КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 листопада 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/5681/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Савонюка М.Я., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Альма-Буд» до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про визнання протиправним і скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Альма-Буд» (надалі позивач), звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (надалі відповідач), у якому просить:
- визнати протиправним і скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України від 01.08.2024 №11539395/43099760 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ "Альма-Буд".
В обґрунтування позовних вимог зазначає про те, що товариством було складено таблицю даних платника податку на додану вартість, яку, разом з письмовими поясненнями і підтверджуючими документами, 29.07.2024 направлено до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області.
01.08.2024 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області було прийняте рішення №11539395/43099760 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість позивача на підставі пункту 16 Порядку № 1165 в зв`язку із тим, що недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності): відсутня/недостатня чисельність трудових ресурсів, необхідної для здійснення господарської діяльності підприємства відповідно до поданої таблиці даних платника податку.
Вважає рішення відповідача від 01.08.2024 №11539395/43099760 таким, що не відповідає обов`язковим вимогам пункту 17 Порядку № 1165, оскільки останнє не містить безпосередньої підстави неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість - детальної інформації, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, що свідчить про формальний характер винесеного рішення.
З цих підстав просить позов задовольнити.
Відповідач надав суду відзив на позовну заяву, у якому заперечив проти задоволення позовних вимог.
На обґрунтування заперечень зазначив, що за результатами розгляду Таблиці даних платника податків з урахуванням отриманих копій документів комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних вирішила не врахувати Таблицю даних платника податків від 29.07.2024 №9211577978 (рішення №11539395/43099760 від 01.08.2024), оскільки виявлено недостатню кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності): відсутня/недостатня чисельність трудових ресурсів, необхідної для здійснення господарської діяльності підприємства відповідно до поданої таблиці даних платника податку.
Вказує, що позивачем сплачено до бюджету в 2024 році податків на суму 369700,7 грн, у тому числі з податку на додану вартість 38400,00 грн. Протягом 2024 року товариство сформувало податковий кредит за рахунок придбання бітуму дорожнього, щебенево-піщаної суміші, портландцементу, асфальту дрібнозернистого, послуги виготовлення продукції (асфальтобетон), пісок, тощо. Чисельність працюючих у товаристві згідно звітних даних за 2 квартал 2024 року становить 4 особи, середня заробітна плата складає 6600,00 грн.
Зауважує, що Комісією центрального рівня на постійній основі проводиться аналіз всього масиву податкової інформації, яка міститься в інформаційно-комунікаційних системах Державної податкової служби, зокрема, даних поданої податкової та іншої звітності по підприємству та контрагентах, податкових накладних/розрахунках коригування в ЄРПН, іншої податкової інформації, отриманої у спосіб відповідно до статті 72 Податкового кодексу України. Крім того, проводиться дослідження суті господарських операцій по ланцюгах постачання та придбання товарів, тощо. При цьому, чинними нормативно-правовими актами не передбачена фіксація результатів проведеного аналізу у конкретному документі.
Звертає увагу суду, що положеннями Порядку №1165 передбачено, що платник податків може надсилати до податкового органу таблиці даних платника податку будь-яку кількість разів для прийняття позитивного рішення.
Вважає правильним способом захисту прав позивача є надіслання ним таблиці даних платника податку із дотриманням вимог Порядку № 1165 та наданням інформації та первинних документів щодо товарів/послуг, які на постійній основі постачатимуться.
З цих підстав просить відмовити у задоволенні позову.
Будь-яких клопотань від учасників справи не надходило.
30.08.2024 року ухвалою Кіровоградського окружного суду відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд постановлено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у порядку письмового провадження).
Установивши фактичні обставини справи, на які посилаються сторони як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши та оцінивши докази, проаналізувавши норми матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Альма-Буд» є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку за адресою: вулиця Вишнева, будинок 16, селище міського типу Олександрівка, Кіровоградська область, 27300, та є платником податку на додану вартість. Основним видом економічної діяльності товариства є оптова торгiвля деревиною, будiвельними матерiалами та санiтарно-технiчним обладнанням ( код 46.73).
29.07.2024 позивач подав для реєстрації податкових накладних таблицю даних платника податку на додану вартість за №9211577978, із зазначенням у ній виду економічної діяльності 46.73 "Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням" (основний) (далі - Таблиця даних платника податку на додану вартість). Для підтвердження здійснюваної діяльності до Таблиці даних платника податку на додану вартість позивач додав пояснення з рядом документів (а.с. 7).
Відповідно до квитанції №2 від 29.07.2024, сформованої за результатом подання Таблиці даних платника податку на додану вартість, вказано: інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 29.07.2024 за №9211577978 не враховано автоматично через невиконання вимог п. 20 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 тому що в рядку №1 Таблиці даних платника податку на додану вартість значення Графи "Код згідно УКТЗЕД Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання)" Таблиці даних платника на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 29.07.2024 за №02115/7978 інформація якої була врахована автоматично та скасована згідно рішення комісії Державної податкової служби України від 07.08.2023. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду (а.с. 22).
01.08.2024 за результатами розгляду Таблиці даних платника податку на додану вартість Головним управлінням Державної податкової служби у Кіровоградській області прийнято рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №11539395/43099760, відповідно до якого Таблицю даних платника податку на додану вартість подану Товариство з обмеженою відповідальністю «Альма-Буд» не враховано. В обґрунтування неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області зазначило наступне: недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності): відсутня/недостатня чисельність трудових ресурсів, необхідної для здійснення господарської діяльності підприємства відповідно до поданої таблиці даних платника податку (а.с. 22 зв. -23).
Будь-яких інших конкретних підстав для неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість рішення не містить.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Підпунктом 20.1.45. пункту 20.1. статті 20 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Положеннями пункту 61.1. статті 61 ПК України встановлено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до визначення, яке міститься у пункті 71.1 статті 71 ПК України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно з пунктами 74.1, 74.3 статті 74 ПК України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 затверджено Порядок з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), яким визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
Відповідно до пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно із пунктом 12 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
Пунктом 13 Порядку №1165 передбачено, що у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Згідно із пунктами 14-17 Порядку №1165 таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" (додаток 6).
У разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про врахування таблиці даних платника податку відповідно до пункту 16 цього Порядку або прийняття комісією центрального рівня рішення про задоволення скарги та скасування рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, податкові накладні / розрахунки коригування, реєстрація яких зупинена відповідно до пункту 1 додатка 3 до дня, що передує даті прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку, підлягають автоматичній реєстрації в Реєстрі на п`ятий робочий день, що настає за днем прийняття такого рішення, якщо одночасно виконуються такі умови:
відсутнє рішення контролюючого органу про неврахування такої таблиці даних платника відповідно до пункту 19 цього Порядку;
у податкових накладних / розрахунках коригування зазначені операції з кодами товарів згідно з УКТЗЕД / кодами послуг згідно з Державним класифікатором / умовним кодом такого товару, що відображені у такій таблиці даних платника податку, та операції, які на початок операційного дня, протягом якого здійснюється така автоматична реєстрація в Реєстрі, не відповідають критеріям ризиковості здійснення операцій згідно з додатком 3, та стосовно платника податку відсутнє діюче рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку;
такі податкові накладні / розрахунки коригування складені та подані для реєстрації в Реєстрі не раніше календарного місяця, що передує місяцю, у якому комісією регіонального рівня прийняте рішення про врахування таблиці даних платника податку або рішення про неврахування таблиці даних платника податку, якщо щодо такого рішення комісією центрального рівня задоволено скаргу та скасовано рішення комісії регіонального рівня про неврахування таблиці даних платника податку;
щодо таких податкових накладних / розрахунків коригування платника податку комісією регіонального рівня не прийнято рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12 грудня 2019 р. N 520;
у день такої автоматичної реєстрації в Реєстрі наявна сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати такі податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі, обчислена відповідно до пункту 200-1.3 або 200-1.9 статті 200-1 Кодексу.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до пункту 18 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.
Пунктом 19 Порядку №1165 передбачено, що комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги", якщо: стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1 - 5 додатка 1;
до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД / ДКПП / умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Рішення про неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено: в адміністративному або судовому порядку у разі прийняття рішення комісією регіонального рівня; у судовому порядку у разі прийняття рішення комісією центрального рівня.
За правилами пункту 20 Порядку №1165, якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Відповідно до пункту 22 Порядку № 1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Отже, з аналізу наведених правових норм вбачається, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування. При цьому, рішення про неврахування таблиці даних Комісія приймає у разі надходження до контролюючого органу податкової інформації, що свідчить про надання платником податку в поданій таблиці недостовірної інформації.
Як встановлено з матеріалів справи, у поданій таблиці даних платника податку на додану вартість відображено вид економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що відповідає вимогам пункту 13 Порядку № 1165.
Водночас, позивачем разом із таблицею даних платника податку до контролюючого органу було подано пояснення щодо його господарської діяльності з відповідними документами.
Таким чином, позивачем шляхом подання до контролюючого органу таблиці даних з поясненнями та копіями документів підтверджено вид своєї господарської діяльності згідно КВЕД та відповідність його коду УКТ ЗЕД, який зазначений ним у таблиці.
Зі змісту оскаржуваного рішення вбачається, що в якості підстав для неврахування поданої таблиці вказано у графі інше наступні підстави: недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської діяльності (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для провадження господарської діяльності): відсутня/недостатня чисельність трудових ресурсів, необхідної для здійснення господарської діяльності підприємства відповідно до поданої таблиці даних платника податку.
З цього приводу суд зазначає, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування, із зазначенням причини.
У позовній заяві позивач вказує, що відповідачем при прийнятті рішення №11539395/43099760 від 01.08.2024 порушено вимоги пункту 17 Порядку № 1165, оскільки у відповідних полях рішення не зазначено детальної інформації, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання); період здійснення господарської операції; код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції; дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Суд не бере до уваги такі твердження позивача, оскільки оскаржуване рішення сформоване з урахуванням вимог додатка 6 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02 червня 2023 року № 574), яким затверджено бланк рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. В оскаржуваному рішенні від 01.08.2024 №11539395/43099760 відображені підстави для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, які містяться у графі інше, зміст яких наведений вище.
Відсутність у відповідних полях рішення інформації про: тип операції (придбання/постачання); період здійснення господарської операції; код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару; податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції; дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, обумовлена тим, що така інформація підлягає заповненню у разі прийняття рішення про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість з підстав: наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій. У примітках додатка 6 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які позначені **, міститься роз`яснення, що така інформація заповнюється у разі наявності в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій. У даному випадку оскаржуване рішення прийняте з інших підстав, які відображені у графі "інше".
Щодо підстав для неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, які містяться у графі "інше" оскаржуваного рішення, суд зазначає наступне.
Для підтвердження здійснюваної діяльності до Таблиці даних платника податку на додану вартість позивач додав пояснення та ряд документів щодо матеріально-технічної бази підприємства, а також документи, що підтверджують господарські операції щодо придбання та реалізацію товарів.
Зокрема, Договір №АБ08/24 від 08.04.2024, видаткову накладну №РН-0000070 від 11.06.2024, товарно-транспортні накладні №1106/2 від 11.06.2024, №1106/1 від 11.06.2024, копії паспортів на асфальтобетонну суміш від 11.06.2024 №53 та №54, договір про надання транспортних послуг №18 від 20.05.2024, рахунок на оплату №203 від 20.06.2024, акт здачі-приймання робіт від 20.06.2024 №201, договір №168 від 08.04.2024, видаткову накладну №313 від 11.06.2024, платіжні інструкції від 11.06.2024 №478 та від 13.06.2024 №496.
Відтак, позивачем надані усі належні документи, які стосуються господарських операцій відносно здійснення яких було подано 29.07.2024 таблицю даних платника податку на додану вартість.
У господарській діяльності позивач використовує нерухоме майно: нежитлову будівлю 1632,9 м.кв. (подано повідомлення за формою 20 ОПП від 22.02.2021 за №9031245731). Залишки товарно-матеріальних цінностей для продажу зберігаються на складі за адресою: Кіровоградська обл., Олександрівський район, смт Олександрівка, вул. Вишнева, буд. 16.
Згідно наданих пояснень та доданих документів позивач займається оптовою торгівлею щебенево-піщаної продукції.
Для здійснення своєї господарської діяльності використовує виробничі потужності та послуги сторонніх підприємств
Чисельність працюючих згідно звітної інформації та пояснень становить 4 особи (директор, комірник, менеджер із закупівель та менеджер по продажу товарів). Перевезення та виготовлення матерівлів/продукції проводиться постачальниками послуг та сторонніми транспортними перевізниками.
З вищенаведеного слідує, що ТОВ "Альма-Буд" не є виробником товарів, які ним реалізуються. Господарські операції купівлі-продажу здійснюються шляхом прямих поставок покупцям товариства оптовими постачальниками без залучення трудових ресурсів Товариства. Залишки товарно-матеріальних цінностей зберігаються на складі.
Відтак, велика кількість працівників підприємства не є необхідною для здійснення основного виду господарської діяльності - 46.73 "Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням".
Водночас, відповідач такі пояснення та документи під час прийняття рішення не врахував та не надав оцінки особливостям здійснення господарський операцій позивачем за видом економічної діяльності 46.73 "Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням".
Суд зазначає, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими.
Аналогічна правова позиція наведена у постанові Верховного суду від 20.04.2023 у справі N 380/4746/22
Згідно з висновком Верховного Суду принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо. Суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Верховний Суд у постанові від 20.04.2023 у справі N 380/4746/22 також зазначив, що висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону. Так, якщо контролюючий орган і вважав, що є обставини, які унеможливлювали врахування таблиці даних платника податків, поданою платником податку, то відповідні обставини повинні бути чітко зазначені у рішенні.
Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
За наведеного, суд зазначає, що прийняття рішення про неврахування таблиці даних є повноваженнями контролюючого органу. В той же час, такі повноваження повинні реалізовуватися у спосіб, що визначений законодавством. А отже, в контексті спірних відносин, з урахуванням підстав для прийняття оскаржуваного рішення, контролюючим органом повинно бути доведено у чому саме полягає невідповідність таблиці даних вимогам Порядку №1165.
З огляду на викладене, враховуючи дослідженні докази та норми чинного законодавства, суд приходить до висновку, рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.08.2024 №11539395/43099760 є таким, що прийнято необґрунтовано та без урахування всіх обставин, що мали значення для його прийняття, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Згідно з частинами першою, другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України) кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачем під час розгляду справи не доведено правомірність винесення рішення від 01.08.2024 №11539395/43099760, у зв`язку з чим останнє підлягає скасуванню.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На розвиток зазначених положень Конституції України частиною другою статті 2 КАС України визначені критерії законності рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, яким є відповідач.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає, що порушені права позивача підлягають захисту шляхом повного задоволення позову.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позов задоволено повністю, суд стягує на користь позивача судовий збір у сумі 3028,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 241 246, 250 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Альма-Буд» до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області про визнання протиправним і скасування рішення задовольнити.
Визнати протиправним і скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України від 01.08.2024 №11539395/43099760 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість ТОВ "Альма-Буд".
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486, вулиця Велика Перспективна, 55, місто Кропивницький, Кіровоградська область, 25006) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Альма-Буд» (код ЄДРПОУ 43099760, вулиця Вишнева, будинок 16, селище міського типу Олександрівка, Кіровоградська область, 27300) судовий збір у сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 13 листопада 2024 року.
Повне найменування учасників справи:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Альма-Буд» (код ЄДРПОУ 43099760, вулиця Вишнева, будинок 16, селище міського типу Олександрівка, Кіровоградська область, 27300);
Відповідач - Головне управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (25006, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ 43995486).
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду М.Я. САВОНЮК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123118138 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
М.Я. САВОНЮК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні