КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 листопада 2024 року справа № 340/2587/24
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Брегея Р.І., розглянувши в м.Кропивницький в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у порядку письмового провадження) адміністративний позов Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі Фонд) до Рівнянського сільського комунального підприємства (далі Підприємство) про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені,
В С Т А Н О В И В :
Фонд звернувся до суду з позовом до відповідача про стягнення адміністративно-господарської санкції і пені за 2023 рік у загальній сумі 71011,44 грн.
Зазначив, що Підприємство не виконало норматив з працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність.
Відповідач заперечив щодо задоволення позову, подавши відзив на нього (Том 1 а.с.30-38).
Пояснив, що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 30 осіб.
Зазначив, що не подав повідомлення про вакансію робочого місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, так як виконав норматив з працевлаштування таких осіб.
02 травня 2024 року суд відкрив спрощене позовне провадження без виклику сторін (Том 1 а.с.22-23).
Суд, дослідивши матеріали справи, зробив висновок про відмову задоволенні позову з таких підстав.
Встановлені обставини і факти, що стали підставами звернення до суду.
Так, за даними Фонду кількість робочих місць у Підприємстві для забезпечення працевлаштування осіб, котрі набули інвалідність, відповідно 4% нормативу, який визначений приписами статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні» (далі Закон), упродовж 2023 року становила 2 одиниці (Том 1 а.с.7-8).
Середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становила 38 осіб (Том 1 а.с.7-8).
Середньооблікова чисельність штатних працівників, яким встановлено інвалідність, склала 1 одиницю (Том 1 а.с.7-8).
Середньорічна заробітна плата штатного працівника склала 70763,74 грн (Том 1 а.с.7-8).
Сума адміністративно-господарської санкції, яка визначена приписами статті 20 Закону, за невиконання нормативу із забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю складає 70763,74 грн (Том 1 а.с.7-8).
Станом на день звернення до суду Підприємство не сплатило адміністративно-господарські санкції.
Фонд нарахував пеню за несвоєчасну сплату санкції у сумі 247,66 грн станом на 22 квітня 2024 року (за період з 16 по 22 квітня 2024 року) (Том 1 а.с.6).
За інформацією центру зайнятості упродовж 2023 року Підприємство не подало звітність про наявну вакансію для працевлаштування осіб з інвалідністю (Том 1 а.с.223).
Підприємство надало до суду податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утримання з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за 4 квартали 2023 року (Том 1 а.с.61-73, 77-89, 93-105, 109-121).
Серед цих осіб зазначені ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , які працювали за сумісництвом (Том 2 а.с.4-40).
Також зазначені ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , які працювали за цивільно-правовим договором (Том 2 а.с.4-40).
У січні 2023 року на Підприємстві працювали: 29 штатних працівників; 2 працівника за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ); 4 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 ) (Том 2 а.с.4-7).
У лютому 2023 року на Підприємстві працювали: 30 штатних працівників; 2 працівника за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 ); 3 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 ) (Том 2 а.с.8-10).
У березні 2023 року на Підприємстві працювали: 30 штатних працівників; 3 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ); 4 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 ) (Том 2 а.с.11-13).
У квітні 2023 року на Підприємстві працювали: 31 штатних працівників; 4 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ); 3 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ) (Том 2 а.с.14-16).
У травні 2023 року на Підприємстві працювали: 31 штатних працівників; 3 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ); 4 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 ) (Том 2 а.с.17-19).
У червні 2023 року на Підприємстві працювали: 30 штатних працівників; 4 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ); 2 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_10 ) (Том 2 а.с.20-22).
У липні 2023 року на Підприємстві працювали: 30 штатних працівників; 3 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ); 6 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ) (Том 2 а.с.23-25).
У серпні 2023 року на Підприємстві працювали: 29 штатних працівників; 3 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ); 6 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_10 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 ) (Том 2 а.с.26-28).
У вересні 2023 року на Підприємстві працювали: 29 штатних працівників; 5 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 ); 5 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 ) (Том 2 а.с.29-31).
У жовтні 2023 року на Підприємстві працювали: 29 штатних працівників; 5 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 ); 6 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 ) (Том 2 а.с.32-34).
У листопаді 2023 року на Підприємстві працювали: 29 штатних працівників; 5 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 ); 5 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 ) (Том 2 а.с.35-37).
У грудні 2023 року на Підприємстві працювали: 29 штатних працівників; 5 працівників за сумісництвом ( ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 ); 4 працівників за цивільно-правовим договором ( ОСОБА_6 , ОСОБА_15 , ОСОБА_17 , ОСОБА_19 ) (Том 2 а.с.38-40).
Упродовж 2023 року на Підприємстві працював ОСОБА_20 , який з 01 листопада 2021 року безстроково набув стану інвалідності (3 група) (працевлаштований з 2014 року) (Том 1 а.с.30-38, 42, Том 2 а.с.4-40).
Юридична оцінка, встановлених судом, обставин і фактів справи.
Перш за все, наказом Державного комітету статистики України від 28 вересня 2005 року №286 затверджено Інструкцію зі статистики кількості працівників (далі Інструкція).
Приписами підпунктів 2.6.1 і 2.6.2 пункту 2.6 Інструкції встановлено, що не включаються до облікової кількості штатних
працівників такі категорії: прийняті на роботу за сумісництвом з інших підприємств та залучені до виконання робіт за цивільно-правовими
договорами (договорами підряду).
Отже, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_5 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 не відносяться до штатних працівників облікового складу.
Приписами підпункту 3.2.5 пункту 3.2 Інструкції передбачено, що середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року (у тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 2, 3, 4, ... 12.
Такими чином середньооблікова кількість штатних працівників становить 29,7 (29+30+30+31+31+30+30+29+29+29+29+29) : 12).
У Додатку до Інструкції, який називається «Приклад розрахунку кількості працівників в еквіваленті повної зайнятості», встановлено правило округлення результатів обчислень для відображення у формах державних статистичних спостережень з праці.
Правило.
«Округлення результатів обчислень для відображення у формах державних статистичних спостережень з праці здійснюється за правилом парної цифри. Округлюються цифри поступово справа наліво: якщо остання значуща цифра менше або дорівнює « 4», вона відкидається; якщо більше або дорівнює « 6», найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю. Якщо остання значуща цифра « 5», найближча ліворуч від неї цифра збільшується на одиницю, якщо вона непарна, а парна залишається без змін.»
Отже, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу з становила 30 осіб.
Тому норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю складає 1,2 (30 х 4%).
За згаданим правилом округлення становить 1.
Приписами частини 3 статті 18 Закону передбачено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов`язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для таких осіб умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування осіб з інвалідністю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Приписами частини 1 статті 19 Закону визначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю у розмірі 4 відсотки середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, у кількості одного робочого місця.
Згідно приписів частин 1, 2, 4 статті 20 Закону підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Підприємство виконало норматив з працевлаштування осіб з інвалідністю.
Підсумовуючи, суд зробив висновок про відмову у задоволенні позову.
Судові витрати складаються зі сплати судового збору в сумі 3028 грн (Том 1 а.с.19).
Суд розподіляє їх відповідно до приписів статті 139 КАС України.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.139, 243-246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Відмовити у задоволенні позову.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Третього апеляційного адміністративного суду в апеляційному окрузі, що включає Дніпропетровську, Запорізьку та Кіровоградську області, протягом тридцяти днів з дня його складення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду Р.І. БРЕГЕЙ
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2024 |
Оприлюднено | 21.11.2024 |
Номер документу | 123118329 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Р.І. БРЕГЕЙ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні