Ухвала
від 13.11.2024 по справі 640/13645/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

13 листопада 2024 року м. Київ 640/13645/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жукової Є.О., суддів Діски А.Б., Кочанової П.В., ознайомившись з матеріалами адміністративної справи

за позовомВойнашівської сільської радидоКабінету Міністрів Українитреті особи:1. Вінницька обласна державна адміністрація; 2. Барська міська радапровизнання незаконною постанови,

ВСТАНОВИВ:

Войнашівська сільська рада звернулася до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Кабінету Міністрів України, в якому просить:

1) визнати протиправним та нечинним розпорядження відповідача від 06.05.2020 №512-р "Про затвердження перспективного плану формування територій громад Вінницької області" в частині включення Войнашівської, Матейківської і Митківської сільських рад Барського району Вінницької області до складу Барської об`єднаної територіальної громади;

2) зобов`язати відповідача включити до Перспективного плану формування територій громад Вінницької області Войнашівську об`єднану територіальну громаду Барського району Вінницької області у складі Войнашівської, Матейківської і Митківської сільських рад Барського району Вінницької області з адміністративним центром в селі Войнашівка Барського району Вінницької області чи застосувати більш ефективний спосіб захисту прав позивача.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.06.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 10.09.2020 закрито підготовче провадження у справі, призначено судове засідання для розгляду справи по суті.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 21.10.2020 зупинено провадження у цій справі до набрання законної сили судовим рішенням в адміністративній справі №120/2801/20-а.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.05.2021 поновлено провадження у справі №640/13645/20.

Відповідно до Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13.12.2022 №2825-ІХ ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва; утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві; визначено територіальну юрисдикцію Київського міського окружного адміністративного суду, яка поширюється на місто Київ.

Пунктом 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ установлено, що з дня набрання чинності цим Законом: до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом

На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ, справа надіслана до Київського окружного адміністративного суду за належністю.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 28.08.2024 справа розподілена судді Жуковій Є.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.09.2024 справу прийнято до провадження, розгляд справи розпочато спочатку, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження колегією суддів під головуванням судді Жукової Є.О., призначити підготовче засідання та залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: Вінницьку обласну державну адміністрацію (21050, місто Вінниця, вулиця Соборна, будинок, 70), Барську міську раду (вулиця Святого Миколая, 18, Бар, Вінницька область, 23000).

Згідно із протоколом автоматичного визначення складу колегії суддів від 26.09.2024 визначено склад колегії суддів: Жукова Є.О. - головуючий суддя, судді: Діска А.Б., Кочанова П.В.

Підготовче судове засідання, призначене на 06.11.2024 відкладено у зв`язку з перебуванням судді, яка входить у визначений склад колегії суддів у справі №640/13645/20, ОСОБА_1 у відпустці у зв`язку з навчанням.

Підготовче судове засідання у справі №640/13645/20 відкладене на 13 листопада 2024 року.

13 листопада 2024 року фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось, з огляду на неявку представника позивача у підготовче судове засідання, відкладено судове засідання на 13 січня 2025 року на 13 год. 00 хв.

Ознайомившись з матеріалами справи, предметом та підставами позову, складом учасників справи, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Частиною третьою статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.

Згідно з частинами шостою, сьомою, восьмою та дев`ятою статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду. Особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом. У разі неподання суб`єктом владних повноважень витребуваних судом доказів без поважних причин або без повідомлення причин суд, залежно від того, яке ці докази мають значення, може визнати обставину, для з`ясування якої витребовувався доказ, або відмовити у її визнанні, або розглянути справу за наявними в ній доказами, а у разі неподання доказів позивачем - також залишити позовну заяву без розгляду.

Згідно з приписами частин другої, третьої статті 81 Цивільного кодексу України юридичні особи, залежно від порядку їх створення, поділяються на юридичних осіб приватного права та юридичних осіб публічного права.

Юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу. Юридична особа приватного права може створюватися та діяти на підставі модельного статуту в порядку, визначеному законом.

Юридична особа публічного права створюється розпорядчим актом Президента України, органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування.

Цим Кодексом встановлюються порядок створення, організаційно-правові форми, правовий статус юридичних осіб приватного права.

Порядок утворення та правовий статус юридичних осіб публічного права встановлюються Конституцією України та законом.

Тобто, загальні положення про юридичну особу, наведені у Цивільному кодексі України, розповсюджуються й на юридичних осіб публічного права, до яких, виходячи з вказаного у законодавстві визначення, належить й Войнашівськоа міська рада, однак, за виключенням питань, які стосуються порядку утворення та правового статусу юридичних осіб публічного права.

За змістом частин першої, третьої, четвертої статті 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов`язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Окрім цього, згідно з положеннями частини першої статті 10 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Так, судом встановлено, насьогодні до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис, що Войнашівська сільська рада (код ЄДРПОУ 04329263) перебуває у стані припинення.

Враховуючи викладене, суд з метою повного, об`єктивного та всебічного дослідження обставин справи, дійшов висновку про наявність підстав для витребування додаткових доказів, які необхідні для вирішення спору, таких як:

письмові пояснення щодо правового статусу Войнашівської сільської ради та пояснення щодо виду (характеру) правонаступництва в частині органу, на якого покладені виконання завдань і функцій Войнашівської сільської ради.

Поряд з вказаним, враховуючи значний проміжок часу перебування справи в провадженні Окружного адміністративного суду м. Києва, суд вбачає за доцільне також витребувати від позивача інформацію щодо актуальності спору, що розглядається, враховуючи додаткові пояснення Кабінету Міністрів України в частині фактичної реалізації оскаржуваного розпорядження від 06.05.2020 №512-р та проведених місцевих виборів депутатів.

Керуючись вимогами ст.ст. 12, 49, 80, 243, 248, 250, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський окружний адміністративний суд -

УХВАЛИВ:

1. Витребувати від Войнашівської сільської ради:

письмові пояснення щодо правового статусу Войнашівської сільської ради та пояснення щодо виду (характеру) правонаступництва в частині органу, на якого покладені виконання завдань і функцій Войнашівської сільської ради;

інформацію щодо актуальності спору, що розглядається, враховуючи додаткові пояснення Кабінету Міністрів України в частині фактичної реалізації оскаржуваного розпорядження від 06.05.2020 №512-р та проведених місцевих виборів депутатів.

Зобов`язати надати до суду витребувані документи та пояснення у десятиденний термін з моменту отримання даної ухвали суду.

2. Попередити сторін по справі, що згідно з нормами частини сьомої та частини восьмої статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені цим Кодексом.

3. Відкласти підготовче засідання у справі №640/13645/20 на 16 січня 2024 року о 13 год. 00 хв., яке відбудеться в Київському окружному адміністративному суді за адресою: місто Київ, бульвар Лесі Українки, 26-а, 1 під`їзд, 4 поверх, зал №2.

4. Копію даної ухвали направити сторонам для виконання.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Головуючий суддя Жукова Є.О.

Судді Діска А.Б.

Кочанова П.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.11.2024
Оприлюднено20.11.2024
Номер документу123116845
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації

Судовий реєстр по справі —640/13645/20

Ухвала від 21.01.2025

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

Ухвала від 05.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Жукова Є.О.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

Ухвала від 26.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Костенко Д.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні