КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 листопада 2024 року м.Кропивницький Справа № 340/6444/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Пасічника Ю.П., розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Кіровоградській області (вул. В.Перспективна, 55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25000, код ЄДРПОУ 43995486) до Фермерського господарства "Бірюза" (вул.Криворізька, 16, кв.2, смт.Новгородка, Новгородківський район, Кіровоградська область, 28200, код ЄДРПОУ 23686572) про погашення податкового боргу,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом в якому просить надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу в розмірі 68 328,6 гривень за рахунок майна ФЕРМЕРСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА "БІРЮЗА" (код ЄДРПОУ: 23686572), що перебуває в податковій заставі.
Ухвалою судді від 07 жовтня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі за вказаним позовом, вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін, сторонам встановлено порядок та строки для виконання процесуальних дій.
Відповідач заяви про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені статтею 261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надав, про розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін повідомлявся належним чином шляхом направлення ухвали про відкриття спрощеного провадження в адміністративній справі рекомендованою кореспонденцією за адресою відповідно до приписів ч.8 ст.126 КАС України.
Відповідач дану ухвалу отримав 11 жовтня 2024 року.
Відповідач правом на подачу відзиву на позов не скористався. Тому відповідно до частини 6 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно п.п.41.1 ст.41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (п.41.2 ст.41 Кодексу).
Підпунктом 14.1.156 пункту 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
За визначеннями, наданими у п.п.14.1.39, п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності. Сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом, є податковим боргом.
За ФЕРМЕРСЬКИМ ГОСПОДАРСТВОМ "БІРЮЗА" (код ЄДРПОУ: 23686572) (скорочена назва - ФГ "БІРЮЗА") рахується податковий борг в сумі 68 328,6 грн. по єдиному податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% - 68 328,6 гривень.
Податковий борг по єдиному податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% в сумі 68 328,6 гривень сформувався у зв`язку з несплатою самостійно задекларованих сум податкового зобов`язання, а саме:
01.05.2023 нараховано 28398,61 грн. згідно поданої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9017659352 від 08.02.2023 за терміном сплати 01.05.2023. Частково погашено в сумі 1714,20 грн. Залишок податкового боргу -26 684,41грн;
31.07.2023 нараховано 1 048,14 грн. згідно поданої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9017659352 від 08.02.2023 за терміном сплати 31.07.2023;
30.10.2023 нараховано 5 240,7 грн. згідно поданої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9017659352 від 08.02.2023 за терміном сплати 30.10.2023;
30.01.2024 нараховано 3 144,4 грн. згідно поданої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9017659352 від 08.02.2023 за терміном сплати 30.01.2024;
30.04.2024 нараховано 32 210,95 грн. згідно поданої податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи №9034085343 від 19.02.2024 за терміном сплати 30.04.2024.
Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що податковим органом винесено податкову вимогу від від 10.05.2023 року за №0006090-1302-1128, з детальним розрахунком суми податкового боргу до податкової вимоги в розмірі 28 379,62 грн., направлена засобом поштового зв`язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримана підприємством 20.05.2023, про що свідчить відмітка на рекомендованому повідомленні про вручення поштового відправлення.
З метою погашення податкової заборгованості ФГ "БІРЮЗА" (код ЄДРПОУ: 23686572) прийняті рішення керівника про стягнення коштів платника податків з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських установах надавачів платіжних послуг/емітентів електронних грошей у рахунок погашення податкового боргу відповідно до частини II пункту 95.5 статті 95 глави 9 розділу II Податкового кодексу України:
- №131/4-1128 від 13.11.2023 року на суму 27 732,55 гривень, яке направлене 15.11.2023 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримане господарством - 22.11.2023 року;
- №148/4-1128 від 05.08.2024 року на суму 40 596,05 гривень, яке направлене 06.08.2024 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення та отримане господарством -14.08.2024 року.
На виконання рішень керівника ГУ ДПС у Кіровоградській області №131/4-1128 від 13.11.2023 року та №148/4-1128 від 05.08.2024 року протягом 2023 - 2024 років на рахунки ФГ "БІРЮЗА" (код ЄДРПОУ: 23686572) направлялись платіжні інструкції на примусове списання (стягнення) для стягнення податкового боргу по єдиному податку з с/г товаровиробників, у яких частка с/г товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75% в сумі 68 328,6 гривень, а саме:
- №17278, №17279, №17280, №17281, №17282, №17283, №17284, №17285, №17286, №17287 від 12.12.2023 року;
- №80160, №80161, №80162, №80163, №80164, №80165, №80166, №80168, №80169 від 08.07.2024 року;
- №80398, №80399, №80400, №80401, №80402, №80403, №80404, №80405, №80406, №80407 від 09.08.2024 року;
- №80408, №80409, №80410, №80411, №80412, №80413, №80414, №80415, №80416, №80417 від 14.08.2024 року.
Однак, направлення платіжних інструкцій до банківських установ на примусове списання (стягнення) не призвели до погашення податкового боргу, у зв`язку з відсутністю коштів на рахунках господарства.
Також, відповідно до статті 89 Податкового кодексу України прийнято рішення від 07.02.2024 року №4 про опис майна у податкову заставу. Актом опису №3 від 09.02.2024 року згідно даних Національної автоматизованої інформаційної системи Головного сервісного центру МВС України проведений опис майна підприємства (Автомобіль вантажний, сідловий тягач, марка МАЗ 64329 020, номерний знак НОМЕР_1 , тип кузова СІДЛОВИН ТЯГАЧ, рік випуску 1995, колір синій, VIN НОМЕР_2 , номер двигуна НОМЕР_3 ,V двигуна-14860, вид палива - дизельне паливо, дата реєстрації 21.06.2008.
Згідно акту опису від 09.02.2024 року №3 в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна 12.02.2024 року зареєстрована податкова застава за номером запису про обтяження 31157028.
Рішення про опис майна від 07.02.2024 року №4, акт опису №3 від 09.02.2023 року, витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна від 12.02.2024 року направлені підприємству поштою рекомендованим листом 13.02.2024 року з повідомленням про вручення та отримане підприємством 16.02.2024 року, про що свідчить підпис на рекомендованому повідомленні про вручення.
Згідно з п.87.1, 87.2, ст.87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених вказаною статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів. Сплата грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків з відповідного платежу може бути здійснена також за рахунок надміру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надміру сплачених сум з інших платежів (на підставі відповідної заяви платника) до відповідних бюджетів.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених вказаним Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Відповідно до п. 88.1 ст. 88 Податкового кодексу України, що регулює питання змісту податкової застави, з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених вказаним Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.
Згідно зі ст.89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає уразі:
- несплати у строки, встановлені вказаним Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;
- несплати у строки, встановлені вказаним Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної контролюючим органом, - з дня виникнення податкового боргу.
З урахуванням положень вказаної статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 вказаної статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
Відповідно до п.95.1 ст.95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, тобто, податковий борг може бути погашений як за рахунок грошових коштів, так і за рахунок майна платника податків.
Таким чином, у разі не виконання платником податків обов`язку щодо своєчасної сплати узгодженої суми податкового зобов`язання контролюючий орган в силу компетенції, встановленої нормами Податкового кодексу України, здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків.
Пунктом 95.3 ст.95 Податкового кодексу України передбачено право на звернення контролюючого органу до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
З огляду на викладене суд приходить до переконання, що вимоги позивача про стягнення з відповідача податкового боргу згідно вищенаведених декларацій у загальному розмірі 68328,60 грн. є обґрунтованими та підтверджуються матеріалами справи, а відтак підлягають задоволенню в повному обсязі.
Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Надати дозвіл на погашення усієї суми податкового боргу в розмірі 68 328,60 гривень за рахунок майна ФЕРМЕРСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА "БІРЮЗА" (код ЄДРПОУ: 23686572), що перебуває в податковій заставі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Ю.П. ПАСІЧНИК
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123118178 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Ю.П. ПАСІЧНИК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні