачем та ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ, відповідно до умов Договору поставки № 15/08-2022 від 15.08.2022, укладено Специфікацію № 1 від 15.08.2023, на поставку товару: Стійка 1,75 у загальній кількості 10 одиниць, на загальну суму 43 800,00 грн, у т. ч. ПДВ - 300,00 грн.

Відповідно до вказаної Специфікації № 1 від 15.08.2023 виписано та виставлено контрагенту рахунок № 163 від 15.08.2023, складено і підписано Видаткову накладну № 148 від 31.08.2023.

ТОВ ЕКОФАКТОР ЧАРДЖ сплачено частково (50%) грошові кошти у розмірі 21 900, і грн згідно рахунку № 163 від 15.08.2023, що підтверджується Платіжною інструкцією № 209 від 18.08.2023 року.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України Позивачем складено податкову накладну №26 від 28.08.2023 року та подано до ГУ ДПС в Одеській області на реєстрацію.

Відповідно до квитанцій №1 з Єдиного вікна приймання звітності Державної податкової служби України Позивачу було повідомлено, що реєстрація податкових накладних зупинена, оскільки: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Комісією ГУ ДПС прийняті рішення № 10985514/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985520/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985521/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985522/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985515/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985516/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985517/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985518/ 38436769 від 30.04.2024, №10985519/ 38436769 від 30.04.2024, №11000580/38436769 від 02.05.2024, №11000581/38436769 від 02.05.2024, №11000582/38436769 від 02.05.2024, №11000583/38436769 від 02.05.2024, №11000584/38436769 від 02.05.2024, №11000585/38436769 від 02.05.2024, №11000586/38436769 від 02.05.2024, №11000587/38436769 від 02.05.2024 року.

Підставою для відмови слугувало надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Вирішуючи спір, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач не спростував належними та допустимими доказами наведені позивачем доводи, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС в Одеській області № 10985514/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985520/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985521/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985522/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985515/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985516/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985517/ 38436769 від 30.04.2024, №10985518/ 38436769 від 30.04.2024, №10985519/ 38436769 від 30.04.2024, №11000580/38436769 від 02.05.2024, №11000581/38436769 від 02.05.2024, №11000582/38436769 від 02.05.2024, №11000583/38436769 від 02.05.2024, №11000584/38436769 від 02.05.2024, №11000585/38436769 від 02.05.2024, №11000586/38436769 від 02.05.2024, № 11000587/38436769 від 02.05.2024 року, складених ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ підлягають задоволенню.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування норм матеріального і процесуального права, апеляційний суд дійшов такого висновку.

За приписами ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий Кодекс України.

За правилами п.185.1 ст.185 ПКУ операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог п.187.1 ст.187 ПКУ вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п.201.7 ст.201 ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Пунктом 201.1 ст.201 ПКУ встановлений обов`язок платника податків на дату виникнення податкових зобов`язань скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п.201.10 ст.201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 року в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

На виконання вказаних вище норм законодавства позивачем сформовано податкові накладні №19 від 29.06.2023 року, №13 від 20.06.2023 року, №3 від 12.07.2023 року, № 29 від 28.08.2023 року, №10 від 15.08.2023 року, №12 від 15.08.2023 року, № 27 від 28.08.2023 року, №26від 28.08.2023 року, № 28 від 28.08.2023 року, №16 від 12.09.2023 року, №17 від 12.09.2023 року, № 18 від 12.09.2023 року, № 19 від 12.09.2023 року, № 16 від 19.12.2023 року, №17 від 19.12.2023 року, № 21 від 20.12.2023 року, № 22 від 20.12.2023 року та подано їх на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, проте відповідно до квитанцій документ доставлено до центрального рівня ДПС. Документ прийнято. Реєстрація зупинена. У квитанції зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК ЄРПН зупинена. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Пунктом 201.16 ст.201 ПКУ встановлено, що реєстрація ПН/РК в ЄРПН може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.6 Порядку №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (надалі - Порядок №1165), У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет.

Пунктами 10,11 Порядку встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Тобто згідно з п.11 Порядку №1165 при зупиненні реєстрації податкової накладної зазначається пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Пунктами 4,5 Порядку №520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі.

Перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктами 9,10,11 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію/ відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі за формою згідно з додатком до цього Порядку.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У той же час п.3 Порядку №520 встановлено, що Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до п.4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому ст.42 Кодексу.

Таким чином, норми Порядку №520 визначають строк для надання пояснень та копій документів (365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в ПН/РК) та строк для прийняття рішення Комісією (5 днів з дня отримання документів).

Порядок №520 не регламентує питання дій контролюючого органу при отриманні документів, які на його думку, на відміну від думки платника податків, не є достатніми для реєстрації податкової накладної, але при наявності у платника надати ці документи може надати до спливу 365 днів.

Тобто зміст переліку документів, встановлений п.5 Порядку №520 свідчить про те, що він є загальним і повинен диференціюватися в залежності від того, яка господарська операція покладена в основу виникнення податкових зобов`язань з ПДВ, тобто узгоджуватися з вимогами, як п. 185.1 ст. 185, так і п.187.1 ст.187 ПКУ.

Зважаючи на наведене, апеляційний суд, як і суд першої інстанції дійшов висновку, що контролюючий орган повинен при зупиненні реєстрації податкової накладної не лише запропонувати надати документи, а навести їх конкретний перелік, оскільки в п.5 Порядку №520 наведений приблизний та не вичерпний (може включати) перелік документів необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі.

В іншому випадку така підстава для прийняття рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в Реєстрі як ненадання платником податку копій документів відповідно до п.5 цього Порядку не може бути застосована.

Пунктами 10,11 Порядку встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Судом першої інстанції було надано оцінку твердженням апелянта стосовно того, що рішення відповідають встановленим п.10, 11 Порядку №1165 вимогам до квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, а саме, зазначено, що Комісія як суб`єкт владних повноважень повинна вказувати конкретний перелік необхідних їй документів для вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної.

Так, реєстрація податкових накладних позивача зупинена з пропозицією надання додаткових документів без визначення його переліку, що неможливо вважати мотивованою вимогою контролюючого органу. Оскільки така вимога є передумовою подальшого дослідження наданих документів та прийняття рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкових накладних, дослідження наданих документів та прийняття оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних з підстав неповноти надання документів не є правомірними. Таким чином, позовні вимоги позивача про визнання протиправним та скасування рішення Комісії про відмову в реєстрації податкових накладних підлягають задоволенню.

Позивач зазначив, що він надав необхідні документи, які на його думку є достатніми для реєстрації податкових накладних та підтверджують реальність господарської діяльності позивача.

З оскаржуваних рішень про відмову у реєстрації податкової накладної вбачається, що вони не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є "надання платником податку копій документів, складних з порушенням законодавства".

Тобто викладена загальна норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкових накладних, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом в постанові по справі № 380/8213/21 від 08 лютого 2022 року.

Апеляційний суд, як і суд першої інстанції наголошує, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям ризиковості є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства, а отже здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Питання тлумачення та застосовування національного законодавства є, перш за все, компетенцією національних органів влади. Проте суд повинен перевірити, чи породжує спосіб тлумачення та застосування національного законодавства наслідки, що відповідають принципам Конвенції, як вони тлумачаться у світлі практики Суду (п.41 рішення Європейського Суду з прав людини по справі Будченко проти України, рішення у справі Скордіно проти Італії).

Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини закон має відповідати якісним вимогам, насамперед вимогам доступності, передбачуваності та зрозумілості; громадянин повинен мати змогу отримати адекватну інформацію за обставин застосування правових норм у конкретному випадку; норма не може розглядатися як закон, якщо вона не сформульована з достатньою чіткістю, щоб громадянин міг регулювати свою поведінку; громадянин повинен мати можливість передбачити, наскільки це розумно за конкретних обставин, наслідки, до яких може призвести певна дія.

Крім того, одним з основних принципів податкового законодавства України є презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.

Прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Суд першої інстанції правильно зауважив, що відсутність в оскаржуваних рішеннях мотивів їх прийняття позбавляє взагалі можливості позивача навести аргументи щодо їх неправомірності. Акт індивідуальної дії не відповідає вимогам обґрунтованості та вмотивованості. Проте саме невідповідність акту індивідуальної дії вимогам обґрунтованості та вмотивованості призводить до його протиправності. Вказана правова позиція викладена в постановах Верховного Суду (від 04.12.2018 року по справі №821/1173/17, від 09.07.2019 року у справі №140/2093/18).

Частиною 5 ст.242 КАС України визначено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Верховний Суд у постанові від 02.04.2019 року (справа №822/1878/18, адміністративне провадження №К/9901/4668/19) зазначив, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Враховуючи, суперечливість нормативного регулювання, наведене та проаналізоване вище, як підстави застосування презумпції правомірності рішень платника (підпункт 4.1.4 п.4.1 ст.4 ПКУ), а також вимоги принципів правової визначеності та передбачуваності, Суд погоджується з висновками судів попередніх інстанцій щодо безпідставності зупинення реєстрації податкової накладної Товариства та протиправності рішення податкового органу про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Виходячи із системного тлумачення норм права, наведених вище, суд доходить висновку, що наявність повноважень - це одна з обставин, які входять до предмета доказування у справах цієї категорії, але не єдина. Надання податковому органу відповідних повноважень - це лише передумова подальшої реалізації його управлінських функцій, результатом реалізації чого є прийняття рішення, законність якого підлягає перевірці судом при розгляді справи.

Крім того, в постанові від 22.07.2019 по справі №815/2985/18 Верховного Суду наявні висновки, які є сталою судовою практикою щодо вимог до актів індивідуальної дії. В постанові зазначено, що Суд вважає за доцільне наголосити, що прозорість адміністративних процедур є ефективним запобіжником державному свавіллю. Вмотивоване рішення демонструє особі, що вона була почута, дає стороні можливість апелювати проти нього. Лише за умови прийняття обґрунтованого рішення може забезпечуватися належний публічний та, зокрема, судовий контроль за адміністративними актами суб`єкта владних повноважень.

Про дотримання податковим органом вимог обґрунтованості під час прийняття відповідного акта індивідуальної дії свідчитиме належна мотивація його висновку, зокрема зі встановленням обставин, що мають значення для реєстрації податкової накладної, а також за умови посилання на докази, якими такі обставини обґрунтовані, із зазначенням причин їх прийняття чи відхилення.

І навпаки, не наведення мотивів прийнятих рішень не дає змоги суду встановити дійсні підстави та причини, за яких цей орган дійшов саме таких висновків, надати їм належну правову оцінку, та встановити законність, обґрунтованість, пропорційність прийнятого рішення. Оскільки відповідач - ДПС України, продублював норму Постанови №190, тобто зазначив загальну, неконкретизовану та неоднозначну причину відмови у реєстрації податкової накладної, Суд дійшов висновку, що Державна фіскальна служба України прийняла невмотивоване рішення, оскільки його зміст не дає чіткого розуміння обставин, за яких було прийняте негативне для платника податків рішення.

Таким чином, вказаний правовий висновок Верховного Суду підтверджує обґрунтованість позовних вимог позивача.

Всупереч вимогам ч.2 ст.77 КАС України представники відповідачів не спростували належними та допустимими доказами твердження позивача про наявність всіх первинних документів щодо здійснення господарської операції, не надалі жодного доказу, що господарські операції не здійснювались, а надані документи не підтверджували здійснення вказаних операцій.

Факт зупинення податкової накладної не позбавляє контролюючий орган діяти на підставі, у межах повноважень та у спосіб визначений законодавством, зокрема при зупиненні податкової накладної у рішенні визначити перелік документів, як і платнику податків необхідно надати для реєстрації податкової накладної.

Крім того, зупинення реєстрації податкової накладної та відмови у її реєстрації в ЄРПН не спростовує факту отримання позивачем коштів для здійснення господарських операцій визначених укладеним договором.

Не зазначення документів в квитанції про зупинення ПН/РК, які необхідно подати платнику податків для її реєстрації, не зазначення конкретного переліку документів, які не були надані та стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації ПН, позбавили платника податків у встановленому законодавством порядку надати ці документи, навести свої аргументи.

Позивачем були надані суду документи, які підтверджують факт здійснення господарської операції, тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

З огляду на вищенаведене, апеляційний суд, як і суд першої інстанції дійшов висновку, що відповідач не спростував належними та допустимими доказами наведені позивачем доводи, а тому позовні вимоги в частині визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС в Одеській області № 10985514/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985520/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985521/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985522/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985515/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985516/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985517/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985518/ 38436769 від 30.04.2024, № 10985519/ 38436769 від 30.04.2024, №11000580/38436769 від 02.05.2024, №11000581/38436769 від 02.05.2024, №11000582/38436769 від 02.05.2024, №11000583/38436769 від 02.05.2024, №11000584/38436769 від 02.05.2024, №11000585/38436769 від 02.05.2024, №11000586/38436769 від 02.05.2024, №11000587/38436769 від 02.05.2024 року, складених ТОВ ОДЕСАМЕТАЛПРОЕКТ підлягають задоволенню.

Всупереч вимогам ч.2 ст. 77 КАС України представник відповідачами не спростовано належними та допустимими доказами твердження позивача про наявність всіх первинних документів щодо здійснення господарських операцій, не надано жодного доказу, що господарські операції не здійснювались, а надані документи не підтверджували здійснення вказаних операцій. Позивач надав документи, які на його думку є достатніми для реєстрації податкової накладної.

Апеляційний суд також вважає правильним висновок суду першої інстанції щодо необхідності задоволення вимоги позивача про зобов`язання ДПСУ зареєструвати податкові накладні №19 від 29.06.2023 року, №13 від 20.06.2023 року, №3 від 12.07.2023 року, № 29 від 28.08.2023 року, №10 від 15.08.2023 року, №12 від 15.08.2023 року, № 27 від 28.08.2023 року, №26від 28.08.2023 року, № 28 від 28.08.2023 року, №16 від 12.09.2023 року, №17 від 12.09.2023 року, № 18 від 12.09.2023 року, № 19 від 12.09.2023 року, № 16 від 19.12.2023 року, №17 від 19.12.2023 року, № 21 від 20.12.2023 року, № 22 від 20.12.2023 року днем їх фактичного надходження на реєстрацію в ЄРПН.

Відповідно до пунктів 2, 10 ч.2 ст.245 КАС України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

У разі надходження до ДПСУ рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку №1246).

Доводи апеляційної скарги не заслуговують на увагу, оскільки зводяться до незгоди з оскаржуваним судовим рішенням.

Доводи апеляційної скарги не містять належних та обґрунтованих міркувань, які б спростовували висновки суду першої інстанції.

У ній також не наведено інших міркувань, які б не були предметом перевірки судом першої інстанції та щодо яких не наведено мотивів відхилення наведеного аргументу.

Відповідно до ст. 242 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених такими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Таким чином, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи, та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, внаслідок чого апеляційна скарга залишається без задоволення, а оскаржуване судове рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст. ст. 2-12, 72-78, 242, 257, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України,

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Одеській області (відокремленого підрозділу ДПС України без статусу юридичної особи публічного права) - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 20 серпня 2024 року у справі № 420/17340/24 - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, за виключенням випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України, за наявності яких постанова апеляційного суду може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений 12.11.2024

Суддя-доповідач С.Д. ДомусчіСудді Г.В. Семенюк О.І. Шляхтицький

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123105077
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —420/17340/24

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 12.11.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 17.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Рішення від 26.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Рішення від 20.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні