Рішення
від 18.11.2024 по справі 644/9560/24
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 644/9560/24

Провадження № 2-а/644/60/24

18.11.2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 листопада 2024 року м. Харків

Орджонікідзевський районний суд м. Харкова у складі:

головуючої судді Паляничко Д.Г.,

за участю секретаря судового засідання Рибалка В.О.,

одноособово, розглянуто у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження, з повідомленням (викликом) сторін, адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_2 , ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) про скасування постанови про адміністративне правопорушення,

1.Стислий виклад:

1.1.позиції позивача

04 листопада 2024 року ОСОБА_1 (надаліза текстом ОСОБА_1 /позивач), через систему «Електронний суд», звернувся до Орджонікідзевського районного суду м. Харкова, як адміністративного суду, з позовною заявою до ІНФОРМАЦІЯ_1 (надаліза текстом ІНФОРМАЦІЯ_2 /відповідач) про скасування постанови ІНФОРМАЦІЯ_3 № 231-4п від 23.10.2024 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210? КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн 00 коп, а також про стягнення судових витрат у сумі 1211 грн 20 коп з відповідача.

В обґрунтування позовної заяви ОСОБА_1 зазначив, що 17.10.2024 його було зупинено представниками ІНФОРМАЦІЯ_3 , з метою перевірки документів. Позивачем було надано паспорт, РНОКПП, довідку № 10916 із зазначенням відомостей про військовий облік, витяг № 1845210-16012024, виданий ЦНАП м. Харкова. Крім вказаного, ОСОБА_1 повідомив, що має трьох неповнолітніх дітей та готує документи для оформлення відстрочки від призиву. Після перевірки документів, представники ІНФОРМАЦІЯ_3 доставили позивача до КНП «Міська поліклініка № 18» ХМР для проходження ВЛК. Від проходження ВЛК ОСОБА_1 відмовився, про що було складено відповідний Акт представниками ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Після викладеного вище, представниками ІНФОРМАЦІЯ_2 було виписано повістку № ТЦК/734 від 17.10.2024 за підписом начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 , у якій було зазначено, що ОСОБА_1 повинен прибути 18.10.2024 до ІНФОРМАЦІЯ_3 для уточнення персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів.

18.10.2024 позивач прибув до ІНФОРМАЦІЯ_3 , де йому в усній формі повідомили, прибути наступного дня. Відповідної повістки вручено не було, лише реєстрація в електронній черзі ІНФОРМАЦІЯ_4 .

19.10.2024 позивач повторно прибув до ІНФОРМАЦІЯ_3 , надав відповідні документи, після чого позивачу повторно запропонували пройти ВЛК, на що ОСОБА_1 відмовився. Після зазначеного, на позивача було складено протокол № 231-4 від 19.10.2024 про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210? КУпАП.

23.10.2024 постановою № 231-4п по справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210? КУпАП тво начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 було накладено штраф у розмірі 17000 грн 00 коп.

Позивач зазначає, що постанова № 231-4п підлягає скасуванню, оскільки процедуру складання ІНФОРМАЦІЯ_4 протоколів та оформлення матеріалів про такі адміністративні правопорушення, затверджено наказом Міністерства оборони України №3 від 01.01.2024, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 05.01.2024 за №36/41381 порушено відповідачем. Повістку було виписано 18.10.2024, а протокол складений 19.10.2024. Станом на 18.10.2024 у ІНФОРМАЦІЯ_2 були наявні всі персональні дані про ОСОБА_1 , а саме довідка № 10916 (взамін на військовий квиток), витяг № 1845210-16072024 про актуалізацію даних військовозобов`язаного від 16.07.2024, виданого ЦНАП м. Харкова, витяг з «Резерв+» від 18.10.2024 та скрін-шоти з телефону, що підтверджують намагання позивача оновити свої дані з 16.07.2024 по 19.10.2024. Однак ні в протоколі, ні в постанові не зазначено, які саме відомості відсутні. Тобто, у протоколі не зазначено будь-яких доказів, на яких ґрунтується висновок про вчинення адміністративного правопорушення, також відсутній опис обставин, встановлених під час розгляду справи, що є порушенням приписів ст. 283 КУпАП. Крім того, у постанові зазначено прізвище « ОСОБА_2 », що не відповідає прізвищу позивача « ОСОБА_2 ».

1.2.заперечень відповідача

11 листопада 2024 року на адресу Орджонікідзевського районного суду м. Харкова, через систему «Електронний суд», надійшов відзив на позовну заяву ОСОБА_1 від ІНФОРМАЦІЯ_3 , в якому відповідач позовні вимоги ОСОБА_1 не визнав, вважав їх не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню, а також просив суд залишити постанову № 231-4п від 23.10.2024 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210? КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн 00 коп без змін, у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

В обґрунтування вказаного вище, відповідач зазначив, що відповідно до вимог абз. 4 п. 1 ч. 2 Прикінцевих та перехідних положень ЗаконуУкраїни «Провнесення зміндо деякихзаконодавчих актівУкраїни щодоокремих питаньпроходження військовоїслужби,мобілізації тавійськового обліку» (надалі по тексту - Закон № 3633-ІХ), який набрав чинності 18.05.2024, ч.10ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу», ОСОБА_1 не скористався жодним із визначених способів уточнення своїх персональних даних чим порушив правила військового обліку та вчинив порушення, передбачене ч.3ст.210? КУпАП.

У зв`язку з викладеним, 23.10.2024 о 12 год 40 хв тво начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 майором ОСОБА_3 розглянуто справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 та винесено постанову № 231-4п від 23.10.2024 про адміністративне правопорушення, передбачене ч.3 ст.210? КУпАП. Розгляд справи відбувся у відповідності до вимогКУпАП, при складанні протоколу було роз`яснено ОСОБА_1 права та обов`язки, визначеніст. 63 Конституції Українитаст. 268 КУпАП, факт ознайомлення засвідчений особистим підписом позивача. Отже, процедура розгляду справи про адміністративне правопорушення та складення протоколу порушена не була.

Оскільки у діях позивача наявні ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3ст.210? КУпАП, уповноваженою посадовою особою було правомірно складено адміністративний протокол стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , а 23.10.2024 тво начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 майором ОСОБА_3 обґрунтовано винесено постанову № 231-4п від 23.10.2024 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210? КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн 00 коп, яку позивач особисто отримав 23.10.2024 у приміщенні ІНФОРМАЦІЯ_3 .

2.заяви, клопотання

04.11.2024 через систему «Електронний суд» надійшло клопотання ОСОБА_1 , в якому позивач просив суд про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.

11.11.2024 через систему «Електронний суд» надійшов відзив на позовну заяву ОСОБА_1 від ІНФОРМАЦІЯ_3 , в якому відповідач позовні вимоги ОСОБА_1 не визнав у повному обсязі, просив відмовити у їх задоволенні, а також просив розглядати справу за відсутності представника відповідача.

18.11.2024 через канцелярію Орджонікідзевського районного суду м. Харкова Пасинком С.О. подано заяву про розгляд справи без його участі та без фіксування на технічні засоби судового слухання, зазначає, що позовні вимоги повністю підтримує та просить задовольнити їх у повному обсязі.

3.інші процесуальні дії у справі

Відповідно до протоколу автоматичного розподілу справ між суддями від 04.11.2024, справа № 644/9560/24 визначена на розгляд судді Паляничко Д.Г.

Ухвалою Орджонікідзевського районного суду м. Харкова від 07.11.2024 провадження по вищевказаній справі відкрито та справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, з викликом (повідомленням) сторін.

Позивач ОСОБА_1 у судове засідання не з`явився, письмово просив суд розглянути справу без його участі.

Представник відповідача Михайлов О.М. у судове засідання не з`явився, про розгляд справи повідомлявся належним чином, у поданому до суду письмовому відзиві просив розглядати справу без його участі.

Згідно з ч.3ст.268 КАС Українинеприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Відповідно до ч.4ст.229 КАС Україниу зв`язку з неявкою у судове засідання всіх учасників справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

4. Фактичні обставини, встановлені судом, зміст спірних правовідносин та докази.

Вирішуючи спір, суд дійшов висновку, що між сторонами виникли адміністративні правовідносини у сфері законодавства прооборону,мобілізаційну підготовкута мобілізацію,а такожщодо порушеннямпризовниками,військовозобов`язаними,резервістами правилвійськового обліку. Судом досліджено позов та відзив на позов, проаналізовано матеріали судової справи № 644/9560/24, досліджено та оцінено докази на належність, допустимість, достовірність, а також достатність як кожного окремо, так у їх сукупності та встановлено.

19.10.2024 начальником відділення військового обліку та бронювання ІНФОРМАЦІЯ_5 капітаном ОСОБА_4 складено протокол № 231-4 про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 210? КУпАП, вчинене ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , в якому зазначено, що під час перевірки в ІНФОРМАЦІЯ_7 відомостей (персональних та службових даних) узагальнених в облікових документах та внесених до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів виявлено факт порушення законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію військовозобов`язаним ОСОБА_1 . Так, солдат запасу ОСОБА_1 , який перебуває на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_7 , в особливий період, в порушення вимог абз.7 ч.3ст. 22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», абз.4 п.1 ст.2Прикінцевих та Перехідних положень Закону № 3633-ІХ, абз.2 ч.10ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу»не уточнив протягом 60 днів з дня набрання чинностіЗаконом № 3633-ІХсвої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки, чим вчинив правопорушення, передбачене ч.3ст.210? КУпАП.

23.10.2024 тво начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 майором ОСОБА_3 винесено постанову № 231-4п від 23.10.2024 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210? КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн 00 коп.

Суд вважає за необхідне, звернути увагу на притягнення до адміністративної відповідальності згідно резолютивної частини вищевказаної постанови № 231-4п від 23.10.2024 громадянина ОСОБА_5 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210? КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн 00 коп, що не відповідає вимогам ст. 283 КУпАП.

За інформацією з довідки (взамін військового квитка) № НОМЕР_3 , виданою ІНФОРМАЦІЯ_8 від 12.11.2008, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , поставлений на облік призовною комісією Орджонікідзевського району Харкова та зарахований у запас у жовтні 2008 року на підставі НАК МОУ №2-94 № 207-99 від 14 жовтня 2008 року, та нині перебуває на обліку другої категорії як солдат,.

Суд установив, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , звертався до центру надання адміністративних послуг щодо оновлення своїх облікових даних, що підтверджується Витягом № 1845210-16072024 про актуалізацію даних військовозобов`язаного від 16.07.2024.

Витягом з ІКС «Оберіг» за ідентифікатором військовозобов`язаного НОМЕР_4 щодо ОСОБА_1 підтверджено, що він перебуває на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_5 , дата народження ІНФОРМАЦІЯ_9 , РНОКПП НОМЕР_1 , вид обліку рядовий, сержантський і старшинський склад запасу. У вказаному витягу відсутні відомості щодо обліку ОСОБА_1 як порушника військового обліку.

Згідно електронного військово-облікового документу Резерв +, дані якого сформовано 18.10.2024 о 09 год 06 хв, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ідентифікатором військовозобов`язаного НОМЕР_4 перебуває на обліку як військовозобов`язаний.

Отже, наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що ОСОБА_1 перебуває на військовому обліку у ІНФОРМАЦІЯ_5 , відповідач володіє щодо нього обліковими даними.

5. Докази, відхилені судом, та мотиви їх відхилення.

Адміністративне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Суд бере до уваги надану відповідачем повістку № ТЦК/734 виписану 17.10.2024 на ім`я позивача щодо обов`язку з`явитись на 18.10.2024 для уточнення своїх персональних даних, даних військово-облікового документа з військово-обліковими даними Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних, резервістів до ІНФОРМАЦІЯ_5 на 10 год 00 хв, хоча на ній відсутній підпис позивача про отримання, оскільки вказаний факт жодна сторона не заперечує (ст. 78 КАС), а також підтверджує добросовісність позивача щодо виконання свого обов`язку, зокрема прибуття до ІНФОРМАЦІЯ_5 за викликом.

Суд ставиться критично до наданих позивачем скрин-шотів смс сповіщення з додатку Резерв+ про запит на оновлення даних в Резерв+, починаючи з 15.07.24 о 10 год 19 хв по 19.07.24 об 11 год 17 хв, оскільки з цих скринів не можливо ідентифікувати факт належності наданих позивачем скриншотів саме ОСОБА_1 , а також безпосередньо дослідити оригінали вказаних сповіщень на носії вказаної інформації.

Суд не бере до уваги наданий позивачем витяг з електронного військово-облікового документу Резерв +, дані якого сформовано 28.10.2024 об 11 год 24 хв, про те, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , РНОКПП НОМЕР_1 , перебуває на обліку як військовозобов`язаний та має відстрочку від військової служби до 09.11.2024, оскільки вказаний документ сформований після складення протоколу та винесення постанови про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 та не може вплинути на суть справи.

Інші аргументи наведені сторонами суд не приймає до уваги, оскільки вони не впливають на суть та предмет спору, а також не спростовують висновки суду.

Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча п.1 ст.6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE (Серявін та інші проти України), №4909/04, §58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).

6.Мотивована оцінка.

Всебічно, повно, об`єктивно та безпосередньо дослідивши наявні докази у справі, з`ясувавши обставини, на які посилався позивач у своєму позові та відповідач у наданому відзиві на позов, оцінивши надані докази, суд дійшов такого висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 , підлягають задоволенню у повному обсязі, та з урахуванням вищевикладених обставин, законним і справедливим буде скасувати постанову ІНФОРМАЦІЯ_3 № 231-4п від 23.10.2024 по справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210? КУпАП, оскільки нормаст. 210? КУпАПє бланкетною, та відсилає до іншого законодавства, яке зокрема регулює порядок проведення мобілізації.

Суд зауважує, що в оскаржуваній постанові відсутні посилання на нормуЗакону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів», який встановлює перелік персональних даних призовника, військовозобов`язаного та резервіста. Як в оскаржуваній постанові, так і у протоколі про адміністративне правопорушення не зазначено, які саме конкретно відомості про себе (персональні дані) позивач був зобов`язаний уточнити і не уточнив, як наслідок, відповідачем не в повному обсязі викладено суть (об`єктивну сторону) адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3ст. 210? КУпАП.

Відповідно до ч.1, 2ст.77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихст.78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Враховуючи викладене, у матеріалах справи про адміністративне правопорушення відсутні докази, на підставі яких відповідач дійшов висновку про порушення ОСОБА_1 законодавства про мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

З огляду на викладене, суд вважає, що ІНФОРМАЦІЯ_5 не доведено наявності у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3ст.210? КУпАП.

Також, суд зазначає, що відповідно до примітки ст.210 КУпАП, положення статей210,210?цьогоКодексуне застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

Отже, законодавець чітко визначив умову, за якої положенняст.210? КУпАПне застосовуються за відсутності можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами, базами даних, держателями (розпорядниками) яких є державні органи.

Відповідно до ч.1ст.5 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів»держателем Реєстру є Міністерство оборони України (надалі за текстом - Держатель Реєстру), розпорядником Реєстру є Генеральний штаб Збройних Сил України (надалі за текстом - розпорядник Реєстру), а Служба безпеки України та розвідувальні органи України є органами адміністрування та ведення Реєстру. Адміністратором Реєстру є Держатель Реєстру.

Відповідно до ч.5 ст.5,8,9цьогоЗаконуорганами адміністрування Реєстру в межах своїх повноважень є, зокрема, територіальні центри комплектування та соціальної підтримки Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя.

Органами ведення Реєстру є районні (об`єднані районні), міські (районні у місті, об`єднані міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, Центральне управління Служби безпеки України та регіональні органи Служби безпеки України, відповідні підрозділи розвідувальних органів України. Органи ведення Реєстру забезпечують ведення Реєстру та актуалізацію його бази даних.

Згідно з ч.3ст.14 Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів»актуалізація бази даних Реєстру здійснюється на підставі відомостей, що вносяться органами ведення Реєстру, а також шляхом електронної інформаційної взаємодії (обміну відомостями) між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною.

Цією нормою передбачено перелік державних органів, від яких Органи ведення Реєстру одержують в електронному вигляді персональні відомості призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Електронна інформаційна взаємодія, зокрема й надання відповідних відомостей, між Реєстром та інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами, базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи, передбачені цією частиною, здійснюється відповідно дозаконів України «Про публічні електронні реєстри», «Про розвідку»та в порядку, визначеному Держателем Реєстру спільно з відповідним державним органом.

Водночас, відповідачем не вказано, які саме відомості (персональні дані) не були оновлені позивачем і не могли бути одержані самостійно відповідачем по справі шляхом електронної інформаційної взаємодії.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності (ст. 90 КАС України).

Отже, судом досліджено надані позивачем та відповідачем докази, вивчено аргументи та обгрунтування сторін, які дають підстави суду у їх сукупності та взаємозв`язку для висновку про задоволення позову, тоді як відповідачем не надано доказів, що доводять факт порушення позивачем ч. 3 ст. 210? КУпАП.

7.Порушені, не визнані або оспорені права, свободи чи інтереси, зазахистом яких мало місце звернення до суду.

Позивача незаконно,несправедливо танеобґрунтовано притягнутодо адміністративноївідповідальності,чим порушилийого права передбачені Конституцією України, а також положеннями чинного законодавства щодо порядку притягнення до адміністративної відповідальності.

Зокрема, відповідачем не доведено складу адміністративного правопорушення, а при складанні протоколу та постанови допущено значні порушення вимог закону, зокрема рішення відповідача ґрунтується на загальних нормах права, без конкретики у посиланні на обставини справи, проігноровано наявні докази надані позивачем, що підтверджують факт виконання ним норм чинного законодавства щодо постановки на військовий облік тощо, чим грубо порушено право на об`єктивний розгляд справи тощо, що стало причиною звернення за захистом до суду, гарантованим ч.4 ст. 32 Конституції.

8.Норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування.

Встановленим судом фактам відповідають адміністративним правовідносинам щодо порушенням призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, які регулюються Конституцією України, Закону України «Про оборону України», Закону України «Про правовий режим воєнного стану», Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»(в редакції, чинній з 18.05.2024 згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку від 11.04.2024 № 3633-ІХ), Закону України «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов`язаних та резервістів», Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022, Закону України «Про правовий режим воєнного стану».

Відповідно дост. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно зіст.7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно зіст.245 КУпАПзавданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно дост.235 КУпАПтериторіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про адміністративні правопорушення, зокрема, про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію (у т.ч. передбачені ст.210,210? КУпАП).

Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.

Як встановленост. 278 КУпАП, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

Відповідно дост.280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно зіст.251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно із ч.2ст.283 КУпАПпостанова у справі про адміністративне правопорушення повинна містити: найменування органу (прізвище, ім`я та по батькові, посада посадової особи), який виніс постанову; дату розгляду справи; відомості про особу, стосовно якої розглядається справа (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності), дата народження, місце проживання чи перебування; опис обставин, установлених під час розгляду справи; зазначення нормативного акта, що передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення; прийняте у справі рішення.

Постанова про притягнення особи до адміністративної відповідальності є офіційним документом - рішенням суб`єкта владних повноважень за результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення, в якому, зокрема, має бути чітко зазначено опис обставин, установлених при розгляді справи і посилання на норму закону, яка передбачає відповідальність за це адміністративне правопорушення. Дотримання цих вимог має виключне значення для встановлення об`єктивної істини при оскарженні такої постанови в судовому порядку.

Зазначена правова позиція викладена у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 12.05.2020 у справі № 513/899/16-а.

Частиною 1статті 210? КУпАПпередбачено адміністративну відповідальність за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, а частиною 3 цієї статті за вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період.

Відповідно доЗакону України «Про оборону України», особливий період - період, що настає з моменту оголошення рішення про мобілізацію (крім цільової) або доведення його до виконавців стосовно прихованої мобілізації чи з моменту введення воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях та охоплює час мобілізації, воєнний час і частково відбудовний період після закінчення воєнних дій.

Згідно зУказом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до п.20 ч.1ст.106 Конституції України,Закону України «Про правовий режим воєнного стану»постановлено ввести в Україні із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року воєнний стан, який триває і по теперішній час.

Відповідно до ч.3ст.22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію»(в редакції, чинній з 18.05.2024 згідно із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо окремих питань проходження військової служби, мобілізації та військового обліку від 11.04.2024№ 3633-ІХ) під час мобілізації громадяни зобов`язані з`явитися: військовозобов`язані та резервісти, які приписані до військових частин для проходження військової служби у воєнний час або до інших підрозділів чи формувань для виконання обов`язків за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, - на збірні пункти територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки у строки, зазначені в отриманих ними повістках або мобілізаційних розпорядженнях; резервісти, які проходять службу у військовому резерві, - до військових частин у строки, визначені командирами військових частин; військовозобов`язані, резервісти Служби безпеки України - за викликом керівників органів, в яких вони перебувають на військовому обліку; військовозобов`язані, резервісти розвідувальних органів України - за викликом керівників відповідних підрозділів; особи, які уклали контракти про перебування у резерві служби цивільного захисту, - за викликом керівників відповідних органів управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту.

Інші військовозобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, зобов`язані уточнити свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.

Відповідно до абз.2 ч.10ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу»громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Згідно з абз. 4 п.1 ч. ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 3633-ІХ 1) під час діїУказу Президента України «Про загальну мобілізацію» від 24 лютого 2022 року № 65/2022, затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про загальну мобілізацію» від 3 березня 2022 року № 2105-IX: громадяни України, які перебувають на військовому обліку, зобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності цим Законом уточнити адресу проживання, номери засобів зв`язку, адреси електронної пошти (за наявності електронної пошти) та інші персональні дані: у разі перебування на території України - шляхом прибуття самостійно до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем перебування на військовому обліку чи за своїм місцем проживання, або до центру надання адміністративних послуг, або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста (за наявності).

Відповідно до ч.2ст.2 КАС Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцієюта законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оскаржувана постанова наведеним вимогам не відповідає, оскільки прийнята не на підставі та не у спосіб, що передбаченіКУпАП(зокрема, без урахування положень примітки дост. 210 КУпАП), необґрунтовано, тобто, без урахування всіх обставин, які є важливими для прийняття такого рішення, а відтак, підлягає скасуванню.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.247 КУпАПпровадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Згідно з п.3 ч.3 ст.286 КАС Україниза наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Суд дійшов висновку про скасування оскаржуваної постанови та закриття справи про адміністративне правопорушення за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210? КУпАП.

9.Норми права, на які посилалися сторони, які суд не застосував, тамотиви їх незастосування.

Усі норми права на які посилались сторони судом розглянуті та застосовані.

10.Розподіл судових витрат.

Відповідно до Закону України «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою ставка судового збору становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно ЗаконуУкраїни «Продержаний бюджетна 2024рік» з 1 січня 2024 року прожитковий мінімум для працездатних осіб на одну особу в розрахунку на місяць становить 3028 гривень . Отже, судовий збір за подання позовної заяви ОСОБА_1 становить 1211,20 грн (3028,00 ? 0,4).

Згідно з п.2 ч.5ст. 246 КАС Україниу резолютивній частині рішення зазначається розподіл судових витрат.

Відповідно дост.139 КАС Україниу зв`язку із задоволенням позову суд дійшов висновку про стягнення на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судових витрат по сплаті судового збору у сумі 1211,20 гривень.

Враховуючи вищенаведене, керуючись ст. 2, 6-9, 72-77, 139, ч.4 ст.229, ст. 241-246, 250, 255, 268, 269, 271, 286 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ), до ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_3 , ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) про скасування постанови про адміністративне правопорушення задовольнити.

Скасувати постанову тво начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 майора ОСОБА_3 № 231-4п від 23.10.2024 про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 210? КУпАП.

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст.210?КУпАП закрити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_3 , ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) на користь ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) витрати по сплаті судового збору у розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн 20 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки: http://og.hr.court.gov.ua /sud2029/.

Суддя Д.Г. Паляничко

СудОрджонікідзевський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення18.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123108399
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —644/9560/24

Рішення від 18.11.2024

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Паляничко Д. Г.

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Паляничко Д. Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні