Ухвала
від 14.11.2024 по справі 320/51448/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

14 листопада 2024 року м. Київ № 320/51448/24

Суддя Київського окружного адміністративного суду Шевченко А.В., розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім Вина «Скала» до Держави України в особі Державної казначейської служби України про визнання дій протиправними,

в с т а н о в и в:

Приватне підприємство «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім Вина «Скала» звернулося до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Держави України в особі Державної казначейської служби України, в якому позивач просить суд :

-визнати протиправною бездіяльність Державної казначейської служби України у незаконному невиконанні протягом тривалого часу рішення Господарського суду м. Києва від 22.12.2023р. у справі №910/16307/23 та наказу Господарського суду м. Києва, від 08.04.2024р. у справі №910/16307/23, внаслідок чого порушено строки виконання цього рішення суду та охоронювані права приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім вина «СКАЛА»;

- вжити спеціальних заходів впливу та притягнути Державну казначейську службу України (ЄДРПОУ 37567646) до відповідальності за незаконне невиконання протягом тривалого часу рішення Господарського суду м. Києва від 22.12.2023р. у справі №910/16307/23 та наказу Господарського суду м. Києва, від 08.04.2024р. у справі №910/16307/23, внаслідок чого порушено строки виконання цього рішення суду та охоронювані права приватного підприємства «Виробничо- дистрибьюторська компанія «Дім вина «СКАЛА» (ЄДРПОУ 36972343).

Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; подано позов у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Адміністративний позов не відповідає вимогам процесуального закону, з огляду на таке.

Згідно з частиною першою статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, у позовній заяві позивач викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

При цьому, правову категорію зміст позовних вимог слід розуміти як дію суду, про вчинення якої позивач вимагає постановити судове рішення, що спрямована на задоволення певної матеріально-правової вимоги позивача. Зважаючи на те, що рішення суду завжди спрямоване на захист конкретного суб`єктивного права зміст позовних вимог не може бути абстрактним чи містити певні умовні категорії і повинен формулюватись максимально чітко і зрозуміло.

Частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом:

1) визнання протиправним та нечинним нормативно-правового акта чи окремих його положень;

2) визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;

3) визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій;

4) визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії;

5) встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб`єкта владних повноважень;

6) прийняття судом одного з рішень, зазначених у пунктах 1 - 4 цієї частини та стягнення з відповідача - суб`єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, заподіяної його протиправними рішеннями, дією або бездіяльністю.

При цьому, обов`язок з визначення (формулювання) позовних вимог, з якими особа звертається до суду за захистом своїх прав, на етапі подання позовної заяви процесуальним законодавством покладено саме на позивача, тому для цього законодавцем визначені вимоги до позовної заяви, що містяться в статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України.

Отже, особа, звертаючись до суду із позовною заявою, повинна чітко зазначити рішення (дії чи бездіяльність) суб`єкта владних повноважень, які порушили її права, в чому конкретно полягає порушення її прав, та повинна вказати спосіб захисту свого порушеного права, оскільки суд розглядає адміністративні справи в межах позовних вимог.

Тобто, вимоги позовної заяви повинні бути викладені чітко і зрозуміло, з урахуванням правил, встановлених процесуальним законодавством, і узгоджуватись з наданими суду повноваженнями за наслідками розгляду справи, та мають бути спрямовані на захист конкретних прав, свобод та інтересів позивача з зазначенням способу їх захисту, який не допускає неоднозначного, довільного тлумачення змісту позовних вимог і дозволить суду максимально якісно здійснити правосуддя.

При цьому суд звертає увагу позивача, що заявлена ним вимога «Вжити спеціальних заходів впливу та притягнути Державну казначейську службу України до відповідальності за незаконне невиконання протягом тривалого часу рішення Господарського суду м. Києва від 22.12.2023р. у справі №910/16307/23 та наказу Господарського суду м. Києва, від 08.04.2024р. у справі №910/16307/23, внаслідок чого порушено строки виконання цього рішення суду та охоронювані права приватного підприємства «Виробничо- дистрибьюторська компанія «Дім вина «СКАЛА», не відповідає жодному способу захисту порушеного права, встановлених статтею 5 Кодексу адміністративного судочинства України.

Також, суд вважає за необхідне зазначити, що відповідно до пунктів 4, 5 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Отже, суб`єктний склад учасників справи має також бути чітко визначений позивачем, з метою визначення того суб`єкта, до якого адресовані позовні вимоги.

У реквізитах позовної заяви у якості відповідача вказана Держава Україна в особі Державної казначейської служби України, водночас в прохальній частині позову, позовні вимоги звернені до Державної казначейської служби України.

Відтак, позивачу слід визначитися із належним відповідачем по справі, бездіяльністю якого було порушено його права, та уточнити позовні вимоги до нього, із зазначенням способу захисту порушеного права, що відповідає способам, встановленим частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частинами першою та другою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством.

Зокрема, пунктом 5.26 Національного стандартом ДСТУ 4163:2020 «Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» встановлено, що відмітка про засвідчення копії документа складається з таких елементів: слів «Згідно з оригіналом» (без лапок), найменування посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її власного імені та прізвища, дати засвідчення копії. У випадках, визначених законодавством, копії документів засвідчують відбитком печатки юридичної особи, структурного підрозділу (служби діловодства, служби кадрів, бухгалтерії тощо) юридичної особи або печатки «Для копій».

Однак, всупереч вимог вказаних норм частини четвертої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач у примірнику для суду до позовної заяви додав копії документів, які не засвідчені, як це встановлено Національним стандартом ДСТУ 4163:2020.

Отже, позивачу слід надати суду належним чином засвідчені копії документів, доданих до позовної заяви .

Відтак, наведені обставини вказують на невідповідність на невідповідність позовної заяви вимогам, встановленим Кодексом адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Частиною другою статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Вказані недоліки повинні бути усунені позивачкою шляхом подання до суду:

-уточненої позовної заяви, у відповідності до кількості учасників справи, із уточненням належного відповідача по справі, позовних вимог до нього, із зазначенням способу захисту порушеного права, що відповідає способам, встановленим частиною першою статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, та подачі належним чином засвідчених додатків до позовної заяви.

Керуючись статтями 160, 161, 169, 171, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в :

позовну заяву Приватного підприємства «Виробничо-дистрибьюторська компанія «Дім Вина «Скала» залишити без руху.

Встановити позивачеві десятиденний строк з дня вручення копії цієї ухвали для усунення недоліків позовної заяви, зазначених у мотивувальній частині ухвали.

Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини четвертої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.

Копію ухвали надіслати позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Шевченко А.В.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.11.2024
Оприлюднено21.11.2024
Номер документу123117423
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —320/51448/24

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Шевченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні